Mortimer 4 395 Del Skrevet 5. September 2005 Del Skrevet 5. September 2005 Men dæven å morro vi kunne hatt det i lunsjen..... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Freak Magnet 185 Del Skrevet 5. September 2005 Del Skrevet 5. September 2005 Så har vi pessimisten meg, da: 1 Sandefjord 69 2. Stabæk 64 3. Bryne 58 Ja, ja, det holder jo til opprykk...... (tror ikke Bryne hadde kapret 3. plassen med denne poengsummen.....) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 5. September 2005 Del Skrevet 5. September 2005 Er det ikke nettopp stabilitet/ustabilitet som skiller de beste fra de nestbeste da? Og Bryne ser ut til å vise særdeles ustabile takter nå... Moss på den andre siden har vært meget stabile i det siste, uansett om seiern over Stabæk var fortjent eller ikke, og tar poeng gjevnt og trutt. Har en soleklar favoritt i Mos framfor Bryne! Dessuten har Moss relativt enkel motstand igjen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 5. September 2005 Del Skrevet 5. September 2005 Men dæven å morro vi kunne hatt det i lunsjen..... 46567[/snapback] Sen lunch??? Har dessverre ikke fått til automatisk sortering av tabellen, men hvis noen er jævlig gode i excel så ta kontakt med meg! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 843 Del Skrevet 5. September 2005 Del Skrevet 5. September 2005 14. September. Vi spiller mot Tønsberg, ikke Skeid Markus. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 5. September 2005 Del Skrevet 5. September 2005 14. September. Vi spiller mot Tønsberg, ikke Skeid Markus. 46585[/snapback] Takk - håper det ikke er flere feil... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 5. September 2005 (endret) Del Skrevet 5. September 2005 (endret) Lite morro da... Du er en knupp markus. Med ett kom jeg til å lure på hva en knupp egentlig er.. Men atleten har kanskje fasiten? Endret 5. September 2005 av Mortimer Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 5. September 2005 Del Skrevet 5. September 2005 1 Stabæk Fotball 70 2 Sandefjord 64 3 Bryne 59 4 moss 58 5 hønefoss 56 6 Pors 54 7 sogndal 45 8 godset 41 9 winger 41 10 hødd 33 11 Follo 29 12 MK 29 13 Tønsberg 28 14 Skeid 22 15 LØW 21 16 Alta 19 Klarer ikke å være mere pesimistisk... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 5. September 2005 Del Skrevet 5. September 2005 Lite morro da... Du er en knupp markus. Med ett kom jeg til å lure på hva en knupp egentlig er.. Men atleten har kanskje fasiten? 46587[/snapback] knupp s. (-en el knopp-en) snill, grei (og hjelpsom) person Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 5. September 2005 Del Skrevet 5. September 2005 Min oppdaterte fasit gir følgende: 1 Stabæk Fotball 69 2 Moss 62 3 Sandefjord 58 4 Bryne 57 5 hønefoss 55 6 Pors 49 7 Sogndal 44 8 Kongsvinger 41 9 Hødd 40 10 Godset 38 11 MK 32 12 Follo 30 13 Tønsberg 28 14 Alta 23 15 Skeid 22 16 LøvHam 21 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Muffen 0 Del Skrevet 5. September 2005 Del Skrevet 5. September 2005 Du mener altså at Moss tar 25 poeng på de siste 9 kampene? I overkant optimistisk kanskje? Moss er ikke akuratt hjemmelag nr.1 her i Norge. Men 25 poeng av 27 mulige er det vel bare ekte mossepatrioter som tror de greier? Så er du Stabæk supporter eller bare en som har forkledd seg og egentlig er Moss supporter? Høres sprøtt ut.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pedagogen 15 Del Skrevet 5. September 2005 Del Skrevet 5. September 2005 Endelig lunsj: 1. Sandefjord 67 2. Stabæk 64 3. Moss 60 4. Bryne 56 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 5. September 2005 Del Skrevet 5. September 2005 Men dæven å morro vi kunne hatt det i lunsjen..... 46567[/snapback] Sen lunch??? Har dessverre ikke fått til automatisk sortering av tabellen, men hvis noen er jævlig gode i excel så ta kontakt med meg! 46581[/snapback] Jeg kan alt i Excel. Jeg har selv laget en liten makro-snutt i Excel som "spilt" alle kampene 120 ganger. Alle kampene har hatt 40% for H, 30% for U og 30% for B. I tillegg er det korregert litt for hvem som er best av hjemme/bortelaget. Til slutt har jeg summert opp antall ganger vi ender på 1. plass, 2. plass osv. Og da har jeg kommet frem til dette resultatet. Det ser altså bra ut for oss. For Alta, ikke... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 008 Del Skrevet 5. September 2005 Del Skrevet 5. September 2005 Jeg har selv laget en liten makro-snutt i Excel som "spilt" alle kampene 120 ganger. Alle kampene har hatt 40% for H, 30% for U og 30% for B. I tillegg er det korregert litt for hvem som er best av hjemme/bortelaget. Til slutt har jeg summert opp antall ganger vi ender på 1. plass, 2. plass osv. Og da har jeg kommet frem til dette resultatet. Det ser altså bra ut for oss. For Alta, ikke... 46611[/snapback] Lurer på om det er denne lille ekstraprosenten som Sogndal har blitt tildelt som gjør at de dumper ned en divisjon. I såfall kan det kanskje være grunnlag for en protest?? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 5. September 2005 Del Skrevet 5. September 2005 Du mener altså at Moss tar 25 poeng på de siste 9 kampene? I overkant optimistisk kanskje? Moss er ikke akuratt hjemmelag nr.1 her i Norge. Men 25 poeng av 27 mulige er det vel bare ekte mossepatrioter som tror de greier? Så er du Stabæk supporter eller bare en som har forkledd seg og egentlig er Moss supporter? Høres sprøtt ut.. 46609[/snapback] Moss er vel det soleklare formlaget de siste rundene, så det er vel ikke så veldig overraskende at jeg har troen på dem. Men jeg satt ikke akkurat å gjorde vitenskapelige analyser av hver kamp i dette excel-arket, så litt tilfeldig ble det jo. Likevel står jeg ved at jeg tror Moss rykker opp! ...og NEI, har aldri hatt sansen for Moss. Kjedelig by, kjedelig lag. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PerS 940 Del Skrevet 5. September 2005 Del Skrevet 5. September 2005 2 % sjanser for kvalik, atleten? Og 98 % for direkte opprykk? Dersom dette er i nærheten av vitenskapelig sannhet, så får du min stemme ved valget. Hva vil du at jeg skal stemme? Har du tilsvarende excel'ske beregninger av sjansene for Fornebu 2007? Please... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 5. September 2005 Del Skrevet 5. September 2005 2 % sjanser for kvalik, atleten? Og 98 % for direkte opprykk?Dersom dette er i nærheten av vitenskapelig sannhet, så får du min stemme ved valget. Hva vil du at jeg skal stemme? Har du tilsvarende excel'ske beregninger av sjansene for Fornebu 2007? Please... 46673[/snapback] Jeg forhåndsstemte i dag forresten. Kan ikke se at jeg stilte til valg i år heller. Dessuten hadde jeg lyst til å stemme på Grandibosa, som jeg heller ikke fant. Jeg hadde også planer om å stryke alle over 50 år, men en liten datter på 2 år som løp rundt og plagde de andre satte en stopper for de planene. Jeg tror ikke barn skjønner demokrati skikkelig før de blir 3 år. Minst. Tilbake til Excel-arket. Det tar selvfølgelig ikke høyde for at et lag kan få dårlige perioder. Kanskje vi bør si 90% sjanse for direkte opprykk? Eller hva er det man pleier å si: Resulatene bør tolkes innenfor en feilmargin på +/- 5%. Da kan det i såfall være 103% sjanse for direkte opprykk. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
KongKjakan 4 Del Skrevet 5. September 2005 (endret) Del Skrevet 5. September 2005 (endret) Maratontabellen viser jo at vi har vært Norges tredje beste lag (og nest beste hjemmelag) i de årene vi var i Tippeligaen. Vi faller litt pga årets sesong i Serie-A, men fortsatt hyggelig lesing. Neste år tar vi et par steg opp. Endret 5. September 2005 av KongKjakan Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Freak Magnet 185 Del Skrevet 6. September 2005 Del Skrevet 6. September 2005 Maratontabellen viser jo at vi har vært Norges tredje beste lag (og nest beste hjemmelag) i de årene vi var i Tippeligaen. Vi faller litt pga årets sesong i Serie-A, men fortsatt hyggelig lesing. Neste år tar vi et par steg opp. 46676[/snapback] Hvis vi tar årene 1997 - 2003, så var vi det nest beste laget i den perioden........ Referert til en annen tråd, så ligger VIF på 11. plass i samme periode.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 6. September 2005 Del Skrevet 6. September 2005 Maratontabellen viser jo at vi har vært Norges tredje beste lag (og nest beste hjemmelag) i de årene vi var i Tippeligaen. Vi faller litt pga årets sesong i Serie-A, men fortsatt hyggelig lesing. Neste år tar vi et par steg opp. 46676[/snapback] Hvis vi tar årene 1997 - 2003, så var vi det nest beste laget i den perioden........ Referert til en annen tråd, så ligger VIF på 11. plass i samme periode.... 46684[/snapback] Det som er relevant er vel den perioden vi var i TL - 1995-2004 da ligger vi totalt på 3 plass med Enga på 9 plass Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Freak Magnet 185 Del Skrevet 6. September 2005 Del Skrevet 6. September 2005 Det som er relevant er vel den perioden vi var i TL - 1995-2004 da ligger vi totalt på 3 plass med Enga på 9 plass 46685[/snapback] Helt klart mest relevant, men hvis man for moro skyld sjekker 19 års perioden mellom 1986 - 2004, vil man se at også i denne perioden (hvor vi 9 av årene ikke spilte i TL) også ligger foran VIF på tabellen. Storebror du liksom...... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pingo 0 Del Skrevet 6. September 2005 Del Skrevet 6. September 2005 Det som er relevant er vel den perioden vi var i TL - 1995-2004 da ligger vi totalt på 3 plass med Enga på 9 plass 46685[/snapback] Helt klart mest relevant, men hvis man for moro skyld sjekker 19 års perioden mellom 1986 - 2004, vil man se at også i denne perioden (hvor vi 9 av årene ikke spilte i TL) også ligger foran VIF på tabellen. Storebror du liksom...... 46688[/snapback] Hvis man sorterer på antall poeng i snitt per kamp ligger vi på 4. plass gjennom tidene!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 119 Del Skrevet 6. September 2005 Del Skrevet 6. September 2005 Hvis man sorterer på antall poeng i snitt per kamp ligger vi på 4. plass gjennom tidene!! 46740[/snapback] 3-4 gode år nå si ligger vi på topp-10 lista for hele perioden, det er innne rekkevidde. Videre klatring ser ut til å ta laaang, men hva gjør vel det? Vi skal følge gutta "i all evighet"! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Martinho 0 Del Skrevet 6. September 2005 Del Skrevet 6. September 2005 hvilke dager er det noen fra styret på blaa? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Armando 5 Del Skrevet 6. September 2005 Del Skrevet 6. September 2005 synes nå slum er på blaa stadig vekk jeg... jeg fikk forresten at vi lå på 18 plass gjennom tidene hvis du tok tippeligaen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PerS 940 Del Skrevet 6. September 2005 Del Skrevet 6. September 2005 2 % sjanser for kvalik, atleten? Og 98 % for direkte opprykk?Dersom dette er i nærheten av vitenskapelig sannhet, så får du min stemme ved valget. Hva vil du at jeg skal stemme? Har du tilsvarende excel'ske beregninger av sjansene for Fornebu 2007? Please... 46673[/snapback] Jeg forhåndsstemte i dag forresten. Kan ikke se at jeg stilte til valg i år heller. Dessuten hadde jeg lyst til å stemme på Grandibosa, som jeg heller ikke fant. Jeg hadde også planer om å stryke alle over 50 år, men en liten datter på 2 år som løp rundt og plagde de andre satte en stopper for de planene. Jeg tror ikke barn skjønner demokrati skikkelig før de blir 3 år. Minst. Tilbake til Excel-arket. Det tar selvfølgelig ikke høyde for at et lag kan få dårlige perioder. Kanskje vi bør si 90% sjanse for direkte opprykk? Eller hva er det man pleier å si: Resulatene bør tolkes innenfor en feilmargin på +/- 5%. Da kan det i såfall være 103% sjanse for direkte opprykk. 46674[/snapback] Hey! Her lanserer jeg deg som profet - også ønsker du å stryke alle over 50? Jeg fant deg heller ikke på valglisten, men hadde du vært der, så skal du ikke se bort ifra at du hadde fått min stemme. Positiv galskap er viktig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 11. September 2005 Del Skrevet 11. September 2005 Jepp, da var Moss på kvalik plassen, det er 5 poeng ned og en kamp mindre spilt. Dette burde da faen meg gå? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alberta 54 Del Skrevet 11. September 2005 Del Skrevet 11. September 2005 Jepp, da var Moss på kvalik plassen, det er 5 poeng ned og en kamp mindre spilt. Dette burde da faen meg gå? 47169[/snapback] Håper da det.. krysser fingrer og tær for at vi spiller tippeliga fotball neste sesong.. er go-lei dommerne i 1.div Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 1 000 Del Skrevet 11. September 2005 Del Skrevet 11. September 2005 Dette går. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 11. September 2005 Del Skrevet 11. September 2005 Dette går. 47171[/snapback] Vi ligger likt med skjemaet mitt - hvor vi vinner Serie A med to poeng over Sandefjord. Regnet riktignok med 2-2 i dag, men det var ikke helt feil. Regnet faktisk også med at Bryne skulle avgi poeng mot MK - de er i ferd med å avskrive seg i kampen om direkte opprykk. Kanskje det er Moss vi må se opp for. (Skjemaet mitt regner med Sandefjordseier i morgen. Og at vi slår Tønsberg) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå