Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Husker du Drillo-fotballen? Beihard kjemping (ofte ufine midler) og lange baller. Han som sto ved siden av meg under kampen var til og med overbevist om at det var Jostein Flo som spilte spiss. Det var nok ikke det, fy fillern hvor han lignet.

47767[/snapback]

Oki!

Omtrent som Follo altså! De gikk tomme etter en time mot oss. Derfra og inn var det full overkjørsel (4-2). Satser på at det samme skjer på søndag.

Tønsberg har ikke flaks med straffene i to kamper på rad. Skjønte at den var rimelig feil den de fikk mot dere i går?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det var umulig å se fra vår plass, balnt de som har sett det er det delte oppfatninger.

Situasjonen var så merkelig, en av våre spillere blir alvorlig skadet, dommeren blåser og etter lang tid, når spilleren er båret ut på båre, stiller folk opp til straffespark. Ingen hadde skjønt at det var dømt.

Når han la listen der han gjorde (dytting/riving) var det minst fire/fem situasjoner i Tønsbergs straffefelt som kunne gitt straffespark. Så det er litt bitterhet mot dommeren her da. Men som noen har sagt - er man i 1. divisjon kan man ikke vente at dommerene holder elitestandard...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klart det. Men ettersom jeg snakket med en utenforstående forsøkte jeg å holde en saklig tone. Jeg står fast på hva jeg slengte til dommeren i går. Godt jeg ikke var spiller, for det var ikke på langt nær så pent som klappingen til Rooney - og han fikk som kjent rødt kort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klart det.  Men ettersom jeg snakket med en utenforstående forsøkte jeg å holde en saklig tone.  Jeg står fast på hva jeg slengte til dommeren i går.  Godt jeg ikke var spiller, for det var ikke på langt nær så pent som klappingen til Rooney - og han fikk som kjent rødt kort.

47772[/snapback]

Jada, forsto det. :D

Vi ses i Tippeligaen til neste år!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lag - snitt motstanders tabellplassering

Stabæk - 9,16

Bryne - 9,00

Moss - 8,66

H.foss - 8,00

Sandefjord - 5,83

Vi har lettest program igjen, Sandefjord det klart vanskeligste. Regner vel med at vi og Moss går rett opp, Bryne tar kvalik. Sandefjord faller som en sekk. Dette ser særdeles lovende ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis vi tar en titt denne sesongen kontra tidligere sesonger for å vinne serien, så bør vi nok ta et sted mellom 12 og 15 poeng av 18 mulige de siste kampene for å sikre 1. plassen. Men med tanke på at direkte opprykk er målet og det bare er 18 poeng å spille for og Moss ligger 6 bak oss, så vil 13 poeng være nok til direkte opprykk. Mange mener at Sandefjord har gjort sitt i årets serie, så da vil 13 poeng være nok til 1. plass...

2005 04 03 02 01

1. 52 74 63 67 64

2. 50 64 62 64 62

3. 46 53 61 60 60

Endret av $uperTerje
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ligger vi ann nå Atleten?

Da har jeg lagt inn gårsdagens resultater. Forutsetningene er de samme: Jeg ser bort i fra hvor dårlige de andre lagene er, og fordelingen for seier, uavgjort og tap er 40/30/30 (H/U/B). Alle resterende kamper er spilt 1200 ganger.

Direkte Kvallik Tabellfyll Nedrykk

Stabæk 90 % 8 % 2 % 0 %

Sandefjord 75 % 17 % 9 % 0 %

Moss 15 % 25 % 61 % 0 %

Bryne 11 % 25 % 64 % 0 %

Hønefoss BK 6 % 16 % 78 % 0 %

Pors Grenland 3 % 9 % 87 % 0 %

Kongsvinger 0 % 0 % 100 % 1 %

Sogndal 0 % 0 % 99 % 1 %

Strømsgodset 0 % 0 % 95 % 5 %

Hødd 0 % 0 % 92 % 8 %

Mandalskameratene 0 % 0 % 77 % 23 %

Follo 0 % 0 % 72 % 28 %

FK Tønsberg 0 % 0 % 25 % 75 %

Skeid 0 % 0 % 21 % 80 %

LøvHam 0 % 0 % 20 % 80 %

Alta 0 % 0 % 0 % 100 %

Det er fremdeles ørsmå sjanser for å ikke få kvallik. Men dette ser bare bedre og bedre ut.

Og vinner vi i Mandal, er sjansne våre 98%/1%/1% for Direkte/Kvallik/Tabellfyll. Det er tall jeg kan leve med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På grunn av reising i jobben går jeg glipp av kampen mot Kongsvinger. Men det må jo være nesten plankekjøring. Ettersom Kongsvinger allerede er 100% sikre på å bli tabellfyll mener jeg.

Om man ser bort fra den ene prosentens sjanse for nedrykk, da.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På grunn av reising i jobben går jeg glipp av kampen mot Kongsvinger. Men det må jo være nesten plankekjøring. Ettersom Kongsvinger allerede er 100% sikre på å bli tabellfyll mener jeg.

Om man ser bort fra den ene prosentens sjanse for nedrykk, da.

Avrunding er noe dritt. Excel ass. Mulig Excel har hørt ryktene om at KIL skal ha gått 101% inn for å ikke rykke opp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg lagt inn gårsdagens resultater. Forutsetningene er de samme: Jeg ser bort i fra hvor dårlige de andre lagene er, og fordelingen for seier, uavgjort og tap er 40/30/30 (H/U/B). Alle resterende kamper er spilt 1200 ganger.

Stabæk 90 % 8 % 2 % 0 %

Moss 15 % 25 % 61 % 0 %

Bryne 11 % 25 % 64 % 0 %

Jeg er langt ifra noen racer med tall. Så derfor må noen forklare meg dette.

Det er kun én kvalikk-plass, ikke sant?

Og Stabæk har altså 8% sjanse for å havne der. Videre har Sandefjord, Moss, Bryne osv. henholdsvis 17, 61, 64, 16 og til slutt 9 % sjanse for å havne på kvalikkplass.

Dersom man legger sammen disse prosentsatsene, kommer jeg ikke frem til 100%, noe som jeg ut ifra min lille kunnskap om prosentregning hadde tatt for gitt. Men jeg får en total på 175%.

Det er følgelig også uoverstemmelser med de andre plasseringsprosentsatsene.

Forklar!

Endret av stabækLars
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stabæk 90 % 8 % 2 % 0 %

Moss 15 % 25 % 61 % 0 %

Bryne 11 % 25 % 64 % 0 %

Og Stabæk har altså 8% sjanse for å havne der. Videre har Sandefjord, Moss, Bryne osv. henholdsvis 17, 61, 64, 16 og til slutt 9 % sjanse for å havne på kvalikkplass.

Dersom man legger sammen disse prosentsatsene, kommer jeg ikke frem til 100%, noe som jeg ut ifra min lille kunnskap om prosentregning hadde tatt for gitt. Men jeg får en total på 175%.

Forklar!

Prosentsatsen går tar vel utgangspunkt i et lag, som i

Stabæk 90 % 8 % 2 % 0 %

=100%

Endret av Pjalle Nøtt
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stabæk 90 % 8 % 2 % 0 %

Moss 15 % 25 % 61 % 0 %

Bryne 11 % 25 % 64 % 0 %

Forklar!

Du skal summere horisontalt, ikke vertikalt... Da ser man at Stabæk har 100% sjanse for å havne ett eller annet sted på tabellen.

Endret av Markus
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stabæk 90 % 8 % 2 % 0 %

Moss 15 % 25 % 61 % 0 %

Bryne 11 % 25 % 64 % 0 %

Forklar!

Du skal ikke summere horisontalt, men vertikalt... Da ser man at Stabæk har 100% sjanse for å havne ett eller annet sted på tabellen.

Det er derimot flere hundre prosent sannsynnlig at noen spiller kvalikk!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stabæk 90 % 8 % 2 % 0 %

Moss 15 % 25 % 61 % 0 %

Bryne 11 % 25 % 64 % 0 %

Forklar!

Du skal ikke summere horisontalt, men vertikalt... Da ser man at Stabæk har 100% sjanse for å havne ett eller annet sted på tabellen.

Hadde ikke Excel vært så fucka i hue, så hadde det i prinsippet ikke hatt noen betydning hvilken vei man summérer. Nei, dette kjøper jeg ikke Atleten!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Æsj. Ikke tving meg til å tenke. Jeg har fri i dag.

Hadde man hatt litt peil på statistikk, kunne man sikkert brukt Weibulls fordeling for aksellererte tabell-plasseringer. Noen som har bedre enn 2,5 i statistikk her?

Men jeg er i utgangspunktet ening i stabækLars. Man skal kunne summere begge retninger, og kunne forvente seg at man får 100% +/- noen feilmarginer. Kanskje jeg regner litt feil her. Skal se på det en gang jeg har tid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innen du er ferdig med regnsestykket har vi allerede rykket opp... Jeg er ikke enig i at det skal kunne summeres nedover - dette er da faen meg ikke Soduko... Man kan utifra dette se sansynligheten for hvor hvilket lag havner på tabellen, ikke hvilke lag som havner hvor på tabellen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man summerer loddrett får man 200%, 100%, 900% og 400%. Og da blir det jo riktig. StabækLars, hvem har lært deg å summere?

Jeg kan vel ikke noe for at Moss og Bryne har så jævlig få bokstaver i navnet sitt! Alt blir jo forskjøvet, jo! Dustelag, ass!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La oss ikke plage Atlaten - han kan jo ikke jobbe så mye med dette her nå som han har fri (var du ikke hjemme på fredag også?!?). Markus ga jo undertittelen "tråden for håpløse regnestykker".

Det er litt for mange tilfeldigheter i fotball. Og takk og pris for det. Det hadde vært kjedelig å være supporter om vi virkelig kunne beregne hvordan det går.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stabæk 90 % 8 % 2 % 0 %

Moss 15 % 25 % 61 % 0 %

Bryne 11 % 25 % 64 % 0 %

Forklar!

Det er 2 direkte opprykksplasser! Dersom man summerer vertikalt kommer man til 200%=stemmer!

Det er 1 kvalikkplass, og summerer man vertikalt får man 8+17+25+25+16+9=100%... Hva er det som ikke stemmer? Samma om man summerer vertikalt eller horisontalt!! Er ikke vanskelig det her! Faen så retarded folk her var i regning...

:P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye gikk vår vei i dag. Mossekampen er riktignok ikke ferdigspilt ennå, men jeg får nå over 80% sannsynlighet for at vi vinner serien, og nesten 15% på andreplass. Jeg får ikke stort mer enn 1-2% sjanse på at vi ikke tar en av de tre første plassene.

Selv med pessimistiske beregninger er det mer enn 96% sannsynlig at vi tar en av de tre første plassene - med første plassen som den overlegent mest sannsynlige.

DETTE GÅR.

(Moss tar andreplassen...)

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Opprykkstråden
  • Opprett ny...