Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ingenting vil bli avgjort før tidligst etter kampen vår mot Skeid

Onsdagsopprykksfest på Onkel Blaa, med andre ord!!

Nei, nei, nei, nei. Ikke nødvendigvis. Husk at Pors, Moss og Hønefoss også kan avgi poeng samtidig som vi spiller (vinner) mot Sandefjord.

Da kan det fort bli fest!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter dagens kamper ligger Moss på 3 plass, 6 poeng bak oss. De kan maks ta 9 poeng. Moss kan altså maks få 61 poeng - vi har nå 58. Slår vi Sandefjord hjemme kan Moss kun gå forbi oss på målforskjellen. Hvis Moss i tillegg avgir poeng hjemme i neste kamp er vi garrantert opp. For en fest det kan bli på Nadderud neste søndag!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi vinner neste søndag og det blir oppryksfest ut i de sene timer...

Forza Stabæk...! Endelig er vi tilbake i det gode selskap (med seier søndag).

PS: Sandefjord til svingen... La dem få smake sin egen medisin :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å klargjøre, hvis vi vinner og Moss avgir poeng er vi klare?

Hvis vi vinner mot Sandefjord er vi klare.

I og med at Moss og SF møtes i siste kamp er vi i Tippeligaen med seier over SF!!

Vinner vi mot Sandefjord er vi klare uansett, uavhengig av at Moss og SF møtes i siste kamp. Moss vil aldri kunne greie å ta igjen målforskjellen på de siste kampene. Den er 8 mål vår favør. Bare nevner dette for å understreke hvor mye et slikt scenario peker mot direkte opprykk.

Slik det ligger an nå trenger vi en seier til for å være sikre, uansett hva som skjer i øvrige kamper. Vi har fire kamper å gjøre det på. Vi kan også greie oss med mindre, avhengig av hvordan det går for de øvrige lagene.

Endret av Tom
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere får ta den ene seiern, men det blir nok ikke mot oss ;)

Høstsprekken som dere har omtalt har visst gått over, Bryne tok den over istedet..

Neste helg er det dere som står for tur, 3 seire mot 3 topplag på 3 uker hadde ikke gjort noenting.

Har krysset av for Bryne og Hønefoss nå, neste kryss blir Stabæk! For SF har aldri spilt en dårlig tv-kamp. Men vi gleder oss til en kjempefest og kommer opp med 3-400 mann!

Løkke til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi gleder oss vi og... Håper det blir mye trøkk og masse liv SEIER til STABÆK og oppryksfest ut i de sene timer :D!!!

Finn frem champagne, cognac, øl, vin, eller hva man måtte ønske og feire med nå blir det fest....!!!!

:D :D :D :D

Endret av Armando
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beste hadde jo vært uavgjort, først en stor fest, deretter mye liv på stadion for så å ende opp med opprykk til begge lagene etter kampen. Vi slår Alta i den nest siste kampen og vi taper ikke mot Moss.. Så da blir det et hyggelig gjensyn i TL neste år :) Regner ikke med at dere snubler mot de lagene dere møter, untatt mot oss så klart. Men det var herlig å sette en stopper for Hønsa, makan til drillofotball har jeg ikke sett siden Godset og Jostein Flo spilte i 1 div.. Boring.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm. Stabæk har en lei tendens til å snuble når de har muligheten til å avgjøre. Jeg tipper uavgjort mot Sandefjord (1-1).

Sannsynligvis sikrer vi oss opprykk borte mot Skeid eller Løv-Ham med 150 Stabæk supportere tilstede. :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm. Stabæk har en lei tendens til å snuble når de har muligheten til å avgjøre. Jeg tipper uavgjort mot Sandefjord (1-1).

Sannsynligvis sikrer vi oss opprykk borte mot Skeid eller Løv-Ham med 150 Stabæk supportere tilstede. :(

Whatever.... Så lenge vi rykker opp!!

Men jeg tar gjerne en fest på søndag bare så det er sagt!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig litt synd at Skeid-kampen ble utsatt. Med tre poeng mot dem i dag, ville vi i praksis vært klare i dette øyeblikk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For de av oss som var smarte nok til å være på Blaa i 18-tiden i går, fikk med oss at Ingebrigt intervjuet JJ, Markus og Daniel.. ganske morsomt og interessant. Spesielt når de alle disset Carew og J.A. Riise... he he. Men da sa ihvertfall Ingebrigt i klar tale over høytalerannlegget: "Walter - neste søndag kan du drite i alt som heter stengetider!!!"

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I og med at Moss og SF møtes i siste kamp er vi i Tippeligaen med seier over SF!!

Vinner vi mot Sandefjord er vi klare uansett, uavhengig av at Moss og SF møtes i siste kamp. Moss vil aldri kunne greie å ta igjen målforskjellen på de siste kampene. Den er 8 mål vår favør. Bare nevner dette for å understreke hvor mye et slikt scenario peker mot direkte opprykk.

Hvis vi slår Sandefjord, og taper resten, vil vi min. ha 2 mål dårligere forskjell enn idag. Hvis Moss vinner resten, vil de ha min 4 mål pluss ift idag. Da har avstanden sunket med 6 mål. Og da snakker vi kun minimum. Derfor ville jeg ikke vært så bombastisk. Er ikke noe vits å feire, om ikke Moss roter bort poeng.

På onsdagen etter derimot, da er muligheten større.

FS

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis vi slår Sandefjord, og taper resten, vil vi min. ha 2 mål dårligere forskjell enn idag. Hvis Moss vinner resten, vil de ha min 4 mål pluss ift idag. Da har avstanden sunket med 6 mål. Og da snakker vi kun minimum. Derfor ville jeg ikke vært så bombastisk. Er ikke noe vits å feire, om ikke Moss roter bort poeng.

FS

Så lenge to lag rykker direkte opp er det grunn til å feire. Slår vi Sandefjord gjør det ikke noe om Moss tar oss på målforskjell. Vi vil da ikke ha andre lag enn Moss foran.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lag

Motstanders snittplassering på tabellen

Moss

8,666666667

Stabæk

8,5

H.foss

7,666666667

Sandefjord

6,666666667

Pors

3,333333333

Det er vel ikke lenge før 2.laget kan spille kvalik kampene sine heller!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge to lag rykker direkte opp er det grunn til å feire. Slår vi Sandefjord gjør det ikke noe om Moss tar oss på målforskjell. Vi vil da ikke ha andre lag enn Moss foran.

Hmm, min feil. Tenkte at alle lag har 12 poeng igjen å spille om. Men det er jo bare oss.

Da er det bare å slå Sandefjord på søndag da, deilig!

FORZA STABÆK

Lenke til innlegg
Del på andre sider

FS

Ikke helt korrekt. Moss har 3 kamper igjen å spille. Vinner de alle vil de ha minimum 3 plussmål i forhold til i dag. Vi har fie kamper igjen. Vinner vi mot Sandefjord (med 1-0) og taper resten, vil vi kunne på den annen side få minimum 2 minusmål. Ved seier over Sandefjord er vi sikret opprykk uansett, og målforskjellen blir ikke relevant. Ved tap derimot, vil vi greie oss med en seier i en av de øvrige tre gjenværende kampene, forutsatt at Moss ikke tar oss igjen på målforskjellen (noe som er lite trolig), dersom de mot formodning skulle greie å ta full pott i alle de tre siste kampene.

Jeg er enig at målforskjellen ikke er sikker, men dersom vi legger normale utfall til grunn, skal det mye til. Husk også at vi hittil kun har tapt to kamper. At vi evt. skulle ryke på tre tap (med mange baklengsmål) på de fire siste, må i så fall tilsi tidenes kolaps.

Når dette er sagt hadde det vært interessant og sett en sannsynlighetstabell som forutsetter tap i alle Stabæks gjenværende kamper. (Som sagt, tar vi tre poeng til er vi i praksis klare.)

Endret av Tom
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Opprykkstråden
  • Opprett ny...