Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har vært mang en uttalelse fra styre og stell i Stabæk om ny giv i klubben, sunnere drift, etc. Tilskuersnittet vårt er respaktabelt, og vi er vel fortsatt på topp for Adecco ligaen? Jeg ser at forumet siden nyttår har fått 233 nye medlemmer, hvor noen såklart nøyer seg med 1 innlegg. Dette er uansett et tegn på økt engasjement. Hvordan er situasjonen i Stabæk Support? Har medlemstallet økt siden nedrykket? I såfall, har det økt mer enn tidligere år?

Personlig synes jeg det virker som det er hold i uttalelsene om ny giv, og jeg merker at venner av meg har mer positiv holdning til de blaa enn hva de hadde før. Når vi mest sannsynlig får med oss given vi får gjennom opprykk, så kan 2006 bli et utrolig spennende år for Stabæk Fotball. Når vi tillegg ser på måten unggutta har stått frem i år, spillere som hadde fått færre sjanser hvis vi hadde spilt i TL i år, kan nedrykket ha vært en udelt postiv opplevelse for klubben.

De viktigste faktorene for at klubben skal vokse seg større er i mine øyne ny stadion, at vi fortsatt får frem unggutter som Henning, Bjørnar, Branjimir og Morten og at klubben får større forankring i bygdene våre.

Synes dette er et viktig tema, som alle bør ha noe å ytre om.

Forza Stabæk

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har benyttet andre tråder i det siste til å understreke noe jeg synes er viktig: Å bygge et sterkere omland for Stabæk. Skal vi få større engasjement, må flere fra Rykkinn, Borgen og alle andre steder i Asker og Bærum føle at Stabæk er deres lag. Ja, kasnkje de har førstelojalitet til Helset og Vollen, uten at det kommer i konflikt med hvilket lag de elsker på toppen.

Både $$ og klubben - inkludert aktivt innspill og engasjement fra spillerne - må lage planer for hvordan Stabæk i sterkere grad kan bli bygdenes lag. Og det naturlige stedet for alle askerbøringer og bæringer å spille toppfotball. Og ikke i Lyn eller VIF.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har benyttet andre tråder i det siste til å understreke noe jeg synes er viktig: Å bygge et sterkere omland for Stabæk. Skal vi få større engasjement, må flere fra Rykkinn, Borgen og alle andre steder i Asker og Bærum føle at Stabæk er deres lag. Ja, kasnkje de har førstelojalitet til Helset og Vollen, uten at det kommer i konflikt med hvilket lag de elsker på toppen.

Hoppsann! Dette er jeg helt enig i, faa ett storre engasjement rundt omkring i Stabekk land.. Er selv ikke fra dette stedet, geografisk skulle vel jeg helst holdt med Godset, takker min far for att det ikke skjedde!

Men har jo vert mye i Berum, og jeg synes engasjementet rundt Srabekk kan virke noe labert blant den vanlige mann/gutt/dame/jente i Berum..

Naa bor jeg i USA, dermed ikke helt oppdatert paa akkuratt dette, men..

Mvh Joddlekukk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stadion er et viktig suksess kriterium for at vi skal være en toppklubb også i fremtiden. Men vi må også ha noen som fyller stadion, og vi bør også ha lokale gutter, i det minste spillere fra yngre avdelinger, på laget. Dette for å skape tilhørighet, og da det vel mest sannsynlig er billigere å fostre gode spillere enn å kjøpe dem.

Hadde jo vært fryktelig gøy om vi kunne hevet snittet vårt med 2000-3000 tilskuere til neste år, men da må nok folket i bygdene kjenne sin besøkelsestid. Folk vet ikke hva de går glipp av.

Forza Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper vi får flere fans nå som Rbk går på trynet. Alle "supporterne" deres utenfor trøndelag må jo nå finne seg et annet lag å holde med. Kan hende noen av disse legger igjen noen penger i billettluka på Nadderud fremover.

46507[/snapback]

Er de ikke "hele Norge's Rosenborg" lenger?

Hva med alle de "die-hard RævBK supportene" (de har jo nesten besøkt Trondheim en gang så det er bare naturlig at de holder med RævBK selv om de bor i Halden.) - Blir de ikke med hvis de skulle rykke ned? :o

Eller, er det "hele Norge's Start" eller "hele Norge's VIF" nå? :huh:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hele Asker og Bærums Stabæk ville jo vært en fin start, eller hva? Hvis 10% av innbyggerne i bygdene hadde gått på kamp, ville vi hatt 15.000 tilskuere. Det hadde vært noe.

46511[/snapback]

Spørsmålet er om 10% av innbyggerne i Asker og Bærum er interressert i å se på live fotball. Det tviler jeg på. :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye kan nok ennå gjøres for å øke lokalbefolkningens "blaa-farge", men tror det viktigste fortsatt er:

1) Opprykk

2) Ny stadion

3) Gode resultater (medaljer) i serien

4) Helst en ny cupfinale

Ikke minst tilstrømningen til både Nadderud og supporterklubben (den gang BdB) i 1999, etter cupfinaleseieren, viser vel at resultateter og gjentatte resultater er det som først og fremst trekker tilhengere.

Og selv om tilhengere ikke nødvendigvis betyr supportere, så vil en del av de førstnenvte over tid også melde seg blant de sistnevnte.

Tror vel og at det allerede er merkbart at de som var "små" da klubben klatret opp i eliteserien i langt større grad har Stabæk som sin naturlige klubb, og i dag er å finne både på stadion og i supporterklubben. Oppfylles de ovennevnte "krav" vil en slik utvikling fortsette ganske så naturlig. Om ikke akkurat så veldig offensivt, så i det minste ganske så trolig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skjer med tanke på hjemmebane neste år i tippeligaen? Jeg mener å huske at vi ikke får lov til å spille på Nadderud med mindre at utbyggingen er igangsatt, og at det evt. vil bety spill på bislet, ullevaal, åråsen, etc. Det ville i så fall være totalt skandaløst!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skjer med tanke på hjemmebane neste år i tippeligaen? Jeg mener å huske at vi ikke får lov til å spille på Nadderud med mindre at utbyggingen er igangsatt, og at det evt. vil bety spill på bislet, ullevaal, åråsen, etc. Det ville i så fall være totalt skandaløst!

46537[/snapback]

I følge informasjon på $$-møte for et par uker siden er det konkrete planer for styrking av Nadderud, blant annet lys, vip-seksjon, utvidet tribunekapasitet og mer tak over tribunene. Som vi også har hørt har Stabæk fått midler til nettopp lysanlegget.

Så det blir nok hjemmkamper på Nadderud også i 2006.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe som for så vidt er mangelvare i Stabæk er ytterpunkter. Jeg er overbevist om at det er motpunktene som er avgjørende for en klubbs publikumsmasse. Enten må man vinne serien eller så man vake ved nedrykk. Når klubben er trygt plassert mellom 4-8 plass er det ikke spennende. Greit nok, de 90 minuttene som spilles er som regel spennende, men resultatet er sjelden til å grine av og dette medfører at interessen kun dukker opp hver søndag.

Se på Vålerenga, de er enten i toppen eller i bånn, og publikumsmassen er generelt stigende. Gud forby en sesong på 6 plass neste år.

Endret av Markus
Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 1 år senere...

Noe som for så vidt er mangelvare i Stabæk er ytterpunkter. Jeg er overbevist om at det er motpunktene som er avgjørende for en klubbs publikumsmasse. Enten må man vinne serien eller så man vake ved nedrykk. Når klubben er trygt plassert mellom 4-8 plass er det ikke spennende. Greit nok, de 90 minuttene som spilles er som regel spennende, men resultatet er sjelden til å grine av og dette medfører at interessen kun dukker opp hver søndag.

Se på Vålerenga, de er enten i toppen eller i bånn, og publikumsmassen er generelt stigende. Gud forby en sesong på 6 plass neste år.

Hva sier du nå Markus, etter nok en femte plass? ;)

2006 har vel i bunn og grunn vært en fortsettelse på oppturen fra 2005, og mye tyder på at oppturen fortsetter? Fotballen Stabæk har spilt i år, kommer forhåpentligvis til å gi avkastning i år, og året etter. Optimalt sett burde stadion stått klar til neste sesong, for å utnytte alt det positive fra i år. Det gjør den ikke, så da må gutta levere til neste år igjen.

En medalje til neste år, hadde sånn sett ikke vært å forakte :)

Forza Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:blink:

Jaja, noen må jo synes at nedrykkskamp er bedre enn 4. plass også.

Kanskje ikke det beste innlegget Markus har produsert?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Den Nye Given
  • Opprett ny...