Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Enig. Pinlig av Ingo. Jeg vil at svingen skal være pakket med triste klansskaller som duknakket begynner å tusle hjem til slummen med 5 minutter igjen av kampen og tosifret ledelse til Stabæk så de skal slippe å se våre Blaa helter krones med gull.

At folk ikke har skaffet seg billett er tilpass, så lærer de av feilen og sikrer seg sesongkort på Telenor Arena.

Er det en ironiadvarsel i dette innlegget? Eller mener du seriøst at du heller vil ha 2000 Enga-supportere enn 2000 bæringer på kamp?

Svingen tar vel ikke fler enn 1500 tilskuere gjør den det? Uansett, begynner å bli noen år siden den har vært full av Stabækfans.. Bedre at den er full av VIF-fans enn halvfull av nøytrale som ikke lager stemning! De som ikke har klart å skaffe seg sesongkort får seg ihvertfall en lærepenge før neste år, og det er jo bra!

Nå håper jeg uansett at vi sikrer dette fortest mulig, hadde ikke vært dumt å sikre gullet allerede i Bergen! Så får de seg en lærepenge de som ikke klarer å karre seg rundt på bortekamper også!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen ironi. Det handler om supporterkultur. Halve poenget med fotball er rivaleri mellom to rivaliserende lag og supportergrupperinger. Det er kampen på tribunen som er halve moroa på godt og vondt. Mest på godt for en Stabæksupporter anno 2008.

En kamp mor vif uten klanen på tribunen? Dummeste jeg har hørt. Håper aldri vi får oppleve et så kjønnsløst lokaloppgjør.

Som sagt, de som ikke kommer seg på kamp får en lærepenge og skaffer seg billett/sesongkort i tide neste gang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Kloke ord fra Ingo på Stabak.no

Hvis vi ikke er glade nå, blir vi det aldri!

Det var visst ikke mere som skulle til. Innlegget til Ingo hjalp stort på humøret mitt. Takk.

Cupen er for bønder, vi er seriemestre for pokker!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor jeg får tak i den, i byen? De vanlige bokhandlene?

Det blir en prelansering på Onkel Blaa på Bekkestua i morgen kl 1900. Ingo kommer og signerer (mer info kommer på stabak.no om kort tid)

Hovedlanseringen er på Norli på Sandvika Storsenter på lørdag kl 1300

boka.jpg

Endret av stabækLars
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor jeg får tak i den, i byen? De vanlige bokhandlene?

Det blir en prelansering på Onkel Blaa på Bekkestua i morgen kl 1900. Ingo kommer og signerer (mer info kommer på stabak.no om kort tid)

Hovedlanseringen er på Norli på Sandvika Storsenter på lørdag kl 1300

boka.jpg

Ja, men er det mulig å få tak i den i byen, altså Oslo?

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider

boka.jpg

Dette coveret er helt genialt. Hvem skal ha cred.? Men jeg savner en Tom Fodstad sammen med Flem, Alan og Nannskog.

Artig med med disse "flomlysene" som skal forestille Stabekkbanen. Jeg tror jeg skjønner de fleste detaljene på bildet bortsett fra de to sauene? Hva kan de være for?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem får fortjenesten for boken, Stabæk?

Tror ikke Stabæk tjener noe spesielt på denne. Fordelingen blir sikkert som den pleier for bøker: Forlag (Dinamo), Forfatter (Ingo), Distributør, og til sist utsalgssted.

Det skulle overraske meg om ikke boka blir til salgs i Stabæk-butikken også, og da får vel Stabæk en liten del av inntektene, så vil du støtte klubben, så kjøp den her!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem får fortjenesten for boken, Stabæk?

Tror ikke Stabæk tjener noe spesielt på denne. Fordelingen blir sikkert som den pleier for bøker: Forlag (Dinamo), Forfatter (Ingo), Distributør, og til sist utsalgssted.

Det skulle overraske meg om ikke boka blir til salgs i Stabæk-butikken også, og da får vel Stabæk en liten del av inntektene, så vil du støtte klubben, så kjøp den her!

20 kroner pr. solgte bok fram til jul går til Karamba.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

I utgangspunktet stemmer vel dette rimelig greit med tingenes tilstand for de aller fleste klubber på vårt nivå. Det som er skrevet fremstår allikevel som noe avvikende fra klubbens tradisjon for å strebe etter hårete mål. Vi bør strekke oss etter noe som er innen rekkevidde, men som krever innsats og guts. Vi skal bli flere, bedre (CL, RL osv...), rikere osv. Salg av spillere er et ledd i denne utviklingen og over tid kan slike penger gjøre oss sterkere og mer solide.

Hvis vi om ti år er i en slik posisjon at vi ikke ser oss nødt til å selge våre juveler til større fisk har vi kommet langt. Eventyret er ikke over - den nye hårete målet er å fylle fornebu med blaa mennesker og minst 1500 fanatiske STÅENDE supportere som lager den beste stemningen i Norge.

Stenen skal opp bakken igjen - vi skal sørge for at det ikke er like langt ned til bunnen neste gang.

Endret av Potter
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viktig det siste du nevner her. Da Stabæk trolig alltid kommer til å være en klubb som må dytte stenen opp gang etter gang, er det viktig at stenen faller litt kortere for hver gang. Derfor mener jeg det er viktig at vi nå ikke lar sjansen gå for å etablere oss som et virkelig topplag. Vi har spilt bra og underholdende de siste tre årene og blitt belønnet for det. Nå har vi fasilitetene, vi har treneren, vi har ledelsen og vi begynner å skaffe oss fansen som kreves for å etablere seg i toppen. Da blir det viktig for oss å skaffe et par klare forsterkninger, helst innen sesongstart.

Med utvidet TL vil det bli enda enklere å ende opp som en middelhavsfarer, hvor enhver spenning vil forsvinne da man ikke er innblandet i topp- eller bunnstriden. La oss slippe det...

Endret av Joachim
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Ingo
  • Opprett ny...