Gå til innhold

Anbefalte innlegg

RingBlad "Hønefoss Ballklubb gikk voldsomt til verket og kjørte over et veldig "middels" mandalslag i Idrettsparken i kveld. Sørlendingene spiller en svært primitiv form for fotball, med lange baller og tøffe dueller. "

Som vi ser fra referatet i RingBlad; Spillestilen til MK har ikke forandret seg nevneverdig fra vårens møte på Nadderud. Forberedt på antifotball. Bør Markus starte?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Never change a winning team!

Hvor skal Markus inn? Skal Bjørnar, Mike eller IA ut for å gjøre plass? Hvis du leser oppsumeringen på f.eks VG sine sider får både Mike og IA 7 og masse skryt. Det er jeg særdeles enig med VG i. Bjørnar som er en potensiell "årets spiller" trenger vi vel neppe å bytte ut. Når han også står for en stor del av dødballene våre anser jeg han som bankers. Å dytte Mike og IA ut på høyre kanten for å sette Markus inn sentralt ser jeg ingen grunn til. Morten, som hadde en vanlig dag på jobben i går, virker sikker - kunstpausen hans som ballfører med begge knærne på bakken mens han tørklet svette var overlegent.

Forsvar forblir uforandret, vi prøvde å mikse på tidligere i sesongen og det eneste det skapte var poeng tap mot Moss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med du Markus. Når laget endelig fikk en kamp med litt flytt, er det ikke noe poeng å endre laget i neste kamp. Den nevnte forsvarsfireren er den som er best samspilt og har hatt mest suksess i år. Synd for Karlsson, men forsvaret fungerer som regel bedre uten ham fordi de kjenner hverandre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

RingBlad "Sørlendingene spiller en svært primitiv form for fotball, med lange baller og tøffe dueller. "

At Mandalskameratene spiller primitiv fotball? Da vi hadde en voldsom debatt gående med dem tidlig i sommer fordi "vi var så slemme mot dem" antydet flere fra sørlandsbyen at det bare var vi som ikke likte dem. Sikkert en hemmelig Stabæksupporter i "RingBlad".

Ellers er jeg enig med Markus - startelleveren fra i går bør være startelleveren i Mandal. Jeg synes alle gjorde en bra jobb - er ikke like sikker på de som kom inn. Enda mindre sikker på dem som ikke kom inn... Men Benken gjorde jo en kjempejobb de også da. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Never change a winning team!

Hvor skal Markus inn? Skal Bjørnar, Mike eller IA ut for å gjøre plass? Hvis du leser oppsumeringen på f.eks VG sine sider får både Mike og IA 7 og masse skryt. Det er jeg særdeles enig med VG i. Bjørnar som er en potensiell "årets spiller" trenger vi vel neppe å bytte ut. Når han også står for en stor del av dødballene våre anser jeg han som bankers. Å dytte Mike og IA ut på høyre kanten for å sette Markus inn sentralt ser jeg ingen grunn til. Morten, som hadde en vanlig dag på jobben i går, virker sikker - kunstpausen hans som ballfører med begge knærne på bakken mens han tørklet svette var overlegent.

Forsvar forblir uforandret, vi prøvde å mikse på tidligere i sesongen og det eneste det skapte var poeng tap mot Moss.

Enig med Markus her, forsvaret bør en ikke forandre. Kanskje kunne Karlsson settes høyere? Jeg vil ihvertfall se ham på banen med indiansk krigsmaling og vernesko!!

Endret av gsk
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser gjerne Henning på kanten igjen, med flere arrogante avdriblinger. Skal MK noen gang PRØVE å spille fotball, bør det være på hjemmebane. Sa vil det fort åpne seg noen fine luker for oss.... Jeg tror denne kampen kommer til å bli lettere enn den på Nadderud...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med christian sund.. eller alan.. Synes sund har fått veldig lite spilletid iår.. og allan er jo den `såkalte`stjernen.. Men er enig at kantene var gode sist..

Vi får bare håpe at vi klarer å få åpnet det 11 manmns store forsvaret til mandal..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme lag bør starte mot MK. Forsvaret er bankers, og Markus er ikke nærheten av å kunne true Henning på venstrekanten. For å få mer duellstyrke kan evt Tom gå inn for Branjimir. Men det kommer jo ann på hva en vektlegger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes vi skal starte med samme laget som sist... satse på et tidlig mål... Når henning eller branimir blir sliten kan vi sette inn alan mot en allerede svimmel beckspiller hos MK... La det møkkalaget bli sent hjem til gårdene sine med et knusende tap i bakhodet!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2. laget spiller jo kamp på lørdag, og Pål Berg antyder at stort sett samme lag som spilte i går, spiller den kampen. De som ikke spiller for 2. laget, starter på søndag.

Til lørdag har vi muligheten til å spille med akkurat de vi vil på 2. laget, men jeg er sikker på at det ikke blir noen "topping" av laget.

Ser ingen grunn til å endre så voldsomt på laget, i forhold til det som startet mot Hødd. Forsvarsfireren skal i hvertfall ikke røres!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til lørdag har vi muligheten til å spille med akkurat de vi vil på 2. laget, men jeg er sikker på at det ikke blir noen "topping" av laget.

Vi kan vel fortsatte ikke spille med de som spilte siste A-kamp, selv om det er spilt en 2. lagskamp i mellomtiden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kan vel fortsatte ikke spille med de som spilte siste A-kamp, selv om det er spilt en 2. lagskamp i mellomtiden.

Nei, vi kan vel kanskje ikke det..... Regler, regler, alltid skal det være regler...... Jeg tenkte at dette kun gjaldt én kamp, og at de dermed var klare for neste 2. lags-kamp, men man kan vel ikke det da, ikke vet jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, vi kan vel kanskje ikke det..... Regler, regler, alltid skal det være regler...... Jeg tenkte at dette kun gjaldt én kamp, og at de dermed var klare for neste 2. lags-kamp, men man kan vel ikke det da, ikke vet jeg.

Korrekt, men vi kan godt stille med folk som spilte 2'er matchen på lørdag - mot MK. Hvis der er restituert. Det er to viktige kamper på to dager - kjør de samme ellverne sier nå jeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møter vi antifoppall-lag som trår til i dueller og trekker ned tempoet skal vi IKKE sette innpå treige krigere. Tvert imot skal vi bruke RASKE spillere som er flinke til å spille ball, og holder tempoet selv mot svak motstand (der har vi slitt ganske mye i år). Da blir barbarene løpende imellom og vi vinner 4-0. Setter vi innpå våre tøffeste og treigeste spiller vi på det MK er best på, og haler i beste fall i land et poeng. Skulle jeg bytta i startellevern ville jeg satt Alan på topp, satt Veigar på off. midtbane, tatt ut Jeppe og vurdert å bytte IA med Markus, mest på grunn av tempo. Med en brukbar dommer burde denne oppstillinga med full innsats i 90 min. gi MK ca 10 gule kort og 2 røde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle jeg bytta i startellevern ville jeg satt Alan på topp, satt Veigar på off. midtbane, tatt ut Jeppe og vurdert å bytte IA med Markus, mest på grunn av tempo. Med en brukbar dommer burde denne oppstillinga med full innsats i 90 min. gi MK ca 10 gule kort og 2 røde.

Da kommer han i Guinness rekordbok, MK (Markus Karlsson) med 10 gule og 2 rød på en kamp!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle jeg bytta i startellevern ville jeg satt Alan på topp, satt Veigar på off. midtbane, tatt ut Jeppe og vurdert å bytte IA med Markus, mest på grunn av tempo. Med en brukbar dommer burde denne oppstillinga med full innsats i 90 min. gi MK ca 10 gule kort og 2 røde.

Da kommer han i Guinness rekordbok, MK (Markus Karlsson) med 10 gule og 2 rød på en kamp!

Men om noen skal klare det har jeg sterk tro på Markus!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener å ha forstått at MK er mer interessert i å spille foppall på hjemmebane enn på utebane. Siden vi liker å spille foppall betyr det at sjansen til poeng er større nå nå enn da vi møttes på Nadderud. Sitter spillet som mot Hødd blir det jo to-sifra uansett alltid.

Satser iallefall på at Belsvik har full kontroll på MKs hjemmetaktikk og at gutta nu ha funnet tilbake til den beryktede flyten.

Endret av kjakan
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler meg langt fra trygg før denne kampen. Håper vi klarer å ta med oss poeng.

Jeg tror det som er lurt er å la ballen gå raskt langs bakken. MK er gode til å bedrive wrestling. Problemet vi ofte har når vi spiller mot slike lag er av vi også begynner å "krige". Gutta våre kan jo krige de også om nødvendig. Poenget er jo bare at MK "kriger" i alle kamper - det er det de kan, og lite mer (bortsett fra at de dyrker tidsuthaling som en egen kunstform) . Det er bedre å la dem løpe seg slitne enn å bli med på krigen.

Men husk - vi har vært bra på bortebane i år. Kun ett tap. Jeg er fornøyd med U og en drit kjedelig kamp. Det hadde faktisk vært gøy om også våre gutter halte ut tiden og spilte dø etter alle tapte dueller. Så kunne folk i Mandal hyle og skrike på formet sitt om at Stabæk spiller ræva fotball osv. MK har reist rundt i Norge å ødelagt kamp etter kamp på bortebane - det ser i alle fall slik ut når man leser kampreferater på nettsidene til hjemmelagene. La oss gjøre det samme.

La folk i Mandal få se hvor jævlig bedritent det er mulig å gjøre en fotballkamp, så kanskje de forstår at opplegget til trener Hansen er i ferd med å gjøre dem til Viggo Venneløs. Stimen er en hyggelig og bra gjeng - de fortjener noe mer enn det MK leverer. Eller sagt på en annen måte - hva galt har Stimen gjort når de straffes med Hansen?

Endret av Rich
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Mandalskameratene - Stabæk
  • Opprett ny...