Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hepp,

Dinamo Stabæk har jo et visst schwung over seg det også....

@ringo

yess. høres faktisk kult ut.. men jeg tviler på at de har budsjett til å "kjøpe" klubben..

HA HA. Jeg må le. Det klinger faktisk bra!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

yess. høres faktisk kult ut.. men jeg tviler på at de har budsjett til å "kjøpe" klubben..

Råd har man vel. Når man sitter på begge sider av forhandlingsbordet bestemmer man også prisen selv! :blink:

Dinamo Stabæk på Dinamo Arena, jo det låter ikke halvgalt det.

Forøvrig har jo vi spilt mot bedriftslaget til Peugeot i UEFA-cupen. Bayer Leverkusen er jo også egentlig bedriftslaget til Bayer-konsernet. Men som det er sagt tildigere i denne tråden; -de har vært med helt fra starten. Det er noe annet når et storkonsern kommer å kjøper en hel klubb, lager ny profilering for hele klubben, til og med prøver å endre stiftelsesdatoen.

Greit nok hvis NetCom vil kjøpe Stabæk for 100 mill for det er allerede pengene som rår, men jeg kler meg ikke i orange og sort og roper "Heia NetCom"!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vi en profil - og hvis så kan noen definere den for meg?

blaa og mørkeblaa striper, logo i gult på blaa bunn. Har du ikke sett dette? :o

Vi mangler endel profileringsprodukter, det er sant, men profilen er der, i alle fall i grove trekk.

Det RedBull gjorde var jo å endre klubbens tradisjonelle farger og profil til sin egen firmaprofil. Det er å ta det litt langt spør du meg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

apk, nå snakker du kun om den fysisk synlige profilen. Det som imidlertid er mye viktigere er inntrykket vi etterlater som klubb og som merkevare i våre eksisterende og potensielle 'kunders' hode. Her er vi relativt blanke. Jeg vil anta at blant et uavhengig panel vil 9 av 10 svare noe sånt som "Rik snobbeklubb med høy sigarføring og rike onkler" når de blir spurt om hva Stabæk Fotball representerer for dem. Så kan vi spørre oss selv om det er dette vi ønsker og om det faktisk stemmer. For å skape det etterlatte inntrykket vi ønsker hos 'kundene' hjelper det ikke bare å bytte farger.

Kanskje litt på siden av trådens tema, men vel egentlig ikke allikevel når jeg tenker meg om.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

apk, nå snakker du kun om den fysisk synlige profilen. Det som imidlertid er mye viktigere er inntrykket vi etterlater som klubb og som merkevare i våre eksisterende og potensielle 'kunders' hode. Her er vi relativt blanke. Jeg vil anta at blant et uavhengig panel vil 9 av 10 svare noe sånt som "Rik snobbeklubb med høy sigarføring og rike onkler" når de blir spurt om hva Stabæk Fotball representerer for dem. Så kan vi spørre oss selv om det er dette vi ønsker og om det faktisk stemmer. For å skape det etterlatte inntrykket vi ønsker hos 'kundene' hjelper det ikke bare å bytte farger.

Kanskje litt på siden av trådens tema, men vel egentlig ikke allikevel når jeg tenker meg om.

Helt enig! Også enig i hvilket inntrykk andre kan ha av oss, at de mener det er vår "profil" er jeg ikke sikker på. Og hvis vi skal definere "profil" på denne måten, har jeg ikke inntrykk av at noen av toppklubbene i Norge har en profil/merkevare. Selvfølgelig har de svulstige "slogans" som de bruker for å markedsføre seg overfor sponsorer osv, men profil....?

Litt pussig også at vi har det stemplet som rik snobbeklubb, mens Enga går for å være almuens klubb til tross for sin rike onkel!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I år ser vi jo ut som de Teletubbiene.

Tenk så kult 'a, om det plutselig hadde begynt å komme en film på reklamene på drakta.

Og med vår tette link til Rocco kunne akkurat det blitt riktig så interessant!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Dinamo Stabæk har jo et visst schwung over seg det også....

@ringo

Faen de eier jo halvparten av alle Øst-europeiske lag jo. Hadde vært kult å være i samme gjengen som Dinamo Kiev, Dinamo Moskva, Dinamo Bucuresti osv...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blaa og mørkeblaa striper, logo i gult på blaa bunn.

Vi mangler endel profileringsprodukter, det er sant, men profilen er der, i alle fall i grove trekk.

Det RedBull gjorde var jo å endre klubbens tradisjonelle farger og profil til sin egen firmaprofil. Det er å ta det litt langt spør du meg!

Jeg trekker hermed mitt utsagn om at vi har en designprofil i Stabæk!

Flagg med kamuflasjemønster?

Jeg vet man ikke får allverdens for 50 kr i våre dager, men det får da være grenser! Ideen med flagg var god, men hvorfor ikke bruke mørkeblå og blå striper slik som på drakten? Terningkast 2!

ba328be775d68aa28fead91ee3e9cecd.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blaa og mørkeblaa striper, logo i gult på blaa bunn.

Jeg trekker hermed mitt utsagn om at vi har en designprofil i Stabæk!

Flagg med kamuflasjemønster?

Jeg vet man ikke får allverdens for 50 kr i våre dager, men det får da være grenser! Ideen med flagg var god, men hvorfor ikke bruke mørkeblå og blå striper slik som på drakten? Terningkast 2!

ba328be775d68aa28fead91ee3e9cecd.jpg

Her er jeg hjertens enig med deg, dette er ikke pent. Litt uforståelig at man idet hele tatt finner på å bestille noe sånt. <_>

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Er det ikke slik at det må være stedsnavn i klubbnavnet??? Ihverfall var det slik...

@ringo

Lyn heter FC lyn OSLO fordi Atle Brynestad har en "visjon" om at Lyn en agang skal hete FC OSLO og være en klubb for hele Oslo...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 5 år senere...

Drar opp en urgammel tråd. For nå skal neste lag være klar for å skifte navn. Uff, tenk om vi plutselig skulle hete "TEAM TELENOR, STARTET 2011"

Sånn, da skal det være riktig link, var vist Isko Boys på Ullevål på Søndag jeg linka til først der, hehe.

Endret av vestallstar
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer på hva slags reaksjoner man kan forvente av slikt. Hvis det ikke blir allverden og supporterne heller er opptatte av å se motstand fra toppdivisjonen framfor å gå konk og begynne på nytt, spøker det for flere gjeldstyngede klubber...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan jo samtidig lure på hvilke vurderinger som ligger til grunn for et slikt navnebytte. Team Dubai er vel ikke et navn som har noen PR-verdi for eieren, slik Red Bull Salzburg har. Det eneste man får ut av det der er å hisse på seg supportere. Det må være ren stormannsgalskap. Han kunne i det minste nøyd seg med noe a la Real Zaragoza Maktoum.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja. Dubai er inne i en liten krise og dersom businessmennene her har interesser der er det sikkert grunnlag for å få folk interesserte i stedet deres. Evt har de andre relasjoner som smøres.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Kampen Mot Den Moderne Fotballen
  • Opprett ny...