cathrine 1 Del Skrevet 12. November 2005 Del Skrevet 12. November 2005 Er det mulig at Norge blir dårligere:S? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 12. November 2005 (endret) Del Skrevet 12. November 2005 (endret) Det er vel ting som tyder på at Nedveds navn er større en hans ferdigheter for tiden.Sånn har det vel vært veldig lenge med Nedved? En Beckham light. For så vidt gode spillere begge to, men ikke noe mer enn "øvre mellomklasse", for å kalle det det. Hihi, Nedved en Beckham light. Huff, dette blir for dumt. Ok, Nedved var på topp for 3 sesonger siden, men da ble han da vitterlig kåret til verdens beste. Han har gjort to gode sesonger der etter, og i år har han hatt skadeproblemer. Nedved er en langt mer komplett spiller enn Beckham, han har fart og dribleegenskaper som Beckham ikke er i nærheten av. Han er en drivkraft både på landslaget og i Juve, og når Nedved skinner, skinner lagene han spiller på. Nå det er sagt, så er verken Tsjekkia eller Juve lag som er spesielt knyttet opp mot enkelt spilleres solo-prestasjoner, men heller måten kollektivet fungerer på. Anyway, Norge stinker. Tsjekkia gjorde akkurat som de ville, og fikk målet de trengte. Endret 12. November 2005 av superblaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tellefsen 0 Del Skrevet 13. November 2005 Del Skrevet 13. November 2005 Er det mulig at Norge blir dårligere:S? Vel... Tsjekkia er et super bra lag. ligger på 4. plass på FIFA rankingen eller no.. å tape 0-1 hjemme er surt, og norge spilte dårlig, i perioder. starten av 1. omgang var brukbart. da scorte tsjekkia på sin ene sjanse. Det blir vanskelig for norge i tsjekkia. man mulighetene er der. med en 2-1 seier er nok. det blir hardt. Banen var foresten en gigantisk sandkasse i dag. ballen stoppet nesten før den var i beinene til spilleren som skulle motta den Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 999 Del Skrevet 13. November 2005 (endret) Del Skrevet 13. November 2005 (endret) Hva faen gjør ivers for norge? SØPPEL!!! det samme gjelder Bergdølmo. Morris, plassen er din! Endret 13. November 2005 av AndersBD Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rubbster 0 Del Skrevet 13. November 2005 Del Skrevet 13. November 2005 Ivers har ikke gjort en DRITT for Norge på hvor lenge?? Ikke at jeg er så fan av Johnsen, men han eller Årst(!!!) bør starte isteden for han i Praha! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækdelux 0 Del Skrevet 13. November 2005 Del Skrevet 13. November 2005 Jeg skjønner ikke hva Hareide ser i Jan Gunnar Solli!! Han er så dårlig! Hvorfor er han med i start elveren? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hr. Smith 1 536 Del Skrevet 13. November 2005 Del Skrevet 13. November 2005 Jeg skjønner ikke hva Hareide ser i Jan Gunnar Solli!! Han er så dårlig! Hvorfor er han med i start elveren? Det skjønner ikke jeg heller, å ikke starte med Daniel Braaten er latterlig! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
reader 0 Del Skrevet 13. November 2005 Del Skrevet 13. November 2005 "Banen var foresten en gigantisk sandkasse i dag. ballen stoppet nesten før den var i beinene til spilleren som skulle motta den" Må vel ha vært størst problem for Tsjekkerne som jo faktisk forsøkte å spille fra "ben til ben". Ellers må vel sanden ha vært god ha for våre spillere siden de jo fikk mykere landing hver gang de stort sett forgjeves hadde hoppet så høyt de kunne i et forsøk på å "vinne" de høye fremspillene vårt spill stort sett består av. I følge kommentatorene hadde Norge nitrent på dødballer hele uken, og det skulle som vanlig være vårt farligste (mente de eneste ??) våpen. Ganske utrolig da at vel ikke en eneste dødballsituasjon førte til presist innlegg. Men at det er det de bruker treningene på kan vel likevel stemme (på tross av så tydelig liten effekt i kampsituasjon) siden det jo ser ut til å være det eneste vi baserer oss på. Med et par hederlige enkeltunntak var det jo ingen som spilte det som vanligivs oppfattes som fotball. Kanskje vi skulle gå inn for å starte VM i hodeball ? Men uansett, selv om kommentatorene ser ut til å regne løpet som kjørt etter et egentlig beskjedent 1-måls tap, har vi jo fortsatt muligheten. I det minste hvis vi har flaks. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 13. November 2005 Del Skrevet 13. November 2005 Jeg opplevde Norges spill i går som en flau innsats. Virket som de hadde bare ett kort på hånden, og det var dødballer. Elendige dødballer. Kun lange baller, luftkrig på midtbanen, elendige avsluttninger..... Helt uten strategi. Bråten kom inn som et friskt pust, og jeg synes Hæstad gjorde mye brukbart. Solli var elendig igjen. Har ikke forståelse for at han er i troppen i det heletatt. Ivers var dårlig, men har iallefall en funksjon. Han er oppspillspunktet. At Tsjekkia enkelt demmer opp for dette var ingen overraskelse. Tsjekkia var heller ikke all verdens bra, men disiplinerte og taktiske. Tror Praha blir offentlig slakt. 4-0 til Tsjekkia. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hr. Smith 1 536 Del Skrevet 13. November 2005 Del Skrevet 13. November 2005 --> QUOTE(d*u*b @ 14. Nov 2005, 00:02) 54707[/snapback] Jeg opplevde Norges spill i går som en flau innsats. Virket som de hadde bare ett kort på hånden, og det var dødballer. Elendige dødballer. Kun lange baller, luftkrig på midtbanen, elendige avsluttninger..... Helt uten strategi. Bråten kom inn som et friskt pust, og jeg synes Hæstad gjorde mye brukbart. Solli var elendig igjen. Har ikke forståelse for at han er i troppen i det heletatt. Ivers var dårlig, men har iallefall en funksjon. Han er oppspillspunktet. At Tsjekkia enkelt demmer opp for dette var ingen overraskelse. Tsjekkia var heller ikke all verdens bra, men disiplinerte og taktiske. Tror Praha blir offentlig slakt. 4-0 til Tsjekkia. si 5-0 du, blir nok lekestue! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 150 Del Skrevet 14. November 2005 Del Skrevet 14. November 2005 Hepp, Hareide er for dårlig taktisk! Han disponerer mannskapet feil og legger for dårlige planer i forkant av kampene, han har heller ikke evnen til å gjøre taktisk grep underveis. Det samme gjorde han når han var trener i RBK og de skulle kvalifisere seg til CL. Etterpå lager han masse støy for å fjerne kritikken fra egen person... Hva var det denne gangen? Jamtfall... Fyren er fulstendig patetisk! @ringo Som har vært motstander av Hareide fra dag 1! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 14. November 2005 Del Skrevet 14. November 2005 Synes synd på spillerne som blir nødt til å fremstå som klovner fordi systemet er helt på trynet. Fikk til og med sympati for Carew, som faktisk gjorde så godt han kunne. Men å løpe alene mot halve det tsjekkiske laget er jo nyttesløst. Og hvis han først får kontroll over ballen er det likevel ingen andre på laget i nærheten som kan hjelpe han. Uff! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 14. November 2005 Del Skrevet 14. November 2005 Ivers og Solli må ut. Kan til nød skjønne Solli pga løpskapasitet og defensiv styrke, men Ivers har vel ikke lagd mål siden i sommer på klubblag, og på 2 år på landslaget. Årst som er årets toppscorer vet hvor målet står, noe han viste ved å ha Norges eneste sjanse. Hadde vært spennende med en midtbane kun med startspillere: Valencia - Hæstad - Strømstad - Johnsen. De kjenner hverandre godt og klarer å stå for fult en hel kamp. Valencia gir fart og driblestyrke, Strømstad er da minst like god som Meatloaf (Grindheim) og Johnsen gir mer hodestyrke på topp. Og så lurer jeg på hvordan det er mulig å gjøre det så dårlig på dødball som det som ble prestert på lørdag. Norge har luftstyrke nok til å bli farlige på hver dødball, så klarer ikke Meatloaf og Gamsten å slå ballen inn i 5-meteren engang... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
cathrine 1 Del Skrevet 14. November 2005 Del Skrevet 14. November 2005 Norge begynte bra, men det ''dabba'' som vanlig av etter hvert.. Det er kjent Norge stil d.. Landskamper er ikke noe artig lengre i grunn.. Holder meg til klubbfotball! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 999 Del Skrevet 14. November 2005 Del Skrevet 14. November 2005 Jeg satt forresten sammen med Jeppe og Alan. Alan pakka seg inn som om han skulle på pol-ekspedisjon Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 14. November 2005 Del Skrevet 14. November 2005 Usj. Bergdølmo og Solli er heldigvis bytta ut med Høiland og Helstad til bortekampen. Få ut Ivers og inn med Årst så er jeg fornøyd. Enig i kommentarene om meatloafs og gamsts dødballer. Utrolig svakt. Kanskje kan det være en fordel at hele Tsjekkia allerede tror de har gått videre? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 14. November 2005 Del Skrevet 14. November 2005 Kanskje kan det være en fordel at hele Tsjekkia allerede tror de har gått videre? Hele Tsjekkia og meg! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tellefsen 0 Del Skrevet 14. November 2005 Del Skrevet 14. November 2005 Hareide har faktisk ikke vært bedre enn Semb hittil... De har akkurat like mange tap, uavgjort og seiere (før kampen mot tsjekkia på lørdag).. Høres ikke bra ut, men jeg tror at Norge kan overraske på bortebane. Alt for Norge! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 14. November 2005 Del Skrevet 14. November 2005 Alz for Norge! Da går det ihvertfall rett til helvete! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stormare 80 Del Skrevet 14. November 2005 Del Skrevet 14. November 2005 Det er godt Solli er ute, men når man ikke skaper mer enn en kvalifisert sjanse på 90 minuter, må det ikke bare litt heving avprestasjonene til.... Vi får håpe på undervurdering, samt at spillerene sliper seg litt løs. De har bokstavlig talt alt å vinne. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 14. November 2005 Del Skrevet 14. November 2005 Kanskje kan det være en fordel at hele Tsjekkia allerede tror de har gått videre? Kanskje det har vært taktikken hele veien? Å få Tjekkia på defensiven før kamp nr 2? De tror de er videre og slipper seg ned på 85%. Dette forsterkes av en elendig førsteomgang (mulig også med et mål i mot). Tjekkia slipper seg ned på 80% siste 20 min, samtidig som Start-spillerne setter inn en sluttspurt som minner om den i Marseille i -98 og putter to mål siste 10 min! Hvorfor gjøre det komplisert? Det enkle er ofte det beste! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 14. November 2005 Del Skrevet 14. November 2005 Jeg er bare så glad at Norge ikke er laget i mitt hjerte! Joda, jeg kan engasjere meg for landslaget, og jeg har flere ganger nesten gått på landskamp (ikke helt sant, jeg har vært på landskamp). Og jeg jubler med når Norge vinner. Men om et sånt møkkalag skulle vært min virkelige fotballinteresse, er jeg redd for at den hadde dødd ut og sloknet. Så jeg er glad for at Stabæk er laget i mitt hjerte. Så kan man jo håpe på et overraskende og antakelig høyst urettferdig resultat på onsdag. Og norsk VM-deltakelse. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 14. November 2005 Del Skrevet 14. November 2005 Jeg synes dette sitat fra forsiden kan gjentas her inne: I sum er det likevel ikke grunn til å konkludere med at kustgress påvirker de sportslige resultatene, verken den ene eller andre veien. De gode lagene vinner, uansett undelag. Så får vi bare håpe så ikke er tilfellet når det gjelder play-off kampen på lødag mot Tsjekkia. Vi trenger utvilsomt hjelp av gjørma på Ullevaal skal vi ha sjans overhode til å så ut Tsjekkia - nr. 3. på FIFA-rankingen. Vi klarte ikke å "så" ut Tsjekkia på "lødag" - årsaken kan ha vært at gjørme var erstattet med sand. Et underlag Norge har svært liten erfaring med... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 15. November 2005 Del Skrevet 15. November 2005 Jeg synes dette sitat fra forsiden kan gjentas her inne:I sum er det likevel ikke grunn til å konkludere med at kustgress påvirker de sportslige resultatene, verken den ene eller andre veien. De gode lagene vinner, uansett undelag. Så får vi bare håpe så ikke er tilfellet når det gjelder play-off kampen på lødag mot Tsjekkia. Vi trenger utvilsomt hjelp av gjørma på Ullevaal skal vi ha sjans overhode til å så ut Tsjekkia - nr. 3. på FIFA-rankingen. Vi klarte ikke å "så" ut Tsjekkia på "lødag" - årsaken kan ha vært at gjørme var erstattet med sand. Et underlag Norge har svært liten erfaring med... Tsjekkerne spiller vel ikke så mye strandfotball de heller...? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 15. November 2005 Del Skrevet 15. November 2005 Fordelen med å ikke komme til VM er at vi slipper å gremmes hele neste sommer over hvor latterlig dårlige vi er. Det er faen meg stor forskjell på å se et VM for å bli underholdt kontra å se på et VM med Norge å skjemmes. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 15. November 2005 Del Skrevet 15. November 2005 Fordelen med å ikke komme til VM er at vi slipper å gremmes hele neste sommer over hvor latterlig dårlige vi er. Det er faen meg stor forskjell på å se et VM for å bli underholdt kontra å se på et VM med Norge å skjemmes. Så du var en av de som skammet deg kraftig når Norge slo Brasil i 98 eller Spania i EM? Kommer man først til VM kan alt skje... Hvem hadde vel trodd at Hellas skulle vinne EM????? På papiret var jo det laget langt fra godt nok.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 15. November 2005 (endret) Del Skrevet 15. November 2005 (endret) Tsjekkerne spiller vel ikke så mye strandfotball de heller...? Er det et VM vi er kvalifisert til, så er det VM i unnskyldninger og bortforklaringer. Som kjent tapt vi mot Tsjekkia pga Jørn Jamtfall. Det er jo ikke første gangen, men definitivt første gangen han får skylden uten å ha vært på banen. I de fleste sammenhenger er Norge best før kampen (sportslig), etterpå har vi de best forklaringene på hvorfor vi ikke vant (det inkluderer sjelden at vi var dårlige og de andre bedre enn oss). Dette opplegget egner seg best for kun en idrettsgren. Der er vi derimot svært ofte best også sportslig etter konkurransen. Jeg snakker om roing... Endret 15. November 2005 av Albert Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kjakan 0 Del Skrevet 15. November 2005 Del Skrevet 15. November 2005 Fordelen med å ikke komme til VM er at vi slipper å gremmes hele neste sommer over hvor latterlig dårlige vi er. Det er faen meg stor forskjell på å se et VM for å bli underholdt kontra å se på et VM med Norge å skjemmes. Det går opp og ned. Et blikk på dagens norske spillerstall så ser du at vi knapt kan hevde oss i midtsjiktet i Europa. At vi ryker for Tchsjekkia skulle bare mangle. Om ti år så er det Norge som er ledende i Norden - det avhenger aller mest av utvikling av brukbare spillere. Ingen vet hva fremtiden vil bringe, men bortimot alle landene har minst dobbelt så mange foppallsparkere å plukke fra i utgangspunktet . Men jeg er nå engang norsk, og heier da fasan meg ikke på Sverige fordi de har et bedre lag! Det byr ikke meg imot å slå Sverige i en vm-kamp til tross for råttent norsk spill som alle hater - det smaker da bedre enn et fortjent tap. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 15. November 2005 Del Skrevet 15. November 2005 Frustrasjonen min rundt play off kampen går ikke ut på at vi taper mot tjekkia... Helt greit å tape, men måten vi taper på er jo helt skandaløs... Skal ikke være mulig å spille så dårlig... Som du sier kjakan.. Tjekkia er et mye bedre lag... Håper bare norge prøver å spille fotball i morgen.. ser heller at vi går på en 3-0 smell og spiller fotball enn at vi spiller horeball og får en ufortjent 0-0 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pedagogen 15 Del Skrevet 15. November 2005 Del Skrevet 15. November 2005 Tsjekkerne spiller vel ikke så mye strandfotball de heller...? Er det et VM vi er kvalifisert til, så er det VM i unnskyldninger og bortforklaringer. Som kjent tapt vi mot Tsjekkia pga Jørn Jamtfall. Det er jo ikke første gangen, men definitivt første gangen han får skylden uten å ha vært på banen. I de fleste sammenhenger er Norge best før kampen (sportslig), etterpå har vi de best forklaringene på hvorfor vi ikke vant (det inkluderer sjelden at vi var dårlige og de andre bedre enn oss). Dette opplegget egner seg best for kun en idrettsgren. Der er vi derimot svært ofte best også sportslig etter konkurransen. Jeg snakker om roing... Her er du inne på noe som irriterer meg noe grenseløst Albert. Den totale mangelen på ydmykhet, og det å ta selvkritikk som regjerer både blant spillere og ledere på landslaget. Eksempel kommer: Hørte ett intervju med Steffen Iversen på radioen i dag morges. Det var ikke han, men alle andre det var noe galt med. Han mente at han ikke fikk noen baller å jobbe med. Hallo! Vi pøste jo på med høye polere bakfra, hvor han gikk i duell på hver j.... en, og tapte. Vant han i det hele tatt en eneste duell i første omgang? Går det for f... ikke an å si at jo, sorry. Dette var rett og slett for dårlig. Vi må heve oss flere hakk for at dette skal kunne gå veien. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå