pauligirl 236 Del Skrevet 9. Mars 2007 Del Skrevet 9. Mars 2007 Vi trenger 16 lag for å få flere morsome kamper. Vi trenger det for å uvikle spillere over tid, istedet for å panikkjøpe fra utlandet. panikkjøp vil skje uansett om det er 14 eller 16 lag i tl... Det blir flere bilettinntekter, og et bedre økonomisk fundament. Det vil bli høyere nivå over tid, det er jo ikke så mange år siden tippeligaen var veldig ujevn fra topp til bunn. Dette vil hjelpe norske lag i europa. Det vil hjelpe oss i europa med en bedre hjemmlig liga. (For dit skal vi jo på sikt) ja! Det vil bli mye vanskligere å rykke ned.... når et lag spiller dårlig spiller det ingen rolle om det finnes 14 eller 16 lag...å rykke ned er og blir enkelt. jeg kunne godt tenke meg skeid (kort avstand) og bryne (hyggelige mennesker ) med i tl når det blir 16 lag Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Torqman 83 Del Skrevet 10. Mars 2007 (endret) Del Skrevet 10. Mars 2007 (endret) jeg kunne godt tenke meg skeid (kort avstand) og bryne (hyggelige mennesker ) med i tl når det blir 16 lag Når? Er det bestemt? Endret 10. Mars 2007 av Torqman Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 10. Mars 2007 Del Skrevet 10. Mars 2007 jeg kunne godt tenke meg skeid (kort avstand) og bryne (hyggelige mennesker ) med i tl når det blir 16 lag Når? Er det bestemt? Nei. Men se her. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stormare 80 Del Skrevet 12. Mars 2007 Del Skrevet 12. Mars 2007 Vi trenger 16 lag for å få flere morsome kamper. Vi trenger det for å uvikle spillere over tid, istedet for å panikkjøpe fra utlandet. panikkjøp vil skje uansett om det er 14 eller 16 lag i tl... Det blir flere bilettinntekter, og et bedre økonomisk fundament. Det vil bli høyere nivå over tid, det er jo ikke så mange år siden tippeligaen var veldig ujevn fra topp til bunn. Dette vil hjelpe norske lag i europa. Det vil hjelpe oss i europa med en bedre hjemmlig liga. (For dit skal vi jo på sikt) ja! Det vil bli mye vanskligere å rykke ned.... når et lag spiller dårlig spiller det ingen rolle om det finnes 14 eller 16 lag...å rykke ned er og blir enkelt. jeg kunne godt tenke meg skeid (kort avstand) og bryne (hyggelige mennesker ) med i tl når det blir 16 lag Da er vi vel nesten enige... Det er synd at vi ikke kan stemme på de to lagene vi vil ha opp. Det blir sikkert noen av heislagene. Jeg hadde likt et system med to kvalifiseringslag fra Adecco, og 1 fra TL. I tillegg til de vanlige to oveste og nederste som bytter plass. Dette er morsomt i andre land. (men ikke for tippeliga laget) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 22. Oktober 2008 Del Skrevet 22. Oktober 2008 Temaet ble diskutert på Sportstabloid før Stabæk ble diskutert. Hva tror dere om utvidelsen ? Allsvenskan er i ferd med å fullføre sin første sesong med 16 lag. I Sverige har de opplevd kraftig nedgang i tilskuertallet. - 20 % fra 10 000 i snitt til 8000 i snitt. De tre lagene som rykket opp i Sverige har 7, 4.5 og 3 tusen i snitt så det trekker jo litt ned. Vil det samme skje i Norge? Jeg tror ikke at vi vil se like drastisk nedgang. Men det er vel naturlig at vi får en nedgang i snitt ettersom vi vil få flere lag antakligvis som vil ha tilskuersnitt under ligasnittet (9 765 nå). Men på en annen side så har jo Sandefjord plass til 9000, Odd 13 500 og Start 14 500. Så tilsammen kan det godt hende at de ligger på snittet. Men tviler. Mister vi Ham Kam fra TL mister vi det laget med lavest snitt, men vi kan også miste AaFK som ligger over snittet. Så har vi oss selv da. Vi kan bidra til å øke snittet. Ellers har ikke de andre lagene så mye å gå på. Eneste er kanskje VIF, som med en bedre 2009 sesong vil kunne øke snittet sitt betydelig. I Sverige har de dessuten ikke kommet like langt med stadionrevolusjonen og tilskuerne må tale mange dårlige stadioner. Mange drittstadioner i Allsvenskan. Må for eksempel være kjedelig å dra på IFK Gøteborg kamp hvor det er 5100 tilskuere på en friidrettstadion som tar 43 000. 12 % full stadion! Riktig nok får 3 (!!) Gøteborglag ny felles stadion neste sesong som tar 18 000. Nya Gamla Ullevi. Det virker dessuten ut som at spriket i tilskuertall i Sverige er mye større enn i Norge. (se link nederst). Snitt fra 2 800 - 17 300. I tillegg så spriker tallene for hver klubb. Altså ikke noe stabilitet i tilskuertallene. GAIS har 5000 i snitt men en kamp med 27 000 tilskuere (trolig mot IFK Gøteborg). Slik er det ikke i Norge. Variasjonen i tilskuertall er ikke så stor. Når det gjelder Sverige, så har de spilt 26 kamper nå og skal ha 4 kamper til. Ser vi på tabellen, så er det ikke veldig mange lag som har mye å spille for. Gullkampen er superjevn, det samme er bronsekampen. Mens to lag kjemper om nedrykk. Ellers er det mange store luker i tabellen. Noe av det samme kan/vil skje med TL. Mange kjedelige kamper mot slutten av sesongen altså. Tilskuertall Norge Tilskuertall Sverige Hva tror dere om utvidelesen?... nå som den nærmer seg og vi vet ca hvem som spiller i TL neste sesong + at vi kjenner erfaringene fra Sverige Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 22. Oktober 2008 Del Skrevet 22. Oktober 2008 Det at flere lag ikke får noe å spille for tror jeg vil være med på å styrke norsk fotball, ved at flere talenter vil slippe til i tl. Problemet med 14 lag, og potensiellt 3 lag som rykker ned er at nedrykksprosenten har vært for høy. Halve serien har jo på et tidspunkt vært innvolvert i nedrykksstriden. Da har det blitt til at man har satset på rutine og handlet spillere, fra utlandet stort sett, som vil gå rett inn i startellveren, i stedet for å satse på talenter. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 22. Oktober 2008 Del Skrevet 22. Oktober 2008 Vanskelig å sammenligne med Sverige. Det har de mange gamle slitne stadioner, og ikke minst mye fotballrelatert vold ifbm kampene. Slikt skremmer folk mer enn at kampen "ikke bety noe". Det var vel 12000 på siste bydeby i Stockholm. Det vitner om utbredt frykt Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
matsj 2 Del Skrevet 22. Oktober 2008 (endret) Del Skrevet 22. Oktober 2008 (endret) Tror egentlig at nå som TV2 har mistet alle kampene kan det trekke litt ned og kanskje gi litt mindre intr rundt Tippeligaen. Det er først de siste årene Tippeligaen har tatt av ordentlig, da TV2 leverer en utsøkt fremstilling av dette produktet. Som SS sier, jo flere kokker.. Jo mere søl blir det. Endret 22. Oktober 2008 av matsj Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SuperNann 12 Del Skrevet 22. Oktober 2008 Del Skrevet 22. Oktober 2008 Tror egentlig at nå som TV2 har mistet alle kampene kan det trekke litt ned og kanskje gi litt mindre intr rundt Tippeligaen. Det er først de siste årene Tippeligaen har tatt av ordentlig, da TV2 leverer en utsøkt fremstilling av dette produktet. Som SS sier, jo flere kokker.. Jo mere søl blir det. Enig med du. TV2 har virkelig vært eksemplariske og burde utvilsomt fått kontrakten videre. Nå blir mange prisgitt streaming over nett, noe som for mange ikke er så lett. Ikke alle har mediasenter eller pc tilkoblet tv. Å se på fotball på en 17" monitor i en helvetes kontorstol er ikke særlig digg. Får bare håpe flere drar på stadioen fremfår ett dårlig tv alternativ. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 22. Oktober 2008 Del Skrevet 22. Oktober 2008 synes egentlig det er moro aa ha flere lag i tl. saerlig lag som ellers ville aldri havnet i tl. er jo litt kjedelig med de samme lagene sesong etter sesong. nye lag = nye utfordringer, baade for klubbene og supporterne (nye borteturer ) og sesongen varer lengre - flere kamper for oss Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 22. Oktober 2008 Del Skrevet 22. Oktober 2008 Tror ikke en utvidelse til 16 lag er noe å bekymre seg for. Flere kamper betyr at flere spillere vil få spille, og en del av som vil slippe til "ekstra" er nok egenutviklede, unge spillere. Det jeg derimot er bekymret for er det som flere har nevnt over, at TV2 trekker seg. Ser for meg at de tvilsomme damer og herrer i NFF (du får ha meg unnskyldt, Loe) kan finne på å skylde på 16-lagsserien for publkumssvikt dersom det skal vise seg at deres griskhet og påfølgende valg av Lyse som hoveddistributør av kampene medfører redusert interesse for TL. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå