Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tror ikke dette er gjennomførbart før alle lag har stadion'er som kan spilles på i sent november..

Med alle landslagskamper, e-cup kamper og cup kamper vil det bli et alt for tett program hvis man skal spille fra tidelig april til sent oktober og fortsatt ha "sommerferie".

Fra en supporters ståsted, er jeg selvfølgelig for, men jeg tror altså det ikke lar seg gjennomføre enda.. på sikt kanskje, når alle lag får hotte stadioner med bra matte.. så ja.. Gutta har ikke vondt av litt lengre sesong.. Er sikkert drit kjipt å ha 5 mndr oppkjøring uansett...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe må iallefall gjøres for å redde Bødo/Glimt fra nedrykk. Hvorfor? Trodde jeg hadde nevnt det, og det har ingenting med en hemmelig beundring for "Bodø/Glimt, superlag...." (noen som husker den?). Sønnen skal bo i Bodø neste år, og det hadde vært så greit å ha hatt en unnskyldning for å besøke ham. (Eller var det motsatt? Unnsmyldning for å gå på bortekamp? Neiii, det trenger man da ikke...)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja til flere bortekamper!

Og ja til flere hjemmekamper. La det bli obligatorisk med midt-uke kamp, og la alle TL og 1 div. lagene ha fri når landslaget eller cup-kamper skal spilles. Da slipper vi alle flyttingene av kamper (men la gjerne midt-uke kampene gå på torsdager, må da være flere supportere enn meg som kjører MC på onsdagene)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja til flere bortekamper!

Og ja til flere hjemmekamper. La det bli obligatorisk med midt-uke kamp, og la alle TL og 1 div. lagene ha fri når landslaget eller cup-kamper skal spilles. Da slipper vi alle flyttingene av kamper (men la gjerne midt-uke kampene gå på torsdager, må da være flere supportere enn meg som kjører MC på onsdagene)

Tja... stiller meg litt skeptisk til dette. Lag som holder til nord-norge, (alle lag nord for rbk) kommer til å få banene klare til seriestart og mot slutten av sessongen. syntes det er greit med 14 jeg. men er enig med at det hadde vært fett med noen ekstra kamper. sånn som nå, med start og vif som kjemper mot hverandre om hvem som skal få løfte trofeet når sessongen er ferdig..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er for, men tror, som flere her, at det blir vankelig med November fotball... noen som husker Tromsø Chelsea med orange ball? Kan bli flere sånne... men det blir jo mindre dødtid om vinteren. Tror også nivået på norsk fotball vil heve seg etterhvert.

....kjør kunstgress!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og innendørs fotballstadioner. At ingen har tenkt på det!

OK, kom akkurat på at noen har TENKT på det. Kalt det Blue Dream Arena. Fremdeles lurer jeg på hva de oversetter "dream" med...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ulempen med en 16-lags serie er jo at vi ta opp søppel fra dagens 1. divisjon inn i eliteserien. La meg sjekke hvilke to lag som dermed ville spilt i årets TL.... Straks tilbake.

Eventuelt at ingen rykker ned fra TL05, og to rykker opp fra AL05 til TL06. Dette vil også gjøre at ingen rykker ned fra AL05 til 2div06!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ulempen med en 16-lags serie er jo at vi ta opp søppel fra dagens 1. divisjon inn i eliteserien. La meg sjekke hvilke to lag som dermed ville spilt i årets TL.... Straks tilbake.

Eventuelt at ingen rykker ned fra TL05, og to rykker opp fra AL05 til TL06. Dette vil også gjøre at ingen rykker ned fra AL05 til 2div06!

Ser vel heller for meg at de to beste i Adecco rykker direkte opp, mens det blir kvalikk mellom de 2 nederste i tippeligaen mot 3. og 4.-plassen i Adecco dette året. Da kan

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ment lenge at det bør utvides til flere lag i tippeligaen, men jeg synes 16 lag kanskje er litt vell mye, ennå i allefall. Det tar tid å bygge opp nok arenar. spessielt etter de kravene som NFF nå stiller. Det kommer i så fall til å bli mange untak fra reglene og klubber som rett å slett ikke har råd til å bygge nytt eller utvide.

Det kommer på kort sikt til å veldig forskjell på nivået fra topp til bunn, men det burde vell ikke gjøre noe da det er så tett som det er denn og forrige sesong...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser vel heller for meg at de to beste i Adecco rykker direkte opp, mens det blir kvalikk mellom de 2 nederste i tippeligaen mot 3. og 4.-plassen i Adecco dette året. Da kan
mye skje?

Jeg har ment lenge at det bør utvides til flere lag i tippeligaen, men jeg synes 16 lag kanskje er litt vell mye,

Heh?

14 nå, da kan det ikke økes til annet enn 16 om det skal økes. 15 funkern'te.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi leke oss med enda flere lag?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mye skje?

Jeg har ment lenge at det bør utvides til flere lag i tippeligaen, men jeg synes 16 lag kanskje er litt vell mye,

Heh?

14 nå, da kan det ikke økes til annet enn 16 om det skal økes. 15 funkern'te.

Det er nok morgenen som har kommet litt tidlig i dag, jeg syntes jeg leste 18 og ikke 16... :) skrev alikevell 16.... vell vell.... mente at 18 blir for mye... ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tar tid å bygge opp nok arenar.

Sant, men i Adecco i dag har vel så mange som Stabæk, Sandefjord, Moss, Bryne, Godset, Sogndal, Tønsberg og til nød Kil arenaer som det ikke må gjøres så alt for mye med for å tilfredstille kravene fra NFF. Greit at undervarme, flombelysning og vip-arealer ihvertfall må utbedres på flere av de, men med flere lag og flere kamper i eliteserien vil også intektene til klubbene og ikke minst NFF bli større og da bør NFF også være i stand til å gi mer støtte til disse lagene. Mange av de nevnte lagene satser jo skikkelig og et utbedret stadion vil jo bare vært et skritt i satsingen mot toppen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har alltid syntes det har vært en god ide å kutte ned på antall lag, men heller møte lagene flere ganger. Sånn det er i skottland. Blir flere kamper, og man møter bedre lag oftere. Men nå er det jo så jevnt at det kanskje ikke har noe for seg lenger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe må iallefall gjøres for å redde Bødo/Glimt fra nedrykk. Hvorfor? Trodde jeg hadde nevnt det, og det har ingenting med en hemmelig beundring for "Bodø/Glimt, superlag...." (noen som husker den?). Sønnen skal bo i Bodø neste år, og det hadde vært så greit å ha hatt en unnskyldning for å besøke ham. (Eller var det motsatt? Unnsmyldning for å gå på bortekamp? Neiii, det trenger man da ikke...)

nei tuller du nå?

nå? Bor sønnen din i bodø?

Tror jeg har svart det alle de 45 gangene du har nevnt sønnen din i samme setning som bodø her inne....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei tuller du nå?

Tror jeg har svart det alle de 45 gangene du har nevnt sønnen din i samme setning som bodø her inne....

Jeg har merket meg at du føler deg forpliktet til å kommentere hver gang jeg skriver noe som kan oppfattes som det har noe med min familie å gjøre, eller det er en diskusjon mellom A'ene.

Dette innlegget dreide seg om Bodø/Glimt... Men svaret er nei, sønnen min bor IKKE i Bodø. Han flytter dit i november.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei tuller du nå?

Jeg har merket meg at du føler deg forpliktet til å kommentere hver gang jeg skriver noe som kan oppfattes som det har noe med min familie å gjøre, eller det er en diskusjon mellom A'ene.

Kan ikke skjønne det......

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har alltid syntes det har vært en god ide å kutte ned på antall lag, men heller møte lagene flere ganger. Sånn det er i skottland. Blir flere kamper, og man møter bedre lag oftere. Men nå er det jo så jevnt at det kanskje ikke har noe for seg lenger.

Nei fysj, ikke at jeg har noen argumenter for det, men jeg synes det er helt latterlig system dem bruker, liker den ikke. Jeg er for å utvide Tippeligaen, men hvis det skulle skje...Ingen rykker ned??? Da er jeg redd kvaliteten på spillet og spillerne vil synke, flere juniorer og b-lags spillere(det gjelder da de som ligger i bunnen av ligaene som vil gjøre det), flere spillere som ikke holder mål men man vil kanskje finne noen ytterst få upussede juveler som vil gjør det bra på toppnivå i Norge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke noen som kommer til å foreslå dette fra neste sesong allerede, så Rosenborg og hastevedtak tror jeg utgår. Så får man jo bestemme seg på forhånd, slik at lag kan tilpasse seg. F.eks. kan man i 2007-sesongen rykke ned det dårligste laget i Tippeligaen, rykke opp de to beste i Adecco og la 3-4 i Adecooligaen og 12-13 i Tippeligaen spille cup, der taperlagene møtes til kvalik om en plass.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er en syk, syk mann, Albert. Ingen ved sine fulle fire kan ønske seg at Glimt spiller i eliteserien - selv om det er det nærmeste man kommer en liveopptreden av Tufte IL på toppnivå. Har du et skikkelig støtteapparat rundt deg som kan hjelpe deg med å finne kvalifisert hjelp?

usj. Bodøglimt. Buæh!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når vi i 1.divisjon kan spille 30 kamper, og attpåtil ha tre uker fri når banene er som best, må vel også det samme la seg gjøre i Eliteserien. Støtter Ingebrigt i dette. Jeg tror 1.divisjon har blitt bedre de siste årene, mye pga flere tøffere kamper. Det er ikke lenger automatikk i at de nyopprykka lagene går ned igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Utvidelse av Eliteserien
  • Opprett ny...