Albert 921 Del Skrevet 3. November 2005 (endret) Del Skrevet 3. November 2005 (endret) Høgmo om utvidelse Under et vakkert (?) bilde av tidligere landslagssjef for kvinnene utaler Høgmo seg om tema i denne tråden. Samtidig oppdager jeg Alz's påstand om at jeg er en meget syke mann. Javel - det sier han med det navnet... Vi har varierende prestasjoner mot det laget på hjemmebane - fra 6-1 i 2000 (vi lagde alle målene) til 2-5 i fjor. Men mitt innlegg hadde ingenting med kjærlighet for Bodø/Glimt å gjøre. Tanken var bare at det hadde vært kult med bortekamp der, med vorspiel hos sønnen min. I følge Markus i en annen tråd er det en viss sjanse for at det kan skje i 2007... (Obs - jeg håper ikke på Bodø/Glimt-opprykk av sportslige grunner)... Endret 3. November 2005 av Albert Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Makka 10 Del Skrevet 3. November 2005 Del Skrevet 3. November 2005 Quote: Aalesund - et lag med over 10.000 tilskuere i snitt, går ned. Ikke bra, mener Høgmo. O.k. må da Juventus Turin rykke ned fordi de spiller bare for 15.ooo tilskuere (var der ikke et andre lag i Turin de spiller 3. Division og spiller foran 30.000 ???) Merkelig grunn. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 3. November 2005 Del Skrevet 3. November 2005 Quote: Aalesund - et lag med over 10.000 tilskuere i snitt, går ned. Ikke bra, mener Høgmo. O.k. må da Juventus Turin rykke ned fordi de spiller bare for 15.ooo tilskuere (var der ikke et andre lag i Turin de spiller 3. Division og spiller foran 30.000 ???) Merkelig grunn. Enig i at dette isolertsett er et fjollete argument. Men det han prøver å si er vel at publikumsinteressen er såpass stor generelt at det er synd at serien ikke har rom for de lagene som ligger rett bak de 12 beste og etablerte toppklubbene. AAlesund har helt klart byfolket i ryggen, og har de siste par årene vært blandt de 14 beste lagene i landet. Hadde serien rommet flere lag ville nok laget etablert seg i TL, og kunnet utvikle seg enda mer. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 3. November 2005 Del Skrevet 3. November 2005 Høgmo om utvidelse Men mitt innlegg hadde ingenting med kjærlighet for Bodø/Glimt å gjøre. Tanken var bare at det hadde vært kult med bortekamp der, med vorspiel hos sønnen min. Nei, tuller du? Skal sønnen din flytte til bodø??? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stormare 80 Del Skrevet 3. November 2005 Del Skrevet 3. November 2005 Jeg synes fortsatt dette er fornuftig, og håper at det blir en edrulig diskusjon om saken... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 3. November 2005 Del Skrevet 3. November 2005 Høgmo om utvidelse Men mitt innlegg hadde ingenting med kjærlighet for Bodø/Glimt å gjøre. Tanken var bare at det hadde vært kult med bortekamp der, med vorspiel hos sønnen min. Nei, tuller du? Skal sønnen din flytte til bodø??? Jeg vet ikke datoen, men jeg skal holde deg oppdatert. Kanskje vi skal ta det pr PM? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaaase 8 Del Skrevet 12. Desember 2006 Del Skrevet 12. Desember 2006 Ganske selvforklarende... Hva mener folket? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 12. Desember 2006 Del Skrevet 12. Desember 2006 Ja, jeg synes det. Sånn som det er nå er det for stor prosent av lagene som rykker ned og må spille kvallik. For mange lag kan rykke ned, og med så stor forskjell i økonomien fra TL til Adecco har man ikke råd til å rykke ned. Det igjen gjør at færre talenter får sjansen, fordi konsekvensene av å ikke prestere kan bli så veldig store. Men samtidig er jeg litt skremt over nivå forskjellen mellom de nest dårligste i TL og de nest beste i Adecco, men jeg tror at den vil bli mindre etter et par år. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mihawk 1 744 Del Skrevet 12. Desember 2006 Del Skrevet 12. Desember 2006 for min del kunne det gjerne blitt 18 lag... mer lag mer kamper mere gøy Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Caz 1 Del Skrevet 12. Desember 2006 Del Skrevet 12. Desember 2006 Enig, flere lag gjør at det blir mer morro! Dessuten tror jeg norsk fotball vil tjene på det i det lange løp, da forhåpentligvis flere unge talenter får sjansen til å prøve seg på toppnivå. Og man får flere borteturer i året!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 359 Del Skrevet 12. Desember 2006 Del Skrevet 12. Desember 2006 for min del kunne det gjerne blitt 18 lag... mer lag mer kamper mere gøy Støttes. Dessverre tror jeg ikke det blir aktuelt før flere norske tippeligaarenaer egner seg bedre for bruk på høsten/vinteren. Regner med det er rimelig uaktuelt å intensivere programmet til to kamper i uken. På denne måten blir jo sesongpausen kortere også. Sesong fra tidlig mars til slutten av november høres bra ut Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
$uperTerje 81 Del Skrevet 12. Desember 2006 Del Skrevet 12. Desember 2006 Flere kamper=mer penger til klubbene! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 12. Desember 2006 Del Skrevet 12. Desember 2006 Tiden er moden for en utvidelse. De sier at det tidligst kan skje i 2009 hvis man bestemmer seg for utvide nå, så da er det lite poeng i å vente med å bestemme seg for at det skal være 16 lag i Tippeligaen. 18 lag er det vel imidlertid tvilsomt om vi får se i øverste divisjon noen gang. UEFA har faktisk et ønske om å begrense samtlige europeiske ligaer til max 16 lag. De møter selvsagt motstand i en del av toppligaene, men det er ikke umulig at det kan skje. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 632 Del Skrevet 12. Desember 2006 Del Skrevet 12. Desember 2006 Ja til flere Stabækkamper Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 997 Del Skrevet 12. Desember 2006 Del Skrevet 12. Desember 2006 Hvordan ville man innføre noe slikt? Ingen nedrykk det året? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 784 Del Skrevet 12. Desember 2006 Del Skrevet 12. Desember 2006 Hvordan ville man innføre noe slikt? Ingen nedrykk det året? Det de har pratet om er ett nedrykk og tre opprykk. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 12. Desember 2006 (endret) Del Skrevet 12. Desember 2006 (endret) Hvordan ville man innføre noe slikt? Ingen nedrykk det året? Det de har pratet om er ett nedrykk og tre opprykk. Dette skjedde sist i 1995. Da var det plutselig 14 lag i steden for 12. Det var normalt nedrykk i 1994 (bortsett fra at det treje dårligste laget slapp kvalifisering), mens begge de to beste lagene i begge førstedivisjonsavdelingene rykket opp. Dette inkluderte Stabæk som ble nummer to i sin avdeling. Tidligere hadde toerlagene spilt kvalfisering med det det tredje dårligste laget i eliteserien. Endret 12. Desember 2006 av Albert Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stormare 80 Del Skrevet 12. Desember 2006 Del Skrevet 12. Desember 2006 Ingebrigt er ihvertfall for, det har han vært lenge. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Martin superblaa! 0 Del Skrevet 13. Desember 2006 (endret) Del Skrevet 13. Desember 2006 (endret) Det er på tide at de utvider tippeligaen til 16 lag. For min del kunne det gjerne vært 18, masse kamper betyr lengre sesong, og det er bra. Hva skjer egentlig med første divisjon da? Blir den mindre? eller rykker det opp lag fra alle divisjonene? Endret 13. Desember 2006 av Martin superblaa! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pingo 0 Del Skrevet 13. Desember 2006 Del Skrevet 13. Desember 2006 Det eneste problemet jeg ser er at vi ikke har det nødvendige antallet dommere som kan dømme på dette nivået. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
overlord 16 Del Skrevet 13. Desember 2006 Del Skrevet 13. Desember 2006 Det eneste problemet jeg ser er at vi ikke har det nødvendige antallet dommere som kan dømme på dette nivået. Det har de aldri hatt, så det er ikke noe problem Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 359 Del Skrevet 9. Mars 2007 Del Skrevet 9. Mars 2007 På tide å vekke denne til live igjen.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 9. Mars 2007 Del Skrevet 9. Mars 2007 På tide å vekke denne til live igjen....og jeg som håpet at vi var kvitt Molde og Ham-Kam for alltid! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stormare 80 Del Skrevet 9. Mars 2007 Del Skrevet 9. Mars 2007 Vi trenger 16 lag for å få flere morsome kamper. Vi trenger det for å uvikle spillere over tid, istedet for å panikkjøpe fra utlandet. Det blir flere bilettinntekter, og et bedre økonomisk fundament. Det vil bli høyere nivå over tid, det er jo ikke så mange år siden tippeligaen var veldig ujevn fra topp til bunn. Dette vil hjelpe norske lag i europa. Det vil hjelpe oss i europa med en bedre hjemmlig liga. (For dit skal vi jo på sikt) Det vil bli mye vanskligere å rykke ned.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
$uperTerje 81 Del Skrevet 9. Mars 2007 Del Skrevet 9. Mars 2007 Jeg er veldig positiv til forslaget:) Norsk fotball har vært under utvikling de siste 10 årene og jeg mener dette er neste skritt for å skape en enda større merkevare, samt mer kvalitet og større konkurranse. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 115 Del Skrevet 9. Mars 2007 Del Skrevet 9. Mars 2007 På tide å vekke denne til live igjen....og jeg som håpet at vi var kvitt Molde og Ham-Kam for alltid! Jeg skjønner ikke helt sammenhengen, vi skal da ikke ta opp alle lagene fra Adecco? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gsk 495 Del Skrevet 9. Mars 2007 Del Skrevet 9. Mars 2007 Spørsmålet er da hvilke lag vi gjerne ville hatt med fra Adecco? Selv holder jeg en knapp på Skeid og kanskje Bodø Glimt. Foruten Ranheim (bare pga Ranheim-sangen), men det blir vel vanskelig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mihawk 1 744 Del Skrevet 9. Mars 2007 Del Skrevet 9. Mars 2007 skeid og hønefoss for min del... korte avstander er deilig hehe Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
msp 810 Del Skrevet 9. Mars 2007 Del Skrevet 9. Mars 2007 Hvorfor i all verdens land og riker skal man ønske seg bodø glimt?! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kaizer Alphonse 3 219 Del Skrevet 9. Mars 2007 Del Skrevet 9. Mars 2007 Follo hadde vært fine å fått opp. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå