Gå til innhold

Tufte-sangen - en hån mot hvem?  

107 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg

Porsspillerne merket ikke sangen og Erik Pedersen har følgende kommentar i Porsgrunn Dagblad "Hadde vi hørt sangen, ville vi vel ha syntes det var fortjent. Kanskje hadde Tufte-gutta gjort det bedre enn vi gjorde i denne kampen. De kunne ikke gjort det verre i hvert fall"

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tuftesangen blekner liksom litt i forhold :

http://www.dagbladet.no/sport/2005/11/01/448087.html

Det er da helt naturlig at man tenner på et lensmannskontor utenfor Arendal når Start og United taper....?! :blink:

Jeg tror Nadderud er Norges eneste arena i TL med innbytterbenker FORAN supporterne. Hvorfor er de ikke foran hovis?

De var vel det en periode, men da var de i veien for de nederste radene på hovis. Tror det er grunnen. Med strek under 'tror'.

Endret av sigurdlk
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Porsspillerne merket ikke sangen og Erik Pedersen har følgende kommentar i Porsgrunn Dagblad "Hadde vi hørt sangen, ville vi vel ha syntes det var fortjent. Kanskje hadde Tufte-gutta gjort det bedre enn vi gjorde i denne kampen. De kunne ikke gjort det verre i hvert fall"

Link:

http://www.pd.no/lokal_sport/article1805252.ece

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes vi kan innføre en helt ny ordning.

Før kampen trekker vi ut hvilke sanger som skal bli sunget i en offisiell loddrekning på blaa. Kan tenke meg at vi synger samme sangen 5 og 5 minutter. Finn får ansvaret for å bryte inn med neste sang. Også viktig at resultatet av trekningen leveres 4.dommer og begge laglederbenkene så ingen får sjokk hvis det skulle passe sånn at vi synger veigar sangen når daniel har scora. Da slipper vi unna spontanitet, mobbing og 10000 ord hareide ikke liker..

Hva blir det nesten? At vi må flytte ståplass lenger unna innbytterboksene? Var det ikke ett par trenere som påpekte det ifjor?

Jeg tror Nadderud er Norges eneste arena i TL med innbytterbenker FORAN supporterne. Hvorfor er de ikke foran hovis?

For noen år siden hadde vi endatil motstanderlagets boks foran oss...

Jeg synes dette er bra forslag fra Mortimer. Og jeg tror det allerede i går ble lansert at vi kaster rop annenhver gang for de forskjellige lagene. Spontane utbrudd som "dommer, det var feil" og for ikke å snakke om "dommer - du trenger briller". Eller tilrop som "kløne" til motspillere, må jo medføre umiddelbar bortvisning og ekskludering fra Stabæk Support.

Det er forøvrig endel avb tekstene våre vi må se på på nytt "Vi går på stadion og knuser slummen" bør vel byttes ut med "Vi går på stadion og ønsker slummen alt godt" - "Stabæk banker alle bønda" - må byttes ut med "Stabæk spiller en pen og fair kamp mot alle bønda" osv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er forøvrig endel avb tekstene våre vi må se på på nytt "Vi går på stadion og knuser slummen" bør vel byttes ut med "Vi går på stadion og ønsker slummen alt godt" - "Stabæk banker alle bønda" - må byttes ut med "Stabæk spiller en pen og fair kamp mot alle bønda" osv.

Slummen er vel et ganske nedlatende ord. Bør byttes ut med de underpriviligerte eller noe sånt

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slummen er vel et ganske nedlatende ord. Bør byttes ut med de underpriviligerte eller noe sånt

Et kult ord er det spanske "minusvalidos". Det brukes om handikappede folk - og det er vel ikke belastet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vi ikke bytte slummen med taterne? :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Link:

Dette likner mer og mer på et godt kalkun måltid!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Link:

Dette likner mer og mer på et godt kalkun måltid!

Det holder iallefall godt liv i Forumet på en dag vi kanskje ellers hadde hatt tema som "Det regner"...

Saken er selvfølgelig helt dust. Når vi slenger ukvemsord, kaller dommern for en hore, hevder at motspillere er horunge, osv, DA ER DET HELT GREIT. Når vi synger Norges for tiden mest populære fotballsang og kaller spillerne for Udi, Martin osv - da er vi onde!

Hallo - hvor er glimtet i øya ;)

(PS- Syns litt synd på deg Stabæklars - som forlengst har boikotta denne saken. Hva gjør du nå? Jobber???)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel blant de som sjelden er med på sanger/rop mot andre lag, selv om det hender. Fortrinnsvis hvis de spiller/oppfører seg ekstremt usportslig, og/eller hvis de har overtaket på de Blaa.

Har dog ikke samme sansen for å latterliggjøre de som ev. ligger under, og heller ikke "tråkke på" de som ligger an til nedrykk.

Det siste kan muligens skyldes at jeg har opplevd for mange nedrykk med de Blaa for egen del, og vet nøyaktig hvor ille det er både å ha en slik trussel hengende over seg og å oppleve det som et faktum.

Når det gjelder Tufte-sangen kan det sikkert ha både passet og vært vellykket en gang, men er i tvil om hvor vellykket stadig gjentagelser vil være.

Har ikke sett et eneste av programmene selv, men fått med meg en del av mediadekningen forøvrig, og har vel fått inntrykk av at serien bl.a regnes som en av de få reality-konseptene med positivt fortegn

(folk stemmes inn og samarbeider, i stedet for å stemmes ut og konspirere mot hverandre). Slik sett vil det vel lett kunne oppfattes som negativt av mange andre om SS skulle kapre sangen og bruke den for å psyke ut motstandere - og da spesielt motstandere vi allerede har overtaket på.

Å psyke ut motstandere er vel en del av "vår" jobb - men hva er hensikten med å fortsette utpsykingen etter at den har lyktes, eller etter at motstanderlaget har psyket ut seg selv ved ikke å få til eget spill ?

For meg blir det litt på linje med supportere som etter en kamp er mer opptatt av å "tråkke på" tapende lags supportere enn av å glede seg over eget lags seier.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det lenge til denne diskusjonen er ferdig?

Jeg svarer med et spørsmål:

Når kommer kampoppsettet for TL 2006?

(Vi klarer sikkert å få inn nye vinklinger på denne saken ett par måneder eller så).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når kommer kampoppsettet for TL 2006?

så jeg regner med rundt 1. desember +/- !

Dette leter jeg opp hvert år... :D

I fjor kom den 26. november.

I 2003 kom den 8. desember.

I 2002 kom den 22. november.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kommer ihvertfall ikke før Norge har spilt Playoff-kampene mot Tjekkia.

Som også antagelig (uten at jeg har sjekket opp det) er årsaken til at oppsettet for 2004 sesongen først kom 8.des 2003, nemlig Play-off kamper til mesterskap.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DET MÅ DA VÆRE LOV MED LITT HUMOR INNIMELLOM. jEG VIL VEL IKKE AKKURAT KALLE DET HETSING, DET VAR VEL HELLER BARE EN MILD FORM FOR ERTING... DET ER SLIKE SPONTANE SANGER SOM VIRKELIG SKAPER STEMNING, SELVOM DET KANSKJE IKKE VAR SÅ VELDIG SPONTANT ETTER HVERT, SÅ SYNES JEG IKKE DETTE ER NOE Å SKAMME SEG OVER...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som også antagelig (uten at jeg har sjekket opp det) er årsaken til at oppsettet for 2004 sesongen først kom 8.des 2003, nemlig Play-off kamper til mesterskap.

Nå spiller det liten rolle i år, siden siste playoffkamp er 16. nov, mens siste kvalikkamp mellom Molde og Moss er 19. nov. Så jeg vedder en pakke griljermel på at det er kvalikken vi må vente på...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå spiller det liten rolle i år, siden siste playoffkamp er 16. nov, mens siste kvalikkamp mellom Molde og Moss er 19. nov. Så jeg vedder en pakke griljermel på at det er kvalikken vi må vente på...

Sist vant du hornsaltet, nå vedder du griljermelet? Faen Espen, skal du vinne alt snadderet fra meg?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørsmålet er ikke om det er pent å sparke noen som ligger nede. Jeg mener at Pors fikk som fortjent! Pors kommer til Nadderud i siste kamp og presterer langt under det vi kan forvente av et lag som faktisk har vært i nærheten av å rykke oppi år! DET er kritikkverdig.

Når de presterer SÅ dårlig fortjener de å få høre det. Det tror jeg de er enig selv også.

En viktig presisjon til Nannskog. Det ville vært usportslig hvis Stabæk spillerene hånet Pors på søndag. At Stabæk supportere gjør det er helt på sin plass. Dessuten var det ganske morsomt - god humor spør du meg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

God humor der og da, nettopp fordi det var impulsartet.

Men det er jo svært sjelden slikt beholder sin vellykkede effekt hvis/når man viderefører det som en planlagt og kanskje til og med regelmessig handling.

Nettopp det har vel kanskje også noe å gjøre med forskjellen på (impulsiv) erting og (bevisst) mobbing ?

P.S:

"Når de presterer SÅ dårlig fortjener de å få høre det. Det tror jeg de er enig selv også."

Så meningen er/var ikke å psyke ut motstanderen, snarere å psyke dem opp til å spille bedre ? B)

Endret av reader
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det er jo svært sjelden slikt beholder sin vellykkede effekt hvis/når man viderefører det som en planlagt og kanskje til og med regelmessig handling.

Nettopp det har vel kanskje også noe å gjøre med forskjellen på (impulsiv) erting og (bevisst) mobbing ?

P.S:

"Når de presterer SÅ dårlig fortjener de å få høre det. Det tror jeg de er enig selv også."

Så meningen er/var ikke å psyke ut motstanderen, snarere å psyke dem opp til å spille bedre ? B)

P.S:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SKANDALEN MED TUFTE NÅR NYE HØYDER:

Det er ikke lenger bare Stabæk Fotball som bruker nerden fra Tufte IL til å drite ut andre: Kongen heier på Tufte.

Så langt Stabaek.net utskremte har klart å bringe på det rene var dette Kongens måtte å drite ut den nye regjeringen på i forbindelse med gårsdagens middag. Kongen skal særlig ha blitt såret over at en rekke av de kvinnelige regjeringsmedlemmene og stortingsrepresentantene valgte å stille i bunad til tross for at det ikke var 17. mai i går. Damene skal ha gjort dette i protest mot terningkastene enkelte medier gir kvinnelige lederes kjoler (og de terningene har hatt en tendens til å vise svært få øyne...). B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Hvorfor man ikke skal synge Tufte-sangen på kamp:
  • Opprett ny...