elaang 2 008 Del Skrevet 7. November 2005 Del Skrevet 7. November 2005 Vel er vi en liten klubb i forhold til mange andre, men det er sikkert flere enn meg som kunne vært interessert i litt historisk materiale. Spørsmålet går derfor på følgende: Historiske bøker. Finnes det? Jeg kan ikke huske å ha sett det, men mulig det finnes noen fra lengre tid tilbake? Uansett, er ikke dette et savn? Jeg mener at vi etter 10-12 år som toppklubb burde ha nok historisk materiale å jobbe med, i tillegg til alle årene før vi ble gode. Ingebrigt har jo skrevet diverse bøker (bl.a. "Møte med Manchester United" som står hjemme i hyllen min"). Jubileumsbøker. Går over i overnevnte. Vi fylte 90 år for noen år siden, uten at jeg kan huske at det kom noe jubileumsskriv/bok. Bestefatter har bok fra Lyns 100 første år, og selv har jeg et hefte hjemme om Jardars første 30(?) år. Det burde ikke være for mye forlangt at også Stabæk hadde noe tilsvarende. Årbøker. Året som gikk, eventuelt året som kommer. Et slags kampprogram utvidet til å ta for seg hele året. DVD'er, VHS'er. Cupfinalen er det mulig å få tak i, men utover det? ABTV/TVBudstikka må sitte på mye materiale. Tenk hvor kult å se målene fra da vi slo Strindheim og rykket opp i Eliten i '94. Første kamp mot VIF i '95, RBK-seieren i '95. Osv. osv. DVD over sesongen som fikk. Jeg vet at Brann og VIF har hatt dette. Her har de selvfølgelig et større kjøpemarked enn oss, men jeg vil og ha... Leksikon. Kanskje litt far-fetched, men sist jeg var på Tanum på Karl Johan så jeg noe en gang på VIF-leksikonet som kom for noen år siden. Musikkmessig er vi godt forspent.Er det noen planer som foreligger om noe av overnevnte? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 7. November 2005 (endret) Del Skrevet 7. November 2005 (endret) Er det noen planer som foreligger om noe av overnevnte? Hepp, Jeg har laget et forslag til et preseong magasin (Blaa Supporter) som tar for seg mye av de tingene der. jeg har sendt den med Markus. Så får vi se om de rette personene tenner på ideen... @ringo Endret 7. November 2005 av @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Totto 1 498 Del Skrevet 7. November 2005 Del Skrevet 7. November 2005 Gå inn på Bærum Bibliotek og søk etter Stabæk i hovedkatalogen. Det finnes jubileumsbøker fra 50, 60 og 75 årsjubileene. Dessuten fra 25års jubileet til Aldermansligaen i 1971. De fleste står i Bærumssamlingen, så de er ikke til utlån, bortsett fra 75årsboka. Tviler på at du finner noe av dette i salg lenger, med mindre du tråler antikvariater. Vi får jo håpe at det kommer en ny, strålende bok til 100-årsjubileet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
$uperTerje 81 Del Skrevet 7. November 2005 Del Skrevet 7. November 2005 Jeg har noen eksemplarer av den 75-års boken liggene i en eller annen eske i kjelleren... fikk den for leeeenge siden så den ble pakket ned sammen med alt mulig annet rot jeg ikke har sett på 15 år.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geisha 5 Del Skrevet 8. November 2005 Del Skrevet 8. November 2005 Jeg har noen eksemplarer av den 75-års boken liggene i en eller annen eske i kjelleren... fikk den for leeeenge siden så den ble pakket ned sammen med alt mulig annet rot jeg ikke har sett på 15 år.... Jeg har den! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
reader 0 Del Skrevet 9. November 2005 Del Skrevet 9. November 2005 Har to av jubileumsbøkene, samt en mengde virkelig gamle kamp-program (fra de "gyldne tider" i lavere divisjoner, samt et fra kampen mot Arsenal på Nadderud). Men video/DVD-materiale burde være av interesse for svært så mange, vil jeg tro, hvis noen kunne få til noe. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 008 Del Skrevet 16. Desember 2005 (endret) Del Skrevet 16. Desember 2005 (endret) [*]DVD over sesongen som fikk. Jeg vet at Brann og VIF har hatt dette. Her har de selvfølgelig et større kjøpemarked enn oss, men jeg vil og ha... Til og med Sandefjord er på banen med en årskavalkade på DVD. Ingen planer hos oss? Endret 16. Desember 2005 av elaang Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
I A Hagen 19 Del Skrevet 16. Desember 2005 Del Skrevet 16. Desember 2005 [*]DVD over sesongen som fikk. Jeg vet at Brann og VIF har hatt dette. Her har de selvfølgelig et større kjøpemarked enn oss, men jeg vil og ha... Til og med Sandefjord er på banen med en årskavalkade på DVD. Ingen planer hos oss? Støttes dette bør Stabæk komme med! Vi må ta en mailkampanje til Stabæk! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
$uperTerje 81 Del Skrevet 16. Desember 2005 Del Skrevet 16. Desember 2005 [*]DVD over sesongen som fikk. Jeg vet at Brann og VIF har hatt dette. Her har de selvfølgelig et større kjøpemarked enn oss, men jeg vil og ha... Til og med Sandefjord er på banen med en årskavalkade på DVD. Ingen planer hos oss? Støttes dette bør Stabæk komme med! Vi må ta en mailkampanje til Stabæk! Det er noe man kan ta f.o.m neste år, blir vel litt knapt med tid å få ut en slik dvd før neste sesong er i gang... Det som jeg hadde syntes var veldig interessant er om klubben hadde kommet ut med en dvd som kanskje heter "Den første era". Den tar seg av historien fra Stabæk rykket opp i Eliterserie første gang og til den superambisiøse til boblen sprakk i fjor og man måtte starte forfra igjen. Man kan intervju spillere, ledere og supportere som har vært med og fulgt klubben siden begynnelsen av 90-tallet og frem til nå. Man inkluderer det meste som har skjedd de siste 10-12 årene. Alle de morsomme seirene, de gode spillerne, Alle(?) trofeene og stort sett alt annet som har skjedd i klubben frem til denne 2006-sesongen starter. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 16. Desember 2005 Del Skrevet 16. Desember 2005 På Stabæk-kontoret har de en video med innsalg fra 1990-1997. Markus skulle prøve å få lagt den ut på nettet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 008 Del Skrevet 16. Desember 2005 Del Skrevet 16. Desember 2005 Det som jeg hadde syntes var veldig interessant er om klubben hadde kommet ut med en dvd som kanskje heter "Den første era". Den tar seg av historien fra Stabæk rykket opp i Eliterserie første gang og til den superambisiøse til boblen sprakk i fjor og man måtte starte forfra igjen. Man kan intervju spillere, ledere og supportere som har vært med og fulgt klubben siden begynnelsen av 90-tallet og frem til nå. Man inkluderer det meste som har skjedd de siste 10-12 årene. Alle de morsomme seirene, de gode spillerne, Alle(?) trofeene og stort sett alt annet som har skjedd i klubben frem til denne 2006-sesongen starter. Amen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 16. Desember 2005 Del Skrevet 16. Desember 2005 På Stabæk-kontoret har de en video med innsalg fra 1990-1997. Markus skulle prøve å få lagt den ut på nettet. Den videoen er en klassiker... Fantastisk rett og slett! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mikki 759 Del Skrevet 16. Desember 2005 Del Skrevet 16. Desember 2005 Det hadde vært fantastisk! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
$uperTerje 81 Del Skrevet 16. Desember 2005 Del Skrevet 16. Desember 2005 På Stabæk-kontoret har de en video med innsalg fra 1990-1997. Markus skulle prøve å få lagt den ut på nettet. Hvorfor sluttet det i 97? Er det da Tørum kom inn i Stabæk og andre ting kom på tape? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 16. Desember 2005 Del Skrevet 16. Desember 2005 Mye bra der, men det meste ligger allerede på nettet! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
HOFFA 6 Del Skrevet 16. Desember 2005 Del Skrevet 16. Desember 2005 Sett i gang Markus! kona er på julebord, så hvilken herlig anledning og nyte god gammel nytelse! Mye bra der, men det meste ligger allerede på nettet! Hvor? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Armando 5 Del Skrevet 16. Desember 2005 Del Skrevet 16. Desember 2005 legg ut så kan vi lage torrent av det... vi har erfaring med det Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Martin superblaa! 0 Del Skrevet 16. Desember 2005 Del Skrevet 16. Desember 2005 Ja legg det ut!!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 008 Del Skrevet 20. Mars 2006 Del Skrevet 20. Mars 2006 Jeg har laget et forslag til et preseong magasin (Blaa Supporter) som tar for seg mye av de tingene der. jeg har sendt den med Markus. Så får vi se om de rette personene tenner på ideen... Tente de? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 008 Del Skrevet 21. Mars 2006 Del Skrevet 21. Mars 2006 Jeg har laget et forslag til et preseong magasin (Blaa Supporter) som tar for seg mye av de tingene der. jeg har sendt den med Markus. Så får vi se om de rette personene tenner på ideen... Tente de? Tydeligvis ikke... Eller? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 24. Mars 2006 Del Skrevet 24. Mars 2006 Stabæklogoen. Når ble den laget? Veit ikke svaret, er bare nygjerrig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 25. Mars 2006 Del Skrevet 25. Mars 2006 Stabæklogoen. Når ble den laget? Veit ikke svaret, er bare nygjerrig. Den første versjonen av logoen (den helt blaa) ble ihvertfall tegnet i et hus midt i Løkkeveien på Stabekk. Tror det var i det som er Løkkeveien 7 nå (numrene ble byttet om i Løkkeveien for ca 10-12 år siden). Jeg vet ikke når Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 25. Mars 2006 Del Skrevet 25. Mars 2006 Stabæklogoen. Når ble den laget? Veit ikke svaret, er bare nygjerrig. Den første versjonen av logoen (den helt blaa) ble ihvertfall tegnet i et hus midt i Løkkeveien på Stabekk. Tror det var i det som er Løkkeveien 7 nå (numrene ble byttet om i Løkkeveien for ca 10-12 år siden). Jeg vet ikke når Siden du vet hvor, har du kanskje en mistanke om av hvem. De gjør det lettere å spore. Jeg er litt nysgjerrig på dette, blant annet fordi jeg mener at det i eliteserien i dag bare finnes et logo som er i nærheten av Stabæks, og det ser ut som en etterligning av vår. Det er Lyns. Alternativt er vår en forbedret utgave av Lyn. Venter spent på svaret. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
El Stabæk 738 Del Skrevet 25. Mars 2006 Del Skrevet 25. Mars 2006 Stabæklogoen. Når ble den laget? Veit ikke svaret, er bare nygjerrig. Den første versjonen av logoen (den helt blaa) ble ihvertfall tegnet i et hus midt i Løkkeveien på Stabekk. Tror det var i det som er Løkkeveien 7 nå (numrene ble byttet om i Løkkeveien for ca 10-12 år siden). Jeg vet ikke når Siden du vet hvor, har du kanskje en mistanke om av hvem. De gjør det lettere å spore. Jeg er litt nysgjerrig på dette, blant annet fordi jeg mener at det i eliteserien i dag bare finnes et logo som er i nærheten av Stabæks, og det ser ut som en etterligning av vår. Det er Lyns. Alternativt er vår en forbedret utgave av Lyn. Venter spent på svaret. Halmstad har vel nesten prikk lik,men de ble stiftet senere. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 008 Del Skrevet 28. Mars 2006 Del Skrevet 28. Mars 2006 Jeg har laget et forslag til et preseong magasin (Blaa Supporter) som tar for seg mye av de tingene der. jeg har sendt den med Markus. Så får vi se om de rette personene tenner på ideen... Tente de? Tydeligvis ikke... Eller? Joda, det gjorde de... Flott bilag i Stikka i går. Jeg tror slike ting er meget viktig for å "komme ut til folket". Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
msp 810 Del Skrevet 28. Mars 2006 Del Skrevet 28. Mars 2006 Jeg har laget et forslag til et preseong magasin (Blaa Supporter) som tar for seg mye av de tingene der. jeg har sendt den med Markus. Så får vi se om de rette personene tenner på ideen... Tente de? Tydeligvis ikke... Eller? Joda, det gjorde de... Flott bilag i Stikka i går. Jeg tror slike ting er meget viktig for å "komme ut til folket". Enig. Dette vil vi se mer av! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaatter 5 Del Skrevet 29. Mars 2006 Del Skrevet 29. Mars 2006 Stabæklogoen. Når ble den laget? Veit ikke svaret, er bare nygjerrig. Den første versjonen av logoen (den helt blaa) ble ihvertfall tegnet i et hus midt i Løkkeveien på Stabekk. Tror det var i det som er Løkkeveien 7 nå (numrene ble byttet om i Løkkeveien for ca 10-12 år siden). Jeg vet ikke når Siden du vet hvor, har du kanskje en mistanke om av hvem. De gjør det lettere å spore. Jeg er litt nysgjerrig på dette, blant annet fordi jeg mener at det i eliteserien i dag bare finnes et logo som er i nærheten av Stabæks, og det ser ut som en etterligning av vår. Det er Lyns. Alternativt er vår en forbedret utgave av Lyn. Venter spent på svaret. Halmstad har vel nesten prikk lik,men de ble stiftet senere. Her er Halmstad sin....Absolutt ikke ulik! Men en kopi! Stiftet i 1914.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 29. Mars 2006 (endret) Del Skrevet 29. Mars 2006 (endret) Stabæklogoen. Når ble den laget? Veit ikke svaret, er bare nygjerrig. Den første versjonen av logoen (den helt blaa) ble ihvertfall tegnet i et hus midt i Løkkeveien på Stabekk. Tror det var i det som er Løkkeveien 7 nå (numrene ble byttet om i Løkkeveien for ca 10-12 år siden). Jeg vet ikke når Siden du vet hvor, har du kanskje en mistanke om av hvem. De gjør det lettere å spore. Jeg er litt nysgjerrig på dette, blant annet fordi jeg mener at det i eliteserien i dag bare finnes et logo som er i nærheten av Stabæks, og det ser ut som en etterligning av vår. Det er Lyns. Alternativt er vår en forbedret utgave av Lyn. Venter spent på svaret. Halmstad har vel nesten prikk lik,men de ble stiftet senere. Her er Halmstad sin....Absolutt ikke ulik! Men en kopi! Stiftet i 1914.. Jeg besøkte det sagnomsuste huset i Løkkeveien 7 i går (heretter kalt Mekka), der logoen ble tegnet. Jeg fikk fisket ut følgende informasjon. Logoen ble tegnet av en Hr. Tveten i 1912. Men denne informasjonen er slettes ikke verifisert. Vi snakker da fortsatt om den helblå logoen: Er det noen som vet noe mer? Står det noe i disse Stabækhistorie-bøkene? Endret 29. Mars 2006 av stabækLars Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
joogs 1 717 Del Skrevet 29. Mars 2006 (endret) Del Skrevet 29. Mars 2006 (endret) når begynner kampen?? Hvor er den?? Obs!!! Feiltråd! Endret 29. Mars 2006 av joogs Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
msp 810 Del Skrevet 29. Mars 2006 Del Skrevet 29. Mars 2006 når begynner kampen?? Hvor er den?? KIL-kampen? Se tråden Stabæk-KIL... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå