Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tror han prøver å si noe om det var sjanser eller ikke. Hæhre gjorde et forsøk på innlegg (hvertfall så det sånn ut) som gikk rett i mål. Skjelvik scora også på et skudd fra utenfor 16. Andersen Aase bomma 3 ganger alene med keeper. 3 av målene kom på 5 minutter i starten av 2. omgang (47-52 min).

Synes laget ser bra ut, det er mye å bygge på her. Mange gode løp fra Skjelvik, generelt mye spill og gode direktepasninger. Ager er trygg og god i midtforsvaret.

Selv med 6-7 bytter (eller hvor mange det til slutt ble) hadde vi god kontroll på enga, eneste verdt å nevne fra dem var vel nr. 9, hvem nå det er. Han har stort potensiale. Og ja, de hadde en i tverrligger på slutten om det var av interesse ;)

Regner med at det kommer film etterhvert, alt ble hvertfall filma fra sidelinja.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette gir følgende tabell frem til etter påsken (neste runde helgen etter påske):

Stabæk 4 +10 10

Vålerenga 5 +0 10

Fredrikstad 5 +1 8

Lyn Oslo 4 +6 7

Bærum 2 +5 6

Lillestrøm 2 +4 6

HamKam 2 +0 3

Raufoss 2 -1 3

Skedsmo 2 +0 2

Follo 2 -1 1

Moss 3 -5 1

Lørenskog 4 -8 1

Sarpsborg 08 3 -4 0

Skeid Fotb. 2 -7 0

Tallene betyr antall kamper spilt - målforskjell - poeng.

Legg merke til den store forskjellen i antall kamper spilt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror han prøver å si noe om det var sjanser eller ikke. Hæhre gjorde et forsøk på innlegg (hvertfall så det sånn ut) som gikk rett i mål. Skjelvik scora også på et skudd fra utenfor 16. Andersen Aase bomma 3 ganger alene med keeper. 3 av målene kom på 5 minutter i starten av 2. omgang (47-52 min).

Synes laget ser bra ut, det er mye å bygge på her. Mange gode løp fra Skjelvik, generelt mye spill og gode direktepasninger. Ager er trygg og god i midtforsvaret.

Selv med 6-7 bytter (eller hvor mange det til slutt ble) hadde vi god kontroll på enga, eneste verdt å nevne fra dem var vel nr. 9, hvem nå det er. Han har stort potensiale. Og ja, de hadde en i tverrligger på slutten om det var av interesse ;)

Regner med at det kommer film etterhvert, alt ble hvertfall filma fra sidelinja.

Nr 9 hos Engen var Brix.

Var leid ut til Sogndal i fjor.

Kristian debuterte for A-laget til VIF mot Kanari i 2007, og har en drøss med U-landskamper.

Potensiale????

Han er på vei ned. Våre gutter på vei opp.

Potens???

I likhet med Daniel H forsøkte Jørgen S på et innlegg. Men det kan rapporteres om en kamuflert sleiv klink i krysset. Uansett "Dagens scoring".

Enig i at Ager var bra. Hele bakre rekka var dønn solide. Men de tar litt etter A-laget, og starter kampen med å ligge litt FOR lavt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette gir følgende tabell frem til etter påsken (neste runde helgen etter påske):

Stabæk 4 +10 10

Vålerenga 5 +0 10

Fredrikstad 5 +1 8

Lyn Oslo 4 +6 7

Bærum 2 +5 6

Lillestrøm 2 +4 6

HamKam 2 +0 3

Raufoss 2 -1 3

Skedsmo 2 +0 2

Follo 2 -1 1

Moss 3 -5 1

Lørenskog 4 -8 1

Sarpsborg 08 3 -4 0

Skeid Fotb. 2 -7 0

TAKK,

hvor får du oppdatert tabellinfo?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stabæk 4 +10 10

Vålerenga 5 +0 10

Fredrikstad 5 +1 8

Lyn Oslo 4 +6 7

Bærum 2 +5 6

Lillestrøm 2 +4 6

HamKam 2 +0 3

Raufoss 2 -1 3

Skedsmo 2 +0 2

Follo 2 -1 1

Moss 3 -5 1

Lørenskog 4 -8 1

Sarpsborg 08 3 -4 0

Skeid Fotb. 2 -7 0

TAKK,

hvor får du oppdatert tabellinfo?

For å si som et par leggskinn: Her (den er dog ikke oppdatert med dagens kamp ennå)

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke dagens kamp treningskamp? Tror det..

2009-04-06 14:00 Stabæk - Vålerenga Nadderud kunstgress 2

Sånn står det i alle fall oppført på Speaker, så at kampen er flyttet en dag er vel det mest logiske?

Endret av frilin
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke dagens kamp treningskamp? Tror det..

2009-04-06 14:00 Stabæk - Vålerenga Nadderud kunstgress 2

Sånn står det i alle fall oppført på Speaker, så at kampen er flyttet en dag er vel det mest logiske?

Det samme antok jeg (flyttet pga. VIF-kampen i går). Hvorfor skulle man ha en treningskamp midt i sesongen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spiller i Stabæk-hallen i dag

Ubeseierede Vålerenga møter Stabæk på Fornebu i dag klokka 15.00.

Vålerenga har til gode å tape i årets interkretsserie. Tre seire og en uavgjort-kamp har sendt VIF-juniorene til topps på tabellen. I dag står Stabæk for tur i fotballhallen på Fornebu. Bærumsklubben ligger på andreplass på tabellen.

- Vi gleder oss til kampen mot Stabæk. Jeg er sikker på at det blir en veldig god juniorkamp. Uansett hva slags mannskap vi stiller med, ser vi frem til en kamp med trøkk og entusiasme, sier Vålerenga-trener Raymond Mikkelsen til vif-fotball.no.

Kampen på Fornebu starter klokka 15.00 i ettermiddag.

Tatt fra Vif-fotball.no, så det var nok en seriekamp. Stabæk på Topp!

Endret av frilin
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hyggelig å lese på Engens hjemmesider hvordan de der beskriver kampen og styrkeforholdet.

Det skinner gjennom at det ligger mer prestisje i disse kampene enn hva noen av trenerne gir uttrykk for.

Det at det var en tidligere Stabækspiller som kom nærmest scoring for VIF (Andreas A ved langskudd i tverrligger)

gir ytterligere cred til Stabæk jr elite.

Mix "styrer" kampen fra midt, og kantene våre er spillbare og utfordrene i hele oppgjøret, og punkterer kampen med mål fra hver sin side. Sterkt midtforsvar ved Rogne og Ager som nok lurer på om de hadde stått seg vel så bra mot Kovacs tidligere i uken som de mer erfarne Risp og MMS i akkurat den kampen. På topp trenger vi litt for mange sjanser på å score de enkle målene, men det sier vel snarere noe om lagets potensiale enn om noe annet. Isak S scorer etter et angrep tatt rett ut av den gamle "skoleboka".

Dette jr-laget har i 2008 og nå i år etter hvert skapt så mange fine og gode overganger og mål at de og trenerteamet kanskje burde vurdere å utgi "revidert skolebok". Herfra kan det komme til å være mange spillere som både Tippeliga og Adecco med tid og stunder får bekjentskap med. Vi får håpe flest mulig da i mørkeblå drakt. (-og misforstå ikke at jeg mente med det å ønske Stabæk ned i Adecco)

Håper fler av jr interkrets kan gå på Telenor Arena, ettersom det er lite trolig at noen av 2.div hjemmekampene våre kan flyttes dit.

Vet noen noe om sannsynligheten for dette?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper fler av jr interkrets kan gå på Telenor Arena, ettersom det er lite trolig at noen av 2.div hjemmekampene våre kan flyttes dit.

Hvorfor er dette lite trolig?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...

Opptak av kampen er klar. Venter bare på nødvendig veiledning slik at alt blir lastet opp riktig til BDTV.

Så fort dem får tid (ikveld) så vil redigert opptak med referat bli lastet opp.

Mvh

Jonas

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor er dette lite trolig?

Fordi Nadderud visstnok er meldt inn, og fordi man som hovedregel ikke kan endre endre/rullere hjemmebane i seniorseriesystemet.

(Blir det sagt av enkelte) Håper for all del det er feil, eller at unntak kan gjøres!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pleier å komme minst en ny juniorspiller til A-stallen hver sesong. Noen som har fulgt litt med og kan tenke seg hvem det kan være som er moden for A-laget?

Ser at Isak Scheel har hatt en fin start på sesongen, gutten er jo også venstreback..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pleier å komme minst en ny juniorspiller til A-stallen hver sesong. Noen som har fulgt litt med og kan tenke seg hvem det kan være som er moden for A-laget?

Ser at Isak Scheel har hatt en fin start på sesongen, gutten er jo også venstreback..

Jørgen Skjelvik er oppført i A-stallen på stabak.no, men har ikke hørt noe "offisielt" om at han er tatt opp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si at jeg er imponert over årets juniorlag! Utrolig kvalitet over hele linja etter det de viste mot engen. Må få legge til Hedenstad som jobbet iherdig gjennom hele kampen i tillegg til å være veldig kreativ med ball.

Lett seierherre i årets Interkrets g19!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jo halvparten av juniorlaget allerede i A-stallen,

Først og fremst trenger vi vel en fra juniorstallen som (etterhvert) kan steget inn i førsteelleveren. Der virker Mix og Rogne å være på god vei. Skjelvik, Aase og Hedenstad er også noen jeg har tro på at kan nå førsteelleveren i løpet av ca. 3 år. Nå har jeg helt sikkert glemt noen også, ettersom vi har så svinaktig mange gode juniorer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La nettopp merke til det jeg også, det må jo være ganske nytt?

Ja, så det for ikke så lenge siden. Men det burde vel vært en slags offisiell annonsering av det? Han har vel ikke fått noe nummer ser det ut som heller. Uansett morsomt hvis han får prøve seg litt i Tippeligaen i år, spennende å se om han kan drible noen treige tippeligabacker:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest daglish7

Først og fremst trenger vi vel en fra juniorstallen som (etterhvert) kan steget inn i førsteelleveren. Der virker Mix og Rogne å være på god vei. Skjelvik, Aase og Hedenstad er også noen jeg har tro på at kan nå førsteelleveren i løpet av ca. 3 år. Nå har jeg helt sikkert glemt noen også, ettersom vi har så svinaktig mange gode juniorer.

Jeg synes junior laget til stabæk holder høy klasse, noe det har gjort i mange år nå. Men tror folk at vi om tre år har aase, mix, rogne, skjelvik og hedenstad fast på a laget? Jeg blir så irritert over at vi ikke kan satse litt mer på junior spillere som mix og aase når vi sliter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes junior laget til stabæk holder høy klasse, noe det har gjort i mange år nå. Men tror folk at vi om tre år har aase, mix, rogne, skjelvik og hedenstad fast på a laget? Jeg blir så irritert over at vi ikke kan satse litt mer på junior spillere som mix og aase når vi sliter.

Nå har vel Mix kommet innpå i samtlige Tippeliga kamper sålangt denne sesongen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har vel Mix kommet innpå i samtlige Tippeliga kamper sålangt denne sesongen?

Og mer ansvar enn det synes jeg ikk vi bør legge på så unge spillere (de er tross alt 17-18 år gamle). Med plass i førsteelleveren følger også ganske strenge krav til å prestere i kamp etter kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes det er bedre at de som storspiller på juniorlaget og viser god innsats på treninger får prøvd seg på evt 2 laget også senere i TL..

At man legger stort ansvar på de som er unge må man bare gjøre, det tar man bare lærdom av, mislykkes de ser de hvertfall hva som skal til for å kunne lykkes

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...På "Nadderud kunstgress 2" ifølge internettet. Stemmer dette?...

For meg er beskjeden at kampen foregår på den nye kunstgressbanen ved kortsiden av Nadderud. Uansett er det ikke langt unna den andre banen :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Juniorlaget
  • Opprett ny...