Danny 0 Del Skrevet 17. November 2005 Del Skrevet 17. November 2005 Allerede så har det begynt med spillerkjøp og salg. Nå lurer jeg på om hva dere syns Stabæk skal prioritere. Vil dere ha noen få veldig gode spillere, eller en del flere, ikke fullt like gode, men hever Stabæk. Nordmenn framfor utlendinger? Eller god nok, bra nok? Hva vil dere at Stabæk skal bruke tid/penger på? Jeg mener at Stabæk burde bruke penger på en eller to spillere som kan heve Stabæk betraktelig. En rutinert spiller som de unge kan se opp til. En liten hake ved denne løsningen; du kan ende med å bruke mange millioner og likevell få en spiller som ikke gjør det han kom for. Men sjanser må vel tas? I tillegg til dette, er det også veldig mulig å hente vrakete spillere fra andre klubber. Selv om de ikke lykkes i en annen Tippeliga klubb betyr vel ikke at han ikke er god nok for TL? Se på Alex Valencia, han var en flopp i Brann, men ble "Starplayer of Kristiansand" Jeg håper på at Stabæk invisterer pengene i få spillere, henter noen nye ved bosman, og dyrker egne spillere! Føler det skaper også større moral innad spillertroppen. At spillere føler de er gode nok til å prestere mer en godt i Tippeligaen. At man ikke trenger et helt nytt lag for å lykkes i toppen. Eller tar jeg bare helt feil? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabakpettersen 212 Del Skrevet 17. November 2005 Del Skrevet 17. November 2005 Enig i mye her, bedre med noen skikkelige forsterkninger som hever laget enn en hel gjeng middels.. Vi begynner å få den del unge spillere som garantert vil fortsette fremgangen under JJ men noen "store" navn bør nok opp av hatten til Schelvan for å lokke flere til Nadderud Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
loudness 303 Del Skrevet 17. November 2005 Del Skrevet 17. November 2005 Enig i mye her, bedre med noen skikkelige forsterkninger som hever laget enn en hel gjeng middels.. Vi begynner å få den del unge spillere som garantert vil fortsette fremgangen under JJ men noen "store" navn bør nok opp av hatten til Schelvan for å lokke flere til Nadderud kunne vel nesten ikke sagt det bedre selv...eller skrevet da Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 17. November 2005 Del Skrevet 17. November 2005 Spørsmålet starter med: Hvor mye kan vi bruke til spillerkjøp? Kassa er slunken, og vi kan glemme de store etablerte navnene. Vi kan få tak i gamlinger på hell, men de er ofte dyre i drift. Eller vi kan satse på unge lovende. Men det krever mer av støtteapparatet for å lykkes, og vil medføre variable prestasjoner. Jeg synes vi skal satse på Tommy Stenersen som har en avtale med VIF som går ut nå snart. Han er i sin beste alder, har solid erfaring fra TL, og kan brukes på flere plasser. Meget bra pasningsfot og god på frispark og cornere. Kan brukes på sentral midtbane, venstre kant og kanskje også være et alternativ på høyre kant? Han har vel ikke spilt der, men.. Kan også være back up i forsvaret. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 384 Del Skrevet 17. November 2005 Del Skrevet 17. November 2005 Enig i at det bør satses på Stenersen. Han er, om man ser bort fra siste halvår, en spiller med sjel som har masse erfaring. Jeg mener det absolutt viktigste er å få tak i spillere som vil trives i klubben. Jeg synes stabæk viste foran denne sesongen at de har blitt bra på å få rette spillere. Stabæk var bra til å skaffe spillere i år. Anskaffelsen av Jesper Janson og Nannskog er tidenes signinger etter min mening Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Plassen 0 Del Skrevet 17. November 2005 Del Skrevet 17. November 2005 For en klubb som ikke kan kjøpe navn tror jeg det er utrolig viktig å velge spillertyper som passer sosialt inn i spillergruppen. Vi har idag en utrolig bra gjeng som drar lasset sammen. Å få inn f.eks. en gammel profil som har alt å tape tror jeg kan være mer risikabelt enn å satse på ungdommen. Enig i at Stenersen er en å ha med seg videre. Han må bare ha tryggheten fra de han spiller sammen med. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
KongKjakan 4 Del Skrevet 18. November 2005 Del Skrevet 18. November 2005 Stenersen fikk jo ikke mye tillit av JJ etterhvert i Adeccon'n. Hvorfor skulle han få mer tillit i TL? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 150 Del Skrevet 18. November 2005 (endret) Del Skrevet 18. November 2005 (endret) Stenersen fikk jo ikke mye tillit av JJ etterhvert i Adeccon'n. Hvorfor skulle han få mer tillit i TL? Tja, si det... Steners har nå en hel vinter til å overbevise om at han er rett mann. Hvis han finner tilbake til formen han hadde i 2003 sesongen tror jeg det skal bli vanskelig å holde ham ute av laget. Det er også lett å trekk paraleller til Knut Henry Haraldsen som returnerte til VIF etter et låneopphold i Bryne. Han fikk beksjed av Rekdal at han ikke var i klubbens planer for den kommende sesongen. Haraldsen bet tenna sammen og spillte som han aldri hadde gjort før. Han ble belønnet med fast plass på VIF og et proffopphold i Belgia. Så man skal aldri si aldri! ellers så trenger vi neppe veldig mange nye spillere. Men vi skal tenke kvalitet og rutine. Vi trenger først og fremst spillere som har Tippeligatempo i kroppen og spillere som bidrar vel så mye på treningsfeltet som i kampene. Ellerers er klisjeen om at man trenger en forsterkning i hvert ledd et godt utgangspunkt. Men alle trenger ikke være rutinerte dyre spillere. Man kan hente inn et par sultene unggutter også. @ringo Endret 18. November 2005 av @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sigurdlk 50 Del Skrevet 18. November 2005 Del Skrevet 18. November 2005 Stenersen var vel strengt tatt bare skikkelig god sentralt på midten mens han spilte ved siden av en Martin Andresen i sitt livs form. Der hadde de fleste spillere gjort det bra. Etter min mening har ikke Tommy vist at han er den sjefen på midtbanen vi trenger. Og ihvertfall ikke med Jokke på laget. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 999 Del Skrevet 18. November 2005 Del Skrevet 18. November 2005 Nei takk til Tommy. Med mindre han kommer med noen skikkelig renvaskende kommentarer ref vif oppholdet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabakpettersen 212 Del Skrevet 18. November 2005 Del Skrevet 18. November 2005 Vi må passe oss for ikke å gå i "Ålesund-fella", vi er gode nok, vant adeccoligaen og trenger ikke noe særlig forsterkninger før TL, de fleste vet sikkert hvordan det gikk iår, og tidligere for den saks skyld.. Gi oss et par rutinerte og en eller to unggutter som er sultne så trorjeg vi er i stand til å ende ca midt på tabellen, å tro på madalje er selvfølgelig men det er vell ikke veldig sannsynlig.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
HOFFA 6 Del Skrevet 18. November 2005 Del Skrevet 18. November 2005 Vi må passe oss for ikke å gå i "Ålesund-fella", vi er gode nok, vant adeccoligaen og trenger ikke noe særlig forsterkninger før TL, de fleste vet sikkert hvordan det gikk iår, og tidligere for den saks skyld..Gi oss et par rutinerte og en eller to unggutter som er sultne så trorjeg vi er i stand til å ende ca midt på tabellen, å tro på madalje er selvfølgelig men det er vell ikke veldig sannsynlig.. se på start da mann! alt går! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabakpettersen 212 Del Skrevet 18. November 2005 Del Skrevet 18. November 2005 Enig i at Start har overrasket men vi har vell ikke noen doffen eller andre stjerneskudd selv om jeg selvfølgelig håper henning, branimir, bjørnar og morten tar steget fullt ut.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
HOFFA 6 Del Skrevet 18. November 2005 Del Skrevet 18. November 2005 Enig i at Start har overrasket men vi har vell ikke noen doffen eller andre stjerneskudd selv om jeg selvfølgelig håper henning, branimir, bjørnar og morten tar steget fullt ut.. Hvis de gutta trener no jævlig, så skal man ikke se bort ifra akkurat det! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 18. November 2005 Del Skrevet 18. November 2005 Stenersen var vel strengt tatt bare skikkelig god sentralt på midten mens han spilte ved siden av en Martin Andresen i sitt livs form. Der hadde de fleste spillere gjort det bra. Etter min mening har ikke Tommy vist at han er den sjefen på midtbanen vi trenger. Og ihvertfall ikke med Jokke på laget. Tommy Stenersen er skitten! Han har spilt for Enga... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
loudness 303 Del Skrevet 18. November 2005 Del Skrevet 18. November 2005 --> QUOTE(d*u*b @ 18. Nov 2005, 13:08) 55223[/snapback] Stenersen var vel strengt tatt bare skikkelig god sentralt på midten mens han spilte ved siden av en Martin Andresen i sitt livs form. Der hadde de fleste spillere gjort det bra. Etter min mening har ikke Tommy vist at han er den sjefen på midtbanen vi trenger. Og ihvertfall ikke med Jokke på laget. Tommy Stenersen er skitten! Han har spilt for Enga... for min del kan han godt gjøre akkurat hva han vil,bare ikke spille for oss,kast han på dør! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Latmann 4 422 Del Skrevet 18. November 2005 Del Skrevet 18. November 2005 Enig i at Start har overrasket men vi har vell ikke noen doffen eller andre stjerneskudd selv om jeg selvfølgelig håper henning, branimir, bjørnar og morten tar steget fullt ut.. Hvis de gutta trener no jævlig, så skal man ikke se bort ifra akkurat det! Jeg har stor tro på Bjørnar, Henning, Morten og Branimir som fremtidens menn. Håper det satses videre på unge spillere, og at ikke disse blir skjøvet ut på benken av nye "halvgode" spillere som får spilletid fordi de er nye. Ungdommen trenger spilletid og tillit for å utvikle seg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 384 Del Skrevet 18. November 2005 Del Skrevet 18. November 2005 --><div class='quotetop'>QUOTE(d*u*b @ 18. Nov 2005, 13:08) 55223[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Stenersen var vel strengt tatt bare skikkelig god sentralt på midten mens han spilte ved siden av en Martin Andresen i sitt livs form. Der hadde de fleste spillere gjort det bra. Etter min mening har ikke Tommy vist at han er den sjefen på midtbanen vi trenger. Og ihvertfall ikke med Jokke på laget. Tommy Stenersen er skitten! Han har spilt for Enga... for min del kan han godt gjøre akkurat hva han vil,bare ikke spille for oss,kast han på dør! Det er faen meg ufint å omtale Steners på den måten. Greit nok at han spilte for enga i høstsesongen. Må tross alt huske at han har vært i Stabæk i mange år. Jeg synes Tommy skal ha kred for klubblojaliteten framfor å bli kalt skitten. Det var vel tross alt et ønske fra Jan J. og ledelsen i stabæk at han skulle leies ut til enga... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 150 Del Skrevet 18. November 2005 Del Skrevet 18. November 2005 --> QUOTE(d*u*b @ 18. Nov 2005, 13:08) 55223[/snapback] <!--quotec-->Stenersen var vel strengt tatt bare skikkelig god sentralt på midten mens han spilte ved siden av en Martin Andresen i sitt livs form. Der hadde de fleste spillere gjort det bra. Etter min mening har ikke Tommy vist at han er den sjefen på midtbanen vi trenger. Og ihvertfall ikke med Jokke på laget. Tommy Stenersen er skitten! Han har spilt for Enga... for min del kan han godt gjøre akkurat hva han vil,bare ikke spille for oss,kast han på dør! Det er faen meg ufint å omtale Steners på den måten. Greit nok at han spilte for enga i høstsesongen. Må tross alt huske at han har vært i Stabæk i mange år. Jeg synes Tommy skal ha kred for klubblojaliteten framfor å bli kalt skitten. Det var vel tross alt et ønske fra Jan J. og ledelsen i stabæk at han skulle leies ut til enga... Hepp, Tilbøyelig til å være enig gitt! Hvis fyren sier at han vil ofre blod, svette og tårer for å spille seg inn på laget igjen så er hen hjertelig velkommen til å prøve! Lojalitet kan ikke kjøpes, enten har man det eller så har man det ikke! @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Color Blue 369 Del Skrevet 18. November 2005 Del Skrevet 18. November 2005 Uavhengig av hva man måtte mene om enga oppholdet er det urealistisk å tro at en spiller som ikke helt holdt mål i adecco og ikke markerte seg voldsomt i 3. divisjon skal prege midtbanen vår i tl. En spiller som er mye mer spennende enn Tommy er Lasse Brandal ! Håper han tas opp i stallen, for det jeg har sett av ham i 3.divisjon har vært meget bra. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 150 Del Skrevet 18. November 2005 Del Skrevet 18. November 2005 Uavhengig av hva man måtte mene om enga oppholdet er det urealistisk å tro at en spiller som ikke helt holdt mål i adecco og ikke markerte seg voldsomt i 3. divisjon skal prege midtbanen vår i tl. En spiller som er mye mer spennende enn Tommy er Lasse Brandal ! Håper han tas opp i stallen, for det jeg har sett av ham i 3.divisjon har vært meget bra. Hepp, Det er så sant så sant, men ting endrer seg tidvis veldig fort i fotball. Spillere som er brilliante den ene sesongen kan være langt under pari den neste og visa versa. Mitt poeng er at man må ivareta de som er motiverte til å ofre det lille ekstra for klubben. Derfor synes jeg ikke vi bør avskrive Stenersen ennå! Lasse har jeg også stor tro på! Men jeg er ikke sikker på om midtstopper er den beste possisjonen hans! @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 18. November 2005 Del Skrevet 18. November 2005 Enig i at Start har overrasket men vi har vell ikke noen doffen eller andre stjerneskudd selv om jeg selvfølgelig håper henning, branimir, bjørnar og morten tar steget fullt ut.. Hvis de gutta trener no jævlig, så skal man ikke se bort ifra akkurat det! Jeg har stor tro på Bjørnar, Henning, Morten og Branimir som fremtidens menn. Håper det satses videre på unge spillere, og at ikke disse blir skjøvet ut på benken av nye "halvgode" spillere som får spilletid fordi de er nye. Ungdommen trenger spilletid og tillit for å utvikle seg. Henning kommer til å være fast til neste år. Fast plass og tillit vil gjøre han enda bedre, og det samme vil spill for U21. Morten kommer nok også til å inneha en fast plass. Morten begynner etterhvert å bli en rutinert herre, og det han mangler av pasningssikkerhet og offensiv kraft, tar han igjen med innsats, løpsstyrke og rutine. Branjimir kan fort bli en benkevarmer til neste år, det samme med Bjørnar. Bjørnar er dog den av de to jeg ha mest tro på, men føler nok han kan bli litt lett i TL. Branjimir må utfordre seg selv til å true bakrom i langt større grad enn i år, det er hans største svakthet. FS Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 384 Del Skrevet 18. November 2005 (endret) Del Skrevet 18. November 2005 (endret) Enig i at Start har overrasket men vi har vell ikke noen doffen eller andre stjerneskudd selv om jeg selvfølgelig håper henning, branimir, bjørnar og morten tar steget fullt ut.. Hvis de gutta trener no jævlig, så skal man ikke se bort ifra akkurat det! Jeg har stor tro på Bjørnar, Henning, Morten og Branimir som fremtidens menn. Håper det satses videre på unge spillere, og at ikke disse blir skjøvet ut på benken av nye "halvgode" spillere som får spilletid fordi de er nye. Ungdommen trenger spilletid og tillit for å utvikle seg. Henning kommer til å være fast til neste år. Fast plass og tillit vil gjøre han enda bedre, og det samme vil spill for U21. Morten kommer nok også til å inneha en fast plass. Morten begynner etterhvert å bli en rutinert herre, og det han mangler av pasningssikkerhet og offensiv kraft, tar han igjen med innsats, løpsstyrke og rutine. Branjimir kan fort bli en benkevarmer til neste år, det samme med Bjørnar. Bjørnar er dog den av de to jeg ha mest tro på, men føler nok han kan bli litt lett i TL. Branjimir må utfordre seg selv til å true bakrom i langt større grad enn i år, det er hans største svakthet. FS enig. en del av unggutta kommer til å bli benkefyll neste år. men man skal ikke undervurdere viktigheten av gode benkeslitere. Da får jeg nesten være litt klisjèaktig: Et lag er ikke bedre enn de "dårligste" spillerne Endret 18. November 2005 av kuk Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 18. November 2005 Del Skrevet 18. November 2005 Det er faen meg ufint å omtale Steners på den måten. Greit nok at han spilte for enga i høstsesongen. Må tross alt huske at han har vært i Stabæk i mange år. Jeg synes Tommy skal ha kred for klubblojaliteten framfor å bli kalt skitten. Det var vel tross alt et ønske fra Jan J. og ledelsen i stabæk at han skulle leies ut til enga... Alle som har spilt for Enga er skitne. Uansett. Belsvik også. Få ham vekk! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabakpettersen 212 Del Skrevet 18. November 2005 Del Skrevet 18. November 2005 Troen på Bjørnar bør vell være bra etter en imponerende sesong men vi må huske at mot bedre motstandere i TL kan han fort slite(ref lillestrøm treningskamp med Myklebost(?) og Riise), vi får håpe han trener son f.. hele vinteren og ikke ramler på fylla hver helg så får vi tro på BH. Dette er vell ikke den mest primære plassen og forsterke ettersom både Markus og Steners(?) kan spille her.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 18. November 2005 Del Skrevet 18. November 2005 Når du nevner LSK, så klarte Bjørnar seg veldig bra i Cup-kampen. Tror han er typen som greit tilpasser seg tempo, han har fart i kroppen selv. Fysikken er det kanskje verre med, men det vil bedre seg i løpet av vinteren. FS Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kaizer Alphonse 3 288 Del Skrevet 18. November 2005 (endret) Del Skrevet 18. November 2005 (endret) Selv om fysikken til Bjørnar ikke er den beste, er han fortsatt et klart førstevalg i mine øyne. Enig med at han kjapt klarer å tilpasse seg tempo. I tillegg har han en herlig offensiv innstilling, litt "Bixente Lizarazu-aktig" (han har heller ikke den beste fysikken i verden). Bjørnar er også en spiller som må få tid til å utvikle seg ved å spille fast i TL. Han er et av de største talentene Stabæk har fått fram. PS: Slutt å sleng dritt om Tommy og Petter. Tenk heller på alt de har gjort for klubben. Uten Petter hadde vi faen ikke klart å holde oss i toppen av TL så lenge som vi gjorde. Og Tommy har vært en av de mest trofaste og lojale sliterne vi har hatt i klubben. Aldri ett vondt ord om de to!!!!!! Endret 18. November 2005 av Kaizer Alphonse Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 18. November 2005 Del Skrevet 18. November 2005 PS: Slutt å sleng dritt om Tommy og Petter. Tenk heller på alt de har gjort for klubben. Uten Petter hadde vi faen ikke klart å holde oss i toppen av TL så lenge som vi gjorde. Og Tommy har vært en av de mest trofaste og lojale sliterne vi har hatt i klubben. Aldri ett vondt ord om de to!!!!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PerS 940 Del Skrevet 18. November 2005 Del Skrevet 18. November 2005 PS: Slutt å sleng dritt om Tommy og Petter. Tenk heller på alt de har gjort for klubben. Uten Petter hadde vi faen ikke klart å holde oss i toppen av TL så lenge som vi gjorde. Og Tommy har vært en av de mest trofaste og lojale sliterne vi har hatt i klubben. Aldri ett vondt ord om de to!!!!!! Enig! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 18. November 2005 Del Skrevet 18. November 2005 Selv om fysikken til Bjørnar ikke er den beste, er han fortsatt et klart førstevalg i mine øyne. Enig med at han kjapt klarer å tilpasse seg tempo. I tillegg har han en herlig offensiv innstilling, litt "Bixente Lizarazu-aktig" (han har heller ikke den beste fysikken i verden). Bjørnar er også en spiller som må få tid til å utvikle seg ved å spille fast i TL. Han er et av de største talentene Stabæk har fått fram. Yes, jeg slutter meg til dette. Hans evne til å sette fart med ballen, vilje til å angripe, gode innleggsfot, og måten han søker gode løsninger ift veggspill og trekanter, gjør han relativt unik i Stabæk sammenheng. Kan vel egentlig ikke komme på så mange andre norske backer med disse kvalitene (selv om de sikkert finnes). Er litt Carlos over Bjørnar i mine øyne, mer Carlos enn Cafu ihvertfall. Både Henning og Bjørnar har tatt sinnsykt store steg i fjor, Henning debuterte vel så sent som borte mot Lyn i fjor. Jeg synes han var vår beste spiller i høst. Var mang en diskusjon her inne i preseason foran åretssesong, som bla gikk på bruk av Henning fremfor feks Tommy. Jeg er i dag fryktelig glad for den måten JJ har håndtert unggutta i troppen på, og 1 divisjon har nok vært et perfekt nivå for disse å få utviklet seg på. Jeg har nå hele tiden også ønsket feks Henning fremfor Tommy. Blir spennende å se hvordan de håndterer det nye nivået. Vi er på mange måter avhengig at de takler overgangen. FS Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå