Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Selv om fysikken til Bjørnar ikke er den beste, er han fortsatt et klart førstevalg i mine øyne. Enig med at han kjapt klarer å tilpasse seg tempo. I tillegg har han en herlig offensiv innstilling, litt "Bixente Lizarazu-aktig" (han har heller ikke den beste fysikken i verden). Bjørnar er også en spiller som må få tid til å utvikle seg ved å spille fast i TL. Han er et av de største talentene Stabæk har fått fram.

PS: Slutt å sleng dritt om Tommy og Petter. Tenk heller på alt de har gjort for klubben. Uten Petter hadde vi faen ikke klart å holde oss i toppen av TL så lenge som vi gjorde. Og Tommy har vært en av de mest trofaste og lojale sliterne vi har hatt i klubben. Aldri ett vondt ord om de to!!!!!!

Hey. veldig enig i det gitt! Jeg er av den oppfatning at stabæk er et bedre lag med tommy en uten. Jeg tror Tommy kan blomstre igjen

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stabæk har i hvert fall en bedre stall med Tommy enn uten, så om han blir i klubben, er det positivt.

Når det gjelder kjøp- og salg-politikk, er jeg av den oppfatning at å kjøpe spillere er noe man gjør for å supplere dem man klarer å få frem selv. Det arbeidet som gjøres i junioravdelingen og nedover bør ligge i bunnen av den satsingen man gjør på A-laget.

Når man får opp spillere som Bjørnar, Morten og Henning, synes jeg disse bør nærmest fredes så lenge de viser fremgang, satser seriøst og holder et visst nivå. Ingenting bør gjøres som kan sette en stopper for utviklingen til de spillerne Stabæk selv har fått opp fra junior- til A-lags-nivå. Den kortsiktige satsingen må ikke komme på bekostning av den langsiktige satsingen på disse spillerne. Da synes jeg det er bedre om man i én sesong har et noe svakere lag enn man kunne hatt om man gjorde en kortsiktig forsterkning.

Det er alltid ekstra moro med spillere fra egne rekker, og det er helt sikkert en viktig motivasjonsfaktor for dem som legger ned et godt stykke arbeid på aldersbestemt nivå i Stabæk å se at de spillerne de er med å utvikle blir tatt vare på og finpusses også på det øverste nivået i klubben.

Man må gjerne være kynisk og tenke kortsiktig i en del av forsterkningene man henter utenifra, men ikke når det gjelder talenter fra egne rekker. Jeg synes Stabæk gjør en god jobb på dette området, og det blir sikkert ikke noe dårligere i årene fremover. Jeg håper veldig på at Bjørnar, Morten og Henning er faste i førsteelleveren også neste sesong. Håper og tror.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henning, Morten, Bjørnar og Branimir er definitvit fremtiden!

Henning blir stor på midten. Skulle gjerne ha han ennå raskere i kroppen.

Morten er en spiller jeg har stor sans for. Sterk, Smart. Litt bedre pasninger så blir det bra.

Branimir har det mest spennende potensiale. Gode vinger er jo det vi supportere drømmer om. Som det ble nevnt så trenger han å utvikle seg som bakromsspiller. Samtidig trenger han å heve de laveste prestasjonene. Branimir kan nemlig gjøre veldig dårlige kamper...

Bjørnar lyser det vilje og tæl av. Men hadde han kanskje vært bedre som kant på midtbanen?

Jeg er også enig i at vi bør satse på disse gutta (og de andre unge) såfremt de er like gode, eller tilogmed litt dårligere, enn alternativene (Karlsson, Sund, Steners).

Lurte på en mulighet. Spillere har kontrakter som binder dem til klubben. Greit nok, men kommer det en storklubb på banen, så blir de solgt uansett. Selv om klubben ofte vil være godt fornøyd med pengene, såer alternativet ofte en sur spiller, og det er ikke så interessant. Så å selge er egenetlig eneste alternativ.

Hva om vi gir spillere som disse fire en kontrakt som sier 4 år. De to første er de garantert å få spille, selv om de skulle ha dårlige perioder. Det vi krever til gjengjeld, er at de for det første skriver en lang kontrakt (legalt), og at de selv sier takk for tilliten og lover å kontant avvise alle overganger de første tre årene, selv om de skulle komme i landslagsklasse.

Så kan vi til spillere som Lasse Brandal og andre talenter gi kontrakter på samme måte. Fem år. Garantert minst to kamper fra start i løpet av 2006. Garantert 5 kamper fra start i 2007. Etter 2007 ser man på utviklingen hans, og sender han evt. over på en kontrakt som Henning og de andre kan tilbyes nå. Også til Lasse & co vil den moralske delen av kontrakten være klar; I løpet av de fire første årene så er du ikke bare stabækspiller gjennom kontrakt, Stabæk har investert masse tillitt i deg, så gi oss tillitt tilbake ved å si nei til alle andre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tommy Stenersen er skitten! Han har spilt for Enga...

Tommy fikk vel beskjed om at han ikke kom til å få mye spilletid for Stabæk og selvfølgelig sier man ikke nei til å spille i Tl.

Tommy er en god spiller som jeg håper å se i Stabæk i mange år framover.

Å omtale han som skitten er et slag under belte. fy!

Elller så er jeg enig i trådstarter anngående nye spillere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok en gang kommer vi inn på Tommy diskusjonene. Jeg står på mitt, Tommy viste særs dårlig vurderingsevne når han gikk til erkerivalen. Hvis han har lyst til å returnere har han mye å bevise i mine øyne.

Dette er jo helt på tur! Først og fremst å diskutere dette uten å vite hva som egentlig skjedde. Hva vil du si om Tommy Steneresen om dette skjedde:

--

Vålerenga ringer til Stabæk. JJ mener TS er en god spiller, men at midtbanen fungerer veldig godt. I tillegg virker opprykket ganske sikkert. Vålerenga har tilbudt seg å betale lønn for TS, og litt ekstra penger i tillegg. Sammen med Schelvan bestemmer JJ seg for at det beste for klubben er om TS bruker høsten til å tilpasse seg Tippeligatempo, og å få oppleve nivået på treningene til det som virker som norges beste lag.

TS selv er i tvil. Stabæk er klubben i hans hjerte, og det er her han vil spille. Men som den lagspiller han er, så vet han at det er laget som teller, og det er JJ som bestemmer hva som er best for laget. Denne gang har han bestemt at TS skal til Vålerenga, og TS biter skuffelsen i seg for å gjøre det klubben har bedt han om å gjøre.

--

At det var helt sånn var det nok ikke. Men jeg tviler på om TS valgte uten å rådspørre seg med JJ. Om beskjeden var at han som spiller ville utvikle seg i Enga, for så å komme tilbake å forbedre Stabæk, eller om det var at JJ hadde gitt han opp og han ikke kom til å få spille mer denne sesongen vet vi vel ikke. Men ikke legg all skyld på TS! Tommy: Velkommen tilbake!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gidder ikke å spekulere i hva som skjedde, for å være helt ærlig så gidder jeg ikke å engasjere meg i denne saken i det hele tatt, men faktum er at det er Enga det er snakk om. Hadde det vært Ham Kam hadde det ikke vært noen sak i det hele tatt.

Og det at han kviet seg for å spille for Enga tviler jeg på, han gikk jo ut i media å sa at dette var stort eller noe i den duren.

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter min mening er man helt på jordet dersom man ikke har forståelse for at Stenersen valgte å spille høstsesongen for VIF. Han fikk ikke spille for Stabæk, og fikk muligheten til å spille for en het gullkandidat i TL. Stensersen er tross alt en profesjonell fotballspiller. Han ville jo vært tilnærmet dum om han ikke hadde grepet den sjansen. Han kan ikke ta hensyn til endel hjernevaskete supportere. La det være helt klart, jeg er en ihuga Stabæk supporter med sesongkort på Nadderud siden 1995 sesongen. Det er ingen lag jeg koser meg mer over å slå enn VIF. Har aldri heiet så mye på Start før, som jeg gjorde i siste serierunde, selv om jeg ikke har noen tilknytning til Kristiansand, og bor i Oslo.

Men jeg er jo ikke tjukkere i huet enn at jeg skjønner at norske fotballspillere i dag er nødt til også å tenke litt på egen karriere og hva som er best for seg. Det var jo ikke sånn at det satte Stabæk i en vanskelig situasjon, i så fall kunne jeg skjønnt reaksjonen til visse personer her inne. Neida, Stabæk ledet 1. divisjon, hadde styrket stallen i løpet av sommeren og alt så rosenrødt ut. Greit nok, han gikk til VIF, men hallo, get over it!!

Nå er vi tilbake i tippeligaen, Stenersen ble bare lånt ut og kommer tilbake til oss dersom ledelsen vil ha han. Han burde selvfølgelig være velkommen tilbake fra oss alle!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strengt tatt, utfra det dere kaller "svik", hadde det vel vært mer naturlig å trekke frem Mads og Finsi som tross alt ikke bare forlot Stabæk, de valgt enda klubber som skulle spille mot oss!

Jeg tror ikke Mads eller Finsi var stort lengre unna laget enn det Tommy var. Så hvorfor forlate klubben for å kunne spille mot oss? DET er svik det!

(om noen skulle være i tvil, har jeg full forståelse for at Mads valgt førstelagsfotball for å utvikle seg, og at Finsi, en av våre største helter gjennom tidene, var nødt til å tenke på egen karriere. De vil alltid være blaa for meg!)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strengt tatt, utfra det dere kaller "svik", hadde det vel vært mer naturlig å trekke frem Mads og Finsi som tross alt ikke bare forlot Stabæk, de valgt enda klubber som skulle spille mot oss!

Jeg tror ikke Mads eller Finsi var stort lengre unna laget enn det Tommy var. Så hvorfor forlate klubben for å kunne spille mot oss? DET er svik det!

(om noen skulle være i tvil, har jeg full forståelse for at Mads valgt førstelagsfotball for å utvikle seg, og at Finsi, en av våre største helter gjennom tidene, var nødt til å tenke på egen karriere. De vil alltid være blaa for meg!)

men det vil jo strengt tatt gjøre Veigar til en sviker

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjære supportervenner!

La oss bare slå det fast: Vi kan ikke forlange samme standard på spillerne som vi setter for oss selv. De prøver tross alt å gjøre fotball til et levebrød, for oss er det en pasjon, en livstil, en besettelse. Jeg tenker Stabæk flere ganger om dagen. Jeg prøver å komme inn på Forumet så ofte jeg kan (nå skriver jeg fra Zambia!), jeg lytter til StabækLars og andre Stabæksanger stadig vekk. Og blir like lykkelig hver gang.

Men ærlig talt. Om jeg hadde latt det være ville pengene trillet inn like trofast (eller latt være å gjøre det). Fotball er ikke det jeg tjener penger på, men det jeg bruker penger og tid på. Selv nå i vinterpausen. (Bortsett fra at det er sommer i Zambia...., men her spilles fotballen om vinteren - lokal tid).

Så om Veigar har vært i Strømsgodset (fysj), om Tommy (x5) Stenersen har vært i vålerenga (fysj, og han er der ennå!!!!), så kan jeg tilgi dem om de gir alt for den vakreste drakta i verden i framtiden. Selv om favoritttene mine alltid vil være sånne folk som Christian Holter, folk fra Asker som forblir trofaste mot den omtalte drakta til de pensjoneres - og ikke gir seg av den grunn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herregud, dette går over stokk og stein. Selvsagt støtter jeg Tommy hvis han kommer tilbake, men jeg må kunne misslike at han går til erkerival nr 1 uten at jeg skal være helt idiot for det. Heier vi på drakta eller personene?

End of discussion for min del.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

erkerival nr 1

Vålerengens Idrættsforening? Erkerival nr 1? Høres rart ut i mine ører. Har egentlig Stabæk noen erkerival i det hele tatt? Jeg for min del ser i hvert fall ikke på Enga som noen erkerival. De skiter i oss, vi blåser sigarrøyk i dem. Eller?

Det blir vel litt individuelt hvilke lag man misliker mest, men jeg skjønner ikke helt hva som gjør Enga til en erkerival for oss, om det da ikke bare er fordi de er Oslo-regionens mest populære lag. Jeg får ofte en følelse av at "hat" til VIF er noe påtatt, noe man er nærmest forpliktet til å føle hvis man holder med et annet lag.

Spiller liten rolle hvilken klubb Stenersen vikarierte i, føler jeg. Han var ikke bra nok for vår førsteellever og ble leid ut. Grei nok sak, det. Ellers har jo Albert et poeng. Det er forskjell på å være amatør-supporter og proff-spiller. Spillere kommer og går. Noen går med mer ære i behold og på mer sympatisk vis enn andre, men det er vel litt drøyt å omtale folk som svikere og "Judas" bare fordi de har en karriere og gjør prioriteringer i forhold til det. Ingen er guder så lenge de er her, ingen er forædere når de drar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hater vålerenga, vålerenga er Erkerivalen sett med mine øyne. Jeg har brukt svært mange innlegg til å forklare hvorfor tidligere, og gidder ikke gjenta det nå. Men det er godt begrunnet.

Likevel håper jeg å se en heltent Tommyx5 Stenersen i drakta vår igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uavhengig av hva man måtte mene om enga oppholdet er det urealistisk å tro at en spiller som ikke helt holdt mål i adecco og ikke markerte seg voldsomt i 3. divisjon skal prege midtbanen vår i tl.

En spiller som er mye mer spennende enn Tommy er Lasse Brandal ! Håper han tas opp i stallen, for det jeg har sett av ham i 3.divisjon har vært meget bra.

Der er jeg helt enig!!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hater vålerenga, vålerenga er Erkerivalen sett med mine øyne. Jeg har brukt svært mange innlegg til å forklare hvorfor tidligere, og gidder ikke gjenta det nå. Men det er godt begrunnet.

Føler meg helt enig... Egentlig hater jeg ikke klubben Vålerenga, men jeg HATER supporterklubben deres, Klanen. Og Klanen er en såpass stor del av Vålerenga, så jeg hater Vålerenga. Da de vant Tippeligaen, hatet jeg dem enda mer. Og da de ikke fikk plass i Champions Leauge, følte jeg glede fra topp til tå.

HATER ENGA, VI HATER VÅL'ENGA! VI VIL ALLTID HATE VÅL'ENGA!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler denne tråden begynner å skli skikkelig ut, de som hater enga får vell gjøre det så får jeg og sikkert flere som ikke bryr seg noe særlig om enga gjøre det!! Foreslår en egen hate-tråd hvis noen synes det er viktig å få blåst ut litt.. Vi støtter Stabæk og elsker fotball, la det være med det..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler denne tråden begynner å skli skikkelig ut, de som hater enga får vell gjøre det så får jeg og sikkert flere som ikke bryr seg noe særlig om enga gjøre det!! Foreslår en egen hate-tråd hvis noen synes det er viktig å få blåst ut litt.. Vi støtter Stabæk og elsker fotball, la det være med det..

...helt enig! Pluss at vi hater Enga også...! hehe

:P

Det blir vel litt individuelt hvilke lag man misliker mest, men jeg skjønner ikke helt hva som gjør Enga til en erkerival for oss, om det da ikke bare er fordi de er Oslo-regionens mest populære lag. Jeg får ofte en følelse av at "hat" til VIF er noe påtatt, noe man er nærmest forpliktet til å føle hvis man holder med et annet lag.

Vel, nå var det vel ikke hvilket som helst lag som satte spikern i kista vår i fjor, var det vel? Og hvem var det som prøvde å drepe oss med brød her i sommer? Tror nok reaksjonene viser at det spirer og gror av purt hat ovenfor denne drittklubben i hølet Oslo. Hadde nok ikke blitt det samme om det var Ham-kam brød som dukket opp på Kiwi...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler meg helt enig... Egentlig hater jeg ikke klubben Vålerenga, men jeg HATER supporterklubben deres, Klanen. Og Klanen er en såpass stor del av Vålerenga, så jeg hater Vålerenga. Da de vant Tippeligaen, hatet jeg dem enda mer. Og da de ikke fikk plass i Champions Leauge, følte jeg glede fra topp til tå.

HATER ENGA, VI HATER VÅL'ENGA! VI VIL ALLTID HATE VÅL'ENGA!!!

Vant vålerenga tippeligaen? Det har jeg glemt. Eller rettere sagt fortrengt.

Stabæk hører normalt hjemme over enga på tabellen!!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

alt for mye snakk om det laget nå,

så hold kjeft, og glem dem!

Ardian Gashi spikret paller to uker i august etter at han ble stoppet i 136 km/t i en 80-sone i Bærum i fjor.

Litt kult at det var i bærum da!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

alt for mye snakk om det laget nå,

så hold kjeft, og glem dem!

Ardian Gashi spikret paller to uker i august etter at han ble stoppet i 136 km/t i en 80-sone i Bærum i fjor.

Litt kult at det var i bærum da!!

hehe.. du snakker om de sjæl du! fred og kjærlighet

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med fare for å banne i kirken (vel og merke ikke i kjerka).

Hvorfor hater vi egentlig Enga og ikke Lyn mest? Eller Rosenborg?

Først og fremst misliker vi visst Enga fordi de er naboer. Og de skal man tradisjonelt ikke like i fotball.

Men Lyn er våre nærmeste naboer, likevel er det Enga som skal til pers. Let's face it. Det er fordi de har et fortballag som gjør det bra, og fordi de har mange og gode supportere. Det er rett og slett et slags mindreverdighetskompleks.

Rivalisering er det vi ser mellom Enga og Lyn, eller Enga og Lillestrøm. Lag som er likeverdige og har tradisjon med å slåss om å være best.

Vi er ikke der ennå. La oss være ydmyke og se opp til Enga som storebror. Men som alle lillebrødre er det med mål å en dag bli bedre enn dem. Og i det vi er bedre enn dem, så vil de respektere oss som likeverdige konkurrenter. Da er vi rivaler, og ikke bare en gjeng med mindreverdighetskomplekser.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først og fremst misliker vi visst Enga fordi de er naboer. Og de skal man tradisjonelt ikke like i fotball.

Men Lyn er våre nærmeste naboer, likevel er det Enga som skal til pers. Let's face it. Det er fordi de har et fortballag som gjør det bra, og fordi de har mange og gode supportere. Det er rett og slett et slags mindreverdighetskompleks.

Rivalisering er det vi ser mellom Enga og Lyn, eller Enga og Lillestrøm. Lag som er likeverdige og har tradisjon med å slåss om å være best.

Vi er ikke der ennå. La oss være ydmyke og se opp til Enga som storebror. Men som alle lillebrødre er det med mål å en dag bli bedre enn dem. Og i det vi er bedre enn dem, så vil de respektere oss som likeverdige konkurrenter. Da er vi rivaler, og ikke bare en gjeng med mindreverdighetskomplekser.

Hepp,

Jeg regner med at dette er skrevet kun for å provosere???

Jeg vurderer å bite på, for makan til tøv er det lenge siden jeg har lest på forumet... men som sagt, jeg tolker det som et bevist forsøk på å provosere... :)

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var iallefall kandidat til tullprat-prisen! Har hatet Enga siden leeeenge før de "kjøpte seg bra", og det føles bare unaturlig å dra Lyn inn i denne sammenhengen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Deres mening!
  • Opprett ny...