Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Alt tyder vel på at vi er i ferd med å hente en ny siste skanse.

- Jeg kan ikke si så mye om denne saken. Vi vil ha en ryddig prosess, og det kan fortsatt gå litt tid før alt er i orden, sier Hansen til Telemark Arbeiderblad.

Så da kan vi vel regne med at det kan gå noe tid før alt er i orden med en ny sisteskanse hos oss også.

Er det holdningen her at vi trenger en ny keeper som kan gå rett inn i førsteelleveren, eller er det en ny reservekeeper vi skal ha? Jeg synes nemlig Jon holder mål, og gir (med VESENTLIGE unntak) den trygghet en keeper skal gi. Han har dessuten god erfaring, ikke minst fra eliteserien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jon holder mål. I nedrykkssesongen var han en av de beste målvaktene i Tippeligaen, og det samme var han vel året før det, om jeg ikke husker helt feil. Men allikevel er det jo så klart en fordel om han nye som kommer er enda bedre. Jon er heller ingen spesielt ung mann, så da er det ikke noen hensyn å ta i forhold til hans videre utvikling på samme måte som det er når det gjelder å forsterke eksempelvis backplassene.

Hadde ikke takket nei til Casillas bare fordi Jon holder bra Tippeliganivå. Casillas har forresten åpnet for å forlate Real. Heller han enn Cech, for å svare på det...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis Isak er klar for Odd må det jo bety at vi har en ny keeper klar??

Eller at vi skal skal skaffe en ny keeper før overgangsvinduet stenger

Hepp,

Vareopptelling:

KEE:

Jon

Jens

FOR:

Morten

Mike

Markus

Bjørnar

Tommy

IAO

Håkon?

Ulrik?

MIDT

Henning

Jeppe

Jocke

Brani

Tom

Karim(tror stabæk tenker på ham som flanke?)

Alan

Ny spiller1

ANG:

Nanne

Veigar

Trond

Ny spiller2

22 mann.... Hvis ny spiller 1 og 2 er av rett kaliber så tror jeg vi skal ha en brukbar stall før neste sesong!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DIGG at det endelig ble signet noen. Dog ikke helt de toppene vi trenger....

- Karim : Kjempetalent men må heve seg temmelig mye fra 2.div m /OsloØ til TL

- Jens W.S: Brukbart talent det også, men spiller nok kun i 2.div for oss (hvis JON holder seg skadefri).

Vi trenger noen HOTTE toppnavn.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel ikke noe nytt? Var vel akkurat det som ble sagt i Budstikka på fredag?

Nettopp. Jeg bare deler bekymring om at det snart må komme noe "tungt" inn i spillerstallen. Og håper vi ikke får spillere i 12´te time.. som så mange ganger før.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel ikke noe nytt? Var vel akkurat det som ble sagt i Budstikka på fredag?

Nettopp. Jeg bare deler bekymring om at det snart må komme noe "tungt" inn i spillerstallen. Og håper vi ikke får spillere i 12´te time.. som så mange ganger før.

Hepp,

Tror nok vi må vente til etter nyttår før vi får inn flere spillere. Stabæk kommer til å kjøpe fri et par tre spillere fra kontrakten de har med sine tippeligaklubber og det er en prosess det tar tid å få gjennomført. Når vi så har fått på plass et par "storfisker" kommer man til å bruke tiden fremover til å spille sammen laget og se om det er noen åpenbare huller man må fylle før vinduet stenger i mars/april. Vi fikk kvalitet i fjor, når vi fremdeles var i førstediv, jeg er sikker på at vi skal finne vår "targetmann" og en midtbanespiller før vi skriver 1. februar.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tipper det kommer noen tungvektere etter nyttår. Har ikke noen grunn til å si det, men bare en magefølelse. Tålmodighet...

Edit: det ringo sier, altså.

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Tror nok vi må vente til etter nyttår før vi får inn flere spillere. Stabæk kommer til å kjøpe fri et par tre spillere fra kontrakten de har med sine tippeligaklubber og det er en prosess det tar tid å få gjennomført. Når vi så har fått på plass et par "storfisker" kommer man til å bruke tiden fremover til å spille sammen laget og se om det er noen åpenbare huller man må fylle før vinduet stenger i mars/april. Vi fikk kvalitet i fjor, når vi fremdeles var i førstediv, jeg er sikker på at vi skal finne vår "targetmann" og en midtbanespiller før vi skriver 1. februar.

@ringo

@ringo pleier å være en smarting, satser på det nå også jeg:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringos innlegg virker realistisk det..

Etter Ocean har signet for LSK.

Hva skjer med han her da ? Noe for de Blaa, eller for lite målfarlig?

Støtte til Daniel?

Hepp,

De skulle forsterke angrepsrekken, men det å kjøpe Occean for så å selge Sundgot bringer dem vel sannsynligvis næremere en status quo i troppen. Det er neppe hensikten deres.... Dessuten har signalene fra Åråsen hele tiden vært at de tenker på å kvitte seg med Magnus Powell...

Men det er en besnærende tanke...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke sagt nei takk til verken Powell eller Sundgot. Selvsagt aller helst sistnevnte, men han skal garantert ikke bort fra Åråsen. Regner med at han blir fast makker til Occean, eventuelt hengende bak Occean og Mifsud. Men Powell er på vei bort (det har han vel vært i flere år allerede). Han tror jeg det skal være fullt mulig å få tak i. Kanskje ikke et førstevalg i jakten på en ny spiss, men langt i fra noen dårlig signering.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke sagt nei takk til verken Powell eller Sundgot. Selvsagt aller helst sistnevnte, men han skal garantert ikke bort fra Åråsen. Regner med at han blir fast makker til Occean, eventuelt hengende bak Occean og Mifsud. Men Powell er på vei bort (det har han vel vært i flere år allerede). Han tror jeg det skal være fullt mulig å få tak i. Kanskje ikke et førstevalg i jakten på en ny spiss, men langt i fra noen dårlig signering.

Hepp,

Powell er vel 5 år eldre og ganske skadeutsatt...

@ringo

Hepp,

Powell er vel 5 år eldre og ganske skadeutsatt...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke sagt nei takk til verken Powell eller Sundgot. Selvsagt aller helst sistnevnte, men han skal garantert ikke bort fra Åråsen. Regner med at han blir fast makker til Occean, eventuelt hengende bak Occean og Mifsud.

Eller...?

:P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtte til Daniel?

Noen visste noe som få andre visste....?

Det at det er noen her inne på forumet som vet mer enn andre, må da være et kvalitetsstempel på forumet? :huh:;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å se referere til "toppicet" så har vi nå 2,5 inn og 4 ut... fremdeles et stykke igjen til 6 ut og 6 inn...

UT

Mads Claussen

Christian Holter

Espen Isac.

Jørgen Pettersen

Inn

Karim Aouida

Jens Waltorp Sørensen

Sundgot?

Endret av $uperTerje
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtte til Daniel?

Noen visste noe som få andre visste....?

Det at det er noen her inne på forumet som vet mer enn andre, må da være et kvalitetsstempel på forumet? :huh:;)

JA, det er det da vel?! Også om man kanskje ikke alltid vet mer enn andre.... :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke sagt nei takk til verken Powell eller Sundgot. Selvsagt aller helst sistnevnte, men han skal garantert ikke bort fra Åråsen. Regner med at han blir fast makker til Occean, eventuelt hengende bak Occean og Mifsud.

Eller...?

:P

Så fort kan man ta så feil - og det føles bra!

Jeg hadde en liten følelse av at vi kom til å prøve oss på Powell, få ja fra LSK og muligens nei fra Powell, som heller ville hjem til Sverige. Men aldri i verden om jeg hadde trodd at Lillestrøm var villige til å slippe Sundgot til noen andre norske klubber.

Vi kan umulig få noen særlig bedre norske spisser enn Sundgot. Han er undervurdert av mange. Kan faktisk ikke fatte hva LSK tenker på når de lar han forhandle med andre klubber. Dette er bedre enn om vi hadde gått for Rob Friend, Magnus Powell eller de fleste andre som er nevnt. Hvem bryr seg vel om at Friend er helt uaktuell når Sundgot er det?

Takker han ja til kontraktsforslaget fra oss, tror jeg vi har gjort en så optimal signering fra det norske markedet som vi kan ut i fra økonomi.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vareopptelling:

KEE:

Jon

Jens

FOR:

Morten

Mike

Markus

Bjørnar

Tommy

IAO

Håkon ?

Ulrik?

MIDT

Henning

Jeppe

Jocke

Brani

Tom

Karim

Alan

Ny spiller1

ANG:

Nanne

Veigar

Trond

Ny spiller2

22 mann.... Hvis ny spiller 1 og 2 er av rett kaliber så tror jeg vi skal ha en brukbar stall før neste sesong!

@ringo

I følge Ingo er Håkon klar for A-stallen sesongen 2006. Tviler da på at Ulrik også er det...

Hvis ikke Ulrik A. er med i troppen, så trenger vi 3 nye spillere for å komme opp i 22 mann. Med 1 ny klassepiller i hvert ledd skal vi ha en veldig brukbar stall før neste sesong.

Endret av Freak Magnet
Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Hepp,

@ringo

Huff så var vi der igjen...

Vi har ikke fått kjøpt inn de kvalitetspillerne vi har drømt om. Vi har ikke en gang klart å hente inn spillere i fra det nivået vi skal spille på. Frustrerende å se optimismen som rådet før nyttår bare renne ut i sanden(snøen)... OK, vi har fått et par plaster på sårene våre, og vi har jo spillere som skal og bør være gode nok, men jeg er redd for at vi mangler det lille ekstra som må til for at vi skal kunne spille i den gjeveste divisjonen på(i?) Blue Dream Arena. :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaja, det viser jo at selvfølgelig at ikke alt har gått etter planene. vis alt hadde gått etter planene hadde vi hatt to klassespillere, en mulig klassespiller pluss to tre spillere som kanskje ville slå ut i stor blomst.( det jeg tror) der har vi jo forøvrig kjøpt strand og nystuen, men siden disse ble kjøpt så sent må vel det tyde på at siden d tar så lang tid før klassespilleren/spillere kommer at de ville ha hvertfall to på plass før seriestart.

tre klassespillere er vel for mye å håpe på for en nyopprykket klubb. da blir det hvertfall ingen vi har hørt om vil jeg tro. for klassespillere går jo til de store klubbene, ikke de små som stabæk er akkurat nå etter opprykket. klassespillere vil vinne trofeer. ikke sloss om nedrykk.

jeg tror stabæk må kjøpe mulige klassespillere fra de ukjente ligaene, sånn som nannskog som var strandet nede i kina. Vis stabæk skulle få tak i en mulig klassespiller som alle har hørt om og alle vet er god, tror jeg han må ha god kjennskap til norsk fotball og få en god slump penger for å ville gå til stabæk. selv om alle snakker om at vi vil bli overraskelselaget med nannskog som den største toppscoreren kanskje på lenge, så høres det ikke særlig fristende ut for en spiller med store ambisjoner å gå til en klubb i norge som har nettopp rykket opp. det hadde høres mer fristende ut vis stabæk hadde tre seriegull og spill med bra prestasjoner ute i europa å slå fast i bordet med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaja, det viser jo at selvfølgelig at ikke alt har gått etter planene. vis alt hadde gått etter planene hadde vi hatt to klassespillere, en mulig klassespiller pluss to tre spillere som kanskje ville slå ut i stor blomst.( det jeg tror) der har vi jo forøvrig kjøpt strand og nystuen, men siden disse ble kjøpt så sent må vel det tyde på at siden d tar så lang tid før klassespilleren/spillere kommer at de ville ha hvertfall to på plass før seriestart.

tre klassespillere er vel for mye å håpe på for en nyopprykket klubb. da blir det hvertfall ingen vi har hørt om vil jeg tro. for klassespillere går jo til de store klubbene, ikke de små som stabæk er akkurat nå etter opprykket. klassespillere vil vinne trofeer. ikke sloss om nedrykk.

jeg tror stabæk må kjøpe mulige klassespillere fra de ukjente ligaene, sånn som nannskog som var strandet nede i kina. Vis stabæk skulle få tak i en mulig klassespiller som alle har hørt om og alle vet er god, tror jeg han må ha god kjennskap til norsk fotball og få en god slump penger for å ville gå til stabæk. selv om alle snakker om at vi vil bli overraskelselaget med nannskog som den største toppscoreren kanskje på lenge, så høres det ikke særlig fristende ut for en spiller med store ambisjoner å gå til en klubb i norge som har nettopp rykket opp. det hadde høres mer fristende ut vis stabæk hadde tre seriegull og spill med bra prestasjoner ute i europa å slå fast i bordet med.

Ja hvis alt hadde gått etter planen ville vi heller ikke rykket ned. Synes vi uansett skal se positive ting. Man snakker her om klassespillere, hvem visste vel hvor stor klassespiller Nannskog var når vi kjøpte han. Vi må slutte å tro at vi skal kjøpe spillere som på papiret nå er klassespillere. Hva om Strand og Nystuen blir en kjempehit. Da har vi plutselig kjøpt klassespillere likevel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi må slutte å tro at vi skal kjøpe spillere som på papiret nå er klassespillere. Hva om Strand og Nystuen blir en kjempehit. Da har vi plutselig kjøpt klassespillere likevel.

Se på 2 av de største profilene i tippeligaen i fjor, Kristofer Hæstad og Christian Grindheim, CV'en deres tilsa vel ikke på forhånd at de 2 skulle prestere så høyt som de gjorde...

Man må ikke nødvendigvis kjøpe kjente spillere, men det er en fordel da man ikke vet om de ukjente vil slå gjennom eller ikke?

Endret av $uperTerje
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
6 ut og .....?
  • Opprett ny...