Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det ikke på tide og la Samir få prøve seg ifra start?

Og bruk Chippen til det han er god til, han er tippeligaens beste høyreving og Samir er snart den beste på vestrekant,hvis han for prøve seg.

Stabæk supp. vil ha Peter på topp, enig han og Finstad (faktisk). Trygvi passer ikke inn i 4-4-2! prøv gjerne Eirik Markegård før han legger opp også..

tim

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4-4-2 med Christian på venstre back og Samir på venstre kant vil gi oss landets treigeste venstreside. Derfor er det uaktuelt. Vi kan ikke ha TO spillere uten fart på samme side. Med Christian som back er Tommy, Thomas eller Tryggvi alternativene som kantspiller i 4-4-2.

Tryggvi er lagets eneste goalgetter i dag. Jeg kan ikke begripe hvordan du og Britt på stabak.no kan ta Tryggvi ut av startellevern. Han er det giftigste våpenet vi har, og løper i 90 minutter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samir er ikke så treig, han kan løpe med ball :shock: . Det kan ikke Trygvi, han hadde gjort det best som ballgutt( hvis han for tak i ballen da). Finstad må vi ha foran mål, trenger noen store gutter og sikte på når Samir og Chippen pøser inn baller foran mål.

Britt(stabak.no) er faktisk ikke dum. uten og vite hvordan hun ser ut...??

Men 4-4-2

Tim

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Britt(stabak.no) er faktisk ikke dum. uten og vite hvordan hun ser ut...??

Hva slags melding er dette? Er hun klokest hvis hun er pen eller stygg?

Eller bør hun ha store pupper for å ha greie på fotball? Eller kanskje små pupper, høye kinben og rødt hår?

Ble vurderingen bedre hvis hun skrev utredningen kun iført stay-ups og røde latex-truger?

Hvis jeg ikke tar helt feil er Britt blondine, frodig og sjarmerende og snakker verdens mest usexy dialekt (Sandnes). Aldersmessig kunne hun fint vært morra til Slum....

Gjør dette henne til et geni eller en då®se?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ditt resonnement rundt farta til Samir, Tryggvis prestasjoner og Thomas tror jeg bare du deler med Arne Husveg. Mora mi løper fra Samir, med eller uten ball. Har du sett noen matcher i år i det hele tatt, Tim, treningskamper, cup- eller seriekamper?

Jeg var vel blant dem som dissa Tryggvi mest første året. Da var han elendig, og han trives ikke som kantspiller i 4-4-2. Han er langt bedre på kanten i 4-2-3-1 eller 4-4-3 (men det spiller vi jo ikke). Tryggvi er imidlertid best i 4-4-2 som spiss. Vi har ingen bedre 4-4-2-spisser enn Tryggvi.

Jeg er sånn sett ikke uenig i at vi kanskje bør bruke 4-4-2, men det gir oss et kantspillerproblem på venstresida.

Jeg synes laget har spilt 5 bra kamper i år, svakest kanskje mot LSK, og at alle spillere med unntak av Jon mot Sogndal og Thomas har prestert slik vi kan forvente og mere til. Anders har overtatt for Jon, men Thomas har starta i 6 ordinære kamper. Absolutt ingenting å si på innsatsen til Thomas, som har vært bedre enn på veldig lang tid, men han har ikke hatt marginene på sin side og spisser måles først og fremst i antall mål.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei alz!

Ja jeg har sett noen kamper iår 3 stk. serie ikke noen trennigs eller cup kamper. håper og tror jeg ikke har gått glipp av så mye.

Først Trygvi greit at han har scoret mål for de blaa 15 i fjor og 7 året før, men han bommer på 9 av 10 straffer og 100 % sjanser. Den sjansen imot Bodø som han skyter utenfor ( i thomas) hadde vell til og med Alz eller jeg satt. :lol:

Så gjør han det samme igjen på Røkkeløkka ikke så stor at Alz hadde satt den da, men det er utrolig at den karen der har selvtillit eller tillit ifra noen i det hele tatt, Fjøra hadde gjort det bedre utrent (og jeg liker ikke han). nok om han, for håpe jeg tar feil og at Trygvi scorer 5 mål imot Lyn imorra.

Enig med deg at han er bedre i 4-2-3-1, men vi kan ikke bygge laget rundt han.

Så har vi Samir, slipp han utpå ifra start i noen kamper så han kan få muligheten til og vise seg fram og få selvtillit. Det er ikke alltid de tar rett på trener benken til Stabæk. David Hansen var ikke god nok for første 11`ern til stabæk i 5 år??, det har han vell vist at han alltid har vært, men hadde ikke navnet til TSL eller Kolle.Det må ikke skje en gang til.

Arne Husveg? kan godt hende jeg har mye til felles med den karen elller gutten, men hvem er det?

Du liker og måle spisser etter mål og ikke innsats 2-1 til storscorer trygvi etter 5 serie??? betyr det at han er dobbelt så god som Finstad?

Mora di høres sprek ut må jeg si, noe for Venusberget kanskje eller hør med Gaute :lol:

Tim

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må si at jeg synes det hørest litt dumt ut å sette Tryggvi ut av laget, han er jo den dessidert beste spissen, (ihvertfall den som scorer mest). I en eventuell 4-4-2 kan jo thomas og tryggvi spille på topp. Ellers kunne vi jo hørt om vi kunne fått bytta P. Sand mot broren...?

Uansett tror jeg det er Gaute som har best grunnlag for å ta ut laget.

Aksel

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest Torgrim

... i 4-4-2. Han er langt bedre på kanten i 4-2-3-1 eller 4-4-3 (men det spiller vi jo ikke). Tryggvi er imidlertid best i 4-4-2 som spiss. Vi har ingen bedre 4-4-2-spisser enn Tryggvi.

4-4-3 skulle jeg likt å se! Hvem skal inn for Anders/Jon? Og hvordan skal vi best utnytte den ekstra utespiller-plassen?

Men forøvrig må jeg innrømme (selv om det skjærer seg inni meg å inrømme det) at jeg er enig i Finns synspunkter rundt Tryggvi/Thomas (jeg fikk jo med meg kampen på søndag.....). Men hvorfor ikke prøve Tryggvi/Mikkel på topp? Jeg synes Mikkel har vist mye i de siste kampene. Han spiller med mye mer selvsikkerhet, blikk for spillet og bedre teknikk nå enn tidligere. Goalgetter-egenskapene har han alltid hatt, men de kommer ikke til sin rett når han spiller lenger bak på banen.

Jeg skjønner ikke hva vi skal med en stor og sterk spiss på topp (det Tim sikter til synes jeg høres ut som Drillo-fotball) - vi skal jo uansett drible og finte og snuble og touche og passe og rulle ballen over målstreken.

De store, sterke spillerne foran mål behøves kun på dødballer og ved langpasninger (og det håper jeg ikke vi begynner med).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han store sterke vil jeg skal stå foran mål når det kommer innlegg ifra siden, før det innlegget så får du se masse dribblinger og finter....

Ikke noe Drillo!

Tim

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4-4-3 var selvsagt en fiks tyrkleif for 4-3-3, men når det er sagt tror jeg vi hadde hatt stor suksess med 4-4-3.

Hvilke 3 kamper har du sett hvor Thomas var god, Tim?

Øhhh, Tim - innlegg foran mål? Thomas har jo like mye spenst som en parasollfot i betong. Har du noen gang sett ham vinne en hodeduell? Likevell får han høye innlegg, som uten unntak ender med at motstander kontrer. Peter derimot, litt lavere, men spenstig som Tigergutt, vinner vel mot alle andre enn Kjølner i lufta.

Ellers er jeg også enig med Woxen i at Mikkel/Tryggvi på topp kunne prøves. Gaute mener at de er for like, men hva så? 2 spisser med 15 mål hver hadde ikke vært meg imot. Det kunne jo prøves i 4-2-3-1 også, slik:

Inge, Mike, Andre, Christian - Peter, Martin - Chippen, Mikkel, Tommy - Tryggvi

Det er ennå håp...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håp er det alltid alz!

Har til gode og se Thomas spille en bra kamp enda iår, men har fortsatt troen på gutten. når vi slo Molde og RBK i 2001 så var han stor! for da ble han brukt riktig..

Det kommer ikke så mye innlegg ifra kanten når Stabæk spiller, og det er sikkert ikke menigen heller i 4-2-3-1. Hvis Gaute hadde dyrket 4-4-2 mere som jeg er stor tilhenger av så hadde vi sett flere innlegg ifra kanten(ikke noen lange baller som kommer i lengderettningen det er noe helt annet).

Tim

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en ting man skal huske på når man kritiserer Stabæk's ineffektivitet.

Dersom en spiller skyter mot mål og ballen stryker stangen rett utenfor mål, vil Gaute og Knut sin kampanalyse bli nesten den samme som hvis ballen stryker stangen innenfor mål. OK, det kan ha mye å si for kampresultatet og ikke minst VG-børsen. Men rent fotball-teoretisk vil ikke disse 30 cm. utgjøre så mye forskjell i kampanalysen.

Jeg føler kanskje at det er litt tidlig å rokkere laget. Stabæk spiller jo faktisk ganske godt sett i forhold til spiller-materialet laget besitter. Bortsett fra effektiviteten selvfølgelig.

never change a uavgjort team

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
4-4-2!!
  • Opprett ny...