Hr. Smith 1 536 Del Skrevet 10. April 2006 Del Skrevet 10. April 2006 Blir det noen karantener på Tromsø etter dagens oppgjør? Hmm.. Kanskje? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 119 Del Skrevet 10. April 2006 Del Skrevet 10. April 2006 Kan bli for lett for oss i Tromsø Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
joogs 1 717 Del Skrevet 11. April 2006 (endret) Del Skrevet 11. April 2006 (endret) Jeg håper Følgene starter: JK MMS-IAO-MK-BH TS-JP-EN(Vis ikke Jeppe er klar??)-AC DN-VPG Endret 11. April 2006 av joogs Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nord 0 Del Skrevet 11. April 2006 (endret) Del Skrevet 11. April 2006 (endret) Peacock eller BlåRock? De to stedene ligger i underkant av 100 meter fra hverandre, så "ja takk begge deler" går fint. HEIA TIL Endret 11. April 2006 av Nord Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geisha 5 Del Skrevet 13. April 2006 (endret) Del Skrevet 13. April 2006 (endret) Jeg håper Følgene starter:JK MMS-IAO-MK-BH TS-JP-EN(Vis ikke Jeppe er klar??)-AC DN-VPG I forsvarsrekken har du satt opp MK. Regner med du mener Mike Kjølø, men kan lett forveksles med Markus Karlson. Initialene hans blir også MK. Begge kan spille stoppere. Endret 13. April 2006 av geisha Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sigurdlk 50 Del Skrevet 13. April 2006 Del Skrevet 13. April 2006 Kan bli for lett for oss i Tromsø Jeg blir veldig overrasket dersom vi får det lett i Tromsø....... karantener eller ikke. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 13. April 2006 Del Skrevet 13. April 2006 Kan bli for lett for oss i Tromsø Jeg blir veldig overrasket dersom vi får det lett i Tromsø....... karantener eller ikke. Jeg tror du har rett i det, selv om Tromsø ville ha vært i en svært spesiell situasjon om både 1. og 2. keeperen var ute. Så vidt jeg har skjønt skjer ikke det, NFF har bedt om forklaring fra de involverte, eventuell dom vil ikke komme før etter påske, spillerne har frist til dagen etter vår kamp med å komme med svar - Se her. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 119 Del Skrevet 13. April 2006 Del Skrevet 13. April 2006 Jeg tror du har rett i det, selv om Tromsø ville ha vært i en svært spesiell situasjon om både 1. og 2. keeperen var ute. Så vidt jeg har skjønt skjer ikke det, NFF har bedt om forklaring fra de involverte, eventuell dom vil ikke komme før etter påske, spillerne har frist til dagen etter vår kamp med å komme med svar - Se her. Ja, og det føles best også. Et lag blir urimelig hardt rammet hvis det ikke har keepere, og selv NFF sier overgangsaker blir behandlet annerledes hvis et lag mangler keeper enn eks. en angriper eller forsvarer. Vi får håper det blir en spennende og fair kamp som vi vinner. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
cathrine 1 Del Skrevet 13. April 2006 Del Skrevet 13. April 2006 Jeg tror heller ikke det blir noen lett match.. Det er det ingen av kampene i TL som er.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 13. April 2006 Del Skrevet 13. April 2006 Nei, lett kamp blir det ikke. Vi har møtt Tromsø 20 ganger og vunnet bare seks av dem. Fire har endt uavgjort - 50% av kampene har altså endt med tap. Målforskjell er 27-30 på 18 tippeligamøter og to i cupen. Det som er bemerkelsesverdig er at vi har bedre statstikk på Alfheim enn Nadderud. Vi har altså en total seiersprosent på 30%, på hjemmebane er den helt nede på 22%, mens på Nadderud har vi 36%. Vi må innrømme at statistisk har Tromsø taket på oss, men de har mindre tak på oss i Tromsø, hvor 55% av kampen har endt med poeng til oss (seier eller uavgjort). (Jeg skal la være å skrive mer om statistikken hjemme - Tromsø har nemlig fått med seg poeng i nesten 80% av kampene på Nadderud). Statestikk er morsomt: Dersom vi bare snakker om tippeligaen (vi ble nemlig slått ut av cupen i fjerde runde på Alfheim både i 1999 og 2001) har vi vunnet 44,5% av kampene og fått med oss poeng (3 eller 1) i to av tre kamper i Tromsø. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sigurdlk 50 Del Skrevet 13. April 2006 Del Skrevet 13. April 2006 TV2-sporten melder at Jesper er klar igjen mot TIL. Fett! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 13. April 2006 Del Skrevet 13. April 2006 Mer statistikk - denne gangen på andre serierunde: I løpet av våre 10 år i eliteserien har vi vunnet 3 ganger i andre serierunde. Vi har sterk statistikk på hjemmebane: To seiere og to uavgjorte. På bortebane har vi spilt seks ganger i 2. serierunde. Kun en seier (mot Bryne på Jæren i 2001). Fem tap. Poengfangst etter to serierunder: 0p 2 ganger (1995, 2000) 1p en gang (1996) 2p en gang (2002) 3p seks ganger (1996, 1997, 1998, 1999, 2001, 2003, 2004) Vinner vi i Tromsø vil vi altså få den beste serieåpningen noensinne med 4 poeng, selv med tap vil vi ha åpnet dårligere minst to ganger. Poengfangsten etter de to første serierundene sier lite om sluttplasseringen: blant de årene med 3 poeng etter to kamper finner vi begge tredjeplassene, men vi finner også 13. plassen. De to årene med 0 poeng på to serierunder har gitt oss niende (nest dårligst i tippeligaen; 1995) og en av våre fire femteplasser. Stabæk har så langt jeg kan se bare ledet serien en gang (etter at alle kampene er spilt); etter første runde i 1999 etter 5-0 mot Skeid (også RBK vant 5-0 i første runde og delte ledelsen med oss). På den andre side har vi - så langt jeg kan se - bare vært på 14. og siste plass en gang, etter 6. runde i 2004. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 13. April 2006 (endret) Del Skrevet 13. April 2006 (endret) Du verden så mye tid man får når det er påske. Og fotball er tross alt mer spennende enn påskekrim. Jeg har tatt en liten spionasjetur på Isberget, og man finner ikke mye nyttig der. Men noen har forsøkt å analysere: Jeg så igjennom kampen mellom Stabæk og Sandefjord i natt. Jeg ble ikke skremt selvom Stabæk var det beste laget og burde ha vunnet. Forsvaret til Stabæk var bra, Sandefjord skaper ingen store sjanser. Stenersen var god defensivt i sin midtbanerolle. De har også veldig gode basisferdigheter, selvom jeg syns det mangler mye tempo og gjorde at Sandefjord stort sett demmet opp uten problemer. Så gir vi ikke de tid så bør vi få mange flotte overganger. Og det tror jeg er en nøkkel - Sandefjord var utrolig unøyaktig når de hadde overgangsmuligheter, men spiller Stabæk like naivt mot oss så bør vi få mange gode sjanser. Nå vil garantert Stabæk ligge lavere mot oss, men likevel så tror jeg at Stabæk ikke har spilletyper til å spille kynisk nok i midtbaneleddet. Så overgangene vil komme. Og jeg håper selvsagt de spiller med brasilaneren - for han imponerte definitivt ikke.Fra andre får vi sakligheter som:Stabæk skal vi ikke kimse av. De var best mot Sandefjord på hjemmebane, og Daniel Nannskog burde strengt tatt hatt et par baller i nota. Vi har gode statistikker mot Stabæk og de må opprettholdes - Det hviler et blytungt press på TIL-spillernes skuldre. Nå skal de stå frem, krige om hver eneste ball og aldri gi pannebånd-indianerne fra Blærum hvile. Jeg håper vi putter minst 3 hjemme nå, det vil også være viktig for å få publikum i gang. Det nytter lite med fin TIFO hvis spillerne fortsetter slik de fremstod i Molde. En tredje har tatt på seg oppgaven å beskrive Alfheim: Sá er einn staðr þar er kallaðr er Álfheimr. Þar byggir fólk þat er Ljósálfar heita, en Døkkálfar búa niðri í jörðu, ok eru þeir ólíkir sýnum ok miklu ólíkari reyndum. Ljósálfar eru fegri en sól sýnum, en Døkkálfar eru svartari biki. Endret 13. April 2006 av Albert Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Andreas 3 516 Del Skrevet 13. April 2006 Del Skrevet 13. April 2006 håper virkelig alan legger ned en kjempe kamp og viser alle hvilken kommende stjerne vi har på laget jeg begynner å gå lei av at folk ikke frykter oss, dette håper jeg gutta gjør noe med og banker tromsø. håper daniel scorer, tror han er på en liten måltørke nå og jeg håper den blir fort ferdig! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geisha 5 Del Skrevet 13. April 2006 Del Skrevet 13. April 2006 Du verden så mye tid man får når det er påske. Og fotball er tross alt mer spennende enn påskekrim. Jeg har tatt en liten spionasjetur på Isberget, og man finner ikke mye nyttig der. Men noen har forsøkt å analysere: Jeg så igjennom kampen mellom Stabæk og Sandefjord i natt. Jeg ble ikke skremt selvom Stabæk var det beste laget og burde ha vunnet. Forsvaret til Stabæk var bra, Sandefjord skaper ingen store sjanser. Stenersen var god defensivt i sin midtbanerolle. De har også veldig gode basisferdigheter, selvom jeg syns det mangler mye tempo og gjorde at Sandefjord stort sett demmet opp uten problemer. Så gir vi ikke de tid så bør vi få mange flotte overganger. Og det tror jeg er en nøkkel - Sandefjord var utrolig unøyaktig når de hadde overgangsmuligheter, men spiller Stabæk like naivt mot oss så bør vi få mange gode sjanser. Nå vil garantert Stabæk ligge lavere mot oss, men likevel så tror jeg at Stabæk ikke har spilletyper til å spille kynisk nok i midtbaneleddet. Så overgangene vil komme. Og jeg håper selvsagt de spiller med brasilaneren - for han imponerte definitivt ikke. Fra andre får vi sakligheter som: Stabæk skal vi ikke kimse av. De var best mot Sandefjord på hjemmebane, og Daniel Nannskog burde strengt tatt hatt et par baller i nota. Vi har gode statistikker mot Stabæk og de må opprettholdes - Det hviler et blytungt press på TIL-spillernes skuldre. Nå skal de stå frem, krige om hver eneste ball og aldri gi pannebånd-indianerne fra Blærum hvile. Jeg håper vi putter minst 3 hjemme nå, det vil også være viktig for å få publikum i gang. Det nytter lite med fin TIFO hvis spillerne fortsetter slik de fremstod i Molde. En tredje har tatt på seg oppgaven å beskrive Alfheim:Sá er einn staðr þar er kallaðr er Álfheimr. Þar byggir fólk þat er Ljósálfar heita, en Døkkálfar búa niðri í jörðu, ok eru þeir ólíkir sýnum ok miklu ólíkari reyndum. Ljósálfar eru fegri en sól sýnum, en Døkkálfar eru svartari biki. kan du oversette den nederste? Skjønte ikke en dritt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 13. April 2006 Del Skrevet 13. April 2006 kan du oversette den nederste? Skjønte ikke en dritt. Hva? Kan du ikke din Snorre???? Fritt oversatt: Det er et sted som er kalt Alfheim. Der bor folket som er kalt Lysalver, Mørkalvene bor nede i jorda - og de er igrunnen helt ulike. Lysalvene er vakrere enn sola, mens Mørkalvene er sortere en tjære. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geisha 5 Del Skrevet 13. April 2006 Del Skrevet 13. April 2006 kan du oversette den nederste? Skjønte ikke en dritt. Hva? Kan du ikke din Snorre???? Fritt oversatt: Det er et sted som er kalt Alfheim. Der bor folket som er kalt Lysalver, Mørkalvene bor nede i jorda - og de er igrunnen helt ulike. Lysalvene er vakrere enn sola, mens Mørkalvene er sortere en tjære. Nei. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
the bluesbrothers 2 Del Skrevet 13. April 2006 Del Skrevet 13. April 2006 Sorry for min nystartede tråd (Tromsø-Stabæk). Har vært på påskefjellet siden mandag uten internett-tilgang Konge at Jeppe etter alt og dømme er klar mot TIL! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Andreas 3 516 Del Skrevet 14. April 2006 Del Skrevet 14. April 2006 Sorry for min nystartede tråd (Tromsø-Stabæk). Har vært på påskefjellet siden mandag uten internett-tilgangKonge at Jeppe etter alt og dømme er klar mot TIL! ja, han og jocke persson er gull! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geisha 5 Del Skrevet 14. April 2006 Del Skrevet 14. April 2006 Tromsø har på sin hjemmeside lagt ut et spørsmål om folk tror på hjemmeseier, uavgjort eller seier til stabæk. http://www.til.no/ Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Armando 5 Del Skrevet 14. April 2006 Del Skrevet 14. April 2006 blandede følelser fra tromsø forumet... de fleste er positive men mener at de må kjempe hardt og at vi stiller med et bedre mannskap enn det molde hadde... GLEDER MEG til kamp igjen!!!!!!!!!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
boie 2 386 Del Skrevet 15. April 2006 Del Skrevet 15. April 2006 Sá er einn staðr þar er kallaðr er Álfheimr. Þar byggir fólk þat er Ljósálfar heita, en Døkkálfar búa niðri í jörðu, ok eru þeir ólíkir sýnum ok miklu ólíkari reyndum. Ljósálfar eru fegri en sól sýnum, en Døkkálfar eru svartari biki. Du verden så drittlei jeg er av islandsk...Kan vi flytte alle innlegg på islandsk, eller om Island til et eget forum? Ingen kritikk av deg, Albert - jeg er bare litt lei islandsk...Dette er tross alt et norskspråklig forum om Stabæk... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 15. April 2006 Del Skrevet 15. April 2006 Sá er einn staðr þar er kallaðr er Álfheimr. Þar byggir fólk þat er Ljósálfar heita, en Døkkálfar búa niðri í jörðu, ok eru þeir ólíkir sýnum ok miklu ólíkari reyndum. Ljósálfar eru fegri en sól sýnum, en Døkkálfar eru svartari biki. Du verden så drittlei jeg er av islandsk...Kan vi flytte alle innlegg på islandsk, eller om Island til et eget forum? Ingen kritikk av deg, Albert - jeg er bare litt lei islandsk...Dette er tross alt et norskspråklig forum om Stabæk... Uppss - var det islandsk? Trodde det var fra Snorres Edda - noe av det mest urnorske som finnes. En av de tingene kolonitiden under Danmark førte til var jo at de utryddet språket vårt. På island - hvor de snakket og snakker norsk, klarte ikke danskene å utrydde språket på samme måte som i Norge. Jeg fant det på Isberget (Tromsø Forum) hos en av brukerne der for å beskrive hva Alfheim egentlig er. Han har også lagt ut en link til Wikipedia, hvor det hevdes at Tolkien tok inspirasjon fra norrøn mytologi til Ringenes Herre. Kjære Boie - jeg lover at jeg heretter skal forsøke så godt jeg kan å holde meg til "dansk" på Forumet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
boie 2 386 Del Skrevet 15. April 2006 Del Skrevet 15. April 2006 Sá er einn staðr þar er kallaðr er Álfheimr. Þar byggir fólk þat er Ljósálfar heita, en Døkkálfar búa niðri í jörðu, ok eru þeir ólíkir sýnum ok miklu ólíkari reyndum. Ljósálfar eru fegri en sól sýnum, en Døkkálfar eru svartari biki. Du verden så drittlei jeg er av islandsk...Kan vi flytte alle innlegg på islandsk, eller om Island til et eget forum? Ingen kritikk av deg, Albert - jeg er bare litt lei islandsk...Dette er tross alt et norskspråklig forum om Stabæk... Uppss - var det islandsk? Trodde det var fra Snorres Edda - noe av det mest urnorske som finnes. En av de tingene kolonitiden under Danmark førte til var jo at de utryddet språket vårt. På island - hvor de snakket og snakker norsk, klarte ikke danskene å utrydde språket på samme måte som i Norge. Jeg fant det på Isberget (Tromsø Forum) hos en av brukerne der for å beskrive hva Alfheim egentlig er. Han har også lagt ut en link til Wikipedia, hvor det hevdes at Tolkien tok inspirasjon fra norrøn mytologi til Ringenes Herre. Kjære Boie - jeg lover at jeg heretter skal forsøke så godt jeg kan å holde meg til "dansk" på Forumet. Bra du ikke tok det i verste mening, hvertfall... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Andreas 3 516 Del Skrevet 15. April 2006 (endret) Del Skrevet 15. April 2006 (endret) Sá er einn staðr þar er kallaðr er Álfheimr. Þar byggir fólk þat er Ljósálfar heita, en Døkkálfar búa niðri í jörðu, ok eru þeir ólíkir sýnum ok miklu ólíkari reyndum. Ljósálfar eru fegri en sól sýnum, en Døkkálfar eru svartari biki. Du verden så drittlei jeg er av islandsk...Kan vi flytte alle innlegg på islandsk, eller om Island til et eget forum? Ingen kritikk av deg, Albert - jeg er bare litt lei islandsk...Dette er tross alt et norskspråklig forum om Stabæk... Uppss - var det islandsk? Trodde det var fra Snorres Edda - noe av det mest urnorske som finnes. En av de tingene kolonitiden under Danmark førte til var jo at de utryddet språket vårt. På island - hvor de snakket og snakker norsk, klarte ikke danskene å utrydde språket på samme måte som i Norge. Jeg fant det på Isberget (Tromsø Forum) hos en av brukerne der for å beskrive hva Alfheim egentlig er. Han har også lagt ut en link til Wikipedia, hvor det hevdes at Tolkien tok inspirasjon fra norrøn mytologi til Ringenes Herre. Kjære Boie - jeg lover at jeg heretter skal forsøke så godt jeg kan å holde meg til "dansk" på Forumet. Bra du ikke tok det i verste mening, hvertfall... har ikke noe annet sted å skrive det her... men hva er det som skjer med forumet a? vær gang jeg går inn på en tråd får jeg den første posten og den nyeste også ser jeg alle de andre postene i sånn rekke og rad nedover i linkeformat... Endret 15. April 2006 av Andreas Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Andreas 3 516 Del Skrevet 16. April 2006 Del Skrevet 16. April 2006 nå har jeg lest litt på isberget forumet og det virker som om en av deres unggutter, en eller annn Andreas på høyreback er et av deres mest usikre og ustabile kort. han skal vist være dårlig i posisjoneringen og alt for feig i duellspillet. Vis alan har dagen og denne Andreas ikke har det, tror jeg det duker for en ren driblefest på venstrekanten på mandag. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
the bluesbrothers 2 Del Skrevet 16. April 2006 Del Skrevet 16. April 2006 nå har jeg lest litt på isberget forumet og det virker som om en av deres unggutter, en eller annn Andreas på høyreback er et av deres mest usikre og ustabile kort. han skal vist være dårlig i posisjoneringen og alt for feig i duellspillet. Vis alan har dagen og denne Andreas ikke har det, tror jeg det duker for en ren driblefest på venstrekanten på mandag. Dette høres ikke dumt ut for Alan! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Caz 1 Del Skrevet 16. April 2006 Del Skrevet 16. April 2006 Noen som har oversikt over hvor mange vi blir i tromsø i morgen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
El Stabæk 738 Del Skrevet 16. April 2006 Del Skrevet 16. April 2006 Noen som gvet hvorfor Jokke ikke deltok på dagens trening? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækdelux 0 Del Skrevet 16. April 2006 Del Skrevet 16. April 2006 Endelig tilbake fra påske og rett på Stabæk trening..!! Jokke er ute med strekk. Laget som ble vist på treningen i dag var: Jon (Jens hadde faktisk med seg tilskuere, og gjorde noen gode redninger) Morten-IAO-Mike-Markus Alan-Espen-Tommy-Veigar Andreas- Daniel Jeg digger dette laget, selvom vi mangler en del spillere.. Jeg tenker da mest på at Andreas er med fra start og at Veigar spiller ving! Forøvrig så var tv2 der.. Vi kan sikkert regne med en liten repotasje i tv2 sporten i kveld. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå