Color Blue 369 Del Skrevet 18. April 2006 Del Skrevet 18. April 2006 Utrolig viktig seier på mange måter i går! Selvfølgelig er de 3 poengene viktige, men aller viktigst tror jeg det er for selvtilliten til gutta og troen på at vi kan slå alle selv på bortebane. Dette gir laget ro og trykket fra media flyttes over på andre lag som f.eks. TIL der fansen allerede krever IMN avgang. Spesielt imponerende er seieren med tanke på at hele fjorårets midtbane er ute med skader og at vi derfor bør ha mye å gå på fremover. Pluss til Jon som har holdt nullen og Daniel som fikk hull på byllen. Det er ikke tilfeldig at Jon og Jarstein (Odd) er de eneste keeperne med plettfritt rulleblad så langt, Norges to beste keepere i mine øyne. Også er vi jo det eneste laget som har vunnet på bortebane hittil i år Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 18. April 2006 Del Skrevet 18. April 2006 Det som er det katastrofale er at han får direkte rødt, betyr ikke det automatisk 3 kamper?Det blir vel normalt bare én kamps karantene for rødt kort? Noe mer enn det får man bare hvis det er snakk om spesielt stygge situasjoner, som f.eks. slag, spark, nedskalling osv. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 18. April 2006 Del Skrevet 18. April 2006 Det som er det katastrofale er at han får direkte rødt, betyr ikke det automatisk 3 kamper?Det blir vel normalt bare én kamps karantene for rødt kort? Noe mer enn det får man bare hvis det er snakk om spesielt stygge situasjoner, som f.eks. slag, spark, nedskalling osv. Så har vi sjekket med NFF, og kan påregne EN kamps karantene. Regelen som sannsynnligvis kommer til anvendelse er denne - å felle, holde eller på annen måte stoppe en motspiller i scoringsposisjon - eller på vei til en slik - uten selv å ha mulighet til å nå ballen. som er å finne i paragraf 2 - som omhandler en kamps utestengelse - i Retningslinjer for sanksjoner. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
dagger 35 Del Skrevet 18. April 2006 Del Skrevet 18. April 2006 Det røde kortet var strengt idømt, men langt ifra det verste jeg har sett. Det var i grenseland, så.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
msp 810 Del Skrevet 18. April 2006 Del Skrevet 18. April 2006 Det røde kortet var strengt idømt, men langt ifra det verste jeg har sett. Det var i grenseland, så.... Det er strengt, men ikke helt feil, så det er nok ikke noe å gjøre med det. Vi får heller bruke energien på å pønske ut en ny og genial forsvarsfirer til søndag! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stuart 1 832 Del Skrevet 18. April 2006 Del Skrevet 18. April 2006 Det røde kortet var strengt idømt, men langt ifra det verste jeg har sett. Det var i grenseland, så.... Det er strengt, men ikke helt feil, så det er nok ikke noe å gjøre med det. Vi får heller bruke energien på å pønske ut en ny og genial forsvarsfirer til søndag! Morten, IAO, Markus, Bjønar. 'Nuff said! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tellefsen 0 Del Skrevet 18. April 2006 Del Skrevet 18. April 2006 Det røde kortet var strengt idømt, men langt ifra det verste jeg har sett. Det var i grenseland, så.... Det er strengt, men ikke helt feil, så det er nok ikke noe å gjøre med det. Vi får heller bruke energien på å pønske ut en ny og genial forsvarsfirer til søndag! Morten, IAO, Markus, Bjønar. 'Nuff said! Ja, skader eller karantener i forsvaret kan vi fint tåle. Men ikke hvis mange blir skadet eller får karantene. Samme med midtbanen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hr. Smith 1 536 Del Skrevet 18. April 2006 Del Skrevet 18. April 2006 Morten, IAO, Markus, Bjønar. 'Nuff said! Enig. Jeg er ingen fan av Jesper som midstopper. Når det gjelder midtbanen er jeg derimot usikker. Synes både Tommy og Espen har klart seg svært bra og det vil derfor være dumt å sette en av disse ut av laget før Odd-kampen. Satser på at JJ tar den rette avgjørelsen! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
apk 16 Del Skrevet 18. April 2006 Del Skrevet 18. April 2006 En felling av Tromsøs Stephen Ademolu rett utenfor 16-meteren gjorde at dommer Per Ivar Staberg sendte Mike Kjølø rett i dusjen. - Det var en helt grei utvisning, kommenterer keeper Jon Knudsen. Ademolu kom i hundre mot Jon Knudsen i Stabæk-målet, men ble klippet ned bakfra av Mike Kjølø. En ukontoversiell utvisning. Les saken her Kjølø så rødt Greit at han kanskje var bakerste man, og at det lignet på en obstruksjon, men "klippet ned bakfra" er vel å overdrive Budstikka!?! For ordens skyld; Budstikka har fjernet denne hårreisende omtalen av rødtkortsituasjonen fra sine nettsider nå! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
msp 810 Del Skrevet 18. April 2006 Del Skrevet 18. April 2006 En felling av Tromsøs Stephen Ademolu rett utenfor 16-meteren gjorde at dommer Per Ivar Staberg sendte Mike Kjølø rett i dusjen. - Det var en helt grei utvisning, kommenterer keeper Jon Knudsen. Ademolu kom i hundre mot Jon Knudsen i Stabæk-målet, men ble klippet ned bakfra av Mike Kjølø. En ukontoversiell utvisning. Les saken her Kjølø så rødt Greit at han kanskje var bakerste man, og at det lignet på en obstruksjon, men "klippet ned bakfra" er vel å overdrive Budstikka!?! For ordens skyld; Budstikka har fjernet denne hårreisende omtalen av rødtkortsituasjonen fra sine nettsider nå! Det var enda godt!! Sånn går det ikke ann å holde på!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabakpettersen 212 Del Skrevet 18. April 2006 Del Skrevet 18. April 2006 Morten, IAO, Markus, Bjønar. 'Nuff said! Enig. Jeg er ingen fan av Jesper som midstopper. Når det gjelder midtbanen er jeg derimot usikker. Synes både Tommy og Espen har klart seg svært bra og det vil derfor være dumt å sette en av disse ut av laget før Odd-kampen. Satser på at JJ tar den rette avgjørelsen! Markus som stopper og Bjørnar på venstre back er nok en god løsning. Når det gjelder midtbanen kommer nok Jeppe eller Jokke inn så fremt de er friske og raske, Tom derimot lever nok litt farlig etter et par kamper på det jevne.. Spørsmålet er vell om Nystuen er en typisk ving?? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
msp 810 Del Skrevet 18. April 2006 Del Skrevet 18. April 2006 Morten, IAO, Markus, Bjønar. 'Nuff said! Enig. Jeg er ingen fan av Jesper som midstopper. Når det gjelder midtbanen er jeg derimot usikker. Synes både Tommy og Espen har klart seg svært bra og det vil derfor være dumt å sette en av disse ut av laget før Odd-kampen. Satser på at JJ tar den rette avgjørelsen! Markus som stopper og Bjørnar på venstre back er nok en god løsning. Når det gjelder midtbanen kommer nok Jeppe eller Jokke inn så fremt de er friske og raske, Tom derimot lever nok litt farlig etter et par kamper på det jevne.. Spørsmålet er vell om Nystuen er en typisk ving?? Nystuen hører vel hjemme sentralt mener nå jeg... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 18. April 2006 Del Skrevet 18. April 2006 Jeg liker ikke å være sær (eller kanskje jeg gjør det), men hadde det ikke vært fint om jeg kunne finne det som omhandler DEN NÆRE FREMTID i tråden om kampen mot ODD, mens denne tråden konsentrerer seg om DEN NÆRE FORTID - altså det som skjedde i Tromsø? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
msp 810 Del Skrevet 18. April 2006 Del Skrevet 18. April 2006 Jeg liker ikke å være sær (eller kanskje jeg gjør det), men hadde det ikke vært fint om jeg kunne finne det som omhandler DEN NÆRE FREMTID i tråden om kampen mot ODD, mens denne tråden konsentrerer seg om DEN NÆRE FORTID - altså det som skjedde i Tromsø? Ja, det hadde vel egentlig vært fint... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 18. April 2006 (endret) Del Skrevet 18. April 2006 (endret) Tommy Stenersen -5- Grei defensiv jobb, men viser for dårlige ferdigheter med ball. Har ikke ro med ballen og ender ofte i en feilpasning. Hallo! Tommy roet da ned rett som det var. Han gjorde jobben bra i dag. Jeg var deromot skuffet over Tom som jeg mener spilte bra mot enga og bedre mot SF. Strand og Nystuen gjorde en jobb på det jevne, og viste ikke tegn til at de kommer "rett" fra 1. div. Jeg kan ikke begripe at jeg ser samme kamper som enkelte andre. "ofte feilpasninger" fra Tommy? Tommy sentralt er noe av det mest ballsikre Stabæk har. Veigar og Alan er bedre med ball i beina, men velger ofte vanskelige løsninger slik at de mister den. Tommy har et godt blikk for spillet og står for gode og til dels geniale framspill i kampen mot Tromsø. Han mista ballen i farlig situasjon 1 gang i matchen, men skulle da hatt frispark ettersom han ble lagt ned. Det var helt sikkert taktikken at Tommy skulle ligge lavt og Espen høyere og at vi skulle slå en del langt opp. Og taktikken virka. At folk da klager på at vi ikke spiller sambafotball på midten driter jeg i. Tommys svakheter på midtbanen er at han ikke alltid er like sterk i taklingene. Mot Tromsø får han godkjent, selv om han misset et par. Tommy burde også vært med mer offensivt - han har et bra skuddbein, men kommer for sjelden opp i motstanders 16-meter. Men han vinner i lufta og fungerte overraskende godt med Espen. Det gule kortet han fikk var helt latterlig. BB i VG er ikke ufortjent. Jeg ser ingen grunn til å endre sentral midtbane foran kampen mot Odd. Tom var litt usynlig, og Andreas kunne fått til litt mer. Veigar var klart bedre enn Alan som venstrekant. Morten sleit litt med Ademola(?), og Arash Talebinejad var vanskelig å stoppe på motsatt side og kom til en del innlegg. Inge var klart bestemann i bakre firer. Jon var vår bestemann. Spørsmålet man kan stilles seg om man er litt negativ er hvilken målestokk dagens Tromsø-lag er? Solid innsats - vi vinner en vanskelig kamp på råttent underlag. Dette kan vi like. Endret 18. April 2006 av Alzheimer Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 18. April 2006 (endret) Del Skrevet 18. April 2006 (endret) Jeg mener det finnes utrolig mange middelveier mellom å spille samba, og den fotballen vi presterte mot Tromsø. OK, det er en vanskelig bane. OK, Tromsø borte er aldri lett. OK, vi stiller med et redusert lag, og spiller deretter. Hva jeg ikke synes er OK, er at gutta på midten ikke har roen til å spille fotball. De blir stressa, og samtidig gjør mye dårlig bevegelse sitt til at midtbanen må ty til vanskelig, lange baller. Inntrykket mitt av Stenersen etter kampen er noen gode pasninger, men altfor mange pasninger med masse luft, og noen ganger føles det ut som det slås i blinde. Heller ikke de frisparkforsøkene Tommy hadde, var presise. Vi har hodesterkespillere i boksen, men ballene var upresise, med altfor mye luft. Nystuen på sin side, sleit med dårlig touch og en del sleivete pasninger. Jeg mener fortsatt at det bare er å se på motstander laget, og derav kunne fosvare at det går ann å spille fotball på dårlig underlag. Jeg vet at du har et godt øye til Tommy, Alz, men jeg må si jeg ikke er i nærheten av å dele din begeistring. At han er en finfin squadplayer er det derimot ingen tvil om. Endret 18. April 2006 av superblaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 18. April 2006 (endret) Del Skrevet 18. April 2006 (endret) Poenget mitt er at uansett hvor enige eller uenige man er om Tommys nivå, så må man kunne se hva mannen er bra på og hva han ikke er bra på. Tommys force er spillforståelse/rutine, pasninger, defensiv ballkontroll, frispark og innlegg. Svakhetene er å delta i det offensive spillet mer enn å servere andre (utfordre offensivt), taklinger, hurtighet. Tommy ble aldri noen superhit som kantspiller eller back. Mot Tromsø var dødballkvaliteten variabel. Men lagledelsen vurderer hans talenter dithen at Tommy slår frispark og cornere fordi han er best. Skal vi få til skikkelig spill i midtbaneleddet må kantspillerne være aktivt med. Veigar overrasket positivt i så måte, Tom ble usynlig. På meg virker det ikke som om verken Nystuen eller Strand ønsker å få ballen i beina bakfra, og det gjør heller ikke Tom. Daniel hadde stort sett 2 oppassere. Da er det naturlig at pasningene skal slås med "luft". Tommy spilte med Veigar og når Veigar kom inn sentralt sammen med Tommy fikk vi straks mer kontroll. Men Veigar er ikke akkurat noen utpreget kantspiller (mangler fart) så vi manglet litt framover, samtidig som jeg knapt registrete at backene ble med framover på banen. Javisst var Markus bra defensivt, men offensivt? Heller ikke Morten bidro særlig framover. Men som sagt - det kan ha vært ren taktikk fra JJs side - som lykkes. Tommy er ikke min store helt på laget, men jeg ser hva han kan og hva han ikke kan. Akkurat som jeg ser at Alan er sinnsykt bra til å holde på ballen, selv om jeg synes det virker som han knapt eier spilleforståelse. Mot Tromsø var Tommy meget bra, og får stort sett toppkarakterer på spillebørsene, endog BB. At Stabæksupportere da stiller spørsmål ved hans innsats og ferdigheter synes jeg er helt i tåka. En av pasningene "med luft" Tommy slo endte hos Daniel - og i nota. Jeg så ikke kampen live, men ut fra TV-bildene var pasningskvaliteten og valgene til Tommy meget bra. Ikke så bra som høsten 03 med Martin, men meget bra. Og Espen skal ha for at han er helt ekstrem i lufta, kriger og smeller til som jeg knapt har sett noen i drakta vår gjøre før og tør å avslutte fra 30m. Men hvorfor i helvete rappa vi ikke Reginiussen fra Alta? Jeg synes også Talebinejad var bra, og fikk vel bedre enn Tom på de fleste børsene. MEd Brani og Henning tilbake, spørs det om Tom beholder plassen på høyre kant. Best på Stabæk: Jon, Inge Andre, Tommy, Daniel, Veigar og Espen. Bra innhopp av Bjørnar. Resten får godkjent, Tom vet jeg kan mye bedre. Endret 18. April 2006 av Alzheimer Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geisha 5 Del Skrevet 18. April 2006 Del Skrevet 18. April 2006 Var på alfheim og det var en rimelig dårlig gressmatte. var gjørmete og fæl. billettordningen for bortesupporterne var elendig. sto i kø fra kvart på seks sammen med hjemmesupportere. De hadde flere luker rundt på stadion, men brukte dem ikke! Hørte fra en til supporter at det tidliger har vært flere luker i bruk. Når det gjelder kampen. vanskelig for oss som stod å se situasjonene klart. Særlig scoringen og det røde til mike. skulle gjerne ha sett video av dette. noen som har? Ellers en jevnspillt kamp. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nord 0 Del Skrevet 18. April 2006 Del Skrevet 18. April 2006 Gratulerer Ingen bra kamp av noen av lagene, men selv om TIL vant banespillet er det ingenting å si på resultatet. Synd for min og TIL's del, men sånn er det. . . . . . . HEIA TIL Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 115 Del Skrevet 18. April 2006 Del Skrevet 18. April 2006 Gratulerer Ingen bra kamp av noen av lagene, men selv om TIL vant banespillet er det ingenting å si på resultatet. Synd for min og TIL's del, men sånn er det. . . . . . . HEIA TIL Takk. Det jevner seg ut litt. Vi hadde fortjent 3 poeng mot Sandefjord, fikk 1. 1 poeng hadde kanskje vært mest "rettferdig" mot TIL, men det er ballen i nota og dommerene som avgjør. Mot TIL var vi vel heldige med målet (at det ikke ble avblåst) og uheldig med det røde kortet til Mike Kjølø, men uten at noen av avgjørelsene var direkte gale. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 18. April 2006 Del Skrevet 18. April 2006 Angående målet og om det skulle vært annulert vil jeg si at det aldri ville blitt dømt straffe for noe lignende, og da er det vel ikke frispark til tromsø heller... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hr. Smith 1 536 Del Skrevet 18. April 2006 Del Skrevet 18. April 2006 Blue Dream TV - om kampen og Mikes kort Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 115 Del Skrevet 18. April 2006 Del Skrevet 18. April 2006 Angående målet og om det skulle vært annulert vil jeg si at det aldri ville blitt dømt straffe for noe lignende, og da er det vel ikke frispark til tromsø heller... Det fungere bare ikke sånn innenfor 16 meteren. Ingen tvil om at det lettere dømmes mot angripene lag, og det er ikke så rart. Det blir voldsomt mye større konsekvenser når det skjer andre veien. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Martin 15 Del Skrevet 18. April 2006 Del Skrevet 18. April 2006 Men som Nannskog nevnte så var det dytting fra begges side, og da er man jo like gode. synes det hadde vært billig frispark hvis dommeren hadde blåst. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geisha 5 Del Skrevet 18. April 2006 Del Skrevet 18. April 2006 Men som Nannskog nevnte så var det dytting fra begges side, og da er man jo like gode. synes det hadde vært billig frispark hvis dommeren hadde blåst. Helt enig. har sett scoringen på video nå. Det var skulder mot skulder og like mye dytting fra begge to. Det røde kortet til Mike er litt billig, men kan forsvares. Men spissen til tromsø oppsøker jo mike og er ute etter et frispark og faller llitt ett etter en litt lang berøring på ballen og får det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 784 Del Skrevet 19. April 2006 Del Skrevet 19. April 2006 Guinn, det bildet vi så av Markus Karlsson i en avis i Tromsø i går: Scanner du, og legger ut her? Må være ett av de feteste Stabækbildene jeg har sett. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 115 Del Skrevet 19. April 2006 Del Skrevet 19. April 2006 Men som Nannskog nevnte så var det dytting fra begges side, og da er man jo like gode. synes det hadde vært billig frispark hvis dommeren hadde blåst. .... Helt enig. har sett scoringen på video nå. Det var skulder mot skulder og like mye dytting fra begge to. Hvor slutter skulderen din Det er vel bare til å innrømme at vi var heldige med den avgjørelsen, akkurat som vi har vært uheldige i andre situasjoner (eks kortet til Mike). Er det noen som vet når lengden på suspensjonen hans vedtaes? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Morten 22 Del Skrevet 19. April 2006 Del Skrevet 19. April 2006 Jeg mener det finnes utrolig mange middelveier mellom å spille samba, og den fotballen vi presterte mot Tromsø. OK, det er en vanskelig bane. OK, Tromsø borte er aldri lett. OK, vi stiller med et redusert lag, og spiller deretter. Hva jeg ikke synes er OK, er at gutta på midten ikke har roen til å spille fotball. De blir stressa, og samtidig gjør mye dårlig bevegelse sitt til at midtbanen må ty til vanskelig, lange baller. Inntrykket mitt av Stenersen etter kampen er noen gode pasninger, men altfor mange pasninger med masse luft, og noen ganger føles det ut som det slås i blinde. Heller ikke de frisparkforsøkene Tommy hadde, var presise. Vi har hodesterkespillere i boksen, men ballene var upresise, med altfor mye luft. Nystuen på sin side, sleit med dårlig touch og en del sleivete pasninger. Jeg mener fortsatt at det bare er å se på motstander laget, og derav kunne fosvare at det går ann å spille fotball på dårlig underlag. Jeg vet at du har et godt øye til Tommy, Alz, men jeg må si jeg ikke er i nærheten av å dele din begeistring. At han er en finfin squadplayer er det derimot ingen tvil om. Blander meg litt inn i debatten her. Tommy syntes jeg spiller en grei match, men som sakt en del feilpassninger. Han klarer å beholde roen og har mange gode passninger når Til presser på. Det står det respekt av etter at han ikke fikk tillit i fjor og ble leid ut. Gi tommy noen mathcer til så sitter passningsfoten og frisparkene hans sitter i nettet. Nå fikk jeg endelig sett hele matchen og jeg må si problemene ligger i trege kantspillere og mange unødvendige feilpasninger på midtbanen. Til hadde unge og urutinerte spillere på kanten og ved flere anledninger så vi at Tom og Veigar sleit med farten, når Sund kom innpå turte han og utforde og kom seg lett forbi. Synd vi bare hadde 10 spillere på banen da. Skal man klare seg i tl må snart JJ få fart på kantspillerne og luke bort feilpassninger på midten, da kan vi klatre langt opp på tabellen til slutt! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Guinn 1 Del Skrevet 19. April 2006 Del Skrevet 19. April 2006 Guinn, det bildet vi så av Markus Karlsson i en avis i Tromsø i går: Scanner du, og legger ut her? Må være ett av de feteste Stabækbildene jeg har sett. Skal prøve å få gjort det i kveld. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 19. April 2006 Del Skrevet 19. April 2006 Blander meg litt inn i debatten her. Tommy syntes jeg spiller en grei match, men som sakt en del feilpassninger. Han klarer å beholde roen og har mange gode passninger når Til presser på.Det står det respekt av etter at han ikke fikk tillit i fjor og ble leid ut. Gi tommy noen mathcer til så sitter passningsfoten og frisparkene hans sitter i nettet. Nå fikk jeg endelig sett hele matchen og jeg må si problemene ligger i trege kantspillere og mange unødvendige feilpasninger på midtbanen. Til hadde unge og urutinerte spillere på kanten og ved flere anledninger så vi at Tom og Veigar sleit med farten, når Sund kom innpå turte han og utforde og kom seg lett forbi. Synd vi bare hadde 10 spillere på banen da. Skal man klare seg i tl må snart JJ få fart på kantspillerne og luke bort feilpassninger på midten, da kan vi klatre langt opp på tabellen til slutt! Hvis du med "feilpasninger på midtbanen" mener det som er av taklinger og klareringer er jeg med. Tommy har ikke mange feilpasninger i den matchen, og heller ikke i de fleste andre kamper, enkelt og greit. Pasningskvaliteten til Nystuen er diskutabel, men han er en helt annen spillertype og fungerer spesielt bra til å bryte ned motstanderens spill, omtrent som Tom i sine gode stunder. Treige kantspillere - helt klart. Veigar spiller ikke som en kantspiller bør, men gjør mye annet bra, og får likevel godkjent. Tom er borte hele matchen i gjennom. Men det vrimler ikke med gode, friske kantspillere for tida, og JJ har en vanskelig jobb. Jeg er helt ueng med deg om Sund. Bjørnar var et friskt innhopp, men spilte vel bare noen få minutter på kanten. Sund, derimot er alt for lett, og produserte absolutt nada på sin kant. Han klarte vel å forsere igjennom én gang, uten å få lagt inn, men viste ikke noe som skulle tilsi plass i førsteellevern i neste kamp. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå