Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter å ha sett stabæk gjennom mange år ble jeg utrolig skuffa i går, hvor var angreps spillet ? selv når vi lå under 0-1 var det ikke noe fart i anngreps spillet. Etter 3 kamper 0-0 0-0 1-3 må gaute skjønne hvor problemet sitter.

Skuffelsen går på det Stabæk alltid har stått for: underholdende fotball med morsom angreps fotball. Det virka som om Stabæk skulle spille nok en 0-0 kamp.

Hvorfor bytte ut Stenersen, var han skada ?

Micelsen holder dårlig førstedivisjons standard og får spille samtlige 90 min:( hvor ble det av ungutta?

Nei Gaute fin fram til glad fotballen igjen:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mikkel gjorde vel ingen spesielt dårlig match? Synes i tillegg at Samir var bra i går, selv om han forsvant litt etter hvert...

Probelmet er åpenbart, ingen er i stand til å score mål om dagen. Det er ikke manglende angrepsspill eller rævafotball som noen på tribunen ville ha det til. Vi må bare innse at når Tryggvi ikke er i form er det ingen Stabækspillere som kan gjøre jobben foran mål. Noen bommer på ballen (Finstad), mens andre får full panikk når de ser et åpent mål (Muri).

Hva med å prøve Mikkel på topp igjen? Han er jo egentlig spiss.

Lurer på hvordan det hadde gått hvis Lyn ikke hadde fått 2-0-målet. Det må jo være årets dommertabbe av linjemannen! Nesten like utrolig er det at Øvrebø ikke blåste selv om linjemannen ikke vinka. Det var jo flere meter offside på to spillere! Vel, nok om det...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt å se at det er flere som mener at Mikkel hadde en bra kamp. Spillet er jo der, scoringene mangler. Viktig at man ikke får panikk og legger om stilen. Har en følelse av at ketchup-effekten kommer snart. Har jo en tendens til det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var det mye ralling, Morten, med negativt fortegn. Vi hadde fortjent å vinne matchen ut fra spill og sjanser.

1. Det er IKKE Gautes skyld at matchen går på trynet. Vi dominerer kampen igjennom, men på tross av flest og størst sjanser vil ballen ikke inn. Det samme skjedde mot Sogndal. Taktikken var god nok, og byttene i forsøket på å få 3 poeng var ærlige nok, selv om jeg heller ikke skjønner byttet at Stenersen/Samir, vi burde kanskje heller bytta bak, jeg synes Muri hadde en dårlig dag.

2. Mikkel var et positivt tilskudd på topp, gjør mye riktig og viser seg som en god lagspiller. Det samme gjelder for øvrig Tryggvi. Mikkel forsvant noe da han tok plassen til Samir. Det hadde vel vært bedre med Thomas eller tommy på venstrekanten?

3. Problemet vårt er at ballen ikke vil inn. Gaute har vel neppe tenkt på annet ut fra hans innlegg i siste kampprogram. Vi ser mot slutten at med skikkelig vilje klarer gutta (Inge) å krige inn en redusering. Hva skal til for at vi gir 110% fra start? Vi skal ikke glemme at Lüstü/Berntsen er blant norges desidert beste stopperpar. Jeg savner mer fart i kontringene, som dessverre stort sett ender med en støttepasning eller lang ball til Chippen slik at motstander kommer i balanse.

For å dra noe positivt ut av matchen synes jeg at Mikkel/Tryggvi på topp skapte langt mer enn Thomas/Martin har gjort hittil. Men vi har i de 3 siste matchene manglet goalgettere. Ikke har vi midler til å kjøpe noen, så vi er nødt til å fikse dette sjøl.

Gaute viste at han ville prøve noe nytt ved å la Thomas starte på benken. Jeg har full tillitt til at Gaute gjør de riktige spillervurderingene ut fra prestasjoner på trening og kamp. Men det er på tide at ballen begynner å sprette vår vei nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være enig med deg i at ballen ikke går Stabæk sin vei om dagen.

Jeg har også tro på Gaute men han gjør vel bomerter innimellom han også.

Det virka som om han var redd for Derek sin hurtighet og la laget ned i forsvar, de gangene vi hadde sjansen til å sette fart framover ble det heller en 4-5 passninger mellom bekkene så Lyn kunne stablisere laget.

Finstad burde starte på benken oftere slik at Samir får den selvtilliten han behøver.

Ellers syntes jeg Mikkel burde spille defansiv midtbane, han mangler fart og er ikke en spisstype.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i mya av dette unntatt det om Mikkel. Ja, han er ikke noen kandidat til VM i 60-meter. Men hvordan kan du få deg til å skrive at han "ikke er en spisstype"?

???

HAn har jo spilt spiss nesten hele livet og kom til oss som toppscorer i Clausenengen. Da han spilte spiss en halv sesong for oss ble han toppscorer. Jeg antar at han tar plassen til Tryggvi straks Trggvi slutter, selges eller skades.

Mikkel er jo nettopp en måltyv. Det Gaute vil ha er en tanksenter med fart, gode avslutteregenskaper og luftstyrke (= Bengt Sæternes, John Carew, Sigurd Rushfeldt etc.) Det nærmeste han kommer i dagens stall er visstnok Thomas Finstad.

Jeg tror kanskje vi må tenke helt nytt, uten at jeg ser noen umiddelbar løsning. Jeg kan heller ikke se at du har noen trylleformel for å gi oss scoringer i fleng.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvordan kan du få deg til å skrive at

Mikkel "ikke er en spisstype"?

Nakn fakta:

72 kamper 13 mål

2002 2 mål

2001 0 mål

2000 11 mål

1999 0 mål

Jeg har aldri syntes mikkel har vært bra men i år har han kommet seg, syntes han spiller bra som deffansiv midtbane og håper selvfølgelig han scorer fler mål.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hvor mange av de kampene har han spilt fra start?

Toppscorer i 2. divisjon flere år. Det geniale målet som gav oss seier over Anderlecht - borte.

Jeg føler ikke like stor grunn til å kritisere

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Gaute hva gjorde du ?
  • Opprett ny...