Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noe jeg har lurt på en stund nå er, hva er det offisielle navnet til Stabæk?

Er det Stabæk IL eller Stabæk Fotball?

Og hvis det er Stabæk Fotball, hvorfor ikke da skifte ut JL i logoen til Fotball. En liten endring som ikke kan være til stor skade.

Noe annet også, skal Stabæk ha den samme hovedsponsoren foran på drakten til neste år? Hvis de skal det, syns jeg at de kan fjerne den hvite bakgrunnen, og heller skrive BLI MED OSS TIL FORNEBU i hvitt eller i en skrift man ser. For jeg syns det er utrolig stykt å se på den glorete hvite firkanten hver gang jeg ser på Stabæk spille. (ikke for å være pessimistisk!, men det er fakta)

PS: Sommern varmer

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel fordi det er et eget selskap som driver fotballdelen, Stabæk Fotball. Våpenskjoldet er tidløst, så det synes jeg skal forbli uendret. jeg tror Fornebu-logoen kommer til å bli endret, da det helt åpenbart er et problem at reklamen løsner når det legges på to lag med hvitt for å gjøre reklamen ugjennomsiktig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det ikke noen her som manipulerte et bilde slik at reklamen ble finere!? Skrift rett på drakta og ingen hvit "ramme" rundt? Hvis noen har bildet, kan de poste det? Slik at vi kan beundre den blaa drakta som da, om mulig, er enda penere enn i virkeligheten!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det ikke noen her som manipulerte et bilde slik at reklamen ble finere!? Skrift rett på drakta og ingen hvit "ramme" rundt? Hvis noen har bildet, kan de poste det? Slik at vi kan beundre den blaa drakta som da, om mulig, er enda penere enn i virkeligheten!

Det var vel ingen mindre enn StabækLars som gjorde det

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe jeg har lurt på en stund nå er, hva er det offisielle navnet til Stabæk?

Er det Stabæk IL eller Stabæk Fotball?

Stabæk IL??? (IdrettsLegion?)

Du mener vel Stabæk IF som i Stabæk Idrettsforening!!!

Stabæk IF og Stabæk Fotball er 2 forskjellige ting! Sistnevnte er Elitelaget i fotball, som en gang ble skilt ut først og fremst pga det økonomiske såvidt jeg husker. Stabæk Idrettsforening er resten av den gode gamle klubben med tilhold på Plassen! (men er ikke sikker på hva kjerringlaget i haandball går inn under - men det er nok et eget AS.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

[stabæk IL??? (IdrettsLegion?)

Stabæk IF og Stabæk Fotball er 2 forskjellige ting! Sistnevnte er Elitelaget i fotball, som en gang ble skilt ut først og fremst pga det økonomiske såvidt jeg husker. Stabæk Idrettsforening er resten av den gode gamle klubben med tilhold på Plassen! (men er ikke sikker på hva kjerringlaget i haandball går inn under - men det er nok et eget AS.)

JF står det nede i høyre hjørne på logo'n, er det noen som vet hva det står for?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

JF står det nede i høyre hjørne på logo'n, er det noen som vet hva det står for?

det ser kanskje ut som en J, men det er en I med svooong

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det ser kanskje ut som en J, men det er en I med svooong

Derfor skjønner ikke jeg hvorfor vi får inn et forsikringsselskap med hovedkvarter på Lysaker Torg som hovedsponsor. Vi kan bare bruke logoen! Og Lysaker Torg er så nær at vi kan til Fornebu. Kvitt (hvitt?) all stygg reklame, fortsatt lokalbasert. :unsure:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er idrettslaget, Stabæk IF som har spillelisensen i eliteserien. Stabæk IF er inndelt i forskjellige avdelinger, basert på idrett, ex. Stabk Bandy, Stabæk Håndball og Stabæk Fotball. Alle disse er altså Stabæk IF, men har sevstendige budsjetter innad i IF-et. For å gjøre det enkelt er det utenpå dette laget et kommersielt selskap som driver elitelaget, kalt Stabæk Fotball ASA. Det skal visst endres til Stabæk Fotball AS. Aksjeselskapet betaler i praksis alle kostnader og har inntektene rundt virksomheten, slik at hvis elitelaget i fotball går vederstyggelig på ræva, så kan resten av SIF fortsette som før.

Draktreklame: Sponsorene vil at reklamen skal synes. Stygge ting synes bedre enn diskrete logoer. Alle synes at Fornebulogoen på drakta er stygg, men selv mener de at det gir positiv oppmerksomhet om Fornebuprosjektet. Fx. hadde vi ikke hatt denne meningsutvekslingen om det var trykket med skriften i hvitt på drakta. Jeg vil ha drakt uten reklame. Barna vil ha drakter med reklame.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den syns da like bra om den hadde vært skrevet med hvite bokstaver rett på drakta.. det funker i allefall på ca. alle andre drakter. Helt enig i at sånn som reklamen er nå er forferdelig. Griseri på verdens nydeligste drakt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Stabæk
  • Opprett ny...