Gå til innhold

Anbefalte innlegg

«Ordinær forretningsvirksomhet»

Pål Diskerud mener han driver ordinær forretningsvirksomhet og at påstandene som rettes mot ham, er uriktige:

«Dagens Næringsliv presenterte meg torsdag ettermiddag for en rekke historier om påstått uetisk forretningsvirksomhet knyttet til min person. Det fremsettes skadelige påstander ikke bare mot meg, men mot familie og forretningsforbindelser. Dette kommer fra mennesker med agendaer som burde gjøre DN svært skeptiske til innholdet i påstandene.

Det er umulig for meg å gå i rette med alle uriktighetene, antydningene, påstandene og upresishetene i det materialet DN har kontaktet meg om. Derfor må jeg nøye meg med å slå fast følgende:

Jeg har drevet omfattende forretningsvirksomhet i flere tiår. Meg bekjent har jeg aldri, på noe tidspunkt, vært etterforsket, mistenkt eller siktet av politiet for noen forhold.

Blant sakene DN refererer til, er det forhold som er prøvd i flere rettsinstanser. I retten har jeg fått medhold. Likevel brukes disse forholdene som «bevis» på min angivelig tvilsomme forretningsmoral. Der retten fant i min favør, velger DN å dømme meg.

Jeg har tidvis tatt store risiki ved å gå inn i unge eller vanskeligstilte selskaper og hjulpet disse gjennom tøffe faser. Noen av disse satsingene har ført til tap, andre har gitt suksess. De gangene et selskap har lykkes, skulle det bare mangle at jeg ikke også har nytt godt av risikoen jeg tok.

På samme måte prøver også DN å fremstille annen, ordinær forretningsvirksomhet som kamuflerte lån. Dette er uriktig, og ville blitt påpekt av revisorer, juridiske rådgivere og annen kompetanse dersom det hadde vært tilfellet. Jeg har ikke drevet virksomhet av det slag og omfang DN hevder.»

«Desert Troon yter ikke lån»

Tore Christian Diskerud har ikke besvart spørsmål fra DN. Imidlertid har hans amerikanske advokater Chester & Shein ønsket å presisere følgende på vegne av Diskeruds selskapsgruppe Desert Troon:

«Pål Diskerud har ingen direkte eller indirekte eierpost i Desert Troon-selskapene. Han kan heller ikke representere selskapene.

The Desert Troon yter ikke lån og har ikke virksomhet i Norge.

The Desert Troon companies har ikke deltatt direkte eller indirekte i noen av transaksjonene som er beskrevet i artikkelen,» skriver advokat David Shein i et brev til DN.

«Kjenner meg ikke igjen»

Jesper Jeppesen, som er styremedlem og daglig leder i en rekke av Pål Diskeruds selskaper, sier han ikke ikke kjenner seg igjen i de forholdene Dagens Næringsliv beskriver:

«Jeg kjenner meg ikke igjen i Deres beskrivelser av ’Diskeruds utlånsvirksomhet’.

Verken Idefix Invest eller Hagen har noen gang hatt noe eierskap til et slik Munch litografi dere nevner. I allefall ikke etter 01.06.2011 som var første gang jeg fikk befatning med litografiet. Hvem som eventuelt har eid litografiet fra året kunstneren lagde det og frem til jeg kjøpte det av selger i 2011 vet jeg altså ikke.

Jeg har ikke fått noen informasjon om at Diskerud eller de selskaper dere har benevnt har foretatt utlån til Nylænde. Det jeg vet er at Jonatan AS kjøpte et selskap, Bridge AS (nå Bayllisstic AS), av Moxie AS som eies av Nylænde. Kjøpesummen skulle etter avtale utbetales i transjer basert på en due dilligence prosess. Denne ble komplett, og med ditto fullført oppgjør medio 2011. I perioden ba Nylænde om et forskudd og jeg ble bedt om å sikre denne fordringen som panthaver i Nylændes eiendom frem til due dilligencen var ferdig som forutsatt.»

«Ikke hatt innsyn»

Advokatkontoret Dalan har denne kommentaren til sin rolle i Pål Diskeruds virksomhet:

– Advokatfirmaet Dalan har på ordinær måte hatt enkeltoppdrag knyttet til rådgivning, tvister, inndriving og oppgjørsfunksjoner. Disse fremtrer å være av helt ordinær karakter. Dalan har som tidligere nevnt ikke vært involvert i kredittgivningsvirksomhet. Vi har ikke hatt innsyn i eventuelle underliggende kredittarrangementer. Vi har ikke indikasjoner på eventuelle ulovlige forhold i de fåtallige transaksjoner hvor vi har hatt oppdrag, sier advokat Morten Poulsson i Dalan.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk noen skremmende tanker om hvorfor han hang så mye rundt klubben da han visste vi trengte penger akutt...

DN-saken setter denne solskinnshistorien i et litt annet lys - http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/eliteserien/Derfor-bestemmer-pappa-Mix-204628_1.snd

Han har det med å skaffe seg full kontroll over ting...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest Nr14

Fikk noen skremmende tanker om hvorfor han hang så mye rundt klubben da han visste vi trengte penger akutt...

La oss håpe noen fra ledelsen kan være krystallklar på at han ikke er involvert i noen lån eller økonomiske bindinger til klubben

Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Noen som har en idé om lønnsnivået i Indonesisk fotball? De har såpass mange innbyggere at det sikkert kan være høyt, men likevel...

Oljepæeng. Men det ser ut som han blir den klart største utenlandske stjernen i ligaen neste år:

http://en.wikipedia.org/wiki/2015_Indonesia_Super_League#Foreign_players

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har en idé om lønnsnivået i Indonesisk fotball? De har såpass mange innbyggere at det sikkert kan være høyt, men likevel...

Det er stor interesse for fotball i Indonesia men lønnsnivået er relativt lavt i europeisk sammenheng. $3-4000 i måneden er ikke uvanlig og såvidt jeg vet så er det ingen som tjener over 1 million i året. Når en i tillegg vet at en rekke klubber har unnlatt å betale sine spillerne, spillere har streiket og det er anklager om kampfiksing (5 selvmål i en og samme kamp er suspekt) så tolker jeg det dithen at Somen ikke hadde mange alternativer å velge i blant.

Endret av Thomas
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Daniel Nannskog har startet som Trener for FC Stockholm Internazionale.

Krysser fingre og tær for at dette er starten på veien tilbake til Stabæk som trener i framtiden.

Lykke til Nanne.

Uttalelser til vg:
"Nå ser jeg virkelig fram til nok en gang å få kjenne pulsen som jeg har savnet, og jaget etter tre poeng hver uke, sier Nannskog. Med mål om opprykk til tredjedivisjon (som tilsvarer norsk fjerdedivisjon) sier han at han er forberedt på tøff konkurranse."

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Gammel blaa aargang!
  • Opprett ny...