Gjest Nr14 Del Skrevet 31. Januar 2018 Del Skrevet 31. Januar 2018 Det er forøverig Mike Kjølø som er agenten til Sørloth.Da lukter det vel at han går som Bosmann om noen år.. Ikke glem at Mike er agent for minst en av spillerne i vår tropp. Kanskje derfor greit å la være å hausse konflikt mellom Stabæk og Mike her. Den kommentaren var vel godt innenfor Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 31. Januar 2018 (endret) Del Skrevet 31. Januar 2018 (endret) Vi får håpe at Mike fokuserer på hva som er best for spillerne og ikke lar seg påvirke av snikksnakk på forum.. Jeg mener uansett at min kommentar var godt innafor, godt forankret i tidligere overganger.. Endret 31. Januar 2018 av ErikErik 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Norris 2 930 Del Skrevet 31. Januar 2018 Del Skrevet 31. Januar 2018 Mike tjener jo uansett mer på om spillerne hans blir kjøpt enn om de går som bosmann. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Del Skrevet 31. Januar 2018 Del Skrevet 31. Januar 2018 Vi får håpe at Mike fokuserer på hva som er best for spillerne og ikke lar seg påvirke av snikksnakk på forum.. Jeg mener uansett at min kommentar var godt innafor, godt forankret i tidligere overganger.. Din kommentar var bull shit! 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 21 976 Del Skrevet 31. Januar 2018 Del Skrevet 31. Januar 2018 Vi får håpe at Mike fokuserer på hva som er best for spillerne og ikke lar seg påvirke av snikksnakk på forum.. Jeg mener uansett at min kommentar var godt innafor, godt forankret i tidligere overganger.. Absolutt! 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 31. Januar 2018 Del Skrevet 31. Januar 2018 Vi får håpe at Mike fokuserer på hva som er best for spillerne og ikke lar seg påvirke av snikksnakk på forum.. Jeg mener uansett at min kommentar var godt innafor, godt forankret i tidligere overganger.. Din kommentar var bull shit! «Den som sier at det noen sier er bullshit, den snakker bullshit den..» Kommentaren ang Sørloths overgang ble selvsagt gjort med (et forsøk på) glimt i øyet.. men at Mike har vært god til å flytte på Bosmanspillere opp igjennom er vel relativt kjent.. Glemmer aldri Rogne gratis til Celtic... Og hvis det er noen som tror at agenter ikke tjener penger på en Bosmanovergang, er jeg redd for at dere tar feil.. I enkelte tilfeller tjener de faktisk mer på dette enn «normale» overganger (prosenter av det som normalt er en høyere lønn enn ved en betalt overgang + formidlingsavgift betalt av klubb). 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Del Skrevet 31. Januar 2018 (endret) Del Skrevet 31. Januar 2018 (endret) Vi får håpe at Mike fokuserer på hva som er best for spillerne og ikke lar seg påvirke av snikksnakk på forum.. Jeg mener uansett at min kommentar var godt innafor, godt forankret i tidligere overganger.. Din kommentar var bull shit!«Den som sier at det noen sier er bullshit, den snakker bullshit den..» Kommentaren ang Sørloths overgang ble selvsagt gjort med (et forsøk på) glimt i øyet.. men at Mike har vært god til å flytte på Bosmanspillere opp igjennom er vel relativt kjent.. Glemmer aldri Rogne gratis til Celtic... Og hvis det er noen som tror at agenter ikke tjener penger på en Bosmanovergang, er jeg redd for at dere tar feil.. I enkelte tilfeller tjener de faktisk mer på dette enn «normale» overganger (prosenter av det som normalt er en høyere lønn enn ved en betalt overgang + formidlingsavgift betalt av klubb). Min erfaring er at det ofte er to sider av en sak... Endret 31. Januar 2018 av Chr. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bebe 2 976 Del Skrevet 31. Januar 2018 Del Skrevet 31. Januar 2018 ErikErik: Poenget mitt er at dissing av en agent som faktisk representerer en av klubbens potensielle fremtidige diamanter ikke er smart. Jeg ser du ikke tok poenget, men i stedet la mer ved på bålet. Godt jobbet! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Kongeinnlegg! Del Skrevet 31. Januar 2018 Kongeinnlegg! Del Skrevet 31. Januar 2018 Det er det selvsagt.. Men i og med at dette er et supporterforum blir det lett at det er nettopp Stabæk supporternes side som blir belyst her og ikke spillere (eller deres foresatte) eller agenter side. Men alle sider er velkomne slik jeg ser det. Agenter er selvsagt et nødvendig onde/gode og har sin funksjon.. Men jeg forbeholder meg retten til å synes at overgangen til enkelte spillere kunne vært håndtert på en litt mindre kortsiktig måte. Særlig i tilfeller der; spilleren om sommeren sier at han ønsker å bli i Stabæk hvor han får bra med spilletid etter et langt skadeavbrekk som klubben har jobbet for å få han på bena igjen(takk for støtte og hjelp), og klubben tilbyr lang og god kontrakt mens spillerens agent rådgir spilleren til å vente å se om det kommer noen lukrative muligheter for en 19-åring å sitte på benken i Storbritannia og stoppe utviklingen sin. 13 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 31. Januar 2018 Del Skrevet 31. Januar 2018 ErikErik: Poenget mitt er at dissing av en agent som faktisk representerer en av klubbens potensielle fremtidige diamanter ikke er smart. Jeg ser du ikke tok poenget, men i stedet la mer ved på bålet. Godt jobbet! Takk. Og som sagt tidligere, jeg håper agenter klarer å fokusere på hva som er best for spilleren de representerer (ihvertfall i fremtiden), og ikke la seg påvirke av hva supportere måtte skrive på forum. 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Del Skrevet 1. Februar 2018 Del Skrevet 1. Februar 2018 Selv om du er på et supporterforum har du vel ikke mistet evnen til å se at en sak normalt har to sider. Jeg forutsetter at du kjenner denne nå åtte år gamle saken inngående iom at du påstår at det var agentens råd til spilleren som var utslagsgivende for spillerens handlemåte og valg. Jeg registrerer at denne agenten har noen av landets mest lovende spillere som kunder (Sander Berge, Morten Thorsby, Alexander Sørloth med mange flere). Felles for disse er selvsagt at de ønsker å la seg representere av en rådgiver som er profesjonell og vil deres beste, samtidig med at han opprettholder et profesjonelt og godt forhold til alle klubber i Norge, Europa og verden forøvrig. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 359 Del Skrevet 1. Februar 2018 Del Skrevet 1. Februar 2018 Jaja. Ellers da? Noen som har noe nytt om Rickard Ackon? 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 606 Del Skrevet 1. Februar 2018 Del Skrevet 1. Februar 2018 Jøsses. Kjøl har spilt 9 sesonger i Stabæk, vært kaptein og blitt seriemester for klubben. Og noen tror at én kommentar fra en bruker på supporterforumet kan påvirke følelsene hans for klubben? Vi hadde ikke hatt mange spillere igjen om de var like hårsåre.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 444 Del Skrevet 1. Februar 2018 Del Skrevet 1. Februar 2018 Gratulerer Mike med et skikkelig scoop her! Agenten kanskje 10-20% av overgangssummen? Uansett vel fortjent 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Del Skrevet 1. Februar 2018 Del Skrevet 1. Februar 2018 Gratulerer Mike med et skikkelig scoop her! Agenten kanskje 10-20% av overgangssummen? Uansett vel fortjentNormalt honorar ligger på halvparten av din indikasjon. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 592 Del Skrevet 1. Februar 2018 (endret) Del Skrevet 1. Februar 2018 (endret) Gratulerer Mike med et skikkelig scoop her! Agenten kanskje 10-20% av overgangssummen? Uansett vel fortjentNormalt honorar ligger på halvparten av din indikasjon.Selv om det "bare" er 5% så er det jo nok å leve av en liten stund, så sant han ikke tar helt av da. Endret 1. Februar 2018 av sexxes Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
frilin 2 339 Del Skrevet 1. Februar 2018 Del Skrevet 1. Februar 2018 At man over tid har bitt seg merke i at en del av overgangene der Mike har vært involvert ikke har gitt så mye i klubbkassa må da være lov. Dette er også samme supportere som bet seg merke i hvordan Mike ble latterlig behandlet av klubben og ga ganske klart uttrykk for nettopp det på den tiden. Saken som du nevner er sikkert også mer komplisert enn hva jeg har info om, men første stein ble vel plassert for snaue 10 år siden. Er på tide at noen tar ut den steinen av skoen for så å gå videre, kanskje det er deg Chr.? Tror det er ingen som er gladere om nye tider viser nye trender. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ShermanCostello 2 576 Del Skrevet 1. Februar 2018 Del Skrevet 1. Februar 2018 Hvilke nåværende STB-spillere er det som mangler på rosteren til Kjølø her da? https://www.transfermarkt.com/keypass-as/beraterfirma/berater/3989/plus/1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Kongeinnlegg! Del Skrevet 1. Februar 2018 Kongeinnlegg! Del Skrevet 1. Februar 2018 Jeg prøver på ingen måte å lage noen stor sak om Mike som person. Mike har vært en viktig spiller for oss - ingen tvil om det. Hans sorti i klubben kunne sikkert også vært løst på en mer ryddig måte. Det hele startet med en (forsøkt) humoristisk stikk til en agent basert på spesiellt èn overgang han har var involvert i - på starten av hans agentkarriere. Hvis det skal bli ramaskrik om at et forummedlem slenger litt med leppa om en agent på et fotballsupporterforum - føler jeg krenkelseshysteriet har tatt totalt overhånd. Det er fortsatt lov å slenge meldinger om motstandere? Eller er vi redde for at klubber/spillere skal bli snurte og ikke ønske å selge til/kjøpe av/spille for oss i fremtiden? Grattis til både Mike og Sørloth Jr med en fantastisk overgang! Får håpe Asante (like mange mål som Sørloth) blir solgt for tilsvarende og det drypper litt på oss også. 26 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 21 976 Del Skrevet 1. Februar 2018 Del Skrevet 1. Februar 2018 Hepp, Det er vel denne profesjonaliteten vis-a-vis klubb man har etterlyst litt fra Kjølø. Der agentvirket hans historisk har båret litt preg av bitterhet og et ønske om å skulle ta igjen for at han - etter min mening urettmessig, følte seg urettmessig behandlet av klubbens styre for at de ikke valgte å se bort fra vilkårene i den kontrakten han hadde. Kjølø er ingen venn av Stabæk, og jeg skjønner ikke enkeltes behovet for å forsvare han på vårt supporterforum. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bebe 2 976 Del Skrevet 1. Februar 2018 (endret) Del Skrevet 1. Februar 2018 (endret) Jeg har Ikke forsvart Mike, om det er meg du refererer til, @ringo. Mine er en voksen fyr som er forventet å forholde seg profesjonelt til hva som blir sagt på forumet. Jeg har stilt spørsmål ved hvor smart det er å disse Mike, gitt at det kan påvirke fremtidige valg en eller flere eksisterende Stabæk-spillere gjør. Ikke glem at vi har umyndige spillere i stallen og flere av deres nærstående er aktive på forumet. Det kan, bevisst eller ikke, påvirke beslutninger. Og til ErikErik: Jeg føler meg på ingen måte krenket, men den følelsen fant du kanskje i deg selv? Endret 1. Februar 2018 av Bebe 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Kongeinnlegg! Del Skrevet 1. Februar 2018 Kongeinnlegg! Del Skrevet 1. Februar 2018 Samme regel gjelder for Mike Kjølø som for nåværende spillere: tåler de ikke sånne kommentarer på forumet har de valgt seg feil yrke. Gud bedre for en diskusjon. 12 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 606 Del Skrevet 1. Februar 2018 Del Skrevet 1. Februar 2018 Det virker som om det jobbes godt med holdninger hos de yngre, se bare på spillere som Hugo, Hammy og Pignatel som alle har skrevet kontrakter med klubben og virker å være veldig lojale. Om de skulle lese forumet og fange opp at Kjølø har en tendens til å anbefale Bosman-overganger oftere enn det kanskje bør gjøres, så er det da bare fint at de får det innspillet? Fint om de kan ha det i bakhodet den gangen Kjølø står med et tilbud om å signere for en tyrkisk klubb som Bosman. Som du, Bebe, sier, han er sikkert en profesjonell fyr. Hvis det er sånn at han kan finne på å å anbefale andre ting til spillerne sine basert på at én forumbruker på et supporterforum hinter om at han ikke gjorde det beste for spilleren, da tror jeg vi skal trekke tilbake en hver påstand om at han oppfører seg profesjonelt. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Kongeinnlegg! Del Skrevet 1. Februar 2018 Kongeinnlegg! Del Skrevet 1. Februar 2018 Jeg har stilt spørsmål ved hvor smart det er å disse Mike, gitt at det kan påvirke fremtidige valg en eller flere eksisterende Stabæk-spillere gjør. Ikke glem at vi har umyndige spillere i stallen og flere av deres nærstående er aktive på forumet. Det kan, bevisst eller ikke, påvirke beslutninger. Og til ErikErik: Jeg føler meg på ingen måte krenket, men den følelsen fant du kanskje i deg selv? Jeg føler meg på ingen måte krenket - men overasket over at det reageres på at supportere fra tid til annen kommer med negative bemerkninger om en agent, motstander, motspiller eller f.eks. dommer. Når det gjelder Kjølø så har han som alle oss andre gjort positive og negative ting. Hvis noen synes at han er en fantastisk agent og gjør alt riktig så er det selvsagt lov å mene det, men det må være lov å diskutere dette? Jeg er lutter øre for andres eventuelle erfaringer og meninger. Og hvis det er slik du mener at forumbrukere som er nærtstående til spillere (umyndige eller ikke) ikke er klar over at fotball er en kynisk verden - der penger er en stor faktor bak mange avgjørelser.. Så er det kanskje lurt at de får vite dette? Selv om noen kanskje tror det, så prøver jeg ikke å lage dette til en storm i et lite pappkrus. Jeg etterlyser bare litt takhøyde og rom for forskjellige meninger. Og hvis vi bare skal få lov til å uttale oss om ting som alle er enige i er positivt, så blir det ganske tamt her inne. Uansett på generellt grunnlag synes jeg uansett at klubben og spillere (og agenter)stort sett ser ut til å ha et godt samarbeid for tiden, der man prøver å komme frem til løsninger som er gode for begge parter. Måten Ohi og klubb uttaler seg i media på ang. en evt overgang er lojal og positiv -og setter begge parter i et godt lys. Lumanza opptrådte ikke like bra, hvis det er lov å si noe negativt om en spiller som bidro positivt i en del kamper i fjor. 16 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Kongeinnlegg! Del Skrevet 1. Februar 2018 Kongeinnlegg! Del Skrevet 1. Februar 2018 Jeg er heller ikke krenket og verdsetter god takhøyde. Men jeg liker også balanse, og skal man gi Mike skylden i Rogne-saken bør han også få æren for overgangen til Skogseid og signeringen til feks Geelmuyden og Børkeeiet. Vi kan ikke forvente at Mike eller andre agenter skal særbehandle Stabæk. Da vil de på sikt miste kundegrunnlaget sitt. Men vi bør forvente at de gjør der beste for sine kunder; spilleren. Uansett råd fra agenter, er det spilleren selv som tar avgjørelsene. Det er nye tider og nye trender, slik jeg oppfatter det. Mike representerer flere av de mest lovende spillerne i Norge og i Stabæk. Min erfaring med Mike og Stabæk i forhandlingene om Herman i sommer var at dette foregikk på en høyst profesjonell måte, der begge parter viste respekt for hverandres ståsteder og dermed kom frem til en balansert og fin avtale. Dette vet jeg at Stabæks representanter er enig i. 11 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Kongeinnlegg! Del Skrevet 1. Februar 2018 Kongeinnlegg! Del Skrevet 1. Februar 2018 Så bra! La oss håpe dette fortsetter også i fremtiden. Jeg tror også at han har hatt god utvikling som agent de siste 7 årene hva gjelder fortugsigbaret og kommunikasjon mellom spillere og klubb. Når det gjelder dette med takhøyde så tror jeg det er viktig å huske på at dette er et supporterforum. Supportere heier først og fremst på sitt lag. Fotball og supporterlivet er følelser gjennom opp og nedturer. Veldig mye av det som skrives på et supporterforum er ikke basert på empiri vitenskapelige fakta og i noen tilfeller ikke en gang sannheten. Supportere kan ofte unaturlig lenge holde nag til spillere/klubber/dommere/agenter/trenere/forbund/myndigheter som har opptrådt på en måte som har gjort at sin klubb har blitt skadelidende. Arild Sundgot vil av mange her inne i evig tid bli omtalt som "Håndballspilleren fra Lillestrøm", selv om han vitterlig brukte både føtter og hode i langt støre grad enn hendene sine i løpet av sin lange karriere . Supportere har følelser og tanker også om nåværende spillere/trenere/ledere, og det kan forekomme lite konstruktive og til tider negative tilbakemeldinger om enkeltpersoner. Noen ganger vil disse rent objektivt sett være velbegrunnet, andre ganger ikke. Men for personen som ytret dem er de vedkommendes følelser der og da. Treneres valg av spillere/taktikk/formasjon er også ofte offer for kritikk og heftige diskusjoner. Det kan ofte bli hett og til tider lite kontraktivt, men det hele bunner ut i at vi ønsker at Stabæk skal gjøre det best mulig. Vi har en skrudd idé om at "vår" måte organisere laget på er den beste, og i de aller fleste tilfeller har vi helt sikkert feil. Så @Bebe, hvis man skal begynne å begrense seg i sine uttalelser med fare for å såre enkeltpersoner (spillere, trenere, agenter, ledere) som enkelte forumdeltagere har et nært forhold til eller deres valg av agent, så mener jeg at dette også vil begrense engasjementet rundt klubben. Engasjement rundt klubben har vi på ingen måte nok av. Jeg tror Chr. og hans "likemenn" forstår at det fort kan dukke opp en negativ kommentar eller 2 om sitt avkom når de har gjort seg fortjent til spilletid, selv om jeg selvsagt hadde håpet at vi vant alle kamper og at alle leverte på topp til en hver tid - jeg tror også foresatte og spillere tåler dette. Det må de hvis de skal komme seg videre til La Liga eller andre mer spennende ligaer enn Eliteserien. Man trenger selvsagt ikke å like det, man trenger ikke å svare på eventuell kritikk og man trenger egentlig ikke å lese det heller hvis man ikke er klar for det. 25 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bebe 2 976 Del Skrevet 1. Februar 2018 Del Skrevet 1. Februar 2018 ErikErik: Jeg tror ingen her trenger opplæring fra deg i hva det vil si å være supporter. Jeg trenger det i allefall ikke. Jeg lever godt med at du og jeg ikke er enige i alt som har med Stabæk å gjøre. Men det holder nå. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 1. Februar 2018 Del Skrevet 1. Februar 2018 Jeg prøver på ingen måte å lære deg opp i hva det vil være å være supporter. Ditt engasjement er tydelig for meg, og det er veldig bra! Jeg prøver bare å si hva, ihvertfall jeg mener, et diskusjonsforum for supportere bør være. Takhøyde for til tider også negative kommentarer om agenter, tidligere spillere, potensielle spillere, eksisterende spillere - noen ganger også noe usaklig - uten å være ufin mener jeg det bør være rom for. Men det er helt greit at du ikke deler denne oppfatningen. Men da synes jeg det også blir dobbeltmoralskt å henge ut Esten O Sæter i idrettsgalla saken - da dette kan såre Esten og eventuelle kjente han har på forumet, og muligens også få han til å skrive negative ting om Stabæk i fremtiden. Dette kan igjen påvirke vår evne til å tiltrekke oss nye spillere og sponsorer. Muligens også påvirke kommunens vije til å bygge nytt station. Hehe. Esten Sæther er virkelig tatt med buksene nede. Lot NIF betale regningen da han var på jobb for Dagbladet på Idrettsgallaen:https://www.vg.no/sport/idrettspolitikk/fikk-betalt-festmiddag-nachspiel-og-hotell-av-nif-skrev-hyllestkommentar-i-egen-avis/a/24223638/ Dette er vel egentlig en diskusjon som skulle vært flyttet til "takhøyde-tråden". 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bebe 2 976 Del Skrevet 1. Februar 2018 Del Skrevet 1. Februar 2018 Enig i at dette gjerne kan flyttes til takhøyde-tråden. Men ErikErik, jeg skjønner ikke hvorfor du tror jeg ikke er for takhøyde. Men jeg har erfart at du setter opp stråmann etter stråmann for å diskutere med den. Min opprinnelige kommentar var en bønn om ikke å hausse en konflikt mellom Stabæk og Mike på forumet. Hverken mer eller mindre. Nok en gang: Nå holder det. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Kongeinnlegg! Del Skrevet 1. Februar 2018 Kongeinnlegg! Del Skrevet 1. Februar 2018 Jeg har aldri forsøkt å hause opp noen konflikt mellom Stabæk og Mike. Jeg kom med en "humoristisk" bemerkning om en agent (basert på historikk) - hvor du så klarer å spore dette av ved å si: Kanskje derfor greit å la være å hausse konflikt mellom Stabæk og Mike her. Den eventuelle konflikten mellom Mike og Stabæk er lagt bak seg for lenge siden. Det finnes altså ikke noen konflikt å hause opp. Hvordan du har erfart at jeg tydligvis er en kverulant hadde det vært intressant å få dokumentert. Jeg har knapt hatt en opphetet diskusjon på dette forumet siden jeg joinet i 2002. Jeg oppfordrer alle forumdeltagere til å komme med andre eksempler der jeg har vært kranglete på forum. Jeg liker bare ikke å bli forsøkt lagt bånd på når jeg, og tydligvis veldig mange andre (basert på "likes"), synes jeg er godt innafor. 19 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå