Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvis planen uansett var å la han spille ut sesongen i Belgia, må dette bety at de er redde for Nusas karriere totalt sett. Veldig triste nyheter!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At de har startet med MR bilder som ledd i overganger er meget interessant! Det kan endre mye for flere overganger i fremtiden!

Det er mange spillere som har meget grove funn på slike bilder, uten noen som helst symptomer gjennom aktiv karriere! Har f.eks sett en spiller med kneslitasje som en 80 åring, personen spilte alle kamper i eliteserien uten plager, frem til la opp i 34 års alder!

At de ikke viste om ryggplagene synes jeg er merkelig, for det har vært offentlig kjent lenge!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De vet også om dette, men problemer med ryggen er ikke like alvorlige som med kneet.
Brugge visste om skadene, men vurderte dem som ikke alvorlige for ikke å rapportere det, mener Brentford annerledes og ba om medisinske data på Nusa fra klubben og landslaget, det er logikk i dette når man ønsker å kjøpe en ung spiller for 37 millioner euro og fortsatt la ham være utlånt i seks måneder uten observasjoner, det som bekymrer meg mer er at han brukte vinterpausen på å trene og prestere, dette betyr bare at Mannart (sportsdirektøren i Brugge) prøver å selge gutten like raskt som mulig for å få bonuser for ham, fordi han får sparken på slutten av sesongen.
dette er en grunn til å forhandle mellom Brentford og Brugge, og det er også informasjon om at Chelsea er klare til å signere ham før overgangsvinduet stenger.
Det eneste jeg synes synd på i hele denne situasjonen er Antonio.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat nå skrev pogdkeslg:

De vet også om dette, men problemer med ryggen er ikke like alvorlige som med kneet.
Brugge visste om skadene, men vurderte dem som ikke alvorlige for ikke å rapportere det, mener Brentford annerledes og ba om medisinske data på Nusa fra klubben og landslaget, det er logikk i dette når man ønsker å kjøpe en ung spiller for 37 millioner euro og fortsatt la ham være utlånt i seks måneder uten observasjoner, det som bekymrer meg mer er at han brukte vinterpausen på å trene og prestere, dette betyr bare at Mannart (sportsdirektøren i Brugge) prøver å selge gutten like raskt som mulig for å få bonuser for ham, fordi han får sparken på slutten av sesongen.
dette er en grunn til å forhandle mellom Brentford og Brugge, og det er også informasjon om at Chelsea er klare til å signere ham før overgangsvinduet stenger.
Det eneste jeg synes synd på i hele denne situasjonen er Antonio.

Han er ikke ferdig utvokst, men så snart han er det kan en lett fjerne en slik bruskbit! Om den er meget stor, så kan en fjerne den nå! Og droppe utlånet tilbake til Brugge! Men heller trene han opp!

Jeg tror det fort er brentford og ikke Nusa/Brugge som står med skjegget i postkassen om ett par år!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat nå skrev blaasoldat:

Han er ikke ferdig utvokst, men så snart han er det kan en lett fjerne en slik bruskbit! Om den er meget stor, så kan en fjerne den nå! Og droppe utlånet tilbake til Brugge! Men heller trene han opp!

Jeg tror det fort er brentford og ikke Nusa/Brugge som står med skjegget i postkassen om ett par år!

Jeg er like forelsket i Noosas talent som deg, men jeg prøver å tenke fra Brentfords synspunkt, at de har en av de mest fantastiske analyse- og rekrutteringsavdelingene, det er en fantastisk avtale for Antonio og klubben. De ønsker ikke å ta risiko + uærligheten til Brugge-representanter kan skape et negativt inntrykk.

+ det er også mediemanipulasjon

Lenke til innlegg
Del på andre sider

41 minutter siden skrev pogdkeslg:

Jeg er like forelsket i Noosas talent som deg, men jeg prøver å tenke fra Brentfords synspunkt, at de har en av de mest fantastiske analyse- og rekrutteringsavdelingene, det er en fantastisk avtale for Antonio og klubben. De ønsker ikke å ta risiko + uærligheten til Brugge-representanter kan skape et negativt inntrykk.

+ det er også mediemanipulasjon

Jeg tror de bruker det for å få ned prisen! Det er blitt mer og mer vanlig i Internationale overganger, spesielt hvor «fattigere» storklubber er involvert! 

Derfor meget interessant at bildediagnostikk er blitt mer og mer vanlig i International fotball, som ledd i medisinske undersøkelser ved overganger!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Landslagslegen skal i samtaler med Brentford om skadene til Nusa. Blir spennende å se hva som kommer ut av møtet. Media bidrar hvert fall til å lage storm rundt overgangen og blir ikke stille før overgangsvinduet stenger. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En av avisene hadde en interessant artikkel om at de engelske klubbene begynner å bekymre seg for financial fair play. Som igjen betyr at mye av fantasisummene som har vært i markedet har falt bort. Kanskje fikk vi inn Gift-penger før ting kollapser? 

Når det gjelder Nusa ville det nesten vært rart om overgangen går i boks nå. Som forhandlingsutspill for å prute ned prisen har jo Brentford lyktes. I tillegg har de kanskje oppnådd at andre klubber ikke kjøper han "utestet" på veldig kort varsel, så de kan sitte klare med en "vi tar han hvis x mill er OK" mot slutten av kvelden?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja ser ut til FFP har hatt en større påvirkning i dette overgangsvinduet og kommer til å dominere fremover. Dog veldig merkelig at noen lag har fått holde på "som de vil", mens andre blir hardt straffet. Det blir spennende å se effektene av dette. Tror lag som Tottenham og Chelsea som var interessert i Nusa har blitt skremt av FFP og at Brentford kunne komme fra siden. Dessverre har skaden satt sitt preg på overgangen og ser ut til å falle igjennom. 

Vi var heldige som fikk såpass mye ut av Gift i dette vinduet, klart at Lyon er desperate der de ligger i Ligue 1. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kul oversikt!

Paul Davis og en av Boli/Kassi/Sayouba burde vært inne som første spiller fra sine land? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal man følge at Alex Nimely kan stå som Liberia kunne kanskje bulgarskfødte Kostadinov stå som Bulgaria også?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

12 minutter siden skrev odd:

Kul oversikt!

Paul Davis og en av Boli/Kassi/Sayouba burde vært inne som første spiller fra sine land? 

Joda det blir riktig, klarte å lese året på eliteseriedebuten til Bolly isteden for Stabækdebuten. Davis og skulle vært først ja

Lenke til innlegg
Del på andre sider

12 minutter siden skrev odd:

Skal man følge at Alex Nimely kan stå som Liberia kunne kanskje bulgarskfødte Kostadinov stå som Bulgaria også?

Kanskje jeg heller burde fjernet Nimely enn å ta med Kostadinov. Begynner jeg med dobbelt-nasjonaliteter kan man få med Gift Orban på Togo og Sokolowski på Polen i tillegg til sikkert en haug andre land og spillere. Blir kanskje lettere å ta nasjonaliteter spillerne har spilt landskamper og u-landskamper for

Lenke til innlegg
Del på andre sider

21 timer siden skrev Elliott Ottesen:

Joda det blir riktig, klarte å lese året på eliteseriedebuten til Bolly isteden for Stabækdebuten. Davis og skulle vært først ja

Patrick Metcalfe, Canada og Hongliang Tao, Kina skulle vært med. 

I følge stb.guru er John Heikamp sr første nederlender. Litt overrasket over ikke å finne noen svensker før Gärdeman, men mulig jeg har blinkset 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

22 timer siden skrev Elliott Ottesen:

I og med at Diabate har blitt vår først spiller fra Mali tenkte jeg det hadde vært gøy med oversikt over alle nasjonalitetene vi har hatt i stabæk. Nedenfor står alle nasjonalitetene vi har hatt i tillegg til den første Stabæk spilleren fra det landet.

• Albania - Agon Mehmeti
  • Argentina - Pablo Fontanello
  • Belgia - El Ghanassy
  • Bosnia - Haris Skenderovic
  • Brasil - Alanzinho
  • Costa Rica - Mynor Escoe
  • Danmark - Peter Sand
  • Estland - Madis Vihmann
  • Elfenbenkysten - Mathis Bolly
  • England - Curtis Edwards
  • Finland - Christian Sund
  • Frankrike - El-Hadji Ba (spiller for Mauritania med u-kamper for Frankrike, fant ingen andre franskmenn)
  • Gabon - Gilles Mbang Ondo
  • Georgia - Giorgi Gorozia
  • Ghana - Richard Ackon
  • Island - Helgi Sigurdsson 
  • India - Gurpreet Singh Sandhu
  • Japan - Daigo Kobayashi
  • Kamerun - Somen Tchoyi
  • Kosovo - Herolind Shala
  • Lebanon - Adnan Haidar
  • Liberia - Alex Nimely (spilte aldri på Liberia og spilte u-kamper for England, men er født i Liberia og broren spiller på landslaget)
  • *Mali - Bassekou Diabate
  • Mauritania - El-Hadji Ba
  • Nederland - Dennis Iliohan
  • New Zealand - Craig Henderson
  • Nigeria - Uche Sabastine
  • Portugal - Tomas Podstawski
  • Russland - Yevgeni Kirisov
  • Skottland - Alex Davey 
  • Slovakia - Ivan Mesik
  • Slovenia - Filip Valencic 
  • Sverige - Fredrik Gärdeman
  • Tsjekkia - Zdenek Senkerik
  • Tyskland - Andreas Mayer
  • Ukraina - Oleksiy Khobolenko
  • USA - Mix Diskerud
  • Venezuela - Ronald Hernandez
  • Zimbabwe - Matthew Rusike

Mulig litt info ikke er 100% korrekt og ganske sannsynlig at det mangler noen fra lista her. Uansett kult å se at Stabæk har hatt så mange nasjonaliteter innom klubben. 

Australia - Keeagan Jelacic

Elfenbenkysten - Franck Boli

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Gammel blaa aargang!
  • Opprett ny...