Gå til innhold

Anbefalte innlegg

30 minutter siden skrev Color Blue:

Sagt det før og sier det igjen!

De prøver å presse ned prisen, som flere andre klubber! De finner «skader» på bildediagnostikk og bruker det mot selgende klubb!

Økende trend internasjonalt for «fattigere» klubber på høyt nivå!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis planen uansett var å låne han ut frem til sommeren har det egentlig ikke noe å si om de kjøper han i eller utenfor vinduet? De kan signere en overgangsavtale i dag, og utfallet blir akkurat det samme. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 6.2.2024 den 12.46 skrev odd:

Men er det så lett som "signer og lån ut"? Ta Oskar Aga. Ble lånt ut, og så stakk han på slutten av låneoppholdet i stedet. Jeg mistenker at det ikke er spesielt attraktivt for en 18-åring å signere tre år for så å bli lånt ut. Hvorfor ikke heller gå permanent til den andre klubben, og sitte med bedre kort på hånden hvis det skulle bli en suksess? 

Ta Pignatel. Transfermarkt sier at kontrakten går ut ved nyttår. Vil det være attraktivt for han å signere med oss for så å bli lånt ut til Raufoss for å få spilletid? 

Så kan man jo også se på de som har gått permanent. Det kan umulig være økonomi som gjør at vi ikke tar oss bryet med å hente Cheng, Holter og Hellan hjem igjen? Det er vel heller sånn at selv om de har fått masse spilletid på nivå 2 og 3 er de fortsatt ikke på det nivået at de vil heve oss.

Her på forumet kan man jo også tenke litt over hvordan en del spillere med ferdigheter i kategorien "klubbspiller" blir omtalt. Hvor mange var det som ønsket Ottesen (og Krogstad for den saks skyld) videre? Der var det vel snarere klubben som ønsket å forlenge med Ottesen, mens blant mange her inne ble han ønsket langt opp på tribunen.

La oss si at du er en juniorspiller på sisteåret som ser at veien til A-laget er akkurat litt lang (inn og ut av troppen, men alltid på benken). Stabæk signerer på ettårskontrakt og låner ut til 1. eller 2. div (førstnevnte hvis vi selv er i Eliteserien). Gjør spilleren sakene sine utmerket så er tilbakemeldingen "rått, du har tatt store steg og vi vil gjerne signere deg for to nye år med en tydelig tiltenkt rolle i troppen med spilletid hvis du fortsetter å levere på dette nivået". Da kan spilleren si "f you man, jeg signerer heller for klubben lengre ned i divisjonene", men da viser han jo i så fall bare sviktende ambisjoner. Det mest logiske/ambisiøse er jo da å forsøke å ta det siste steget som var akkurat for langt sist og signere ny kontrakt med oss. Det er jo i hvert fall mye mer vanlig å gjøre det slik i f.eks. PL-klubber.

Ser ikke den store nedsiden i det ovennevnte scenariet. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev blaamann:

La oss si at du er en juniorspiller på sisteåret som ser at veien til A-laget er akkurat litt lang (inn og ut av troppen, men alltid på benken). Stabæk signerer på ettårskontrakt og låner ut til 1. eller 2. div (førstnevnte hvis vi selv er i Eliteserien). Gjør spilleren sakene sine utmerket så er tilbakemeldingen "rått, du har tatt store steg og vi vil gjerne signere deg for to nye år med en tydelig tiltenkt rolle i troppen med spilletid hvis du fortsetter å levere på dette nivået". Da kan spilleren si "f you man, jeg signerer heller for klubben lengre ned i divisjonene", men da viser han jo i så fall bare sviktende ambisjoner. Det mest logiske/ambisiøse er jo da å forsøke å ta det siste steget som var akkurat for langt sist og signere ny kontrakt med oss. Det er jo i hvert fall mye mer vanlig å gjøre det slik i f.eks. PL-klubber.

Ser ikke den store nedsiden i det ovennevnte scenariet. 

Hvis vi signerer spilleren for ett år og låner han ut ut kontrakten står han jo fritt til å snakke med en hvilken som helst klubb sommeren han er på utlån? Hva er da oppsiden for oss? Slår han gjennom ordentlig må vi konkurrere om han på lik linje med alle andre klubber. 

Hvis det er snakk om å signere for to eller tre år, hvorfor velger ikke da spilleren heller å gå eksisterende kontrakt og så selv kunne velge?

Sånn jeg ser det er evt én grunn til at spillerne vil velge å signere flere år med oss for så å bli lånt ut: Penger. Betaler vi det dobbelte av det han kunne fått i Strømmen eller Grorud gir det en viss mening å signere med oss for så å bli lånt ut og være bundet til Stabæk året etter også. Men er det noe vi bør ta oss råd til? 

(Mekanismene i PL er nok helt andre enn i Eliteserien...)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 timer siden skrev odd:

Hvis vi signerer spilleren for ett år og låner han ut ut kontrakten står han jo fritt til å snakke med en hvilken som helst klubb sommeren han er på utlån? Hva er da oppsiden for oss? Slår han gjennom ordentlig må vi konkurrere om han på lik linje med alle andre klubber. 

Hvis det er snakk om å signere for to eller tre år, hvorfor velger ikke da spilleren heller å gå eksisterende kontrakt og så selv kunne velge?

Sånn jeg ser det er evt én grunn til at spillerne vil velge å signere flere år med oss for så å bli lånt ut: Penger. Betaler vi det dobbelte av det han kunne fått i Strømmen eller Grorud gir det en viss mening å signere med oss for så å bli lånt ut og være bundet til Stabæk året etter også. Men er det noe vi bør ta oss råd til? 

(Mekanismene i PL er nok helt andre enn i Eliteserien...)

Mulig vi tenker helt forskjellig her. Hvis jeg var «en bobler» fra juniorlaget i Stabæk så ville målet mitt vært å komme meg opp på A-laget. Jeg ville vært glad for muligheten for kontrakt, lønn og spilletid på et høyere nivå enn andrelaget (og igjen - de som er soleklart klare for førstelaget allerede er det jo bare å signere og bruke uten å låne ut). Du har ikke mange alternativ da. Kanskje du kan få kontrakt i et lag i lavere divisjoner, men da er det ikke gitt at du skal evalueres og evt signere (/forlenge) med Stabæk etterpå. Mulig to år er en bedre greie for å «låse» spilleren til oss, men igjen, det er ikke Martin Ødegaard vi snakker om i disse eksemplene. Det er i første omgang en spiller som akkurat ikke er god nok for Stabæk, men som kan bevise at han kan tippe over på riktig side av «god nok» på utlån. Om det hypotetisk sett er slik at f.eks Sarpsborg 08 også kan være interessert etter et ganske bra utlån så ville jeg som Stabæk-junior valgt å gi det en sjanse i klubben jeg kjenner og som kjenner meg først.

Slik det er i dag så kaver det en del unge spillere rundt i «ingenmannsland» (et ustabilt andrelag et godt stykke ned i divisjonene/en og annen cameo på benken for førstelaget). Jeg tenker at det er verdt å utforske mer utlån (slik også de beste klubbene i Norge gjør mer av). Jeg tolker deg dithen at du vurderer at det er bortkastet og de få gangene det skaper noe så vil spilleren bare stikke ved første anledning (eller noe i den duren). Vet ikke om du ser noe bedre alternativ, eller tenker at Stabæk har løst dette så godt som mulig nå. Uansett er vi ikke helt enige her, og det er helt fair.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 8.2.2024 den 10.43 skrev elaang:

Hanche-Olsen var endelig tilbake på banen for Mainz i går etter langt skadefravær.

…og i dag rett tilbake i startelleveren i bortekampen mot Stuttgart som starter klokka 15:30

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gift med et innhopp på to minutter i Lyon sin viktige snuoperasjon mot et annet bunnlag. Rakk å få gult kort da. Var 2-1 da han kom inn. Med Benrahma inn også blir det vel hardere konkurranse om spilletid. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

utrolig hvor mye lekkasjer det er rundt disse overgangene. Må jo være uheldig for både spiller og klubb, er vel bare agentene som utnytter det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 timer siden skrev Sindre:

utrolig hvor mye lekkasjer det er rundt disse overgangene. Må jo være uheldig for både spiller og klubb, er vel bare agentene som utnytter det.

Nja. Har for meg blitt tydelig at brentford bruke lekkasjer om skaden overdrevent for å presse prisen. Tipper følge til Nusa ikke satte pris på å leke med karrieren hans og det er derfor det strandet

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8 timer siden skrev Blaakækse:

Nja. Har for meg blitt tydelig at brentford bruke lekkasjer om skaden overdrevent for å presse prisen. Tipper følge til Nusa ikke satte pris på å leke med karrieren hans og det er derfor det strandet

Fant denne i nettavisen 

Den belgiske journalisten Pieter-Jan Calcoen skriver i Nieuwsblad Sport at en overgang mellom Brentford og Nusa skal være helt utelukket.

Spilleren selv skal ha trukket seg fra forhandlingene, ifølge Calcoen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev Latmann:

Fant denne i nettavisen 

Den belgiske journalisten Pieter-Jan Calcoen skriver i Nieuwsblad Sport at en overgang mellom Brentford og Nusa skal være helt utelukket.

Spilleren selv skal ha trukket seg fra forhandlingene, ifølge Calcoen.

Viser bare hvor voksen den gutten er. Det spillet der ville han ikke være med på. Next!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 timer siden skrev boie:

Viser bare hvor voksen den gutten er. Det spillet der ville han ikke være med på. Next!

Uten tvil! Bra folk rundt seg også virker det som. Brentford prøvde å dra ned prisen betkraktlig, dem sa sikkert mye bra men handlingen deres noe helt annet. Bra han holder seg unna dem. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andreas Hanche-Olsen har vært tilbake nå for Mainz etter en langvarig skade.

Men i lørdagens kamp (viktig 1-0 seier for Mainz i bunnoppgjøret mot Augsburg) skadet han seg igjen.

Han han er en "fibersprengning" (er dette det riktige ord på norsk?!) i vensrte låret.

Mainz har ikke kommunisert hvor lange han blir ute igjen, men jeg tror vi snakker bare om noen få uker og ikke flere måneder.

Men han er garantert ute for spill i neste kamp på fredag kveld borte mot Bayer Leverkusen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 timer siden skrev LEVERKUSEN:

Men han er garantert ute for spill i neste kamp på fredag kveld borte mot Bayer Leverkusen...

Herlig sesong hittil, Leverkusen! Fantastisk lag bra LAG dere har. Gnistrende gode. Lykke til med resten av sesongen! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

13 hours ago, LEVERKUSEN said:

Han han er en "fibersprengning" (er dette det riktige ord på norsk?!) i vensrte låret.

I dagligtale kaller vi det strekk eller muskelstrekk. Det finnes nok mer medisinske ord som sikkert skiller mellom delvis eller helt avrevne muskelfibre, men det er over mitt kunnskapsnivå. Alle som ikke er leger sier bare strekk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev tobb:

Hellan klar for Brann. Rart hvis vi ikke var på dette da Brann forhørte seg først denne uken?

Er han Gammel Blaa? Er ikke han født og oppvokst på Brann Stadion, og er eget Brann produkt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7 minutter siden skrev blaasoldat:

Er han Gammel Blaa? Er ikke han født og oppvokst på Brann Stadion, og er eget Brann produkt?

Han har spilt i Stabæk flere sesonger. Mener å ha lest at Brann betaler 6 mill, så garantert helt uaktuelt for oss å hente han tilbake nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

50 minutter siden skrev Ace:

Han har spilt i Stabæk flere sesonger. Mener å ha lest at Brann betaler 6 mill, så garantert helt uaktuelt for oss å hente han tilbake nå.

Beklager, jeg trodde det var snakk om Eivind Helland, og ikke Martin Hellan!

Jeg tok feil, og legger meg flat

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 timer siden skrev tobb:

Hellan klar for Brann. Rart hvis vi ikke var på dette da Brann forhørte seg først denne uken?

Ble endel scoringer for Stabæk2 husker jeg, KIL har gjordt en god jobb!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis beløpene stemmer er det jo helt hinsides. For en høyreback med én sesong i Obos? Men det gjør jo faktisk at det drypper litt penger inn til oss i form av solidaritetsmidler 🙂 (Ikke mye, men nok til et år eller to med minstelønnet proffkontrakt for en 16-åring.)

All ære til Hellan for utviklingen, blir spennende å se om han tar neste steg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Gammel blaa aargang!
  • Opprett ny...