Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dio vil kanskje gjøre best nytte for oss hvis VIF bruker pengene sine på ham. Skadeplaget og etterhvert gammel, dessverre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

47 minutter siden skrev mbh:

Dio vil kanskje gjøre best nytte for oss hvis VIF bruker pengene sine på ham. Skadeplaget og etterhvert gammel, dessverre.

Burde uansett undersøkes. 34 er ingen alder… må selvfølgelig sjekkes nøye på medisinsk først! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

34-åring med mye skadehistorikk og tung muskulatur - rizki bizniz. Hvis han vil hjem og gi det et siste forsøk så kunne vi kanskje signert ham på en prestasjonsbasert (ok grunnlønn med bonuser for antall spilte kamper/mål) ettårsavtale med opsjon på ett år til. Kan hende at Bob og Oslo-området trekker godt nok til at han går med på det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat Dio burde Bob ha god kontroll på. 

Må innrømme at jeg ikke husker han som type. Med riktig innstilling kan han bidra med annet enn mål. 

(Men premisset for at han skal være aktuell må være at han lønnes som en helt middels Obos-spiller, ikke som en landslagsspiller..)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat nå skrev odd:

Akkurat Dio burde Bob ha god kontroll på. 

Må innrømme at jeg ikke husker han som type. Med riktig innstilling kan han bidra med annet enn mål. 

(Men premisset for at han skal være aktuell må være at han lønnes som en helt middels Obos-spiller, ikke som en landslagsspiller..)

Mistenker at Vålerenga kommer til å vifte med lommeboken. Ikke ukjent for de å gi høy lønn til eldre skadeplagede spillere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan kan Dio være en spiller for et lag som skal bygges for en fremtid i Eliteserien. Jeg trodde man ønsket å komme bort fra å måtte bygge et helt nytt lag hvert år. Jeg for min del er ikke spesielt keen på å reise til Ålesund i desember 2025 for å spille kvalik. Been there - done that.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

46 minutter siden skrev kristh0707:

Ganske spesielt dette, men Hoseth ferdig som Lyngby-trener etter kun 50 dager. 

https://www.vg.no/sport/i/zEdEv4/ntb-magne-hoseth-ferdig-i-lyngby-etter-50-dager 

Tror han hadde vært en fin tilvekst i støtteapparatet, men blir nok vrien å få tak i.

Nei takk! Sympatisk fyr, men vi har svært dårlig erfaring med utydelige trenere. Når Lyngby har fått nok etter to kamper sier det sitt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ventet dette i fotballkulturen på Kypros (Rekdal), men mer overrasket over at noen lager en så til de grader elendig personmatch i Danmark

Kanskje Omonia og Lyngby kunne bytte trenere? (spøk)

Ja, det hadde vært en skikkelig plot twist om Hoseth sa nei til Start, Karadas gikk til Start og Hoseth erstatta Karadas i Stabæk 🤪

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 timer siden skrev kristh0707:

Ganske spesielt dette, men Hoseth ferdig som Lyngby-trener etter kun 50 dager. 

https://www.vg.no/sport/i/zEdEv4/ntb-magne-hoseth-ferdig-i-lyngby-etter-50-dager 

Tror han hadde vært en fin tilvekst i støtteapparatet, men blir nok vrien å få tak i.

Noen som har noen nyhetssaker eller noe som kan belyse hva som gikk galt her. Ingen hemmelighet at det ikke var en solid match, sier Hoseth, noen som vet hva han sikter til? Uansett står Lyngby som arbeidsgiver til terningkast nei.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10 minutter siden skrev SuperDungeonMaster:

Noen som har noen nyhetssaker eller noe som kan belyse hva som gikk galt her. Ingen hemmelighet at det ikke var en solid match, sier Hoseth, noen som vet hva han sikter til? Uansett står Lyngby som arbeidsgiver til terningkast nei.

I en pressemelding skriver Lyngby at Hoseth mangler tillit fra resten av støtteapparatet og spillerne.

Han påstår at Hoseth skal ha manglet tydelighet.

– Staben rundt hovedtreneren har vært frustrert og preget av det. Det samme gjelder spillerne, og denne uken ble det klart for oss at det har oppstått oppgitthet og en manglende tro på fremtiden. Som gjør at vi nå reagerer – tross et forferdelig dilemma, sier Byder.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 1.3.2024 den 23.25 skrev h1912:

I en pressemelding skriver Lyngby at Hoseth mangler tillit fra resten av støtteapparatet og spillerne.

Han påstår at Hoseth skal ha manglet tydelighet.

– Staben rundt hovedtreneren har vært frustrert og preget av det. Det samme gjelder spillerne, og denne uken ble det klart for oss at det har oppstått oppgitthet og en manglende tro på fremtiden. Som gjør at vi nå reagerer – tross et forferdelig dilemma, sier Byder.

Bold.dk skiver blant annet:

"Det kom bag på os, at han var så ekstremt introvert, som han var. Det kom bag på os. Vi så på de referencer, som vi havde trukket fra Klaksvik og så noget, at her havde vi en mand, som skulle finde sin plads, og så lytter man, når han taler. Personlighedstests sagde det samme. At ham her kan i et trygt miljø tage styring."

Med andre ord, tross flere intervjuer, personlighetstester og referansesjekk så var det likevel en nærmest umiddelbar totalbom. Dette er jo svært interessant og viser hvor utfordrende det kan være å matche mennesker og personligheter til et miljø. Lygby sier: "Men der er stor forskel på at have en assistent i Klaksvik og otte mand her, som du skal lede hver dag." hvilket jo er riktig men en trener leder ikke kun en stab men også en hel spillerstall - årsaken til mismatchen mener jeg derfor er mer sammensatt enn hva de her sier.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8 timer siden skrev Thomas:

"Det kom bag på os, at han var så ekstremt introvert, som han var. Det kom bag på os. Vi så på de referencer, som vi havde trukket fra Klaksvik og så noget, at her havde vi en mand, som skulle finde sin plads, og så lytter man, når han taler. Personlighedstests sagde det samme. At ham her kan i et trygt miljø tage styring."

Med andre ord, tross flere intervjuer, personlighetstester og referansesjekk så var det likevel en nærmest umiddelbar totalbom. Dette er jo svært interessant og viser hvor utfordrende det kan være å matche mennesker og personligheter til et miljø. Lygby sier: "Men der er stor forskel på at have en assistent i Klaksvik og otte mand her, som du skal lede hver dag." hvilket jo er riktig men en trener leder ikke kun en stab men også en hel spillerstall - årsaken til mismatchen mener jeg derfor er mer sammensatt enn hva de her sier.

Veldig mange tror at alle landene i Norden er helt like. Det som funker fint i Norge/Island fungerer ikke nødvendigvis i Danmark. Danskene er mye mer direkte enn oss. Det er en del forskjeller i kultur som kommer til syne om man har jobbet med flere nasjonaliteter i Norden.

Det som er overraskende for meg er at de etter (det jeg regner med er) en grundig prosess likevel så raskt ser at de bommer totalt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg sa det tidligere, ingen orker å bo på Færøyene mer enn ett år...

Ikke langt å kjøre til Degerfors for å se match. Litt forbi Karlstad. Men skal litt til for at det blir mer europaspill...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

On 3/4/2024 at 1:00 AM, Thomas said:

Det er ikke første gang at noen som legger vesentlig vekt på personlighetstester i en ansettelsesprosess, bommer totalt. Jeg ville tatt det som et rødt flagg på linje med å bli spurt om stjernetegn under et jobbintervju. Som verktøy har det så klart mer for seg enn et horoskop, men den praktiske anvendelsen er ofte omtrent like velfundert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

22 minutter siden skrev kristh0707:

Luc ❤️ 

Degerfors slo jo akkurat ut Elfsborg i den svenske cupen, der en annen gammel blaa regjerte i mål for Stabæk, Isak Pettersson

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 8.3.2024 den 18.01 skrev blaasoldat:

Tenk å kaste bort karrieren og talentet sitt på den måten Sammy har gjort!

Vet ikke om han har så mye talent egentlig... Tidlig fysisk utviklet, men det stopper der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Gammel blaa aargang!
  • Opprett ny...