arni 9 529 Del Skrevet 23. April Del Skrevet 23. April Janne skikkelig engasjert på Intility: «Merkelige scener på Intility! Jönsson kommer ut på banen og går i kroppen på Sævik! Der har han ingenting å gjøre, og han sendes i garderoben et minutt før resten.» 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kristh0707 1 389 Del Skrevet 23. April Del Skrevet 23. April Mush med hattrick i dag! 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stbS 2 493 Del Skrevet 23. April Del Skrevet 23. April 2 timer siden skrev arni: Janne skikkelig engasjert på Intility: «Merkelige scener på Intility! Jönsson kommer ut på banen og går i kroppen på Sævik! Der har han ingenting å gjøre, og han sendes i garderoben et minutt før resten.» https://streamin.me/v/1a636c37 Ikke hans beste øyeblikk det der akkurat..merkelige greier😂 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
boie 2 386 Del Skrevet 24. April Del Skrevet 24. April 9 timer siden skrev stbS: https://streamin.me/v/1a636c37 Ikke hans beste øyeblikk det der akkurat..merkelige greier😂 Nei, han har selvfølgelig ingenting der å gjøre. Men hvorfor blåser ikke dommeren når ballen er langt utenfor? Han hevder han ville stoppe henne fordi ballen var ute og ville sette i gang raskt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Snæss 1 685 Kongeinnlegg! Del Skrevet 24. April Kongeinnlegg! Del Skrevet 24. April Den "klemmen" var klein.... 24 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 384 Del Skrevet 24. April Del Skrevet 24. April Og dommeren - Veronika Fjeldvær - og fjerdedommer melder saken inn til Fotballforbundet fordi Jonsson forsøkte seg på en unnskyldene klem i kampens hete. Herregud - FOKUS dommere. Er det mulig å bli krenket av dette? Klein situasjon - definitivt, men må dette handle om krenkende/uanstendig oppførsel. Stakkars dommere. 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 501 Kongeinnlegg! Del Skrevet 24. April Kongeinnlegg! Del Skrevet 24. April 35 minutter siden skrev kuk: Og dommeren - Veronika Fjeldvær - og fjerdedommer melder saken inn til Fotballforbundet fordi Jonsson forsøkte seg på en unnskyldene klem i kampens hete. Herregud - FOKUS dommere. Er det mulig å bli krenket av dette? Klein situasjon - definitivt, men må dette handle om krenkende/uanstendig oppførsel. Stakkars dommere. Jeg synes det er helt innafor å melde inn den der. Hvorfor skal han klemme fjerdedommeren? Det er respektløst. Uavhengig av intensjon oppfattes det lett som en hersketeknikk, og om ikke annet er det så kleint å se på at det bør få reaksjoner. 17 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Kongeinnlegg! Del Skrevet 24. April Kongeinnlegg! Del Skrevet 24. April Jeg tror alle forstår at det ikke var noen vond hensikt fra JJ, men samtidig begynner verden å forstå at det er mye oppførsel som oppfattes forskjellig fra mann(60) og kvinne(25). Og kanskje skal ikke synet til mann(60) definere hva som er ok og ikke. Jeg synes det er helt ok å forvente at kvinne(25) skal kunne være fjerdedommer i fotball uten at trenere prøver å klemme dem, uansett hensikt. Og alle forstår vel at om fjerdedommeren hadde vært en mann ville JJ oppført seg annerledes? 27 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Eriksen 84 Del Skrevet 24. April Del Skrevet 24. April 55 minutter siden skrev enda en jævla islending: Jeg synes det er helt innafor å melde inn den der. Hvorfor skal han klemme fjerdedommeren? Det er respektløst. Uavhengig av intensjon oppfattes det lett som en hersketeknikk, og om ikke annet er det så kleint å se på at det bør få reaksjoner. Jøvla klein den klemmen, Janne er nok ikke stolt i dag. Men det som skal rapporteres her er jo at han løper ut på banen under spill. å rapportere en klem er jo bare totalt latterlig. Vet ikke om du antyder metoo, men ganske sikker på at Janne ikke prøvde å ligge med linjedommeren. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 384 Del Skrevet 24. April Del Skrevet 24. April 28 minutter siden skrev enda en jævla islending: Jeg synes det er helt innafor å melde inn den der. Hvorfor skal han klemme fjerdedommeren? Det er respektløst. Uavhengig av intensjon oppfattes det lett som en hersketeknikk, og om ikke annet er det så kleint å se på at det bør få reaksjoner. Vel - alt handler om å forstå situasjonen i den kontekst den er i. Ja - 99% av tiden er dette respektløst. Men om man forstår at dette er i de "kokende" sluttminuttene i en fotballkamp, så er den teite handlingen med å klemme fjerdedommern en handling som handler mer om affekt enn hersketeknikk. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 144 Del Skrevet 24. April Del Skrevet 24. April Det må være lov å si at enkelte ting (HELDIGVIS) ikke lenger er innafor at gammel mann kan gjøre mot kvinne, uten at man automatisk mener at Janne er den reneste Harvey Weinstein som skal forsyne seg av en ung fjerdedommer. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 25. April Del Skrevet 25. April https://www.tv2.no/sport/fotball/eliteserien/sa-voksne-mannfolk-dra-gratende-hjem/16635816/ Var det ikke omtrent samem story han hadde med Bob i Stabæk? Var slapp på trening, falt ut av laget, gikk til slutt og snakket med treneren og skrøt så av hvordan det hadde fyrt han opp? 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stbS 2 493 Kongeinnlegg! Del Skrevet 25. April Kongeinnlegg! Del Skrevet 25. April Oliver Edvardsen med scoring mot Feyenoord. 7 mål denne sesongen, og helt fast på laget. Kanskje vi ser han tilbake i STB på nye Nadderud? 12 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Peter 7 497 Kongeinnlegg! Del Skrevet 28. April Kongeinnlegg! Del Skrevet 28. April Hugo Vetlesen med scoring og assist i 0-3 seier borte mot Genk! 11 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 398 Kongeinnlegg! Del Skrevet 29. April Kongeinnlegg! Del Skrevet 29. April Thorsby med scoring for Genoa i kveld! 15 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Elliott Ottesen 718 Del Skrevet 1. Mai Del Skrevet 1. Mai Oscar Aga med klasseskoring etter 91 minutter. FFK 1-0 RBK, rosenborg på vei ut av cupen 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
L 57 639 Del Skrevet 1. Mai Del Skrevet 1. Mai Ja vel. Helt flott. Men når jeg ser på den ovennevnte listen over de mange gode spillere som har vokst opp i Stabæk - eller som har blitt hentet til Stabæk - så blir jeg egentlig ganske stolt og glad!! Men samtidig blir jeg vel også litt trist og lei, fordi de forsvinner. Når de på ett eller annet tidspunkt blir for gode for Stabæk, selges de videre til en eller annen litt bedre klubb. Enten i Norge eller i utlandet. Jeg har alltid hevdet, og kommer til min dødsdag til å hevde, at målet må være Stabæk Fotball for en hver fotballspiller!! Vi må beholde de beste og de nest beste! I vår klubb Stabæk! Men hvis vår økonomi til en hver tid baserer seg på at vi må selge våre beste spillere, hvert år, for 30-40 millioner kroner, så må det være noe fundamentalt galt? Jeg ønsker at vi skal være noe mer enn en Middelhavsfarer - altså noe mer enn midt i mellom OBOS og nedre del av Eliteserien. Vi skal kjempe i toppen! Og hvis vi skal kjempe i toppen av Eliteserien, kan vi ikke selge våre beste spillere hele tiden? Men det er jo det vi gjør... hele tiden. Men kan vi da bli blant de beste i Eliteserien? Livet skal ikke alltid være enkelt... 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stuart 1 832 Del Skrevet 1. Mai Del Skrevet 1. Mai 1 time siden skrev L 57: Ja vel. Helt flott. Men når jeg ser på den ovennevnte listen over de mange gode spillere som har vokst opp i Stabæk - eller som har blitt hentet til Stabæk - så blir jeg egentlig ganske stolt og glad!! Men samtidig blir jeg vel også litt trist og lei, fordi de forsvinner. Når de på ett eller annet tidspunkt blir for gode for Stabæk, selges de videre til en eller annen litt bedre klubb. Enten i Norge eller i utlandet. Jeg har alltid hevdet, og kommer til min dødsdag til å hevde, at målet må være Stabæk Fotball for en hver fotballspiller!! Vi må beholde de beste og de nest beste! I vår klubb Stabæk! Men hvis vår økonomi til en hver tid baserer seg på at vi må selge våre beste spillere, hvert år, for 30-40 millioner kroner, så må det være noe fundamentalt galt? Jeg ønsker at vi skal være noe mer enn en Middelhavsfarer - altså noe mer enn midt i mellom OBOS og nedre del av Eliteserien. Vi skal kjempe i toppen! Og hvis vi skal kjempe i toppen av Eliteserien, kan vi ikke selge våre beste spillere hele tiden? Men det er jo det vi gjør... hele tiden. Men kan vi da bli blant de beste i Eliteserien? Livet skal ikke alltid være enkelt... Helt enig. Jeg er drittlei av å være en selgende klubb. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
M-A-N 4 604 Kongeinnlegg! Del Skrevet 6. Mai Kongeinnlegg! Del Skrevet 6. Mai Jeg er blant dem som setter pris på kynisme i fotball og vinnerskaller som tar i bruk kyniske grep når muligheten byr seg. Har alltid digget denne egenskapen hos Hugo Vetlesen. Denne er artig: 18 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nøfyse 2 523 Del Skrevet 6. Mai Del Skrevet 6. Mai Virker som Christopher Cheng gjør det bra for Sandefjord. På rundens lag i følge både Sofascore og FotMob og jeg har lagt merke til at navnet hans dukker opp rett som det er i statistikker som Helge Børresen legger ut på Twitter der han gjerne er å finne blant de beste i både offensive og defensive kategorier som flest vellykkede driblinger og flest vunne dueller langs bakken. Husker ham som en veldig morsom spiller som burde vært et ganske åpenbart satsingsobjekt. Jeg kjenner ikke historien rundt hvorfor det ikke ble sånn, men jeg håper i hvert fall at en konsekvens av suksessen med så mange akademispillere denne sesongen er at tiden da vi prioriterte å hente inn Emil Jonassen-er utenfra fremfor å utvikle Christopher Cheng-er er over en gang for alle. 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 6. Mai Del Skrevet 6. Mai På 1.5.2024 den 20.37 skrev L 57: Ja vel. Helt flott. Men når jeg ser på den ovennevnte listen over de mange gode spillere som har vokst opp i Stabæk - eller som har blitt hentet til Stabæk - så blir jeg egentlig ganske stolt og glad!! Men samtidig blir jeg vel også litt trist og lei, fordi de forsvinner. Når de på ett eller annet tidspunkt blir for gode for Stabæk, selges de videre til en eller annen litt bedre klubb. Enten i Norge eller i utlandet. Jeg har alltid hevdet, og kommer til min dødsdag til å hevde, at målet må være Stabæk Fotball for en hver fotballspiller!! Vi må beholde de beste og de nest beste! I vår klubb Stabæk! Men hvis vår økonomi til en hver tid baserer seg på at vi må selge våre beste spillere, hvert år, for 30-40 millioner kroner, så må det være noe fundamentalt galt? Jeg ønsker at vi skal være noe mer enn en Middelhavsfarer - altså noe mer enn midt i mellom OBOS og nedre del av Eliteserien. Vi skal kjempe i toppen! Og hvis vi skal kjempe i toppen av Eliteserien, kan vi ikke selge våre beste spillere hele tiden? Men det er jo det vi gjør... hele tiden. Men kan vi da bli blant de beste i Eliteserien? Livet skal ikke alltid være enkelt... Vi må finne den rette balansen. Tror ikke vi hadde sett så mye av Spiten, Wendt også videre hvis vi fortsatt hadde Hugo, Thorsby, Bohinen osv... Men jeg skjønner hvor du vil.. Hvor bra hadde vi ikke vært i dag med et lag bestående av Bohinen, Hugo, Thorsby og Nusa.. (med feks Gift som spydspiss)? Tipper vi hadde klart mer enn 2-2 mot Åsane.. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 7. Mai Del Skrevet 7. Mai 14 timer siden skrev M-A-N: Jeg er blant dem som setter pris på kynisme i fotball og vinnerskaller som tar i bruk kyniske grep når muligheten byr seg. Har alltid digget denne egenskapen hos Hugo Vetlesen. Denne er artig Hate the game, not the player. Så lenge han får lov, er jeg enig i at det er smart av Hugo. Det øker sjansene for at laget vinner. Så synes jeg det burde vært noe i reglene som kunne fanget opp sånne situasjoner og gi dommeren mulighet til å gi direkte rødt kort for så åpenbart å sabotere gjennomføringen av kampen. Aller helst ville jeg hatt en regel om at spillere ikke kan få behandling på banen med mindre det er svært alvorlig. Hvilke andre idretter tar pause for at utøverne skal kunne få igjen pusten? Stoppe et maraton halvveis fordi noen vil tøye vekk en krampe? Med en sånn regel kunne dommeren ha bedt de som ville spille fotball om å start spillet, så kunne Hugo vurdert om han ville være med, eller rulle til siden og få behandling. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
M-A-N 4 604 Del Skrevet 7. Mai Del Skrevet 7. Mai 26 minutter siden skrev odd: Hate the game, not the player. Så lenge han får lov, er jeg enig i at det er smart av Hugo. Det øker sjansene for at laget vinner. Så synes jeg det burde vært noe i reglene som kunne fanget opp sånne situasjoner og gi dommeren mulighet til å gi direkte rødt kort for så åpenbart å sabotere gjennomføringen av kampen. Aller helst ville jeg hatt en regel om at spillere ikke kan få behandling på banen med mindre det er svært alvorlig. Hvilke andre idretter tar pause for at utøverne skal kunne få igjen pusten? Stoppe et maraton halvveis fordi noen vil tøye vekk en krampe? Med en sånn regel kunne dommeren ha bedt de som ville spille fotball om å start spillet, så kunne Hugo vurdert om han ville være med, eller rulle til siden og få behandling. Enig i det. Lagene selv og indrejustis kan også få bukt med en del. For eksempel støtter jeg veldig at Kongsvinger fortsatte å spille selv om Magnus Christensen lå nede med skade midt på banen nå sist. Vi hadde jo selv fullført angrepet etter han ble skadet. Jo oftere man ikke spiller ut ballen ved skade («skade»), jo færre situasjoner får vi av spillere som blir liggende på gresset. Samme med å ikke kaste ballen tilbake til motstander om det er åpenbart at et lag har spilt ut ballen ved en ufarlig skade for stykke opp kampen/drøye. Her kan lag bli flinkere! Så digger jeg som sagt spillere som på skamløst vis gjør alt for å få en fordel og som har triks på lur. Det jeg synes er fascinerende med denne situasjonen er hvor snartenkt Hugo er. Er jo ikke akkurat en planlagt manøver og han må tenke fort😅 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flem 243 Del Skrevet 7. Mai Del Skrevet 7. Mai Synes det burde innføres enn så simpel regel som at hvis spillet stoppes eller dommeren må bort til skadet spiller, fysio ut på banen etc, så må spilleren uansett ut av banen. Spilleren får så først komme inn på banen igjen ved neste stopp i spillet. Det kan være 20 sekunder eller det kan være 3 minutter. Laget med spiller ute kan spille ballen ut med vilje for å få tilbake 11 på banen, men da har de ihvertfall gitt fra seg ballen. Hadde sikkert ikke fjernet alt av skuespill og drøying, men tror det hadde vært et lite og ganske effektivt virkemiddel. Når reglene er slik de er nå så er det kun positivt å gjøre slik som Hugo gjør her utenom at det jo selvfølgelig ser ganske idiotisk ut. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
1369 1 383 Del Skrevet 7. Mai Del Skrevet 7. Mai Enig med foregående. Alle grep i en fotballkamp som har som fellesnevner at det ikke spilles fotball, bør ses på som uønskede. Spillere som legger seg ned uansett grunn, også krampe, må umiddelbart ut av banen. Faking av hodeskader gir direkte rødt. Somling ved femmeter gir kort ved ca. tredje gangs forseelse, i stedet for i det 89. minutt slik det er nå Mer intensive kamper, og hvis det blir et "problem" (spesielt nedover i divisjonene) er løsningen kortere kamper, heller enn å fylle de lange kampene med ræl. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flem 243 Del Skrevet 7. Mai Del Skrevet 7. Mai 26 minutter siden skrev 1369: Faking av hodeskader gir direkte rødt. Problemet med dette forslaget og flere andre jeg har sett med gult for å legge seg ned og filme osv er at det er vanskelig, om ikke umulig for dommeren å vurdere om det er en reell skade eller ikke. I tillegg ville jeg ikke ønsket å være dommeren som gir rødt kort til en spiller med faktisk hodeskade fordi dommeren har en mistanke om filming. Så en må finne en mer generell og ikke så inngripende metode for å redusere filming. Har hørt forslag om å stoppe klokka ved stopp i spillet, men da møter man problemet med at det fortsatt er hensiktsmessig å stykke oppp spillet i mange kampbilder, så jeg liker ideen jeg nevnte om at spiller nede og stopp i spillet betyr x antall minutter på sidelinja. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Latmann 4 422 Del Skrevet 7. Mai Del Skrevet 7. Mai 47 minutter siden skrev Flem: Problemet med dette forslaget og flere andre jeg har sett med gult for å legge seg ned og filme osv er at det er vanskelig, om ikke umulig for dommeren å vurdere om det er en reell skade eller ikke. I tillegg ville jeg ikke ønsket å være dommeren som gir rødt kort til en spiller med faktisk hodeskade fordi dommeren har en mistanke om filming. Så en må finne en mer generell og ikke så inngripende metode for å redusere filming. Har hørt forslag om å stoppe klokka ved stopp i spillet, men da møter man problemet med at det fortsatt er hensiktsmessig å stykke oppp spillet i mange kampbilder, så jeg liker ideen jeg nevnte om at spiller nede og stopp i spillet betyr x antall minutter på sidelinja. Har man skadet hodet bør det sjekkes skikkelig. Minimum 5 minutter på sidelinjen for å verifisere at det ikke er fare for forverring ved videre spill, før man slippes inn. Det burde gjøre det litt mindre attraktivt å fake. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 7. Mai Del Skrevet 7. Mai Å gi fem minutter «utvisning» for skade kan jo kanskje føre til at spillere ikke ber om å bli sjekket? Tror likevel det vil være en god idé, evt med strenge straffer til klubbene som ikke har medisinsk apparat som tar ut spillere selv ved mistanke. Mitt ønske for både utspill, innkast og frispark er en regel om at ballen skal være i spill innen fem (?) sekunder fra den er tilgjengelig. Hvis ikke overtar motstanderen ballen. Det vil feks gjøre at disse innkasterne der en spiller ikke finner noen å kaste til forsvinner. Spilleren må rett og slett kaste, akkurat som om han hadde ballen i beina og blir utfordret av en motstander. Også positivt er at det straffer lag som er gode på å ta lange innkast og stable store spillere foran mål. Selve banespillet blir viktigere når man ikke har tid å la midtstoppere jogge opp. Å måtte ta frispark fort kan være vanskelig om motstanderne ikke har fjernet seg. Altså trenger man også en regel om at spillere aktivt skal fjerne seg umiddelbart når det dømmes frispark. I håndball er det rett ut om du prøver å holde på ballen to sekunder etter å ha fått frikast mot, og resultatet er at når det blåses slipper spillerne ballen og spiller er i gang umiddelbart. Dette punktet synes jeg utvikler seg rart i fotball. Nå virker det som det aksepteres at angripere stiller seg to meter fra frispark for å blokkere vinkler når et lag får frispark på egen halvdel. (Selvsagt unntak for frister når dommer aktivt stopper spillet ved bytter, utdeling av kort osv.) 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flem 243 Del Skrevet 7. Mai Del Skrevet 7. Mai Synes vi må akseptere lange innkast og la lag sette opp på frispark selv om selv om det ikke akkurat er Stabæks styrke, dommerene får heller legge til litt ekstra som de har begynt å gjøre. Med spillere som ikke flytter seg, så er det opp til dommerne å begynne å gi ut kort. Trenger ikke massive endringer i fotballen fordi dommerne er late/inkompetente til å ikke slå ned på sånt. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 7. Mai Del Skrevet 7. Mai 1 time siden skrev Flem: Synes vi må akseptere lange innkast og la lag sette opp på frispark selv om selv om det ikke akkurat er Stabæks styrke, dommerene får heller legge til litt ekstra som de har begynt å gjøre. Med spillere som ikke flytter seg, så er det opp til dommerne å begynne å gi ut kort. Trenger ikke massive endringer i fotballen fordi dommerne er late/inkompetente til å ikke slå ned på sånt. Jeg ser to problemer med "lange innkast"-lag: 1) Det er ikke spesielt spennende å se på. Hvis lag ikke kan basere seg på det, må de trene på å spille på en måte som de fleste finner mer underholdene. 2) Det dreper veldig mye av intensiteten i kampen. Alle lag flytter jo opp stoppere på dødball. Ta oss. Vi spiller ball i laget, setter opp Spiten på kant, han dribler av førsteforsvarer og setter fart. Blir tatt. Gult kort! Intensitet. Og så venter vi et minutt på at Næss og Pedersen skal jogge opp sånn at kampen kan fortsette... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå