Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lagets ledere gikk sterkt og offensivt ut tidligere i vår og annonserte kjøp av tre klassespillere. Det manglet ikke på ambisjoner og hallelujastemninger for laget: Nå skal vi jammen vise hvor vi hører hjemme hen. Fint at ledelsen er vel vitende om at forsterkninger er nødvendig for å unngå å havne på de tre siste plassene i elierien i år. Men det ser ut til at det har gått noe luft ut av ambisjonene. Ingebrigt SJ og andre virker mildt sagt noe tafatte og passive der de i disse dagene står nervøst fnisende og skraper med foten i sanden og lua i hånda: "Nei... det blir nok en forsterkning en ANNEN gang skal dere se." Hvordan skal laget makte å være offensive med kun ÉN god og effektiv spiss (DN)? HHauger vil sikkert utmerke seg. Men det spørs om noe av dette holder i eliteserien (!) likevel. Det er noe annet å fighte her enn i 1.div. Men det ser dessverre ut til at Stabækledelsen har 1.div.-nivået som dagens kvalitetsreferanse. Er mildt sagt skuffet over avstanden mellom drømmer, visjoner og den virkelighet vi har pr i dag: Det er virkeligheten som er den øverste dommer. Og har ikke laget snart skjerpet styrken mere enn pr i dag er jeg stygt redd for at vi alle nok en gang ved serieslutt får virkeligheten i fleisen. Og denne gangen har ingen unskyldningen at vi ikke visste hva vi gikk til. Substansløse visjoner og hovmod har revet laget ned i 1. div. en gang før. Måtte ledelsen i Stabæk være våkne nok til å unngå en slik brutal oppvåkning en gang til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lagets ledere gikk sterkt og offensivt ut tidligere i vår og annonserte kjøp av tre klassespillere. Det manglet ikke på ambisjoner og hallelujastemninger for laget: Nå skal vi jammen vise hvor vi hører hjemme hen. Fint at ledelsen er vel vitende om at forsterkninger er nødvendig for å unngå å havne på de tre siste plassene i elierien i år. Men det ser ut til at det har gått noe luft ut av ambisjonene. Ingebrigt SJ og andre virker mildt sagt noe tafatte og passive der de i disse dagene står nervøst fnisende og skraper med foten i sanden og lua i hånda: "Nei... det blir nok en forsterkning en ANNEN gang skal dere se." Hvordan skal laget makte å være offensive med kun ÉN god og effektiv spiss (DN)? HHauger vil sikkert utmerke seg. Men det spørs om noe av dette holder i eliteserien (!) likevel. Det er noe annet å fighte her enn i 1.div. Men det ser dessverre ut til at Stabækledelsen har 1.div.-nivået som dagens kvalitetsreferanse. Er mildt sagt skuffet over avstanden mellom drømmer, visjoner og den virkelighet vi har pr i dag: Det er virkeligheten som er den øverste dommer. Og har ikke laget snart skjerpet styrken mere enn pr i dag er jeg stygt redd for at vi alle nok en gang ved serieslutt får virkeligheten i fleisen. Og denne gangen har ingen unskyldningen at vi ikke visste hva vi gikk til. Substansløse visjoner og hovmod har revet laget ned i 1. div. en gang før. Måtte ledelsen i Stabæk være våkne nok til å unngå en slik brutal oppvåkning en gang til.

AMEN

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Målet for denne sesongen må vell realistisk være å holde plassen men jeg håper vi kan kjempe for en plass rundt 6-9. Vi må huske at en del andre lag også sliter tungt med å få tak i gode spillere, se bare på Molde, Ham-Kam og "toppklubber" som VIF..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Målet for denne sesongen må vell realistisk være å holde plassen men jeg håper vi kan kjempe for en plass rundt 6-9. Vi må huske at en del andre lag også sliter tungt med å få tak i gode spillere, se bare på Molde, Ham-Kam og "toppklubber" som VIF..

Jeg er faktisk ikke redd for denne sesongen. Tipper en 5 plass. Men jeg er mer urolig for 2007 sesongen. Om ikke vi får inn flere klare forsterkninger. :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ikke se hvordan vi skal klare en topp 5 plassering. Jeg håper vi får klubber som Sandefjord, Molde og HamKam bak oss. Muligens også FFK og Odd.

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider

StabukkIF - bra skrevet.

Men har sluttet å tro på Ingo for flere år siden.. men det er mange her som aldri lærer.

Alz- Hvorfor er det bare du som skal være negativ her da?

Det som skremmer meg mest er vis Stabæk rykker ned i år også, da tror jeg klubben er ferdig som topp klubb i norge.

Endret av Pondus
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg HÅPER selvsagt at Stabæk kommer blant de seks beste. Jeg HÅPER at laget mitt viser seg å holde mål... i mer enn EN forstand. Men, sett på bakgrunn av ALLE lagenes forsterkninger, oppbygning pr dags dato og vårsesongens resultater, er jeg temmelig sikker (dessverre) på at Stabæk kommer til å befinne seg blant de seks siste ved serieslutt. Laget kan ikke drømme, håpe og snakke seg til en god plassering. Her skal vi sloss mot 13 andre lag. Og til slutt skal også et kvaliklag fra 1. div. sloss om en plass i eliten. Dette blir samlet et voldsomt oppgjør, - og de sterkeste vinner. Det handler om 26 fortløpende kamper mot eliteserielag hvor ingen selvsagt ønsker å ligge blant de tre nederste. HÅPET, VISJONER OG DRØMMER er helt vesentlige elementer: Men de blir først livgivende og realiserbare hvis man OGSÅ tar ansvar og gir alt dette noe realistisk å stå og bygge på. Så langt ser det altså ut til at Stabæk ikke har/kan satse tilstrekkelig for å bli blant de 8 beste. Jeg er stygt red for at vi kommer til å kjempe på bunnen sammen med Sandefjord, Fredrikstad, Odd, HamKam og TIL/Molde. Tre av disse lagene får et helvete. Ingen VIL dette selvsagt. Men slik blir det om man går med for store sko og ikke evner å forlate visjonærstillingene. Når prøven om videre opptak i eliteserieklassen oppstår, og den varer i hele 26 kamper, da nytter drømmer og munnsvær lite.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tatt de 12 spillerne som startet desidert flest kamper i 2003 (noen som husker hvordan det gikk dag :lol: )

Det er vel egentlig bare Martin, og tildels Peter Sand jeg savner. Tryggvi hadde gjort det bra tidligere, men hadde ingen stor sesong i 2003. Vi kan teoretisk gjøre det like bra i år, men 2003 var vel bare året som "alt" gikk inn, så jeg vil si midt på treet kan være realistisk. Det er slett ikke sikkert at lag som Brann, Start, RBK og (P)enga gjøre det så bra i år, jeg blir ikke overrasket hvis vi har i hvert fall ett av dem bak oss når serien er ferdigspilt.

Spiller Kamper Mål Kommentar

Holter, Christian 29 7 Forsvarskjempen ga seg i tide. Morten er enda bedre.

Kjølø, Mike 29 0 Like bra eller bedre i dag

Muri, Andre 29 0 Hvem savner ham?

Andresen, Martin 28 8 Jesper er jevnere, men skulle gjerne hatt Martin fortsatt

Stenersen, Tommy 28 3 Samme gamle

Finstad, Thomas 25 12 Vi har Daniel i stedet, noen som vil bytte *L*

Olsen, Inge Andrè 24 5 Like bra eller bedre i dag

Knudsen, Jon 23 0 Like bra eller bedre i dag

Sand, Peter 21 8 En kriger, men der er vi vel bra belagt

Stenvoll, Tom 19 2 Er vel eneste jeg vil si har tapt seg

Michelsen, Christian 17 1 Kjenner jeg for lite til til å si noe om.

Gudmundsson, Tryg. 15 4 Veigar er en god erstatning

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er "midt på treet" realistisk?! - Ikke med dagens lag. Fjorårets seire og kamper ble spilt i 1.div. Og der gjorde vi det bra. Og vi ville vel gjort det rimelig greit dér i år også... Men seiersrusen fra ifjor vil gi en tung og voldsom bakrus om man tror at fjorårets seire sier noe som helst om årets ennå ikke spilte eliteseriekamper. Skal man leve bør dette gjøres ut fra nåets og årets betingelser. Vi har det laget vi har pr i dag. Og DET laget skal møte 13 andre hardt kjempende eliteserielag. Det er bare Sandefjord som vi kan regne som temmelig sikker dumpekandidat. Det blir kamp om den siste plassen i eliteserien ved sesongslutt. To lag vil kjempe for å få være i eliten i 2007: Laget som kommer fra 1.div. og skal kvalifisere seg, vil sloss i solid medgangsvind og optimisme. Laget fra bunnskiktet i eliten som skal kvalifisere seg sloss i motgangsvind, gryende nederlagskrampe og fortvilelse; dvs grovt sviktende selvtillit. Et apropos: Ingo er invitert og skal snart snakke i Frikirken om dette og hint: Kanskje burde han lære seg noe om at det bør være en viss sammenheng mellom virkelighet og forkynnelse før han tråkker inn i kirken der? Han, av alle, burde jo vite noe om mismotet og elendigheten som oftest er resultatet av svevende og opprømt tale? Forkynte svulstige og luftige visjoner som alltid knuses av virkeligheten. Videre: Håper flest mulig ansvarlige i laget holder bena på bakken og er noenlunde realistiske i tiden fremover. Vi trenger ledere som orienterer seg i nået og virkeligheten. Hvis ikke det skjer en forbedring og styrking av Stabækstallen er jeg stygt redd for at Stabæk kommer blant de tre siste i eliteserien. Det kan ikke være slik at et fotball-lag gambler med at sentrale spillere ikke skades eller faller ut av formen. Vi er ikke sterke nok for i år. Ennå...

At Brann, Start, VIF og RBK skal ende blant de tre siste er vås. Lagene har andre og bedre muligheter enn de fleste andre: Både pengemessig, erfaringsmessig og stallbredde. Ingen av de nevnte lagene havner under 9.plass.

Stabæk må satse NÅ: Det er NÅ det gjelder. Hvis det ikke satses skikkelig hardt og alvorlig NÅ, og absolutt aller senest innen august, ser jeg samme situasjon som en annen nevner. Stabæk ramler ned i 1.div. ved sesongslutt, og lagets dager som eliteserielag er talte: Vi vil som Strømsgodset bli et middels godt og kjedelig 1.div.lag for spesielt interesserte i MANGE mange år. Stabæk bør nå samle alle krefter og primært konsentrere seg om å komme på en plass mellom i beste fall 5. plass, og i verst akseptable: en 10.plass. Og satse alt på dette. Klarer man DET er man gode NOK: For i år. - Så bygges det videre derfra i 2007. Har man realistiske mål, så vil man ikke rive ned med benløse, svulstige og skyhøye luftige visjoner. Målet må stå i samsvar med det lag og de ressurser man har. Og her er vi ennå ikke på trygg grunn. Ingebrigt SJs visjonære forkynnelser skaper forventninger og rus: Og det er også nødvendig med tro, opprømthet og glede. Men alene blir det bare svada og tomme ord som gir dårlige stemninger når man rått tas igjen av virkeligheten.

Endret av StabukkIF
Lenke til innlegg
Del på andre sider

At Brann, Start, VIF og RBK skal ende blant de tre siste er vås. Lagene har andre og bedre muligheter enn de fleste andre: Både pengemessig, erfaringsmessig og stallbredde. Ingen av de nevnte lagene havner under 9.plass.

Stabæk har 9 av de 10 siste sesongene sine i TL. Det er mer enn Start, og minst det samme som VIF. Vi har 22 mann i stallen, penger til flere når neste vindu åpner, og er for tiden inne i en positiv trend.

Vi slo Brann, Rosenborg og VIF i enkeltkamper i 2004 med et vesentlig dårligere lag enn det vi har nå. Jeg ser ingen grunn til å grave meg ned enda, vinner vi 2 av de 3 første seriekampene så er vinterens manglende toppkjøp glemt allerede.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er "midt på treet" realistisk?! - Ikke med dagens lag.

Se på laget som stiller mot Malmö i morgen:

Jon

Morten, Inge André, Mike, Markus

Tom, Jesper, Joakim, Alanzinho

Veigar, Daniel

Bortsett fra Tom så kan jeg ikke skjønne hvem som ikke kan spille bra nok til at vi kan klare å havne "midt på treet"?! Minst. Det bør jo også nevnes da at Henning og Brani er ute.

Nei, jeg tror seriøst at vi går for en knallsesong. Et lag med Alanzinho, Jokke, Jeppe, IA, Daniel, Super-Jon osv. skal nok uten tvil klare å hevde seg i årets TL. Det eneste jeg er litt bekymra for er dekningen på høyrekanten vår, men i motsetning til mange her inne mener jeg Brani holder et høyt nivå og er et klart førstevalg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er "midt på treet" realistisk?! - Ikke med dagens lag.

Se på laget som stiller mot Malmö i morgen:

Jon

Morten, Inge André, Mike, Markus

Tom, Jesper, Joakim, Alanzinho

Veigar, Daniel

Bortsett fra Tom så kan jeg ikke skjønne hvem som ikke kan spille bra nok til at vi kan klare å havne "midt på treet"?! Minst. Det bør jo også nevnes da at Henning og Brani er ute.

Nei, jeg tror seriøst at vi går for en knallsesong. Et lag med Alanzinho, Jokke, Jeppe, IA, Daniel, Super-Jon osv. skal nok uten tvil klare å hevde seg i årets TL. Det eneste jeg er litt bekymra for er dekningen på høyrekanten vår, men i motsetning til mange her inne mener jeg Brani holder et høyt nivå og er et klart førstevalg.

er helt enig med at Brani holder et høyt nivå

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stabæk bør nå samle alle krefter og primært konsentrere seg om å komme på en plass mellom i beste fall 5. plass, og i verst akseptable: en 10.plass. Og satse alt på dette. Klarer man DET er man gode NOK: For i år. - Så bygges det videre derfra i 2007. Har man realistiske mål, så vil man ikke rive ned med benløse, svulstige og skyhøye luftige visjoner. Målet må stå i samsvar med det lag og de ressurser man har. Og her er vi ennå ikke på trygg grunn. Ingebrigt SJs visjonære forkynnelser skaper forventninger og rus: Og det er også nødvendig med tro, opprømthet og glede. Men alene blir det bare svada og tomme ord som gir dårlige stemninger når man rått tas igjen av virkeligheten.

Enig! Det er noe dritt at ledelsen går offensivt ut og gjør det klart at de jakter flere klare forsterkninger. Det hadde vært mye bedre om de kom med tilsvarende intetsigende vås, som du presanterer her...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skrev: "Enig! Det er noe dritt at ledelsen går offensivt ut og gjør det klart at de jakter flere klare forsterkninger. Det hadde vært mye bedre om de kom med tilsvarende intetsigende vås, som du presanterer her."

He he... Intetsigende? Her snakker du vel mot bedre vitende: Hvordan kan du hevde at det jeg sier er "intetsigende vås" samtidig som du mener å ha minst ett subjekt i din tilbakemelding? Men altså: Poenget er ikke at de offensivt går ut etc. Men måten (!) det gjøres på (over tid) på den ene siden... - og hva som faktisk og virkelig skjer i kjølevannet av all den noe pompøse offensiviteten på den annen. Distansen mellom pompøse og luftige visjoner/drømmer og det som faktisk skjer gir god grunn til bekymring: Fordi virkeligheten overdøver det som sies. Det er selvsagt helt greit at du påstår at det jeg hevder er vås. Men likevel er det ikke greit før du begrunner dine argumenter og gir belegg for det du hevder: For deretter å bevise at det jeg hevder også er saklig galt med henvisning til hva som reellt skjer. Ingebrigt SJ har dessverre en lei tendens til å lette: Sveve i sine blue dreams og lar både seg selv og andre beruse av luftige visjoner. Det er ikke noe galt med visjoner og drømmer. Du har øyensynlig enten ikke forstått, eller lest, mine tidligere innlegg. At laget har skrantet før pga av generell som spesiell svikt her er intet nytt. Heller ikke for deg antagelig.

Endret av StabukkIF
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser hva som er ditt mål for 2006 hvertfall: være så negativ som mulig!

Tror stallen er bra jeg. Eneste, som nevnt før, er litt liten/for dårlig dekning på høyrekanten. Derfor tror jeg også Hoff er spennende..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skrev: "Jeg ser hva som er ditt mål for 2006 hvertfall: være så negativ som mulig!"

Å "være så negativ som mulig" er den motsatte ytterlighet av det problemet jeg påpeker. Den ene ytterlighet legitimerer vel ikke den andre? Å være realist er noe annet enn både den ene og den andre grøften. Ha for all del visjoner og drømmer! De er som nevnt før nødvendige. Men ikke tilstrekkelige! (Jeg har da bekreftet dette flere ganger? Er det da ingen som leser innleggene skikkelig her?) Men glem ikke at det er på bakken vi beveger oss. For det er DER vi får virkeligheten i trynet enten vi vil eller ei.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tror ikke vi rykker ned i år, men at vi kommer til å være en av de som sloss om videre spill i TL kan jeg godt skjønne at folk mener. tror vi skal være fornøyd så lenge vi holder oss oppe for det kommer til å bli en tøff sesong. personlig tror jeg vi kan bli alt fra nr.4 til nr.11 på papiret er det tross alt ikke mer en 6 eller 7 lag som er bedre en oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Hva er egentlig målet for 2006?
  • Opprett ny...