arni 9 542 Del Skrevet 2. April 2006 Del Skrevet 2. April 2006 Bekymret for måltørke mot Malmø og VIF. Veigar sliter med roen foran mål på TL-liga, som i 2004... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stuart 1 832 Del Skrevet 2. April 2006 Del Skrevet 2. April 2006 Jeg synes ikke Espen Nystuen er på TL nivå ennå. Vi fungerte bedre da Steners kom inn. Andreas Strand er lovende. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 2. April 2006 Del Skrevet 2. April 2006 0-2. Og det vil være et bra utgangspunkt foran Sandefjordkampen så gutta har 100% innsats i serieåpninga. Bra tips det der Alz... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 2. April 2006 Del Skrevet 2. April 2006 Jeg synes ikke Espen Nystuen er på TL nivå ennå.Enig med deg der. Vil nok prioritere både Jesper, Henning (når han kommer tilbake) og Tommy foran Espen foreløpig. Jeg har ikke sett mye av Espen, men ut i fra kampen i dag kan jeg ikke se at han vil kunne spille seg inn i førsteelleveren i løpet av sesongen. Synes forresten heller ikke Jokke var så god som jeg hadde håpet/forventet i dag. Markus, Mike, Morten og Alan er de som får godkjent eller bedre av meg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Andreas 3 516 Del Skrevet 2. April 2006 Del Skrevet 2. April 2006 jeg ble ikke særlig imponert av nystuen i dag... synes han mangler teknikken for å komme opp på tippeliganivå... men d er bra å ha han for å øke bredden i stallen og skape konkurranse for all del! jeg ble heller ikke imponert av d sund viste når han kom innpå men jeg syntes egentlig d skjer mer farligheter når andreas strand er innpå en veigar... d eneste veigar gjør er å holde på ballen sånn at spillets gang går nedover og alt blir mye treigere... nannskog imponerte heller ikke idag og d samme må jeg si om jocke så jeg tror egentlig stabæk kan gjøre d mye bedre og på en god dag kan stabæk slå alle! jeg håper på Andreas fra start mot sandefjord og jeppe isteden for Espen... skulle helst hatt henning eller branimir isteden for stenvoll men d lar seg bare ikke gjøre... 3-1 over sandefjord!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 2. April 2006 Del Skrevet 2. April 2006 Dette trodde jeg aldri jeg skulle komme til å si: Vi tapte for vålerenga og jeg har en god følelse. Alle som så kampen i dag kunne se at vi i lange perioder kontrollerte kampen, at vi med litt flaks kunne hatt flere mål (vi hadde ballen nesten i mål iallefall en gang i hver omgang, vi hadde minst en situasjon hvor det burde ha vært straffe osv). vålerenga har god utelling. enga er tross alt regjerende tippeligamestere, det beste vi kan si om oss er at vi regjerende addeccoseriemestere. Jeg tror JJ får mange svar i dag, og ett av svarene er at mye fungerer bra. Jeg drister meg til å si at jeg ikke er med på kritikken av Tom Stenvoll - iallefall ikke på grunnlag av dagens kamp. Jeg syns han jobber og slitter bra, og gjør ikke mange feil. Espen viser mye bra, men viser også at han blir litt lett på dette nivået. Det tror jeg kommer. Andreas er en spennende spillertype, en konstant trussel mot midtstoppere. Jeg synes Veigar foreløpig er vesentlig bedre enn Andreas, og forsvarer å være førstevalg. Men han har en tendens til å ta en dragning for mye - og må passe seg for en fremadstormende Strand. Det er greit at Veigar er lav, men hvorfor bommer han dså godt som alltid på lange fremspill på hodet selv når han bare er presset bakfra? Kan han ikke bevege seg en halv meter fremover og møte ballen med hodet? Jeg kunne trekke fram en rekke andre i en analyse av kampe, men overlater det til andre. Må bare ta med Alan; han er helt fenomenal, lurer seriemestere og landslagshelter trill rundt. Han har utrolig ofte flaks, så han får med seg ballen der andre mister den. I perioder kunne man få inntrykk av at Alan liker seg bedre på høyre siden - til tross for at han var tildelt venstresiden. Det kan bety at Alan ville være mest spennende i en slags fri posisjon. (Noe han definitivt trodde han hadde i kampen mot Bodø/glimt.... Jeg konkluderer: Mye bra, Stabæk blir ikke et slakteoffer i årets eliteserie. Det ville dog forundre meg mye om vålerenga kjemper om seriegull også i år. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabakpettersen 212 Del Skrevet 2. April 2006 Del Skrevet 2. April 2006 Kom akkurat hjem etter ferie og dette er jo ikke lystig lesning!!! Hvordan var det med tilskuere forresten?? Hva er stemningen etter denne kampen, ser vi lovende tendenser eller må vi klamre oss til håpet om å overleve?? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 2. April 2006 Del Skrevet 2. April 2006 1890 ellerno.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 2. April 2006 Del Skrevet 2. April 2006 Jeg så bare siste omgang, og da synes jeg vi til tider spiller bra. Kunne ønsket litt mer trykk i boksen når det kommer innlegg, og litt mindre slurv bakover. Ingen av stopperne våre er gode nok med ballen til å avlevere klareringer til medspiller, og det er noe vi mangler. Synes Jokke klarer seg bra jeg, og i dag spiller han mot en av de beste midtbanene i serien. Er vel bare Start som har en like aggresiv midtbane som Vif. Ellers mener jeg 0-2 målet var en grei offside, satt helt på linja. Verken linjedommer eller hoveddommer er helt på høyden (ref. frisparket Grindheim fikk på kanten av 16metern på slutten, hasardiøst). Vi skaper sjanser, men scorer ikke, og det er ikke noe godt tegn. Tror uansett Sandefjord skal få det tøft på søndag. Forza Stabæk Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 2. April 2006 (endret) Del Skrevet 2. April 2006 (endret) Janne er fornøyd med spillet: http://www.budstikka.no/sec_sport/sec_stab...rticle79288.ece Lurer på hva han mener med dette: I det som må kukke kategoriseres som en generalprøve, var det forholdsvis bra tempo og nivå på spillet. Endret 2. April 2006 av stabækLars Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 999 Del Skrevet 2. April 2006 (endret) Del Skrevet 2. April 2006 (endret) Hvor har det blitt av samspillet? Dette var ikke særlig imponerende. Endret 2. April 2006 av AndersBD Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stuart 1 832 Del Skrevet 2. April 2006 Del Skrevet 2. April 2006 Må bare ta med Alan; han er helt fenomenal, lurer seriemestere og landslagshelter trill rundt. Han har utrolig ofte flaks, så han får med seg ballen der andre mister den. Det er ikke flaks! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
magulfblaa 3 Del Skrevet 2. April 2006 Del Skrevet 2. April 2006 Ja, ja det ble tap, men jeg er likevel ganske positiv. I første omgang er vi sånn passe gode, så det var egentlig greit at Vif tok ledelsen. I 2.omgang derimot er det nesten bare et lag på banen, og etter spill og sjanser syntes jeg vi skulle ha minst et uavgjort resultat. Når det gjelder spillerne syntes jeg Nystuen var ganske dårlig. Er god i duellspillet sammenlignet med at han spiller mot Grindheim og Gashi, men han er ikke god nok med ballen enda. Jokke gjør en grei jobb, men han kan betydelig bedre. Alan spiller en strålene kamp og vil være SVÆRT viktig i år. Stenvoll beviste igjen at han ikke er god nok, mens når det gjelder forsvaret er det egentlig ganske solid, særlig av Markus og Morten. Veigar må lære å sende bort ballen til medspiller og ikke bare finte hele tiden. Daniel underpresterer i dag og det er svært viktig at han kommer i form mot sandefjord og sesongåpningen. Som sagt mye positivt å ta med seg mot Sandefjord og satser på seier og 3 poeng til de Blaa!!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stuart 1 832 Del Skrevet 2. April 2006 Del Skrevet 2. April 2006 Fra VIF-fanzine, Dagbladet: "Alt i alt var Vålerenga det beste laget, men forskjellen tilsa ikke at dette var seriemesteren mot et nyopprykket lag som er tippet å slite tungt i år." Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 2. April 2006 Del Skrevet 2. April 2006 Fra VIF-fanzine, Dagbladet: "Alt i alt var Vålerenga det beste laget, men forskjellen tilsa ikke at dette var seriemesteren mot et nyopprykket lag som er tippet å slite tungt i år." I tillegg presterer de å si at de to straffesituasjonene var henholdsvis en perfekt takling fra Wehler og at Daniel tråkka på ballen og datt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækdelux 0 Del Skrevet 2. April 2006 Del Skrevet 2. April 2006 Hva skjer??!! Tv2 viste om hva som skulle komme på sporten i Nyhetene.. Da var det blandt annet om Stabæk-VIf. Så kommer sporte, og ser jeg noe om kampen?? NEINEI!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sta 40 Del Skrevet 2. April 2006 Del Skrevet 2. April 2006 Jon på trene på ballbehandling. Utspillene gikk i hytt og vær, og helt upresset sendte han ballen rett til VIF-spillere. Sjerpings! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
bestman1958 0 Del Skrevet 2. April 2006 Del Skrevet 2. April 2006 Jeg ser nok litt mer lyst på det en enkelte her, jeg synes vi var det beste laget. Selvom resultatet ikke var det aller beste sitter jeg igjen med en god følelse. Jeg tror dette blir bra! - Jaja, man skal jo se lyst på livet. Stabæk spilte dårlig, tapte alle hodedueller, andreballer og hadde knapt en målsjans. Vålerengas bakre firer hadde stålkontroll på Daniel og Veigar. Midtbanen var nesten usynlig og det som har vært Stabæks varemerke, raskt pasningspill og smarte stikkere til spissene, så vi lite til. Lange baller i lengderetningen mot Daniel duger ikke i Tippeligaen. Hvordan skal han klare å ta ned ballen mens han står rettvendt, med motstanderens midtstoppere i hengene over seg? Håpløst! Alanzinho hadde ballen mye, men klarte ikke å skape noe som helst. Nei folkens, Stabæk må prestere bedre enn dette om de skal overleve i Tippeligaen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækdelux 0 Del Skrevet 2. April 2006 Del Skrevet 2. April 2006 Jeg synes ikke Espen Nystuen er på TL nivå ennå. Vi fungerte bedre da Steners kom inn. Andreas Strand er lovende. Takk!! Helt enig! Steners kom inn å dominerte Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alexinho 0 Del Skrevet 2. April 2006 Del Skrevet 2. April 2006 Vet ikke helt hvor alvorlig jeg skal se på denne kampen, jeg syns Nystuen og Alanzinho var meget svake, spesielt sistnevnte jobbet ikke opp ballene han mistet og virker som han ikke klarte å lese spillet da f.eks han ikke ser at han skal at et løp slik at Nannskog kan spille han alene med keeper. Ellers syns jeg det fungerer bedre da Stenersen kommer inn, og likte det jeg så av Strand. Han vant alle duellene sine og skapte mange farlige frispark Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 2. April 2006 Del Skrevet 2. April 2006 Må bare ta med Alan; han er helt fenomenal, lurer seriemestere og landslagshelter trill rundt. Han har utrolig ofte flaks, så han får med seg ballen der andre mister den. Det er ikke flaks! Du har nok ganske rett i det. Ofte kan det se ut som Alan er litt heldig når han får med seg ballen, men jeg mener at det ikke handler om flaks, men det absolutt viktigste elementet i fotball - teknikk. Alan er god med ballen og ligger derfor veldig ofte i forkant av motspillernes bevegelser. Dessuten har han god nok balanse til å kunne gjøre neste bevegelse etter hvor motspilleren kommer. Han trenger ikke nødvendigvis fortsette i samme retning som han startet og dermed løpe rett inn i en takling. Når man kan behandle ballen, skaffer man seg selv de tiendelene ekstra med tid som gjør at man får dyttet ballen såvidt forbi motspiller i stedet for å bli taklet. Noen ganger får han ballen rett forbi, andre ganger går den innom motstanderens ben på veien. Det kan se ut som litt flaks, men er det ikke. Men jeg hadde helst sett at JJ brukte Alan på høyre i denne kampen, sånn at Bjørnar kunne spilt på venstre. Tror nok vi er bedre tjent med det enn å bruke Stenvoll. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Latmann 4 422 Del Skrevet 2. April 2006 Del Skrevet 2. April 2006 Leste budstikka og der sto følgende: " det som må kukke kategoriseres som en generalprøve, var det forholdsvis bra tempo og nivå på spillet" Hva var det de drev med???? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Totto 1 498 Del Skrevet 2. April 2006 Del Skrevet 2. April 2006 Hva skjer??!! Tv2 viste om hva som skulle komme på sporten i Nyhetene.. Da var det blandt annet om Stabæk-VIf. Så kommer sporte, og ser jeg noe om kampen?? NEINEI!! Trodde det bare var jeg som blunka et øyeblikk, godt å høre at det var andre som registrerte det også! For de som har tilgang til TV2 web.tv så er det mulig å se hele kampen i reprise (men uten lyd), og det er også lagt ut enkelte klipp med lyd og kommentar. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tellefsen 0 Del Skrevet 2. April 2006 Del Skrevet 2. April 2006 Hva skjedde med Daniel i dag? Han løp jo nesten ikke i det hele tatt :angry: Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Martin 15 Del Skrevet 2. April 2006 Del Skrevet 2. April 2006 Daniel sa akkurat på TvNorge at han ikke gadd å sløse med unødvendig energi i denne treningskampen, så det var sikkert derfor.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 2. April 2006 Del Skrevet 2. April 2006 jeg syns Nystuen og Alanzinho var meget svake, spesielt sistnevnte jobbet ikke opp ballene han mistet og virker som han ikke klarte å lese spillet da f.eks han ikke ser at han skal at et løp slik at Nannskog kan spille han alene med keeper.Det kan du virkelig ikke mene seriøst?! Alan spilte absolutt ikke strålende, men sånn som du fremstiller det, virker det bare som du er ute etter å gi han slakt og kun vektlegger de episodene der han ikke gjorde riktige valg. Du må jo se helheten, og da var Alan OK+. At han har forbedringspotensiale og enkelte ting han må jobbe med, er ikke det samme som at han er elendig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 2. April 2006 Del Skrevet 2. April 2006 Daniel sa akkurat på TvNorge at han ikke gadd å sløse med unødvendig energi i denne treningskampen, så det var sikkert derfor.. Det så vi fra første minutt, han fulgte dårlig med og virket tung i bena. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 119 Del Skrevet 2. April 2006 Del Skrevet 2. April 2006 Jeg tror JJ får mange svar i dag, og ett av svarene er at mye fungerer bra. Jeg drister meg til å si at jeg ikke er med på kritikken av Tom Stenvoll - iallefall ikke på grunnlag av dagens kamp. Jeg syns han jobber og slitter bra, og gjør ikke mange feil. Espen viser mye bra, men viser også at han blir litt lett på dette nivået. Det tror jeg kommer. Andreas er en spennende spillertype, en konstant trussel mot midtstoppere. Jeg synes Veigar foreløpig er vesentlig bedre enn Andreas, og forsvarer å være førstevalg. Men han har en tendens til å ta en dragning for mye - og må passe seg for en fremadstormende Strand. Det er greit at Veigar er lav, men hvorfor bommer han dså godt som alltid på lange fremspill på hodet selv når han bare er presset bakfra? Kan han ikke bevege seg en halv meter fremover og møte ballen med hodet? Som jeg skulle sagt det selv. Jeg har ikke sett andre kamper i år, men lest mye negativt om Tom så jeg fulgte ekstra ham derfor ekstra nøye i dag. Han tapte få dueller, utfordret og kom seg oppover, jobbet mye og hadde noen bra stikkere framover som angrepet burde ha utnyttet bedre. Han kunne kanske vært mer kreativ, men gjør en bra figur, treffer med passninger og kan true Branimir hvis han (Branimir) ikke er helt på topp. Espen kan bli god å ha på høsten, men foreløpig mangler han litt på nivået. Bra han fikk kampen i dag, Jesper har erfaring i bøtter og spann, og kjenner laget godt så jan klarer seg greit uten denne kampen. IA gjør som vanlig 1,5 manns jobb, skulle gjerne hatt et par til av ham Veigar har hevet seg fra i fjor, men bør nok bli et lite hakk vassere, og litt mindre glad i å drible mann nummer 5. Daniel hadde bare ikke tenninga i dag, men tror nok den er det neste søndag, vi sees da! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 2. April 2006 (endret) Del Skrevet 2. April 2006 (endret) jeg syns Nystuen og Alanzinho var meget svake, spesielt sistnevnte jobbet ikke opp ballene han mistet og virker som han ikke klarte å lese spillet da f.eks han ikke ser at han skal at et løp slik at Nannskog kan spille han alene med keeper.Det kan du virkelig ikke mene seriøst?! Alan spilte absolutt ikke strålende, men sånn som du fremstiller det, virker det bare som du er ute etter å gi han slakt og kun vektlegger de episodene der han ikke gjorde riktige valg. Du må jo se helheten, og da var Alan OK+. At han har forbedringspotensiale og enkelte ting han må jobbe med, er ikke det samme som at han er elendig. Jeg synes faktisk ikke Nystuen var så værst. Men han varierer for mye - fra det glitrende til det elendig. Alan syntes ikke var bra i dag. Holder for lenge på ballen, for upresise passninger og svak jobbing hjemover noe som gir VIF stor rom. Tror ikke han er i ellern når Henning er tilbake. Endret 2. April 2006 av Rich Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hr. Smith 1 536 Del Skrevet 2. April 2006 Del Skrevet 2. April 2006 Så på webTV nå.. Begge straffesituasjonene var soleklare, spør du meg! Gleder meg til neste søndag, jeg! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå