sexxes 3 659 Del Skrevet 13. Juni 2003 Del Skrevet 13. Juni 2003 Med tanke på at vi nå skal til den "fryktede" Brann-stadion (vel, for tiden er det vel stort sett bare vi og Odd som frykter den, men) skjekket jeg litt resultater hjemme/borte mot de øvrige eliteserielagene siden 95. Bortestatistikken er spesielt dårlig mot tre lag: Brann, Odd og Rosenborg. Odd har vi bare fire kamper mot så der er muligheten til å rette opp noe når vi kommer opp mot antallet spilte kamper mot Brann og Rosenborg. Odd er forøvrig det eneste av dagens eliteserielag vi har spilt mot (Aalesund har vi ikke møtt) vi ikke har slått borte! Andre lag vi har møtt og ikke slått borte er jo Hamarkameratene, Hødd og Strindheim. Konsentrer meg så mot Brann og Rosenborg. Begge lag har vi 1 1 6 mot, med målforskjell 8-28 mot Brann og 9-23 mot Rosenborg. Forskjellen er jo at mens Brann som regel har slitt lenger ned på tabellen (og i tillegg de siste sesongene har slitt veldig hjemme også) har Rosenborg blitt seriemestere alle disse sesongene. Med andre ord ser det ut som vi har et bortekompleks mot Brann (hjemmestatistikken er jo nesten like bra som borte er ille). Noen ting til jeg merket meg er Lillestrøm og Tromsø. Begge lagene sliter vi mot hjemme, mens vi borte har en særdeles positiv statistikk! Kan til sist ta med Viking hvor borte/hjemmestatistikken er lik. Dvs 4 2 2 til oss begge steder. Det pussige er at vi ikke har vunnet hjemme de siste tre sesongene, mens vi ikke har tapt borte de siste fem! Hvis noen har noen kommentarer eller gode forklaringer til dette svar gjerne her, eller kontakt Gaute Larsen. Ha en ellers riktig fin fredag den 13. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 052 Del Skrevet 13. Juni 2003 Del Skrevet 13. Juni 2003 Alltid moro med litt statistikk. Et annet lag vi også pleier å klare oss greit mot borte er Molde. Noen 1-0 tap ja, men seierne har vært meget større... Favorittstatistikken min er imidlertid at VIF fortsatt ikke har scoret på Nadderud siden vår aller første kamp i eliten!! Elaang Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg