Gå til innhold

Stabæk Support i media

stabækLars
 Del

Anbefalte innlegg

Jeg mener det jeg skriver, ja.

Jeg vet ikke hvem som trenger å get real. Ragnar skriver helt riktig at AU ikke leses av mange. Å legge skylden på Blabla for å omtale hva de skriver, og dermed at det er Blabla sin feil er virkelighetsfjernt. Sorry Ragnar, det er sånn verden fungerer. Gjør du noe dumt er avisene der. Den eneste grunnen Blabla skulle hatt til å ikke skrive noe om dette er om de mener skribentene i AU bør beskyttes mot seg selv.

Homohets? Hvem har ikke forstått at det er noe man holder seg unna? Hva blir det neste? En liste over hvilke negere vi ikke ønsker å se på Fornebu? Hvilke jøder som er uønsket?

Bohinen er heldigvis smart nok til å ta avstand på det direkte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har vel ingenting med "Stabæk Support i Media" å gjøre uansett..

Flere av dem er medlemmer, så det er riktig tråd som er i bruk.

Joda, men intetanende journalister som henger her inne i håp om å spinne videre på denne "skandalen" kan fort finne på å tro at $$ og SI er samme sak.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, men intetanende journalister som henger her inne i håp om å spinne videre på denne "skandalen" kan fort finne på å tro at $$ og SI er samme sak.

Sant nok. Jeg skulle gjerne ønsket at de også leste det som står med store bokstaver på forsiden til AU: At de er uavhengige. Dessverre holder ikke det, og som Pauligirl skriver er det få journalister som forstår eller bryr seg om forskjellen mellom BdB, SS, SI, Gjettum Ultras og Bekkestua Eldresenters Stabæksupportere. Satabæksupportere alle sammen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har vel ingenting med "Stabæk Support i Media" å gjøre uansett..

Jeg er ikke sikker på den jevne nordmann klarer å se nyansene her.

Dette er flaut og selvfølgelig skadelig for både klubben og supporterene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uttalelse om saken på Dagbladet.no

Dagbladet.no refererer i dag til en artikkel i siste utgave av Alltid, Uansett, der de slår opp at Stabækfansen ikke vil ha homofile på kamp med bakgrunn i nevnte artikkel.

Dagbladet har fått en uttalelse fra Anders Krystad, og trukket slutningen om at listen denne artikkelen harselerer med dreier seg om en liste over pedofile. Slik skal leseren tro at denne artikkelen trekker paralleller mellom pedofile og homofile. Vi finner det helt nødvendig å kommentere dette.

Listen det er snakk om, er en liste med bilder av folk rundt Stabæk Inferno. Denne ble distribuert rundt på arenaer for å få vakter og andre til å holde utkikk etter oss, da vi ble ansett som såkalte casuals og dermed en fare for sikkerheten. Vi har aldri lagt skjul på hvor dumt og urettferdig vi mente dette var. Derfor ble det skrevet en artikkel som inneholdt en liste vi mente var så usaklig og dum at enhver leser måtte forstå at dette var tull fra ende til annen, der fellestrekket for de nevnte var en homofil legning eller antatt homofil legning. Dette for å harselere med den opprinnelige listen som ble laget over oss!

Det er mulig at dette ble vel internt, men vi hadde allikevel trodd at de fleste ville skjønne at dette var ironi. Vi er allikevel naturligvis svært lei oss for at noen har blitt støtt av dette. Vi har mange homofile venner, og ønsker selvfølgelig alle hjertelig velkomne til Telenor Arena!

At Dagbladet vurderer dette som en nyhetssak får stå for deres egen regning. Det siste nummeret av Alltid, Uansett har solgt i rundt 60 eksemplarer, men vi får nok snart selskap av Dagbladet hva opplagstall angår. Journalistikken de står for virker like dårlig som vår egen.

http://infernoforum.free-forums.org/uttale...t-no-vt471.html

Endret av il Pirata
Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.kjendis.no/2009/05/19/kjendis/h...thomas/6299842/

Jan Thomas er uønsket på Stabæk-kamp

Helt klart førstsideoppslag materiale hos dagbladet.no.

Og helt klart flaut for både Stabæk Support og Klubben.

Skal vi bli den klubbe som forbindes med diskriminering på seksuelt grunnlag?

Det er ikke mitt Stabæk!

Stabæk Inferno, ikke $$.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok en gang lurer jeg på hva som kreves for å kunne kalle seg journalist i dette landet her...

Men når det er kjent hvor "dumme" de er, hvorfor fore dem?

Det blir som å gi bananer til apekatter du ønsker skulle vært ett annet sted.

Hvem er da minst smart?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mye bra med mange av Inferno-folka, og de har historie for mye bra tifo.  Men akkurat i dag har de historie for utrolig mange oppringninger til meg...

Vi har lagt ut en enkelt pressemelding for å avklare at Stabæk Inferno er en uavhengig gruppering.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er lett å felle Dagbladet for å referere til hva som er skrevet i et magasin som er trykt opp og solgt offentlig.

Mads, du må nå også boikotte VG og Aftenposten, samt NFF som venter en kraftig reaksjon og Stabæk Fotball som tar avstand fra oppslaget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Take 'em down!!

Jeg så bladet på tribunen det er bare noe søppel som ikke har noe på vår tribune å gjøre.

De utnyttet bare Stabæk Support. Ut med pakke.

Med den vinklingen Dagbladet kjørte kan man kanskje skjønne reaksjonene til enkelte.

Men når folk får lest svaret fra Henrik i Inferno, bør man innse at dette er tatt ut av sammenheng og har ingenting med homohets å gjøre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skjer med at når jeg er keen på å lese fotballnyheter og går inn på www.tv2sporten.no/fotball, så er det er stort bilde av Fanthomas...

ps! han må gjerne få komme på TA.. Kan vel kanskje fremføre den sangen sin i pausen mot Tromsø??

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er lett å felle Dagbladet for å referere til hva som er skrevet i et magasin som er trykt opp og solgt offentlig.

Jeg tror ikke helt du skjønner hvordan Vær Varsom-plakaten og Pfu fungerer. Inferno har ikke fått muligheten til å forsvare seg i forhold til påstanden om at de drives homohets. Dette svaret måtte Inferno publisere på sitt eget forum. Altså har db.no brutt god presseskikk.

http://presse.no/Pressens_Faglige_Utvalg_P...arsom-plakaten/

Endret av Anders
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke mitt Stabæk!

jeg så bladet og DET HADDE IKKE NOE Å GJØRE MED STABÆK SUPPORT

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Take 'em down!!

Ut med pakke.

Skal du bort fra feltet vårt?

sorry, klarte ikke la være.

Sett deg inn i saken før du uttaler deg istedet for å fremstille deg selv som en klovn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva folkene i Stabæk inferno gjør og sier får stå for deres regning, i utgangspunktet har de ytringsfrihet som alle andre, med de begrensninger som ligger i rasismeparagrafen. 

Det som er trist er at flere av mediene fremhever det som Stabæk-suportere generelt, og at en evt. sanksjon vil straffe klubben Stabæk ikke gruppen Inferno.

Honnør til Alberts håndtering av saken, og jeg håper klubben kan følge det opp med en uttalelse, slik at denne saken kan være ute av verden...   

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke mitt Stabæk!

jeg så bladet og DET HADDE IKKE NOE Å GJØRE MED STABÆK SUPPORT

Det vet vi, men etter opplysende artikler i Dagbladet, Aftenposten, TV2, NFF +++ er jeg ikke sikker på at alle som ikke kjenner saken godt har et like nyansert syn.

Og til dere som mener vi skal "ta" pressen i PFU; Vi får sikkert en skikkelig vinnerfølelse når vi står der med dommen om seks til ni måneder hvor det står; Jo da, det var feil og de skal sette av 1,5 kvadrat cm på side 32 hvor de sier unnskyld.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk Support i media
  • Opprett ny...