Plassen 0 Del Skrevet 19. Januar 2007 Del Skrevet 19. Januar 2007 Rich var nettopp på P3. Kommenterte fotballrelaterte filmer. Stabæk nevnt opptil flere ganger. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
alltidblaa 3 016 Del Skrevet 19. Januar 2007 Del Skrevet 19. Januar 2007 Rich var nettopp på P3. Kommenterte fotballrelaterte filmer. Stabæk nevnt opptil flere ganger. Finnes her Jeg er så altfor flink til å "låne" lyd og video. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Plassen 0 Del Skrevet 26. Februar 2007 Del Skrevet 26. Februar 2007 SS vunnet pris!! Noen som vet hva det er for? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 26. Februar 2007 Del Skrevet 26. Februar 2007 SS vunnet pris!!Noen som vet hva det er for? Årets tekstbanner + i boken Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 26. Februar 2007 Del Skrevet 26. Februar 2007 Det står på vår egen forside også....... Bare dumt å lese egen nettside???? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 26. Februar 2007 Del Skrevet 26. Februar 2007 Det tyske bandet Hotrox avslutter alle sine konserter med sin fantastiske versjon av "Det Sjarmløse Laget fra Bærum".... på en slags norsk!!!! Legg en hilsen i gjesteboka på Hotrox hjemmeside Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 26. Februar 2007 Del Skrevet 26. Februar 2007 en slags norsk? lars! jeg snyes norsken frank synger er fantastisk! han vet ikke hva han synger om men uttaler de fleste ordene utrolig bra. (forresten, gleder meg til en langhelg i slutten av mars med st.pauli bortekamp, hotrox og noxqs konsert - det blir fest og fyll - JIIIIBBBBIIIIEEE!) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PerS 940 Del Skrevet 26. Februar 2007 Del Skrevet 26. Februar 2007 Hver bidige gang casuals omtales i media - som i disse dager - nevnes Stabæk som en av få klubber i Norge hvor fenomenet forekommer. Jeg vet at temaet har vært oppe før, men er det at vi omtales et resultat av gammel moro, eller er shitstøvelene aktive ennå? Vi havner alltid i kategorien hvor antallet antas å være fra 5 - 20 duster. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 26. Februar 2007 Del Skrevet 26. Februar 2007 pers: har du noen kilder/artikler som viser dette? og når blir man ansett som en av de man kaller "casuals"? hva må man gjøre for å bli kalt "casual"? det forvirrer meg litt at stabæk fortsatt nevnes... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 26. Februar 2007 Del Skrevet 26. Februar 2007 pers: har du noen kilder/artikler som viser dette? og når blir man ansett som en av de man kaller "casuals"? hva må man gjøre for å bli kalt "casual"? det forvirrer meg litt at stabæk fortsatt nevnes... At Stabæk nevnes er bare latterlig, da de det refereres til selv har uttalt at de tar avstand fra casuals-kulturen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
msp 810 Del Skrevet 26. Februar 2007 (endret) Del Skrevet 26. Februar 2007 (endret) Casualskulturen har jo mange elementer annet enn slossing, faktisk så er de aller fleste norske casuals av kategorien som ikke aktivt oppsøker bråk (kat. A/B )..... Endret 26. Februar 2007 av msp Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hr. Smith 1 536 Del Skrevet 26. Februar 2007 (endret) Del Skrevet 26. Februar 2007 (endret) Casualskulturen har jo mange elementer annet enn slossing Utdyp er du snill.. Annet enn dyre merkeklær, helst. Endret 26. Februar 2007 av Hr. Smith Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
msp 810 Del Skrevet 26. Februar 2007 Del Skrevet 26. Februar 2007 Musikk, mote, mat, fotball o.l. som kjennetegner mange andre kulturer.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PerS 940 Del Skrevet 26. Februar 2007 Del Skrevet 26. Februar 2007 OK - da har vi 4 - 19 igjen. Er de fremdeles aktive? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
msp 810 Del Skrevet 26. Februar 2007 Del Skrevet 26. Februar 2007 Kommer vel ann på hva du mener med aktive... det er vel noen som liker å trekke i finstasen innimellom.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 27. Februar 2007 (endret) Del Skrevet 27. Februar 2007 (endret) Pris for 19.45-banner Synd de ikke klarte å få med hva som egentlig sto på banneret i overskriften. Edit: Sendte mail til forfatteren, litt av poenget var jo at det sto 19:45 og ikke 19.45. Endret 27. Februar 2007 av hdaniels Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 119 Del Skrevet 27. Februar 2007 Del Skrevet 27. Februar 2007 Musikk, mote, mat, fotball o.l. som kjennetegner mange andre kulturer.... Så du mener Casuals defineres ut fra hva slags musikk man hører på og hva man spiser til middag? Min oppfatning av dem er moteklær (av riktig type) i stedet supporter-utstyr, og at interessen for fotball ikke er like stor som hangen til andre fysiske aktiviteter... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pjalle Nøtt 66 Del Skrevet 27. Februar 2007 (endret) Del Skrevet 27. Februar 2007 (endret) På flere casuals sider jeg vet om finnes det flere gode oppskrifter på sågar vafler som komle, men dette er vel neppe tråden å diskutere idioti?! Endret 27. Februar 2007 av Pjalle Nøtt Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Juve 0 Del Skrevet 27. Februar 2007 Del Skrevet 27. Februar 2007 Musikk, mote, mat, fotball o.l. som kjennetegner mange andre kulturer.... Så du mener Casuals defineres ut fra hva slags musikk man hører på og hva man spiser til middag? Min oppfatning av dem er moteklær (av riktig type) i stedet supporter-utstyr, og at interessen for fotball ikke er like stor som hangen til andre fysiske aktiviteter... 1. Stabæk Har aldri hatt noe Casuals miljø 2. Noen her i klubben er sykt mediekåt på å fortelle alle hvor slemme supportrere vi har/hatt. 3. Helt riktig at vi har hatt et par som flørtet(gått i "riktige klær") litt med kulturen etter att de samme ble utestengt. 4. Hva er det en typisk casual middag? Jeg går heller aldri i fullt supporterutsyr(bruker kun skjerf) men jeg er vel ikke noen casual for det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 27. Februar 2007 Del Skrevet 27. Februar 2007 19:45-banner til topps (Nå også Budstikka) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 843 Del Skrevet 27. Februar 2007 Del Skrevet 27. Februar 2007 19:45-banner til topps (Nå også Budstikka) Glemmer aldri denne bloggen fra Dag Oter Johansen: http://www.budstikka.no/sec_blogger/sec_da...ticle101036.ece Det er vel en av de mindre vellykkede bloggene som har blitt skrevet... Snakk om å drite seg ut. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 27. Februar 2007 Del Skrevet 27. Februar 2007 Velvel, det er vel ingen som har definert seg selv som casuals i stabæk-miljøet. Andre har hentydet at de finnes, men ingen har vel noen gang bastant påstått dette... Dette er nok en myte som har spunnet ut av enkeltpersoner og media. At det finnes supportere som er mer utagerende enn andre skal man ikke legge skjul på - og disse finnes både i SS og resten av supporternorge. Når det gjelder bruk av merkeklær i riktige farver var vel dette en slags ironisk reaksjon på anklagelsene om at man er casuals. Takhøyde folkens - man skal ikke tro alt man leser... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 27. Februar 2007 Del Skrevet 27. Februar 2007 som stabæk supporter sier jeg "gratulerer med prisen, stabæk support! (og er glad for og litt stolt av at det hele gikk så bra) men som tysker tenker jeg "uff...det blir en hard jobb å forklare de tyske vennene mine hvorfor akkurat dette banneret vant en pris". (og jeg vet at det blir ihvertfall mange tyskere som kommer til å tro at stabæk supporterne er en gjeng bortskjemte idioter som har ingen peiling...jeg hadde allerede en knallhard diskusjon (heller: krangel) men en tysker bosatt i oslo som holder med enga og mente å vite mer om saken med banneret enn meg.) ang. casuals: kan vi ikke slutte å snakke om de? ellers kan vi åpne en egen tråd hvor man kan diskutere om casuals/casualkulturen osv. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 27. Februar 2007 Del Skrevet 27. Februar 2007 Stor reportasje i siste utgave av fotballbladet Henne: Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 256 Del Skrevet 27. Februar 2007 Del Skrevet 27. Februar 2007 Snart kjendis du nå Tonje, pass deg for Se og Hør! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pjalle Nøtt 66 Del Skrevet 28. Februar 2007 (endret) Del Skrevet 28. Februar 2007 (endret) som stabæk supporter sier jeg "gratulerer med prisen, stabæk support! (og er glad for og litt stolt av at det hele gikk så bra)men som tysker tenker jeg "uff...det blir en hard jobb å forklare de tyske vennene mine hvorfor akkurat dette banneret vant en pris". (og jeg vet at det blir ihvertfall mange tyskere som kommer til å tro at stabæk supporterne er en gjeng bortskjemte idioter som har ingen peiling...jeg hadde allerede en knallhard diskusjon (heller: krangel) men en tysker bosatt i oslo som holder med enga og mente å vite mer om saken med banneret enn meg.) På diskusjonsdelen av artikkelen på Nettavisen fant jeg denne kommentaren: om å bli såret av Stabækbanneret Skrevet av: Klansmedlem, 2007-02-27 15:16 Vel, jeg er selv tysker (og holder med Enga), men synes at banneret "vi reiser hjem 19.45" faktisk var morsomt. I min bok kalles det selvironi, ikke rassisme, når Stabæk-fansene velger å skrive dette på sitt banneret. At det de ropte mot Røsler kan ansees som uheldig er en helt annen sak. • Svar på kommentar| Endret 28. Februar 2007 av Pjalle Nøtt Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 28. Februar 2007 Del Skrevet 28. Februar 2007 det ble sikkert ikke skrevet av fyren jeg kranglet med! hvis du ikke vet bakgrunnen som førte til at banneret ble laget kan du ikke forstår det i det hele tatt. det er hovedproblemet tror jeg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 28. Februar 2007 Del Skrevet 28. Februar 2007 Jeg elsker Blue Dream TV om dagen! Aldri en kjedelig ettermiddag. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Torqman 83 Del Skrevet 28. Februar 2007 Del Skrevet 28. Februar 2007 Jeg elsker Blue Dream TV om dagen! Aldri en kjedelig ettermiddag. Burde kanskje bli riksdekkende, heldagssendende tvkanal...! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 1. Mars 2007 Del Skrevet 1. Mars 2007 det ble sikkert ikke skrevet av fyren jeg kranglet med! hvis du ikke vet bakgrunnen som førte til at banneret ble laget kan du ikke forstår det i det hele tatt. det er hovedproblemet tror jeg. Det er du helt rett i. Problemet er vel egentlig hvordan saken ble blåst opp og saksbehandlet. Du kan jo informere din venn om at juryformannen i juryen som delte ut prisen er LSK-supporter og at Klanen også hadde et banner mot Stabæk: "Reis hjem som i 1905" - som jo henspeilte på alle Stabæks svesnker og unionsoppløsningen. Det var aldri lekkert å synge det vi sang til Rösler, men som pauligirl sier - det er en forhistorie her som blant annet inneholder T-shirs med "Uwes granddad bombed Old Trafford" og rop til Rösler i på tribunen i Kristiansand a typen "jævla nazi" - som det aldri ble laget noen sak av. Den som vel har håndtert hele greia best er i grunn Uwe Rösler Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå