Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 145
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er helt ening i at kantspillet er stedet hvor skoen trykker nå. Høyresiden vår er jo helt lam offensivt. Nystuen kan fungere som et oppsillspunkt med sin hodestyrke. Senvoll duger til å lage gi laget straffespark, bortsett fra det gjør han jo nesten ikke annet enn å dytte ballen tilbake der den kom fra. Som det ble sagt tidligere her, det utfordres overhodet ikke fra høyrekanten.

Synes Holmvik gjorde veldig mye bra mot Lyn. Han tørr og lyktes med mye. Kan godt fortsette med han der.

Apropos det solide forsvarsspillet. Til grunn for VG lupen sitt tips om at Stabæk ville få kvalikplassen fremhevet VG at IAO og Kjølø er det samme stopperparet som spilte da vi rykket ned i 04. Har ikke vært et stort problem foreløpig i hvertfall.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men i mine øyne har han ikke gjort noe enormt i tellende kamper så langt!

Opprykksfinalen?

Må innrømme at jeg husker lamaen fra SF best, men han (Jokke) putta jo et mål i hvert fall (forøvrig et mål fra hvert ledd utenom keeperen :-)

Jeg skal la være å uttale meg mer om han til han har spilt 3-4 kamper I TL, men det er ikke tvil om at samspillet mellom han og Jesper er en av de store styrkene. Tommy spiller aldri ræva, men har heller ikke et ekstremt beste-nivå. Jeg er glad vi har han, men det er selvfølgelig bra hvis jokke gjør laget enda bedre! Tror vi har mer å gå på, men det gjelder mange av de andre lagene også. Er spent på å se hva RBK har å stille opp med, kan jo være de er overtent og like flinke som Lyn til å spille (på seg) kort.

Endret av Bjornh
Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Tv 2 programmet før runden trodde de at Alan tok høyrevingen mot Rbk

Hmm. Mulig vi starter med 3 venstrebeinte midtbanespillere av 4 da? Det må vel være rekord eller noe.. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Folkens, kampen er UTSOLGT!

Markus hadde igjen 28 billetter rundt om på tribunen tidligere i dag. Fine saker..!

Kuli! Da er det bare å fylle opp kikkertsvingen!

:):):):):):):):):)

Jepp..! Glad jeg har sesongkort! Svingen :ph34r: !

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jon

Morten, I-A, Mike, Bjørnar

Henning, Jokke(hvis klar) Steners, Alan

Daniel, Veigar

Hvis ikke Jokke er klar, så går Henning inn i midten, og Stenvoll eller Nystuen på høyrekant.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å herregud, jeg gleder meg! kribler i magen allerede.

Første "live" seriekamp i år! Blir godt med et avbrekk fra webtv-kampene.... :D:D

Håper på samme 11 som mot lyn. evt at tom tar plassen til Nystuen. Jeg synes tom hadde et godt innhopp mot Lyn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å herregud, jeg gleder meg! kribler i magen allerede.

Første "live" seriekamp i år! Blir godt med et avbrekk fra webtv-kampene.... :D:D

Håper på samme 11 som mot lyn. evt at tom tar plassen til Nystuen. Jeg synes tom hadde et godt innhopp mot Lyn.

Ingen av dem imponerte meg mot Lyn, men de har gjort det før. Lenge siden Alan har fått prøvd seg, håper å se ham tilbake i godform.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi skal ikke se bort ifra at Alan er bedre på høyrekanten en det han er på venstre. På venstre siden går han veldig mye innover i banen. Dette er noe som for en motsatt effekt på høyresiden. Dessuten har han et absolutt brukbart høyrebein. Han spillte også et par ganger på høyrekanten ifjord.

Så dette blir bra. Gleder meg som en unge til morgendagen! :(:D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sakset fra Aftenposten:

Stabæk – Rosenborg (torsdag 19.00):

-Stabæk har en positiv hjemmestatistikk mot Rosenborg i eliteserien. De har vunnet fire av ti kamper, mens fire kamper har endt uavgjort. RBK har kun vunnet to ganger. Målforskjellen er 16-13 til Stabæk.

-De tre siste møtene mellom Stabæk og RBK på Nadderud har endt uavgjort.

-Stabæk har ikke vunnet på åtte hjemmekamper i eliteserien. Sist hjemmeseier i toppdivisjonen var mot Vålerenga 27. juni 2004 (2-0).

På tide med en hjemmeseier eller?

FORZA STABÆK

Lenke til innlegg
Del på andre sider

[ingen av dem imponerte meg mot Lyn, men de har gjort det før. Lenge siden Alan har fått prøvd seg, håper å se ham tilbake i godform.

Siden Alan spilte 90 min for 2 laget spiller han neppe i morgen!

Utrolig merkelig, så akkurat Molde-Brann og Ham Kam-Lsk, slitne spillere i begge kampene, påstår at JJ ikke skjønner seg på taktikk!!!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At han spilte B kampen på mandag hindrer han vel ikke fra å spille i morgen? Det var vel endel spillere i aksjon i dag som spilte 90 minutter på søndag, det blir vel samme sak?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

God start til tross for eller på grunn av skadene til Jokke, Jeppe? Et litt pussig spørsmål fra en som åpenbart skjønner mye fotball...

I kampen mot Lyn så er det ikke til å legge skjul på at vi var litt heldige med kampforløpet. Klart at hadde Jokke spilt så ville han satt preg på kampen, det fremspillet som førte til at Lustu ble utvist og påfølgende scoring hadde nødvendigvis ikke kommet om Jokke hadde spilt, andre ting hadde skjedd, ikke sant. Så sånn sett er det godt mulig vi hadde fått et annet resultat i den kampen med Jokke på banen.

Uansett, det kan ikke være den minste tvil om at Jokke er vår beste defensive midtbanespller. Han imponerte meg ihvertfall glimtvis kraftig i fjor og jeg så kampen mot Ham kam, da var han kanongod og helt dominerende. Når han kommer tilbake og i form vil han dominere kamper, det er jeg helt overbevist om. Snakk om at han skal falle igjennom på tippeliganivå er bare latterlig. Det er vel heller et spørsmål om han er for god for tippeligaen.

Synes ikke Tommy har imponert veldig i rollen hans. Mot Oss mistet han ballen flere ganger i farlige posisjoner. Duellspillet hans er heller ikke veldig imponerende. I tillegg mener jeg at det at han er så ekstremt enbent fører til forsinkelser i spillet. I hans rolle skal han fordele baller ut til høyre og venstre, både kort og lange, og da er det en klar fordel å kunne slå pasninger med begge ben. Han slår ikke engang pasninger på 5 meter med høyrebenet.

Med også Jesper tilbake forventer jeg at vi vil vinne tilbake ballen oftere høyere på banen enn det vi klarer nå, ved at vi får inn en veldig duellsterk og hodesterk spiller inn sentralt. Men jeg er litt usikker på tempoet hans og om han er den ideelle partneren til Jokke.

Uansett, jeg er ihvertfall overbevist om at laget blir vesentlig bedre når Jokke kommer tilbake og mener han er den desidert viktigste spilleren vi har, sammen med Nannskog selvsagt. Skal vel kanskje tam med IAO i samme slengen, han har vært god, selv om jeg vel tror at Markus kan trekkes inn og gjøre en like god jobb.

Uten en Jokke i form i morgen blir ihvertfall jeg veldig fornøyd om vi klarer å ta poeng.

Gleder meg!

Framspillet til Daniel da Lustu ble utvist kom fra Tommy. Han spilte Daniel alene igjennom flere ganger i denne matchen også. Min midtbaneduo sentralt er helt klart Tommy og Jokke (i fjorårsform).

Du skriver at Tommy er jævli enbeint. Riktig. Men vi har mange av dem i troppen. Jeg synes det er helt utrolig at folk som lever av å spille fotball kan være så lite flinke med kjeiva. Gir ikke 20 års trening bedre effekt eller trener de bare den ene foten? Selv tekniske spillere som Veigar MÅ avslutte med godfoten. Det koster oss mange misbrukte sjenser når ballen skal legges over på riktig fot inne i 16meteren. Klin til med en gang og keeper mister halvsekundet han trenger for å orientere seg og se utgangen på skuddet.

Jeg skal kanskje ikke klage for mye ettersom venstrefoten min stort sett har hatt samme kvalitet som tilbakespillene til muri. Men så innså jeg da også mine egne begrensninger på fotballbanen og satset på en karriere i utagerende fyll og fest i stedet.

Jeg er forresten jævli glad jeg slipper å legge taktikk og ta ut lag til kampen mot trøndelags beste lag. Det blir tøft...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At han spilte B kampen på mandag hindrer han vel ikke fra å spille i morgen? Det var vel endel spillere i aksjon i dag som spilte 90 minutter på søndag, det blir vel samme sak?

Det bør hvertfall være det. I tillegg tærer vel TL litt mer på enn 2. divisjon!

I følge intervju med Dorsin, fra adressa.no, tar Storflor trolig småskadde Braatens plass. I tillegg prates det om å prøve ut en 4 - 2 - 1 - 3 formasjon med Per Ciljan som hengende spiss.. Hmm.

Faen så det hadde smakt med seier!

Husk forøvrig å traske rett over til kunstgressbanen etter kampen for å se Stabæk 3 knuse Skruknott 21.15. De som er kjappe til beins rekker med andre ord til og med et par øl på Blaa mellom kampene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De som er kjappe til beins rekker med andre ord til og med et par øl på Blaa mellom kampene.

Dette var en oppfordring til de som skal spille kampen for stabæk 3..??!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Folkens, kampen er UTSOLGT!

Markus hadde igjen 28 billetter rundt om på tribunen tidligere i dag. Fine saker..!

Er det ikke slik at den nye tribunen bak målet ikke selges før kampdag? Dvs i dag?

Litt kjipt om folk ikke møter opp for å kjøpe disse hvis de faktisk ikke er solgt ennå.

Espen

-degradert til TV-seer i dag... :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke slik at den nye tribunen bak målet ikke selges før kampdag? Dvs i dag?

Litt kjipt om folk ikke møter opp for å kjøpe disse hvis de faktisk ikke er solgt ennå.

nei, det er ikke slik!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, det er ikke slik!

OK, mente det var noe om dette på billettservice før Sandefjordskampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Stabæk- Rævbk
  • Opprett ny...