Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det ikke sånn at dagens 15-åringer har ambisjoner langt utover Tippeligaen? Chr. vil selvfølgelig vite dette bedre enn de fleste her, så korriger meg gjerne. Jeg tipper at om en 15-åring i dag søker seg til NTG-fotball er det fordi han 1) vil bli proff i England/Spania/Tyskland (stryk det som ikke passer), 2) vil fortsette å henge med kompiser som begynner der eller 3) egentlig er lei av skole og tenker at NTG sikkert er OK. Jeg tror nesten ingen 15-åringer satser på fotball med drøm om å bli god nok for å spille for Stabæk. Men på den andre siden tror jeg heller ingen har som drøm om å bli god nok fra Brann, Vålerenga eller Lillestrøm lengre. Selvfølgelig sier de det i pressemeldingen, og selvfølgelig er det et målbart steg i en større drøm. Men om drømmen er å spille i blåstripet drakt er den Inter, ikke Stabæk.

Det leder meg til å henge meg på Chr. sin kommentar om at det ikke er så lett som å tilby mest penger. Det som må tilbys er best mulig sjanse for å ende opp i Manchester United (eller Bournemouth eller Hull). Jeg tror Sagemoen valgte Enga fordi det gir han størst mulighet til å bli proff. Ikke fordi han var på Ullevål da han var 12 eller fordi Moa var på skolen hans da han var 9. For å rekruttere supportere: Ja. For å rekruttere sponsorer: Ja. Men for å fange opp de største talentene? Usikker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han har vært langtidskadet, og det er snakk om et lån frem til sommeren. Så går ikke glipp av stort.

Men det etableres en relasjon...

Mellom Juventus og Enga? Som det ble skrevet her, han har vært langtidsskadet og aldri spilt på noe høyere nivå enn reservefotball i Italia. Og vi husker suksessen Godset hadde med Patrick Olsen fra Inter... Selvfølgelig hadde det vært fint for Enga om han gikk dit på permanent basis, men så snart han eventuelt viser at han holder høyt TL nivå er det første fly tilbake til Italia.

Relasjonen vi snakker om her er jo at flere lokale gutter fra henholdsvis Asker og Holmen (som vel begge la ned drakter på TA i sin tid) velger å gå til Engen og ikke til oss! Det synes jeg faktisk er en veldig negativ trend!

At spillere går fra Bærum til LSK driter jeg i da Bærum ikke kommer til å sende en eneste spiller opp til oss!

Men resten av regionene? For de spillerene bør vi være attraktive, om ikke bør ledelsen ta tak og skape bedre relasjoner til klubbene omkring.

Stabæk, Enga, Lillestrøm og Godset blir sett på som klubber i "nærområdet" for en 14 åring uansett om han er fra Asker eller Holmlia.

Synes jeg høres meget rart ut isåfall! For supportere er det ihvertfall ikke sånn!

Jeg vil mye heller se en spiller oppvokst i Akershus vest ta steg i klubben min isteden for en vi har hentet fra Oslo!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest Nr14

Han har vært langtidskadet, og det er snakk om et lån frem til sommeren. Så går ikke glipp av stort.

Mellom Juventus og Enga? Som det ble skrevet her, han har vært langtidsskadet og aldri spilt på noe høyere nivå enn reservefotball i Italia. Og vi husker suksessen Godset hadde med Patrick Olsen fra Inter... Selvfølgelig hadde det vært fint for Enga om han gikk dit på permanent basis, men så snart han eventuelt viser at han holder høyt TL nivå er det første fly tilbake til Italia.

Relasjonen vi snakker om her er jo at flere lokale gutter fra henholdsvis Asker og Holmen (som vel begge la ned drakter på TA i sin tid) velger å gå til Engen og ikke til oss! Det synes jeg faktisk er en veldig negativ trend!

At spillere går fra Bærum til LSK driter jeg i da Bærum ikke kommer til å sende en eneste spiller opp til oss!

Men resten av regionene? For de spillerene bør vi være attraktive, om ikke bør ledelsen ta tak og skape bedre relasjoner til klubbene omkring.

Stabæk, Enga, Lillestrøm og Godset blir sett på som klubber i "nærområdet" for en 14 åring uansett om han er fra Asker eller Holmlia.

Vi må sørge for å være den foretrukne av disse klubbene. Ferdig snakka!

Edit flyttet til linken nevnt over

Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi må sørge for å være den foretrukne av disse klubbene. Ferdig snakka!
Vi pirker nok borti en øm tå hos mange i de styrende organer hos oss. Jeg mener det absolutt ikke er likegyldig om en spiller med lik kvalitet kommer fra Holmen eller Elfenbenkysten. Vi må se en sammenheng i totaliteten her. Vi er en liten klubb som er veldig avhengig av støtte og dugnad og det er det ofte det lokale engasjementet som skaper og muliggjør. Vi tenker dessverre kortsiktig på dette området og jeg tror vi sakte men sikkert sager over den siste gyldne grenen vi sitter på. Se det glimrende arbeidet som gjøres på Akademiet, tenk om den samme holdning kunne kommet ut av ledelsen rundt A laget. Her er nok både klubb og supportere splittet og vi kommer ingen vei videre før noen viktige erkjennelser gjøres.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her blandes mye rart synes jeg, ingen er vel unig i at det arbeidet som gjøres med Akademiet er bra. Selv om vel noen har pekt på at spissingen kanskje har gått på beksostining av å skape en større lokal forankring og lokalt engasjement for klubben blant de som ikke er gode nok til å delta der. Jeg synes også det er litt vanskelig å se for seg hvordan A laget skal drives som Akademiet - jeg håper i hvert fall at Akademiet først og fremst styres av spillerutvikling, mens A laget har et mål om å være i tippeligaen. Jeg bor i Oslo for meg er Elfenbenskysten like lokalt som Holmen, og jeg liker godt å høre at Boli går bort til supporterne etter kampen mot Ålesund. Det er lokalt nok. Og ja, jeg vet at dette har vært diskutert før.

Endret av smart
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg støtter klubben. Spillere kommer og går. Ingen er større enn klubben. Uansett om han er naboen min på Bekkestua, fra Holmlia eller Sør-Sudan.

Synd alle ikke er som deg, for da hadde Nadderud vært full kamp etter kamp, år etter år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg støtter klubben. Spillere kommer og går. Ingen er større enn klubben. Uansett om han er naboen min på Bekkestua, fra Holmlia eller Sør-Sudan.

Synd alle ikke er som deg, for da hadde Nadderud vært full kamp etter kamp, år etter år.

^ Dette. Vi må tenke litt utenfor vår egen lille SS-boks her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå putter du ord i min munn Anders, for det har jeg vel aldri sagt!

Det jeg sier er at jeg synes det må jobbes med å skape en klubb som spillere i nærmiljøet ønsker å gå til! Med dette kommer det også til å dannes en lokal tilhørighet blandt Asker og Bærums befolkning som igjen fører til flere på kamp!

Vi er desverre ikke ett lag proppet av stjerner, som spiller Norges beste fotball og kjemper i toppen hele sesongen igjennom!

Derimot er vi Norges yngste A-tropp med mange spennende talenter, ett akademi på vei opp og fram, og en mengde trofaste på kamper, deriblant oss forumbrukere, med flere. Vi som støtter laget i medvind og motvind.

Hadde vi hatt en attraktiv stadion, bare positiv medieomtale, lite spillerflukt og andre negative faktorer som har spilt inn siden vår storhetstid under JJ, så hadde dette aldri vært en diskusjon!

Nå har vi sammarbeid med NTG Bærum, og vi bør derfor være ett tilbud til lokale unge spillere, om vi ikke er det må vi se oss i speilet, revurdere og tenke hva vi kan gjøre for å bli det.

Ja jeg vet at Sander Berge røk pga mangel på økonomi. Ja jeg vet det er dyrt å være fattig! Men å gjøre seg attraktive er gratis.

Endret av blaasoldat
Lenke til innlegg
Del på andre sider

@blaasoldat:

Hvis jeg tolker deg riktig, så mener du altså at mangelen på lokale spillere er årsak, enten alene eller medvirkende, til at det er få tilskuere på Nadderud.

Mitt spørsmål er da følgende; hvorfor var det smekkfullt på Nadderud i 2006, 2007 og 2008? På den tiden hadde vi vel kun Morten og Henning som var "ekte" lokale?

Resten var fra rundt om i Norge, Brasil, Danmark, Sverige, Island, Kamerun osv.

Jeg tror derfor ikke svaret på publikumssvikten ligger i antall lokale spillere alene. Ei heller i resultater alene.

Kanskje vi nå ser resultatet av mange års rot med stadion, overganger, penger, personalkonflikter, sportslig motgang og spillere på korte kontrakter?

Etter mitt syn ville ikke noe av dette vært avhjulpet ved at flesteparten av spillerne hadde postadresse i Asker og Bærum som barn.

Har trua på at publikumsoppslutningen vil gå opp når flere barn enn bare de aller beste får kjenne på gleden og stoltheten av å spille i blått.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anders C peker på noe ganske viktig. Det har vært altfor mye tull og tøys rundt Stabæk i årene etter seriegullet. Jeg tror alle som bryr seg om Stabæk har vært drittlei på et tidspunkt, og det vi ser nå er at det tar tid å få folk tilbake på match.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samtidig, i en annen tråd, beskrives Holmen-treneren med "for en usympatisk dust" når han sier det som egentlig sies her også: Ingen bryr seg om Stabæk.

(Nesten) samtidig i andre tråder blir alle negative oppslag om oppførsel til Stabæk-supportere bagatelisert med enten "enkeltpersoner representerer ikke grupper" eller "deilig å bli hatet".

(Nesten) samtidig i andre tråder snakker folk som om det er verdens undergang å komme tilbake til Telenor Arena, med Norges suverent beste mulighet til å spille kamaper gjennom vinteren.

Og jeg blir sikkert skutt for å påpeke at mengden med trofaste på kamper nok må vurderes med svært blaa øyne for å være en større mengde enn hos Enga, LSK og Godset.

Thats an idea! Uansett hvor mye jeg elsker Plassen ... Telenor Arena hadde vært en utmerket hjemmebane for Stabæk Bandy ; ) Endret av Offside
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samtidig, i en annen tråd, beskrives Holmen-treneren med "for en usympatisk dust" når han sier det som egentlig sies her også: Ingen bryr seg om Stabæk.

(Nesten) samtidig i andre tråder blir alle negative oppslag om oppførsel til Stabæk-supportere bagatelisert med enten "enkeltpersoner representerer ikke grupper" eller "deilig å bli hatet".

(Nesten) samtidig i andre tråder snakker folk som om det er verdens undergang å komme tilbake til Telenor Arena, med Norges suverent beste mulighet til å spille kamaper gjennom vinteren.

Og jeg blir sikkert skutt for å påpeke at mengden med trofaste på kamper nok må vurderes med svært blaa øyne for å være en større mengde enn hos Enga, LSK og Godset.

Ja, det er en del kulturproblemer i Stabæk Support, men blir det virkelig bagatellisert på dette forumet?

Joa, gode muligheter for å spille kamper om vinteren, men hvorfor er dette relevant?

Og jeg har til gode å se noen som påstår at vi har flere "trofaste på kamper" enn Enga, LSK eller Godset.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det ikke bare Stabæk som sliter med å få folk på match. Selv storklubben Vålerenga (jamf. Holmen) sliter. Og jeg er blåøyd, men det er ikke sikkert at all feil ligger hos Stabæk når det gjelder forholdet til naboklubber. Sikkert noen som har blitt provosert over at f. eks akademiet til Stabæk har trukket til seg "deres" unge spillere og som har en glede av å fortelle at vi ikke må tro noe annet enn at vi er en liten drittklubb. Enig i at all støyen rundt klubben ikke har bidratt til å få folk på kamp. Men sist hjemmekamp mot Molde var lovende, tror på seier mot Bodø Gllimt - og mye folk mot Vålerenga.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stabæk er en klubb som har kommet langt med visjonene og galskapen til gjengen som startet eventyret. Vi er klubben som ble lottomillionærer - og som oppførte oss slik - men som nå er tilbake igjen og drømmer om å gjenta bragden. Det blir ikke lett! Nå er målet å få en bedre arena enn dagens Nadderud, samt å overleve i Tippeligaen. Det er ikke spesielt engasjerende.

Jeg mener klubben burde sette seg nye mål, og jobbe med å få frem nye personer som kan fronte/bli assosiert med klubben. Dagens administrasjon og ledelse er sikkert flinke, men bortsett fra at de sloss med hverandre er det lite underholdning å hente. Ingo er fortsatt en meget bra mann, men er ikke lenger en som folk har et aktivt forhold til (elsker eller hater). Jeg har noen venner som alltid har syntes Ingo var blærete, men som nå liker ham på grunn av engasjementet rundt salg av Norge og flyktningesaken. Stabæk er de fortsatt ikke interessert i :-) Jeg har ikke glemt sentralbanksjef Øystein Olsen (og Jan Tore Sanner), men det er ikke mer enn at vi eldre kan humre litt hver gang han holder tale.

Det må nok være Kygo - og ikke Bruce Springsteen som skal varme opp før første kamp på vår nye arena.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig bra at denne diskusjonen taes og Forumet har mye gode innspill. Det jeg savner er en stemme fra ledelsen som klarer å sette ord på de utfordringene som vi står oppe i. Dessverre oppleves nok klubben og ledelsen litt som Gutteklubben Kjekk og Grei noe av det er nok et DNA vi har men spørsmålet er om vi når bredden med den holdningen. Det er de unge de som er i 20-30 årene som skal ta klubben vår videre og da må vi skape rom for at de også kan lykkes i sentral posisjoner, da mener jeg ikke på banen. Har vi da et styre og en administrasjon som har takhøyde nok til at slike personer kan ales frem eller får de fort slengt i trynet at dette gutten eller jenta mi skjønner du ikke så her må du nok komme tilbake om noen år. Tenk hvor utrolig befriende det ville vært med en styreleder valgt fra nevnte kategori.

Jeg er veldig usikker om vi vil se en endring før det blir litt real støvsuging i kriker og kroker av styrende organer og det må starte på toppen og med tung involvering fra supportermiljøet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stabæk er en klubb som har kommet langt med visjonene og galskapen til gjengen som startet eventyret. Vi er klubben som ble lottomillionærer - og som oppførte oss slik - men som nå er tilbake igjen og drømmer om å gjenta bragden. Det blir ikke lett! Nå er målet å få en bedre arena enn dagens Nadderud, samt å overleve i Tippeligaen. Det er ikke spesielt engasjerende.

Jeg mener klubben burde sette seg nye mål, og jobbe med å få frem nye personer som kan fronte/bli assosiert med klubben. Dagens administrasjon og ledelse er sikkert flinke, men bortsett fra at de sloss med hverandre er det lite underholdning å hente. Ingo er fortsatt en meget bra mann, men er ikke lenger en som folk har et aktivt forhold til (elsker eller hater). Jeg har noen venner som alltid har syntes Ingo var blærete, men som nå liker ham på grunn av engasjementet rundt salg av Norge og flyktningesaken. Stabæk er de fortsatt ikke interessert i :-) Jeg har ikke glemt sentralbanksjef Øystein Olsen (og Jan Tore Sanner), men det er ikke mer enn at vi eldre kan humre litt hver gang han holder tale.

Det må nok være Kygo - og ikke Bruce Springsteen som skal varme opp før første kamp på vår nye arena.

Kygo kan varme opp for Bruce ... hadde forøvrig vært tøft å se Bruce dra til skikkelig, i kor med Bob og Billy, på Ties that bind
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kygo kan varme opp for Bruce ... hadde forøvrig vært tøft å se Bruce dra til skikkelig, i kor med Bob og Billy, på Ties that bind

De 3 B´er

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå må vi skille snørr og barter her. Klart vi ikke klarer å fylle Nadderud bare fordi alle spillerne kommer fra akademiet evt. lokale klubber. Men det er den motsatte effekten som er den interessante:

Vi skal altså ikke støvsuge området for gode unge spillere for å få økt engasjement for Stabæk i lokalområdet (Asker, Bærum ++)

Vi skal få økt engasjement for Stabæk for å kunne støvsuge området for gode unge spillere.

Ellers er det selvfølgelig riktig at det at man er et klubbprodukt bare er en av mange faktorer når man føler tilhørighet med spillerne.

Hvorfor elsker vi Daniel? Blant annet fordi han var her lenge (uten nevneverdig gnål om at han ville dra).

Hadde Alan, Veigar, Somen, Keller osv vært her enda et par-tre sesonger til, hadde de vel vært hyllet som ... ja, jeg vet ikke hva

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å intervjue og gratulere Aamodt Kilde (iført stb-drakt) for kula, i pausen på neste hjemmekamp? Han er jo en lokal helt med fortid i blaa drakt :) Verdt forsøket!

http://www.dagbladet.no/2016/03/23/sport/ski/alpint/aleksander_aamodt_kilde/43602849/

De har allerede vært inne på tanken og synes dette var ett glimrende forslag så de jobber med noe ala dette slik jeg forstod det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Talentutvikling og tilhørighet
  • Opprett ny...