Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Laget:

JK

MMS-IA-MK-BH

HH-JJ-TS-AC

DN-VPG

er jocke skadet???

Vil du ham Tom sentralt, eller har du glemt at Tommy er ute med tre gule? Håper JP eller MKa er friske igjen, og at strekken til Henning går fort over, hvis ikke mangler vi 5 mann fra midtbanen (BP ikke i toppform enda og Stenersen med soning).

IA er vel også ute? Han har vel fått to gule etter å ha stått over for de forje tre (og må vel heretter stå over for hvert kort)?

Hvis jeg ikke tar helt feil må IA stå over neste kamp (tar med kort fra siste cup-kamp inn i serien). Hvis Morten og Markus er skadet, og Tommy må jo også stå over med karantene, så dette riktig bra ut :(

Vi har et desperat behov for en forsvars-spiller til, men Ulrik tar kanskje skrittet opp når han (mest trolig) får sjansen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Merkelig hvis kort i NM skal telle i serien synes nå jeg, sikkert at det stemmer?

Får håpe på bedre tenning mot Kamma, for i dag var det labert.

Synes både Henning og Jokke viser at de er et stykke unna formen i dag, så jeg håper virkelig Jesper kan nyttes på midten.

Huff - gruer meg til søndag etter dagens opptreden.

Forza Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig hvis kort i NM skal telle i serien synes nå jeg, sikkert at det stemmer?

Får håpe på bedre tenning mot Kamma, for i dag var det labert.

Synes både Henning og Jokke viser at de er et stykke unna formen i dag, så jeg håper virkelig Jesper kan nyttes på midten.

Huff - gruer meg til søndag etter dagens opptreden.

Forza Stabæk

Nei, jeg er ikke sikker, men tror det er for å forhindre grisespill når man ligger under mot slutten av kampen, ellers vil ikke kort ha noen effefkt (eks når det er passer 90 minutter). Det er også mulig at dette kun gjelder for røde kort. Er det noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt vanskelig å tolke reglene til NFF:

§ 2-3 Advarsler i NM-kamper

(1) Etter to advarsler i de ordinære NM-runder i samme mesterskap, har spilleren karantene fra neste NM-kamp i samme mesterskap, med mindre den myndighet neste kamp sorterer under skriftlig har gitt beskjed om noe annet.

Samtidig sies det om utvisning:

§ 3-3 Utvisning i NM-kamper

(2) Hvis det besluttes å ilegge karantene for mer enn én kamp, skal én kamp sones i første NM-kamp og øvrig soning skje i andre obligatoriske kamper for klubbens førstelag etter utvisningen. § 3-2(3) gjelder tilsvarende for den del av karantenen som ikke skal sones i NM-kamp.

(3) Hvis soning i pågående NM ikke er mulig, skal soningen skje i første obligatoriske kamp(er) for klubbens førstelag etter utvisningen.

Reglene sier vel lite eller ingenting om at advarseler blandes mellom serie spill og NM, og hvis det skal være noe logikk i at IA skal stå over neste kamp, så burde vel Tommy stått over i dag?

Håper og tror dette kun gjelder røde kort, som ikke kan sones fordi et lag blir slått ut av NM.

FS

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

(1) Etter to advarsler i de ordinære NM-runder i samme mesterskap, har spilleren karantene fra neste NM-kamp i samme mesterskap, med mindre den myndighet neste kamp sorterer under skriftlig har gitt beskjed om noe annet.

(2) Hvis det besluttes å ilegge karantene for mer enn én kamp, skal én kamp sones i første NM-kamp og øvrig soning skje i andre obligatoriske kamper for klubbens førstelag etter utvisningen. § 3-2(3) gjelder tilsvarende for den del av karantenen som ikke skal sones i NM-kamp.

(3) Hvis soning i pågående NM ikke er mulig, skal soningen skje i første obligatoriske kamp(er) for klubbens førstelag etter utvisningen.

Reglene sier vel lite eller ingenting om at advarseler blandes mellom serie spill og NM, og hvis det skal være noe logikk i at IA skal stå over neste kamp, så burde vel Tommy stått over i dag?

Håper og tror dette kun gjelder røde kort, som ikke kan sones fordi et lag blir slått ut av NM.

FS

Jeg støtter deg deg, og har også funnet andre eksempler på gule kort ikke blir med - i motsetning til karantener.

Puh! Vi har store nok problemer som det er nå, hadde vært veldig godt med en forsvarspiller til nå - aller helst en med EU-pass.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

FS

Det er nok ingen tvil om at gule kort i NM ikke får konsekvenser for seriekamper selv om man er utslått. Røde derimot gjør det. Kenneth Dokken (Godset - utslått) som ble utvist i går må stå over neste kamp i serien. Så IA kan spille mot HamKam, hvis han da ikke ødela seg i går. Tar litt tid å komme seg etter å ha fått krampe i stort sett hver muskel i kroppen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter at vi var statistiske superfavoritter mot Sogndal er det på tide å vurdere historikk og statestikk mot de grønn fra innlandet.

Og heldigvis: historikken gir ikke noe favorittstempel. Vi har møtt dem fire ganger i Tippeligaen; to ganger i 1995 og to i 2004. I 1995 vant vi hjemme (mål ved Thomas Frigård , Bjørn Viljugrein og Tommy Svindal Larsen) og vi tapte grundig borte (5-0).

I 2004 spilte vi uavgjort i begge kampene, 0-0 borte og 1-1 hjemme (mål ved Henning Hauger. Geir Frigård for kamma).

Seiren hjemme 30. juli 1995 er faktisk eneste seieren vi har mot Ham-Kam i ordinær kamp. Men noen av oss så Stabæk på Nadderud kunstgress (502 for å være nøyaktig - Richard Jansen og Markus Bjølgerud telte) mot Ham-Kam i vinter. Det var en kamp vi kontrollerte greit og vant 2-1.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men noen av oss så Stabæk på Nadderud kunstgress (502 for å være nøyaktig - Richard Jansen og Markus Bjølgerud telte) mot Ham-Kam i vinter. Det var en kamp vi kontrollerte greit og vant 2-1.

En kamp Andreas puttet to hvis jeg ikke husker feil...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter at vi var statistiske superfavoritter mot Sogndal er det på tide å vurdere historikk og statestikk mot de grønn fra innlandet.

Og heldigvis: historikken gir ikke noe favorittstempel. Vi har møtt dem fire ganger i Tippeligaen; to ganger i 1995 og to i 2004. I 1995 vant vi hjemme (mål ved Thomas Frigård , Bjørn Viljugrein og Tommy Svindal Larsen) og vi tapte grundig borte (5-0).

I 2004 spilte vi uavgjort i begge kampene, 0-0 borte og 1-1 hjemme (mål ved Henning Hauger. Geir Frigård for kamma).

Seiren hjemme 30. juli 1995 er faktisk eneste seieren vi har mot Ham-Kam i ordinær kamp. Men noen av oss så Stabæk på Nadderud kunstgress (502 for å være nøyaktig - Richard Jansen og Markus Bjølgerud telte) mot Ham-Kam i vinter. Det var en kamp vi kontrollerte greit og vant 2-1.

Andreas Strand scoret sitt første mål for Stabæk i den kampen, skal han få sjansen til å gjenta det på søndag?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg håper Andreas får sjansen fra start mot ham kam, så daniel får en tankevekker at vis han ikke skjerper seg, så får han ikke spille. Så får de heller få 1x45 min hver da vis Andreas skulle være SÅ ille, som det virker som.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg håper Andreas får sjansen fra start mot ham kam, så daniel får en tankevekker at vis han ikke skjerper seg, så får han ikke spille. Så får de heller få 1x45 min hver da vis Andreas skulle være SÅ ille, som det virker som.

Men hvem er istand til å fore Andreas med presise innlegg fra kanten?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjørnar. Somen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjørnar. Somen.

Har dere glemt (fortrengt) Sogndal kampen allerede? Vi har jo en ny assist-konge i Alan! I tillegg kan jo Veigar både score og assistere, så hvis Andreas er i målform burde det ikke stå på hjelpen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjørnar. Somen.

Har dere glemt (fortrengt) Sogndal kampen allerede? Vi har jo en ny assist-konge i Alan! I tillegg kan jo Veigar både score og assistere, så hvis Andreas er i målform burde det ikke stå på hjelpen.

Mot HamKam profiterer vi mest på å spille langs bakken og konstentrere angrepene på gjennomspill til Veigar og Daniel. Hamargutta har full kontroll i luftrommet uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dere glemt (fortrengt) Sogndal kampen allerede? V

JA.

Så forresten en gammel kjenning like ved Q-tribunen (Stabæk Support siden Fornebulandet var stengt). Er ikke sikker på at Lars Tjernås ble vettskremt av det han så...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at Svein Inge Haagenrud vil staa i maal for Kamma. Med unntak av et kort og lite heldig opptreden i begynnelsen av sesongen har han vel kun spilt for 2. laget de siste sesongene. Dette boer derfor svekke Kamma.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har vært på trening og sett en antagelig startellever? Ifølge budstikka papirutgave starter dette laget:

-------------Jon---------------

Mike---IA----Markus---Bjørnar

Somen--Joakim---Jesper---Henning

----Veigar----Daniel-----

jaja, uenig i mye her... synes alan hvertfall fortjener en plass. Daniel har spilt ræva i det siste, hvor lenge skal han få tillit? Men å sette daniel på benken blir vel enda mer syting og klaging og klubbytte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veigar og Andreas på topp i morgen. Til h...... med nannskog.

Syntes det er tid for å sette Daniel på benken og gi Strand sjansen.

Kamham spiller med store spillere så det er vel greit om Daniel og Veigar prøver spillet på bakken før Strand kommer inn med hode styrken.

Det jeg er redd for er Tom på backen, det så vi var livsfarlig mot Sogndal, 1 værsågod å scor og 3 nesten assist til Sogndal.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veigar og Andreas på topp i morgen. Til h...... med nannskog.

Syntes det er tid for å sette Daniel på benken og gi Strand sjansen.

Kamham spiller med store spillere så det er vel greit om Daniel og Veigar prøver spillet på bakken før Strand kommer inn med hode styrken.

Det jeg er redd for er Tom på backen, det så vi var livsfarlig mot Sogndal, 1 værsågod å scor og 3 nesten assist til Sogndal.

Daniel var sammen med Veigard våre store frelsere i fjor, og vi må tåle litt syting før vi ønsker han til varmere steder. Det er derimot meget betenkelig at han ikke jublet når vi putter. Jeg tror nok han vil ha godt av en kamp på benken, og at vi startet men enten Strand eller Alan på topp sammen med Veigard. Alan fortjener vel egentlig sjansen etter oppvisningen mot Molde, han har jo bra skuddfot også, men det blir jo ikke all verdens hodestyrke foran med han og Veigard.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det virkelig hodestyrke vi trenger mot kamma da? Kanskje vært en ide å angripe langs bakken, når de er så gode i luftrommet. Gode hodespillere, pleier vanligvis å være treige, så sånt sett kan nok Daniel få bruk for farten sin i dag. Tror nok han starter selv om jeg ville satt han på benken.

Ifølge budstikka er somen usikker. blir vel tom på høyre da isåfall og mike på backplass. IA og Markus stoppere, og Bjørnar på backen. Jeg tror nok det er mer aktuelt for jønsson og bytte alan ut med Andreas, enn Andreas med Daniel. Og så sette veigar på venstrekanten.

Men glem luftrommet, angrip langs bakken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det virkelig hodestyrke vi trenger mot kamma da? Kanskje vært en ide å angripe langs bakken, når de er så gode i luftrommet. Gode hodespillere, pleier vanligvis å være treige, så sånt sett kan nok Daniel få bruk for farten sin i dag. Tror nok han starter selv om jeg ville satt han på benken.

Ifølge budstikka er somen usikker. blir vel tom på høyre da isåfall og mike på backplass. IA og Markus stoppere, og Bjørnar på backen. Jeg tror nok det er mer aktuelt for jønsson og bytte alan ut med Andreas, enn Andreas med Daniel. Og så sette veigar på venstrekanten.

Er nok lurt å angripe langs bakken, men Kamham er farlig i lufta så man burde ha sterke hodespillere inne på dødball som de er efektive på. Derfor er vel Nystuen å foretrekke på kant i stedenfor Tom.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt poeng, men la oss i så fall bruke Alan på høyre-kanten. Med Mike og IA bak seg kan Alan bruke sin angrepsstyrke og kjøre dribleraid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt poeng, men la oss i så fall bruke Alan på høyre-kanten. Med Mike og IA bak seg kan Alan bruke sin angrepsstyrke og kjøre dribleraid.

Skulle man ha satt opp laget etter hva ham kam er best på hadde dette vært :

jon

Morten Ia Mike Karlson

Nystuen Jokke jesper Veigard

Strand Nanskog

Skulle gjerne ha fått Jon til å vokse en halvmeter:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 - 0 GUNARSSON. Pall Gunnarsson nok en gang. Etter et brudd satte Stabæk fart på ballen. Alanzinho gikk i angrep. Spilte Islendingen fri, som igjen elegant sate ballen forbi Haagenrud i Kamma-målet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Stabæk - HamKam
  • Opprett ny...