gufa 550 Del Skrevet 17. Juli 2006 Del Skrevet 17. Juli 2006 Siden vi er igang med analysene for neste kamp i HamKam tråden er det vel like greit å begynne på en ny? Jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke vet allverden om Tromsø. Venter spent på forhåndsanalysen! Det inntrykket jeg har er at de har en voldsom styrke og en voldsom svakhet: Tippeligaens nest beste spisspar kan bli plagsomme. Men samtidig er det vel spisser som står godt (for oss) til våre midtstoppere? Ikke veldig raske, og duellspill som sin styrke. IA kan nok ta en av dem ut av kampen, men klarer Mike den andre? Markus _må_ spille venstreback i denne kampen! Ivar Morten Nordmark er en trener jeg respekterer voldsomt for sine uttalelser til media. Nå sist roste han linjemannen som meget tvilsomt viftet ned et tromsømål som en av Norges beste. Men Ivar Morten Nordmark står vel også for en litt herlig naivitet om forsvarsspill. Og det passer da også veldig godt for oss! I den formen Alan/Veigar/Daniel viste mot HamKam tror jeg vi kan håpe på et skikkelig da capo mot Tromsø (dog uten Vidar Lønn Arnesen). Siden en kamptråd også alltid skal ha et lite tips om laget så må jeg si jeg håper på samme lag som sist, men med Markus inn for Bjørnar. Tommy må finne seg i benken. Ser vi bort fra at vi har et innkjørt 4-4-2 system tror jeg også 3-5-2 kunne vært spennende her. Markus-Mike og IA tar seg av Rush og Årst. Midtbane med Jeppe og Jokke dypt, Alan og Somen på kantene og Tommy i en litt fri rolle på midten. Og selfølgelig Veigar og Daniel på topp. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øyvind 2 035 Del Skrevet 18. Juli 2006 (endret) Del Skrevet 18. Juli 2006 (endret) Siden vi er igang med analysene for neste kamp i HamKam tråden er det vel like greit å begynne på en ny? Jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke vet allverden om Tromsø. Venter spent på forhåndsanalysen! Det inntrykket jeg har er at de har en voldsom styrke og en voldsom svakhet: Tippeligaens nest beste spisspar kan bli plagsomme. Men samtidig er det vel spisser som står godt (for oss) til våre midtstoppere? Ikke veldig raske, og duellspill som sin styrke. IA kan nok ta en av dem ut av kampen, men klarer Mike den andre? Markus _må_ spille venstreback i denne kampen! Ivar Morten Nordmark er en trener jeg respekterer voldsomt for sine uttalelser til media. Nå sist roste han linjemannen som meget tvilsomt viftet ned et tromsømål som en av Norges beste. Men Ivar Morten Nordmark står vel også for en litt herlig naivitet om forsvarsspill. Og det passer da også veldig godt for oss! I den formen Alan/Veigar/Daniel viste mot HamKam tror jeg vi kan håpe på et skikkelig da capo mot Tromsø (dog uten Vidar Lønn Arnesen). Siden en kamptråd også alltid skal ha et lite tips om laget så må jeg si jeg håper på samme lag som sist, men med Markus inn for Bjørnar. Tommy må finne seg i benken. Ser vi bort fra at vi har et innkjørt 4-4-2 system tror jeg også 3-5-2 kunne vært spennende her. Markus-Mike og IA tar seg av Rush og Årst. Midtbane med Jeppe og Jokke dypt, Alan og Somen på kantene og Tommy i en litt fri rolle på midten. Og selfølgelig Veigar og Daniel på topp. Etter mitt skjønn må vi fortsette med 4-4-2 med to dype i midten. Tommy liker også ligge dypt, så det kan bli hipp som happ hvem vi velger av Jokke og Tommy i tillegg til Jeppe. Men jeg mener Jokke har et bedre driv med ballen og jeg mener vi ikke er i nærheten av å ha sett det beste av Jokke. Han har vært skadet lenge og kommer sikkert grusomt utover høsten. Det er klart det er et problem å sette ut Tommy, som ikke har vært i nærheten av å fortjene å bli benket. I tillegg er det jo kjedelig at det ikke er plass til Henning om dagen, men dette tyder på at vi begynner å få en bra stall. Den beste grunnen til å fortsette i 4-4-2 med de samme spillerne er dog Alans oppblomstring, mener jeg. Han orker å løpe veldig mye og spiller kant samtidig som han tar turen inn i mellomrommet der Veigar har regjert før i år. Dette gir helt klart mange muligheter. Vi får dobbelt så mange oppspillspunkter i det rommet og blir mye vanskeligere å stoppe. Alternativt kan Veigar da være mer spiss og man får to spisser som stikker på topp i stedet for en. Hvis man beholder Veigar som hengende spiss og Alan holder seg på kanten kan jeg nesten garantere at enten Alan eller Somen er spillbare høyt oppe i banen og med to gode innleggsføtter kan dette bli krutt. Ser egentlig ingen grunn til å sette ut Bjørnar heller selv om han har vært litt ustabil bakover på banen. Bjørnar er mer offensiv enn Markus og kan komme på løpene som kan bli nødvendige når Alan søker inn i banen. Så jeg går for samme lag som mot HamKam. Kanskje bør Tommy komme inn for Jokke, men det er en vanskelig vurdering. Det siste Tommy trenger nå er å bli benket hvis vi skal tro på at han skal skrive ny kontrakt. Endret 18. Juli 2006 av Øyvind Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
magulfblaa 3 Del Skrevet 18. Juli 2006 Del Skrevet 18. Juli 2006 Tommy har vært, sammen med I.A og Veigar vår beste spiller i år. Jokke har vært ekstremt uheldig med skader, men alle som så han på forsesongen, spesielt mener jeg Ham-Kam kampen var han rett og slett FANTASTISK. Jeg mener at Jeppe må ut. Jeppe er fantastisk i duellspiller og har ro med ballen, men det er ofte nettopp det som er problemet med Jeppe. Han er for rolig med ballen. Syntes forøvrig at vi burde bruke Karlsson på venstreback, syntes ikke han har spilt seg ut av startelleveren. Og det sier vel det meste når vi velger å benke Henning, som var på A-landslaget i vinter. Mitt forslag til oppstilling er denne: ------- Jon--------- I.A------------Mike----Karlsson Jokke----------Tommy Somen-----------Henning----------Alan Daniel---------Veigar Denne hadde vært perfekt. Med Henning, Somen og Alan offensivt. Pasningsmester Stenersen og Kreative Jokke defensivt og I,A Mike og Mackan bak i forsvar. Dessverre tror jeg ikke dette skjer mitt forslag til det jeg TROR blir startoppstillingen mot Tromsø ------Jon------- Morten--------I.A------------Mike---------Karlsson Somen----------Jeppe---------Jokke--------Alan Daniel---------Veigar Mitt tips 4-0. 2 av Veigar og 2 av Daniel. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
joogs 1 717 Del Skrevet 18. Juli 2006 Del Skrevet 18. Juli 2006 Nei det blir: Jon Morten-IA-Mike-Bjørnar Somen(Brani)-Jeppe(Jocke)-Tommy-Alan Daniel-Veigar Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
msp 810 Del Skrevet 18. Juli 2006 Del Skrevet 18. Juli 2006 Nei det blir:Jon Morten-IA-Mike-Bjørnar Somen(Brani)-Jeppe(Jocke)-Tommy-Alan Daniel-Veigar Tviler veldig sterkt på at Brani starter... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 18. Juli 2006 (endret) Del Skrevet 18. Juli 2006 (endret) Branjimir var ikke med i troppen mot Sogndal ihvertfall, og virker å være et godt stykke unna laget for øyeblikket. Endret 18. Juli 2006 av superblaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
dagger 35 Del Skrevet 18. Juli 2006 Del Skrevet 18. Juli 2006 TIL har vært sjokkerende dårlig i de kampene jeg har sett i år. Likevel, en gang må det løsne, og det kan jo selvsagt fort bli mot oss på mandag. Men alt annet enn 3 poeng i denne kampen er for dårlig.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 18. Juli 2006 Del Skrevet 18. Juli 2006 Tromsø er heldigvis et lag vi har dårlig statestikk i mot. Heldigvis fordi vi har gjort det svært dårlig mot lag vi har bra statestikk mot (FFK og Start). Vi har bl.a blitt sendt ut av cupen i fjerderunde av dem to ganger - 1999 og 2001, men det var på Alfheim begge gangene. I eliteserien har vi møtt dem 19 ganger, inkludert vårens (vinterens?) oppgjør. Merkelig nok har begge lagene best statestikk på bortebane - vi har vunnet fem ganger borte, de har vunnet fem ganger på Nadderud. Vi har faktisk bare slått dem to ganger på Nadderud. I 1998 og 1997. Sist gang vi slo dem hjemme var 10. mai 1998 (1-0 ved Petter Belsvik) og første gangen var 18. juni 1997 (2-0 ved Jeppe og Lars Joachim Grimstad). Tromsø har et godt tak på oss hjemme, i tillegg er det et lag i desperat poengjakt, mens vi tror vi allerede har berget plassen. Vi må virkelig yte maks for å dra hjem denne seiren (og vet vi det, vinner vi!). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stormare 80 Del Skrevet 20. Juli 2006 Del Skrevet 20. Juli 2006 Håper den eminete forhåndsanalyse skribenten snart er ferdig med ferie..... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hushovd 1 590 Del Skrevet 20. Juli 2006 Del Skrevet 20. Juli 2006 Var ikke var gudbenadete skribent pa ferie nar vedkommende skulle skrive analyse om et eller annet lag tildigere i ar? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 20. Juli 2006 (endret) Del Skrevet 20. Juli 2006 (endret) Har aldri en god følelse når Tromsø kommer på besøk, noe som igjen gjelder i år. Det er en kombinasjon av at Tromsø er et vanskelig lag når de spiller på bortebane (ikke hittil i år såklart) og at vi kommer fra en kjempekamp sist. Lett å kanskje ta litt for lett på oppgaven... men vi får krysse fingrene og håpe ta vår andre strake H, ikkeno ville smakt bedre. Og om vi vinner på mandag, tror jeg virkelig vi kan håpe på en god plassering i år! Endret 20. Juli 2006 av Flexi Knut Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Celebi2 894 Del Skrevet 22. Juli 2006 (endret) Del Skrevet 22. Juli 2006 (endret) Takk for kjempebra forhåndsanalyse! http://www.stabaek.no/index.lasso?s=nyhet&ID=5158 Endret 22. Juli 2006 av Celebi2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
El Stabæk 738 Del Skrevet 22. Juli 2006 Del Skrevet 22. Juli 2006 Tipper vi vinner 2-0(Daniel og steners). Noen som vet om det er trening i morgen, siden kampen spilles på mandag?? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 23. Juli 2006 Del Skrevet 23. Juli 2006 Har aldri vært mer sikker på at det blir 1-1 enn denne gang. Derfor, alle kamputfall er like sannsynlige i min bok... eh. Tidlig Stabæk-ledelse = Storseier. Vi får good-feelingen og fortsetter der vi slapp forrige uke. Stabæks tekniske, possession-fotball passer veldig dårlig for et kontringsjagende TIL, og med 2-0 eller 3-0 før pause er lufta gått ut av gutan. Stabæk opp i 1-0 etter halvspilt kamp = 2-0 eller 1-1. Med Rush og Årst blir det aldri fred å få i forsvaret. De har vist at de kan hente igjen en ledelse før (mot Start 2. Juli), og de gir ikke opp. Mot VIF ga de ikke opp før fløyta gikk. Likevel er det ikke fritt for at vi rir i land seieren. En 2-0 scoring ligger i lufta... Tidlig TIL-scoring = Krise! Ketchup-effect... Kjipe overskrifter. Tør ikke tenke på det engang. TIL-scoring etter sidebytte = 1-1. Vi har vist god moral i situasjoner der vi ligger under sålangt i år, og TIL vil nok legge seg max bakpå om de skulle få en ledelse når det nærmer seg slutt. Dette har vi vist å mestre før, og det er en klar styrke. Når hverken RBK eller LSK klarer det, så klarer ikke TIL det heller... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 23. Juli 2006 Del Skrevet 23. Juli 2006 Ser også at TIL-supporterne er meget godt fornøyd med forhåndsanalysen på disse sidene... Isberget applauderer forhåndsanalysen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 23. Juli 2006 (endret) Del Skrevet 23. Juli 2006 (endret) --><div class='quotetop'>QUOTE(d*u*b @ 23. Jul 2006, 13:14) 79861[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec--> Ser også at TIL-supporterne er meget godt fornøyd med forhåndsanalysen på disse sidene... Isberget applauderer forhåndsanalysen Jeg må bare si meg enig med Isberget - hadde vi hatt slik kvalitet på sportssidene i avisene våre hadde vært mer morro å lese om fotball. Gøy at vi har en analytiker på et slikt nivå i blant oss. Takk skal du ha for grundig arbeid, @ringo? Edit - strøk et spørsmålstegn... Endret 23. Juli 2006 av Albert Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 23. Juli 2006 Del Skrevet 23. Juli 2006 -->QUOTE(d*u*b @ 23. Jul 2006, 13:14) 79861[/snapback] <!--quotec-->Ser også at TIL-supporterne er meget godt fornøyd med forhåndsanalysen på disse sidene... Isberget applauderer forhåndsanalysen Jeg må bare si meg enig med Isberget - hadde vi hatt slik kvalitet på sportssidene i avisene våre hadde vært mer morro å lese om fotball. Gøy at vi har en analytiker på et slikt nivå i blant oss. Takk skal du ha for grundig arbeid, @ringo? Takk, takk! @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
I A Hagen 19 Del Skrevet 23. Juli 2006 Del Skrevet 23. Juli 2006 Nå som RBK tapte i kveld kan vi med seier i morgen klatre opp på 3. plass La oss håpe att guttene våre faktisk klarer akkurat det! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 618 Del Skrevet 23. Juli 2006 Del Skrevet 23. Juli 2006 Nå som RBK tapte i kveld kan vi med seier i morgen klatre opp på 3. plass La oss håpe att guttene våre faktisk klarer akkurat det! Med seier i morgen klatrer vi til 2. plass. Farlig det når man begynner å tenke på det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 23. Juli 2006 Del Skrevet 23. Juli 2006 Nå som RBK tapte i kveld kan vi med seier i morgen klatre opp på 3. plass La oss håpe att guttene våre faktisk klarer akkurat det! Med seier i morgen klatrer vi til 2. plass. Farlig det når man begynner å tenke på det. Spesiellt farlig siden Stabæk generrelt er dårlig på å spille på andre lags resultater og vi er dårlige mot antatt svakere motstandere.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 23. Juli 2006 Del Skrevet 23. Juli 2006 Dagens resultater, kombinert med noen lag som kanskje er i ferd med å snu sin formkurve (Start, Molde, Viking?) og et tap imorgen, vil vel vekke opp igjen det uvennlige nedrykksspøkelse Kasper. Forza Stabæk!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 23. Juli 2006 (endret) Del Skrevet 23. Juli 2006 (endret) Dagens resultater, kombinert med noen lag som kanskje er i ferd med å snu sin formkurve (Start, Molde, Viking?) og et tap imorgen, vil vel vekke opp igjen det uvennlige nedrykksspøkelse Kasper. Forza Stabæk!! Det er nå seks poeng mellom bronse og kvalik. Om vi vinner i morgen (eller Lyn vinner sin hengekamp) går det opp til sju poeng. Dette er rekordlavt, det eneste som er i nærheten i vår tid i eliteserien er 2003 og 2004 hvor det begge år var 9 poeng. Her er avstanden mellom bronse og kvalik etter 14. runder i 1995 til 2004 (tallene i parentes er vår sluttplassering i den aktuelle sesongen): 2003 (3) 9 2004 (13) 9 1995 (9) 11 1996 (6) 11 2000 (5) 13 2002 (5) 13 1997 (5) 14 1999 (5) 16 2001 (4) 16 1998 (3) 17 I 2005 var det 15 poeng. Den tidligere rekorden er fra eliteseriens første år (1991), da var åtte poeng fra bronse til kvalik etter 14 runder. (Før 1991 het det første divisjon, og var færre klubber i toppserien). Endret 23. Juli 2006 av Albert Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 23. Juli 2006 Del Skrevet 23. Juli 2006 En ting som bekymrer meg mer enn at vi kan rykke opp til andreplass er hvor mange mennesker som møter opp på Nadderud i morgen. Det er dagen før kamp, og tippeligarunden er i full gang. Likevel er vi bare såvidt inne på side to i kamptråden. Er redd det ikke bare er vi her som er i feriemodus, men også resten av bygdas befolkning. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 23. Juli 2006 (endret) Del Skrevet 23. Juli 2006 (endret) Alt ligger til rette for Stabækseier i morgen, og da lukter det Stabæktap lang vei. Ingen i Tromsø-leier'n tror på seier. Isberget håper på Tromsø-tap, for dermed å kunne kvitte seg med Nordmark. Med seier vil Stabæk kunne klatre opp til sølvplass, og ikke minst få et pusterom fra nedrykksmarerittet. På en vanlig dag, så taper Stabæk en slik kamp. Det er derfor MEGET viktig at alle møter opp på Nadderud og støtter gutta i morgen! Ta et avbrekk i ferien! Kom hjem til Bærum! Vi bare MÅ klare dette! Endret 23. Juli 2006 av stabækLars Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Martin 15 Del Skrevet 23. Juli 2006 Del Skrevet 23. Juli 2006 Heia oss!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stuart 1 832 Del Skrevet 23. Juli 2006 (endret) Del Skrevet 23. Juli 2006 (endret) Jeg frykter en god gammel Stabæk kamp hvor vi skal vinne lett, men istedet taper vi for et bunnlag. Jeg tipper 0-2 med mål av Rushfeldt og Årst selvfølgelig, for å gi avisene noe å skrive om. Og selvfølgelig, kommer det til å regne. Endret 23. Juli 2006 av Stuart Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Andreas 3 516 Del Skrevet 23. Juli 2006 Del Skrevet 23. Juli 2006 Alt ligger til rette for Stabækseier i morgen, og da lukter det Stabæktap lang vei. Ingen i Tromsø-leier'n tror på seier. Isberget håper på Tromsø-tap, for dermed å kunne kvitte seg med Nordmark. Med seier vil Stabæk kunne klatre opp til sølvplass, og ikke minst få et pusterom fra nedrykksmarerittet. På en vanlig dag, så taper Stabæk en slik kamp. Det er derfor MEGET viktig at alle møter opp på Nadderud og støtter gutta i morgen! Ta et avbrekk i ferien! Kom hjem til Bærum! Vi bare MÅ klare dette! tror på det værste. Jeg har ikke vært på stadion og sett de gangene stabæk har vunnet. Vær gang jeg er på stadion blir det tap eller uavgjort. Og jeg kommer i morgen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 23. Juli 2006 Del Skrevet 23. Juli 2006 Så lenge gutta går ut i 100 og putter et mål første kvarteret blir det en kopi av Kamma-kampen. Dess lenger det går før mål jo mer frykter jeg at Rush/Årst avgjør kampen. Magefølelsen er dårlig, men statistikk er til for å brytes. 4-1 i morgen. Nanne x2, Veigar x1, Alan x1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Andreas 3 516 Del Skrevet 23. Juli 2006 Del Skrevet 23. Juli 2006 hmm, hvem som starter på sentral midtbane i morgen blir jo veldig spennende da. Kommer Tommy inn igjen, eller får Jokke og Jeppe starte etter storseieren mot ham kam? Er henning langt unna startelleveren? Hvem blir det på backen?Markus eller Bjørnar? Jaja, endelig har vi luksusproblemer Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
$uperTerje 81 Del Skrevet 23. Juli 2006 Del Skrevet 23. Juli 2006 hmm, hvem som starter på sentral midtbane i morgen blir jo veldig spennende da. Kommer Tommy inn igjen, eller får Jokke og Jeppe starte etter storseieren mot ham kam? Er henning langt unna startelleveren?Hvem blir det på backen?Markus eller Bjørnar? Jaja, endelig har vi luksusproblemer Jeg håper det blir Jokke og Jeppe, når man først vant på hjemmebane er det ikke noe vits i å endre tilbake til den start-elveren som ikke har klart å vinne... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå