Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette var dårlige saker. Ser ut som om de fleste spillerene er i feriemodus. Presset er alt for dårlig, bevegelsene fremover er for dårlig og det kommer ikke nok folk inn i boksen når det kommer innlegg fra kantene. Ros til SF for aggresivitet i spillet.

Det er typisk Stabæk å tape når man virkelig har sjansen til å komme helt opp i toppen.

For å se det positive. Bologna ble neppe imponert av Veigar i dag. På tide at Vigar skriver under ny kontrakt slik at han kan begynne å konsentrere seg om å score mål for Stabæk isteden for overgangsspekulasjoner.

Neste kamp mot Odd blir tøff, men har heldigvis IA tilbake (sannsynligvis)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Liker ikke å trekke fram enkeltspillere, men idag må jeg bare si at Veigar og Jesper skuffa meg STORT.

Slenger på Tommy som ga SF en haug med overganger pga. balltap på midten. På tide å få inn Henning igjen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker ikke å trekke fram enkeltspillere, men idag må jeg bare si at Veigar og Jesper skuffa meg STORT.

Nå må den mannen snart skrive kontrakt, han blir jo så presset av at folk kommer for å se på han at han ikke klarer å prestere..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har vel ikke spesielt god statistikk med Jeppe på stopperplass. Har vel hatt en del tap tidligere med han i midtforsvaret. Jeg mener han er bedre fremover (og skulle gjerne hatt han på midten istedenfor Jokke), og at vi har et stort hull i spillergruppen når en defensiv midtbanespiller er vårt 3. valg på stopperplass. Jeg ønsker en ny midtstopper velkommen til klubben. Jeppe er vel en mulig erstatter for Mike, men ikke for IAO, da mister vi litt formye aggressivitet i bakre ledd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes Jesper gjorde en grei jobb, problemet i dag var midtbanen som aldri fikk satt seg mot et høyt pressende Sandefjord lag. Bortsett fra Somen mener jeg at midtbanen var altfor fraværende. Men tap må komme i ny og ne, vi har fortsatt medalje når kvelden er omme og det er bra. Tap kommer i ny og ne og vi taper ikke to på rad. Det er godt å vite når man skal bort til Fort Knox Skien. Istedenfor å gå og vente på tapet som må komme kan vi nå glede oss til seieren som kommer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

FAEN!

Vi gjør akkurat det vi ikke skal, lar oss stresse av presset til SF. Det er pinlig lite bevegelse og nøyaktigheten i passningspillet er fraværende. Da kan vi bli slått av et middelmådig lag som SF. Jeg blir så UTROLIG forbanna når slikt skjer.

Det er totalt unødvendig! Glimtvis viser vi at vi kan spille ball i hatt med dem, men stort sett lar vi dem styre og ordne som de vil! Det er nesten som om vi ikke er mentalt tilstede på banen. Fanken...

PUSLETE er den nærmeste beskrivelsen jeg kan komme med... Drit og dra, nå er det 3 poeng i Skiene som betyr noe!

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var rett og slett MEGA-SKUFFENDE. Slipper til SF alt for lett i forsvar. Vil ikke bare skylde på Jesper og Mike, men også Tommy og Jokke. Dette er rett og slett for dårlig! Somen og Alan var ok mens våre spisser hadde ene mørk dag på jobb. Men det aller mest skuffende er backene. Markus er ikke i for, og Bjørnar kunne gjort denne kampen bedre for Stabæk. MMS spiller idag forferdelig. Zorro kunne gjort det bedre. Jeg vil Ha ny høyreback NÅ! Likevel så tror jeg dette blir laget mot Odd:

--------Jon--------

:blink: MMS-------Mike-------IA------Bjørnar

Somen-------Jokke-------Tommy------Alan

Daniel--------Veigar

Så får vi håpe det gåtr bedre da.... :blink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Somen hadde hvertfall en kjempekamp i førsteomgang. all honnør til han. Men skulle ønske han var litt mer avslutningsvillig. Ikke bare i denne kampen men i de andre jeg har sett han i å. Det gode langskuddet hans brukte han litt vel lang tid med, men heldigvis fikk han avfyrt tilslutt.

Nå skal jeg vente litt med å dømme Jon før jeg har sett baklengsmålene ordentlig på tv, men det virket som om hvertfall de to første ikke akkurat var store prestasjoner av han for å si det mildt.

Forsvaret var dårlig og heldigvis er IA tilbake neste helg håper jeg.

Daniel og veigar virket veldig tente i starten av første omgang men ble dårligere og dårligere utover kampen.

FAEN

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slettes ingen god kamp av Stabæk. Tenke jeg likevel skulle prøve å dra frem litt positivt.

Angrepsmessig skaper vi en del. Om Somen hadde sett at Veigar hadde halve feltet for seg selv på 0-0 isetedtofr å skyte, hadde vi tatt ledelsen. Daniel virker selvsikker og entusiastisk på topp. Veigar har en dårlig dag, men vi vet han kan bedre! Dette kan vi fikse opp til Odd-kampen. Samtidig skal jeg vel være ærlig nok til å innse at målet ikke er vår fortjeneste. En utrolig klønete opptreden av den nye finnen deres.

Forsvarsmessig er det veldig mye mer å rette på. Men det finnes et lyspunkt. De fleste løser seg automatisk av at Bjørnar er tilbake til neste kamp. Markus var utilpasset på backen, og det første målet er delvis en plasseringsfeil der han faller inn for smalt. Den største synderen i dag er Jeppe (det plager meg å måtte skrive noe negativt om Jeppe, men that's life). Han virket totalt fjern i valgene som midtstopper, og mangler tempo, ikke bare rett frem, men også i vendinger o.l. og er involvert i nesten alt Sandefjord skaper. Mål 1 er som sagt litt Markus sin skyld, litt at Mike og Jeppe ikke blir enige om hvem som skal ta ut Tegström. Tipper det vanligvis vil være automatisk at Mike står og IA tar han ut. Mål 2 kan vel ikke lastes noen direkte. Jon står litt langt ute (siden det er mulig å skyte over han), og forsvaret rygger for lenge. Kollektiv svikt. På mål 3 har Jeppe igjen lagt seg feil, men det unnskylder jo ikke MMS og Mike når de blir driblet av. Men ser man gjennom de fem minuttene fxtv har laget som sammendrag av kampen, slår det meg at nesten hver gang Sandefjord er på farten så er ikke Jeppe der han skal være, eller gjør ikke det han skal gjøre.

Etter denne kampen rykket Jeppe i mine øyne bak både Ulrik og kanskje Jokke i listen over midtstoppere. Til Odd-kampen håper jeg på dette laget:

Jon

Morten - Mike - IA (evt Markus) - Bjørnar

Somen - Jeppe - Jokke - Alan

Veigar - Daniel

Markus er nok den spilleren som minner mest om IA, og jeg tror han mye lettere enn Jeppe kan erstatte han, spesielt mtp kommunikasjon med Mike.

På midten viser Tommy svakheter når vi blir presset, og det tror jeg vil være tilfellet i Odd-kampen også. Jeppe og Jokke dypt og mye kreativt ansvar til kantene, evt gjennomspill fra Jokke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sandefjord hadde gjort leksene sine, Stabæk hadde ikke. Sandefjord plukket ut og avkledde våre spisser fullstendig, mens Sandefjords spiss gjorde det han (og både daniel og Veigar) pleier å gjøre, ligger å lurer i bakre firer og kommer på lure løp. Forsvaret vårt burde kunen såpass om fotball at de leser det raskt og stopper Tegstrøm tidligere. Eks burde Mike tatt seg av Tegstrøm før 3-1 scoringen lenge før vi fikk se at Morten ikke klarte jobben og at Jesper var feilplassert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var rett og slett MEGA-SKUFFENDE. Slipper til SF alt for lett i forsvar. Vil ikke bare skylde på Jesper og Mike, men også Tommy og Jokke. Dette er rett og slett for dårlig! Somen og Alan var ok mens våre spisser hadde ene mørk dag på jobb. Men det aller mest skuffende er backene. Markus er ikke i for, og Bjørnar kunne gjort denne kampen bedre for Stabæk. MMS spiller idag forferdelig. Zorro kunne gjort det bedre. Jeg vil Ha ny høyreback NÅ! Likevel så tror jeg dette blir laget mot Odd:

--------Jon--------

:blink: MMS-------Mike-------IA------Bjørnar

Somen-------Jokke-------Tommy------Alan

Daniel--------Veigar

Så får vi håpe det gåtr bedre da.... :blink:

Jeg syns Morten klarte seg bra i dag, men var skuffet over Jeppe, Tommy og Markus, samt Veigar og Daniel i forhold til hva de kan prestere. Somen var merkelig, helt borte de første 5 minuttene, for så å spille veldig bra (for en som ikke er spilt inn med laget) resten av kampen. Alan har blitt stabli på en godt nivå, det er en fryd å se ham spille selv om det fortsatt er mye å hente på kommunikasjonen. Jokke og Mike er det ikke så mye å si om, og Jon har vel hatt bedre dager på jobb. Dagens lyspunkt må være innhoppet til Henning, ser ut til at han nærmer seg gammel form.

Jeg tror laget du har satt opp er det beste vi kan stille, og at det blir det. Forhåpentligvis kan Henning snart erstatte Jokke som off. midtbane.

EDIT: Dommeren burde få seg ny jobb som potetplukker, han var stort sett på jordet uansett.

Endret av Bjornh
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Sandefjord fikk dratt tempoet ut av kampen og stykket opp spillet vårt. Vi på vår side var uinspirerte og unøyaktige. En skikkelig dårlig dag på jobben... Men honør til SF som hadde gjort hjemmeleksa si.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns Morten klarte seg bra i dag, men var skuffet over Jeppe, Tommy og Markus, samt Veigar og Daniel i forhold til hva de kan prestere. Somen var merkelig, helt borte de første 5 minuttene, for så å spille veldig bra (for en som ikke er spilt inn med laget) resten av kampen. Alan har blitt stabli på en godt nivå, det er en fryd å se ham spille selv om det fortsatt er mye å hente på kommunikasjonen. Jokke og Mike er det ikke så mye å si om, og Jon har vel hatt bedre dager på jobb. Dagens lyspunkt må være innhoppet til Henning, ser ut til at han nærmer seg gammel form.

Jeg tror laget du har satt opp er det beste vi kan stille, og at det blir det. Forhåpentligvis kan Henning snart erstatte Jokke som off. midtbane.

EDIT: Dommeren burde få seg ny jobb som potetplukker, han var stort sett på jordet uansett.

Når Morten er feilplassert på 2 av tre mål får han ikke godkjent av meg, men en dårlig dag for de fleste gutta på en gang gjorde at det ble tap. Det var bare dagen da alt gikk galt.

Dommer burde ha fått med seg at SF gjorde alt for å stoppe kjappe kontringer med ufine midler, burde ha gitt 3-4 gule til for sabotasje av spillet! Eller så greide han seg vel greit.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk ikke med meg første omgang, men det så ut til at vi ikke klarte å slutte med å måke baller opp i midten mot hodesterke forsvarere. Samtidig burde det vel blitt skutt ved et par anledninger, men det var vel vanskelig for oss på andre siden å bedømme avstanden til målet. For å se på det positive opplevde jeg hjemmesupporterne (med unntak av han karen med hørselsforsinkelse) som veldig hyggelige, vekterne også som hjalp venninna mi inn på kampen da jeg, dagens helt, glemte meg litt bort innenfor synsvidde av to lokale politifolk og endte opp bak i svartemarja. :unsure:

Takk til gavmilde supportere som har kortet ned på forelegget jeg fikk med 112,- kr og 50 svenske øre! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk ikke med meg første omgang, men det så ut til at vi ikke klarte å slutte med å måke baller opp i midten mot hodesterke forsvarere. Samtidig burde det vel blitt skutt ved et par anledninger, men det var vel vanskelig for oss på andre siden å bedømme avstanden til målet. For å se på det positive opplevde jeg hjemmesupporterne (med unntak av han karen med hørselsforsinkelse) som veldig hyggelige, vekterne også som hjalp venninna mi inn på kampen da jeg, dagens helt, glemte meg litt bort innenfor synsvidde av to lokale politifolk og endte opp bak i svartemarja. :unsure:

Takk til gavmilde supportere som har kortet ned på forelegget jeg fikk med 112,- kr og 50 svenske øre! :)

Du var uheldig, jeg slapp unna med en irettesettelse for gjentatte håndbevegelser mot han testosnuten

Politimann, hva skal du med batong var kanskje ikke den beste sangen å synge til Mr.Testo og de 3 assistentene.

i 99 av 100 tilfeller ville du bare fått beskjed om å tømme innholdet ut av flasken. Men jeg forstod det sånn at Kamma supporterne hadde laget masse kvalme når de var der og det var derfor de var så "harde"?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når Morten er feilplassert på 2 av tre mål får han ikke godkjent av meg, men en dårlig dag for de fleste gutta på en gang gjorde at det ble tap. Det var bare dagen da alt gikk galt.

Dommer burde ha fått med seg at SF gjorde alt for å stoppe kjappe kontringer med ufine midler, burde ha gitt 3-4 gule til for sabotasje av spillet! Eller så greide han seg vel greit.

slappa litt da.

OK dommeren hadde vel en dårli dag på jobben men syns egentlig ikke STB skulle hatt straffe.

Så i etterhand så hadde det vært bedre å spillt med Kjølø å kanksje Arneberg i førsvar å Jeppe & Jocke i midten.

Stenersen må lære seg å takle, han er ju så jevli treig og. Lyktes han med noe Corner eller frispark igår?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi var ikke så bra på dødball igår, manglet agressivitet. Det er også håpløst å pumpe baller inn i feltet hvor Bugge har sin styrke. Uansett. Burde vel ha satt den ene headingen (det var vel Jeppe) fra 6-7 meter på den ene corneren. Vanvittig uflaks at han header rett ned på det ene SF hodet mellom ballen og åpent mål...

Synes ikke de små var gode idag (Alan og Veigar) og synes Henning burde fått sjansen langt tidligere. Håper han spiller fremfor Persson neste kamp. Ja til Henning på midten mot Odd.

Ellers er det innsats og agressivitet det står på. SF er gode til å stresse oss med ballen og med mange små ufinheter får de stykket opp spillet.

Vi må spille inn Arneberg eller Skogseid snart fordi vi er gud bedre meg avhengige av ÌA og Mike bak der. Skummelt hvor mye usikkerhet som sprer seg i laget så snart SF setter inn det første målet.

Markus! Jobbes det konkret med noen spillere nå? Eller letes det fortsatt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du var uheldig, jeg slapp unna med en irettesettelse for gjentatte håndbevegelser mot han testosnuten

Politimann, hva skal du med batong var kanskje ikke den beste sangen å synge til Mr.Testo og de 3 assistentene.

i 99 av 100 tilfeller ville du bare fått beskjed om å tømme innholdet ut av flasken. Men jeg forstod det sånn at Kamma supporterne hadde laget masse kvalme når de var der og det var derfor de var så "harde"?

Kanskje.. De snakket om nulltoleranse etc, og jeg spurte om hvorfor det ikke var mulig å ordne opp på stedet og ikke der nede i byen. Virket som om de var litt oppgitte over hvor tungvint det var selv. Men når jeg har tømt en murer over 10-15 sekunder skjønner jeg at det kan være litt provoserende, særlig med Bærumsungdom.

Litt surt å måtte sitte i det buret av et bagasjerom foran så mye mennesker, de rutene var ikke akkurat sotede.. :) Jeg prøvde å se farlig ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Sandefjord-STABÆK
  • Opprett ny...