Håvard 3 327 Del Skrevet 6. August 2006 Del Skrevet 6. August 2006 I gledesrus over seier mot Odd, ser jeg nå frem til en komfortabel seier over et skadeskutt Lyn-lag søndag 13. august. Stabæk ser vel ut til å kunne stille nærmest skadefri tropp, og jeg forventer IAO tilbake som sjef i forsvaret. Det ser verre ut for Lyn, som har Berntsen/Psycho ute med skader. Sett fra et medisinsk perspektiv burde Psycho være høyaktuell for ryggoperasjon (prolaps), mens Berntsen fortsatt sliter med menisken. Henrik Dahl og Lars Kristian Eriksen er ute i et par uker og uaktuell mot oss. Stabæks seier i Skien virker å være mange hakk over Lyn sin prestasjon med å slå dumpekandidat Molde i siste runden. Hengekampen Lyn-LSK har vel ikke fått fastsatt dato ennå? I hvertfall ikke slik at vi får glede av det. Stabæk må nok tåle å være favoritter i denne kampen, i motsetning til forrige møte. Siden sist har Lyn fått tilbake sine nigerianere på topp, men spørs hva de får til mot en spillesugen IAO. Lyn ser ut til å ha problemer i midtforsvaret denne kampen også. Det er godt nytt for oss, da vi er blant de få lagene som har spillere som virkelig kan straffe urutinerte stoppere. Satser på storseier og folkefest på Nadderud: 3-0 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Andreas 3 516 Del Skrevet 6. August 2006 Del Skrevet 6. August 2006 Det er sånne kamper som det her vi vanligvis taper... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom 0 Del Skrevet 6. August 2006 Del Skrevet 6. August 2006 Det er sånne kamper som det her vi vanligvis taper... Ut fra det Lyn viste i dag, tror jeg denne kampen kan bli svært vanskelig. Edu er jo helt rå.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 151 Del Skrevet 6. August 2006 Del Skrevet 6. August 2006 Det er sånne kamper som det her vi vanligvis taper... Ut fra det Lyn viste i dag, tror jeg denne kampen kan bli svært vanskelig. Edu er jo helt rå.... Hepp, Ikke la deg blende av et hælspark og ekstatiske kommentatorer... Jeg har sett Edu live, han er god, veldig god på noen ting, og dårlig, veldig dårlig på andre. Men mer om det utover uka! @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pingo 0 Del Skrevet 6. August 2006 Del Skrevet 6. August 2006 Det er sånne kamper som det her vi vanligvis taper... Ut fra det Lyn viste i dag, tror jeg denne kampen kan bli svært vanskelig. Edu er jo helt rå.... Molde er vel ikke den beste målestokken... Tror vi skal klare å vise Lyn hvem som er best i vest Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 6. August 2006 (endret) Del Skrevet 6. August 2006 (endret) Latterlig å hype et sånt mål som de gutta hos TV2 gjør. Hva er egentlig så fantastisk med det målet? Er jo så og si det samme som å dytte ballen inn fra 7 meter med lukkede øyne! Han tar jo bare en råsjanse, og det eneste som er magisk er vel den uforutsigbarheten han viser. Chris Sutton mål kaller jeg det, haha! Endret 6. August 2006 av superblaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Andreas 3 516 Del Skrevet 6. August 2006 Del Skrevet 6. August 2006 Men det er mye gutta må jobbe med utover uka, vi kommer ikke langt med spill som mot odd. Jeg vil ha tilbake det laget som lekte seg i sommersola for noen serierunder siden! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
I A Hagen 19 Del Skrevet 7. August 2006 Del Skrevet 7. August 2006 Men det er mye gutta må jobbe med utover uka, vi kommer ikke langt med spill som mot odd. Jeg vil ha tilbake det laget som lekte seg i sommersola for noen serierunder siden! Det er vell større sansynlighet for det når vi kommer tilbake til Nadderud. Det er første gang vi vant i Skien, Taktiken var anderledes der nede enn den hadde hvert hvis Odd hadde kommet til Nadderud. LYN blir en vanskelig motstander den 13. Det er vanskelig å føte mange unge spillere som vil på død å vil slå oss! Det blir som å spille en cupkamp. Et tidlig mål eller to til oss og de faller pladask ned på magen og blir liggende der Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 7. August 2006 (endret) Del Skrevet 7. August 2006 (endret) Det er vanskelig å føte mange unge spillere som vil på død å vil slå oss! Det blir som å spille en cupkamp. Et tidlig mål eller to til oss og de faller pladask ned på magen og blir liggende der Ustabilitet er vel det som kjennetegner lag med mange uerfarne spillere. De spilte vel en OK kamp i går, dermed øker sjansen for en dårlig kamp søndag. Hva med å la Alan gå inn i banen for å utfordre midtstopperene tidlig i kampen for å påføre de gule kort og økt usikkerhet? Ser vi Henning fra start mot Lyn? Han kan vel går inn for samtlige på midten, men etter Odd-kampen er det vel Alan som ligger tynnest an? Håper i såfall at Alan får 20-30 min som innbytter. Redd for psyken hans om han blir benket mtp straffebommen. Endret 7. August 2006 av Håvard Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Andreas 3 516 Del Skrevet 7. August 2006 Del Skrevet 7. August 2006 Jokke og Tommy spilte også en veldig svak kamp mot odd, feilpasninger og balltap i et sett. Somen er på vei oppover og det er bra! En liten stund igår så vi ut som et jævla drillo-lag, og det må bort. Alan spilte sinnsykt slurvete defansivt, var overalt på banen og må jo være verdens enkleste å komme forbi. Men alle/jønsson vet jo hva han er god for OFFENSIVT. Er det ikke det vi skal bruke en kant til, å lage noe offensivt? Men skjønner også vis Henning går inn for han, men forundrer meg heller ikke vis han tar plassen til noen av de i sentralmidt. Jeg tror innsats på treningene fremover til Lyn kampen blir avgjørende. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 7. August 2006 Del Skrevet 7. August 2006 Jokke og Tommy spilte også en veldig svak kamp mot odd, feilpasninger og balltap i et sett. Somen er på vei oppover og det er bra! En liten stund igår så vi ut som et jævla drillo-lag, og det må bort. Alan spilte sinnsykt slurvete defansivt, var overalt på banen og må jo være verdens enkleste å komme forbi. Men alle/jønsson vet jo hva han er god for OFFENSIVT. Er det ikke det vi skal bruke en kant til, å lage noe offensivt? Men skjønner også vis Henning går inn for han, men forundrer meg heller ikke vis han tar plassen til noen av de i sentralmidt. Jeg tror innsats på treningene fremover til Lyn kampen blir avgjørende. Spennende også med tanke på det som ble skrevet om å "skremme" unggutta til Lyn litt. Har vi noe større (eller mindre) å skremme med enn Alan? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Randers 40 Del Skrevet 7. August 2006 Del Skrevet 7. August 2006 Det er et par ting vi må huske på før denne kampen. Sist gang vi møtte Lyn så lå dem helt i toppen av eliteserien. Med noe dyktighet og j.... flaks vant vi denne kampen hele 4-1. Riktignok spilte de da med en helt annen første 11'er. Men du kan regne med at de vil gi 110% for å "hevne" tapet, som sørget for at Lyn kom ut av den gode trenden de var inne i. Spesielt utvisningen og skadene lyn fikk, ville gjort at jeg ville passet på beina mine om jeg skulle spillt den kommende kampen (Ikke at det er særlig sannsynlig men..) Det er i tillegg helt typisk av Stabæk å tape rett etter en overraskende seier. Vi kan hvertfall være helt sikker på at Lyn ikke kommer til å ta lett på oppgaven, og jeg er faktisk mest redd for Espen Hoff. Han er en person som alltid har gjort livet surt for Stabæk, og jeg var glad vi slapp han i kampen mot ODD. Men nå kommer han altså.... Liker aldri når forsvaret vårt blir utfordret på fart. Vel vel. Vinner vi denne kampen så er det ingen som jubler mer en meg. For jeg er redd vi taper....veldig redd. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Freak Magnet 185 Del Skrevet 7. August 2006 (endret) Del Skrevet 7. August 2006 (endret) Statistikken viser at det er utrolig jevnt mellom Stabæk og Lyn. H 7 2 2 3 13 - 12 +1 B 9 3 4 2 13 - 12 +1 Total 16 5 6 5 26 - 24 +2 Minnes med glede hjemmekampen i 2002. Kan vi håpe på en reprise? Endret 7. August 2006 av Freak Magnet Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Guldberg 0 Del Skrevet 7. August 2006 Del Skrevet 7. August 2006 Syntes absolutt Henning skal inn fra start mot lyn! Men syntes ikke han skal ta plassen til Alan. Alan var periodevis god offensivt mot Odd, hadde han bare scoret på den straffa hadde han garantert fått en godkjent kamp. Tror Alan passer perfekt mot et ung lynlag.. Jeg var egentlig mest skuffet over den sentrale midtbanen mot Odd.. Syntes både Jokke og Tommy var elendige, og det var de egentlig mot Sandefjord også. Mener at Henning må inn for en av disse. Han hadde et fint innhopp mot Odd! En Henning i form utover høsten vil være uvurdelig for Stabæk, og vi snakker tross alt om en av landets største talenter her! Jeg vil se dette laget mot lyn: --------Jon-------- Morten--IA--Mike--Bjørnar Somen--Jokke/Steners--Henning--Alan ----Nannskog--Veigar---- Det er i kamper som dette Stabæk skal vise at de er et topplag framfor et "midtpåtabellenlag".. Har en god følelse, og tror vi vinner 2-0.. Somen og Nannskog scorer målene:) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Lycke 2 Del Skrevet 7. August 2006 Del Skrevet 7. August 2006 Jeg var egentlig mest skuffet over den sentrale midtbanen mot Odd.. Syntes både Jokke og Tommy var elendige, og det var de egentlig mot Sandefjord også. Mener at Henning må inn for en av disse. Han hadde et fint innhopp mot Odd! En Henning i form utover høsten vil være uvurdelig for Stabæk, og vi snakker tross alt om en av landets største talenter her! Jeg må si meg enig i dette..både Jokke og Tommy sleit fælt mot Odd. Henning må få spilletid, han er utrolig bra når han er i form. Belsvik sa han har vært bra på trening under kampen i går også. Når det gjelder Alan er han helt uvurdelig i kamper vi skal og bør føre, der han han komme i fart med ball i rommet mellom midtbane og midtstoppere (les: 1.omgang mot Tromsø). Han er også fantastisk i kontringsspill der han får rom til å utfordre. Blir litt feil å sette han ut..og Henning er klart best sentralt. Stabæk-Lyn 3-1, Somen/Alan/Nannskog Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
joogs 1 717 Del Skrevet 7. August 2006 Del Skrevet 7. August 2006 Ser for meg en 11 som dette! Jon Morten-Mike-IA-Bjørnar Somen-Stenersen-Jeppe-Henning Danne-Pall Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 7. August 2006 Del Skrevet 7. August 2006 Ser for meg en 11 som dette! Jon Morten-Mike-IA-Bjørnar Somen-Stenersen-Jeppe-Henning Danne-Pall Får lyn tilbake han derre Balla til kampen mot oss? Synes egentlig han er drøyere ann han Ogbuke fyren. Han var ute i går pga samling med den Nigerianske u-landslagstroppen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Lycke 2 Del Skrevet 7. August 2006 Del Skrevet 7. August 2006 hvordan kan du sette ut alanzinho i en kamp vi skal føre? jeg kan være enig i han ikke er så bra defensivt, men det drivet han har vist til tider offensivt er helt unikt og kan lage huller i ethvert forsvar Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Guldberg 0 Del Skrevet 7. August 2006 Del Skrevet 7. August 2006 hvordan kan du sette ut alanzinho i en kamp vi skal føre? jeg kan være enig i han ikke er så bra defensivt, men det drivet han har vist til tider offensivt er helt unikt og kan lage huller i ethvert forsvar Helt enig med deg lyckegutten.. Offensivt er Alan helt unik.. Da får vi heller tåle at han er litt dårlig deffensivt.. Selv om jeg syntes han er blitt mye bedre deffensivt i det siste! Hvertfall på hjemmebane i en kamp vi skal styre og vinne bør vi bruke alan!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Randers 40 Del Skrevet 8. August 2006 Del Skrevet 8. August 2006 hvordan kan du sette ut alanzinho i en kamp vi skal føre? jeg kan være enig i han ikke er så bra defensivt, men det drivet han har vist til tider offensivt er helt unikt og kan lage huller i ethvert forsvar Helt enig med deg lyckegutten.. Offensivt er Alan helt unik.. Da får vi heller tåle at han er litt dårlig deffensivt.. Selv om jeg syntes han er blitt mye bedre deffensivt i det siste! Hvertfall på hjemmebane i en kamp vi skal styre og vinne bør vi bruke alan!! I tillegg mangler stopperne til Lyn den rutinen som trengs for å ta ut så tekninske spillere. Dette lukter gjennomspill og driblinger laaaang vei. Heia Alan ...og Veigar da...seff. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tasse 0 Del Skrevet 8. August 2006 Del Skrevet 8. August 2006 Never change a winning team er det noe som heter. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 8. August 2006 Del Skrevet 8. August 2006 I tillegg mangler stopperne til Lyn den rutinen som trengs for å ta ut så tekninske spillere. Dette lukter gjennomspill og driblinger laaaang vei. Heia Alan ...og Veigar da...seff. Nå holder vel nigerianerene til Lyn et teknisk nivå som er nærmere Alan enn Finstad, men kamp og trening er ikke alltid det samme. Jeg mener seriøst at Stabæk bør utnytte sine teknikere (Alan og Veigar) bevisst i tidlig fase av kampen, ved at disse bevisst oppsøker 16-meteren og utfordrer stopperene. Selvfølgelig en risiko i form av harde taklinger, men bonus i form av frispark og gule og røde kort til motstanderen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 008 Del Skrevet 8. August 2006 Del Skrevet 8. August 2006 Lynsupporterne er klare for revansj. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 8. August 2006 (endret) Del Skrevet 8. August 2006 (endret) Ser at de fortsatt bitcher om nedsablingen av Stenvoll. Hele Football Club Lyn Oslo har visst latt seg prege av, og tar etter den infantilske skrikingen til hissigklovnen Henning Berg. Morro! Endret 8. August 2006 av stabækLars Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pedro 107 Del Skrevet 8. August 2006 Del Skrevet 8. August 2006 hihi...de er jo søte da...Hvor mange tilskuere hadde de i forrige hjemmekamp? 2500? Fytti. Har en god følelse foran denne kampen, slik jeg hadde foran Odd kampen. IA tilbake i forsvar, en spillekåt Hauger på midten med Tommy. Vi reiser oss spillemessig og tar ledelsen tidlig etter en forrykende start på kampen. Somen nærmer seg mål jevnt og trutt. Jeg tror det kommer i denne kampen. Nanne scorer etter pause og en eller annen ukjent snørrunge fra FC Oslo putter, men til ingen nytte... Vi setter inn rutine i form av Jokke og Jeppe og rir av 'stormen' til 3 deilige poeng. 2-1 til det eneste laget fra vest Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 8. August 2006 Del Skrevet 8. August 2006 Jeg velger å ikke disse andre lag som har lav publikumsoppslutning. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 8. August 2006 Del Skrevet 8. August 2006 Jeg velger å ikke disse andre lag som har lav publikumsoppslutning. støttes... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pedro 107 Del Skrevet 8. August 2006 Del Skrevet 8. August 2006 Hvorfor ikke? Dere mener kanskje at man ikke skal øve på kulestøt i glasshus heller? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 8. August 2006 Del Skrevet 8. August 2006 Noe sånnt ja.. Vi bør komme opp mot 10.000 i snitt før vi kan begynne å klage på andre.. 10 000 i snitt er det nok noen år til frykter jeg.. Men hvem vet hva en ny stadion vil gjøre med oppsluttningen... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alexinho 0 Del Skrevet 8. August 2006 Del Skrevet 8. August 2006 Atleten har helt rett, vi bør bare holde kjeft der. La oss heller satse på at vi kan disse dem for å ha tapt etter kampen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå