Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Rosenborg på Lerkendal pleier å være easy match. Men dette her er annerledesåret for Stabæk, så alt kan skje. Uansett, vi lader opp med litt musikk:

Morro at vi lurte Bjarne DDE Brøndbo til å bli med på denne trudelutten:

Ny Trojllongajnsajng.mp3

Vi glemmer aldri 6-1-seieren i 2003:

Fest på Lerkendal.mp3

Endret av stabækLars
Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 307
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Rbk overbevist ikke i hele tatt mot molde, men er i bra form om dagen. Topper formtabellen sammen med oss. De spiller ikke helt på samme måte lenger som de gjorde, så taktikken vi har brukt før trenger ikke å fungere nå lenger. Før hadde veldig faste måter å bygge opp angrepene på, men sånn er det ikke lenger. Sannsynligvis fordi de ikke har funnet gode nok erstattere for skammelsrud og hoftun. Tror det blir en jevn kamp som kan vippe begge veier, men er redd for at det blir tap snart. Så lenge vi er skadefrie regner jeg med at det er de som har startet de siste kampene som fortsetter. Med seier er vi virkelig med i gullkampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker ikke at de har Tørum på benken. :(

Husker med skrekk og gru sist Tørum satt på motstanderbenken. Noen som kan sende han noen filmer før kampen, så han kanskje mister litt fokus :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange tror at Stabæk er storfavoritter og har et historisk overtak på bartelaget i Trondheim. Ettersom dette er sesongen hvor alt går anderledes enn statestikken skulle tilsi, er det viktig å understreke at DETTE ER HELT FEIL.

Vi har møtt RBK på Lerkendal ti ganger. Hele seks ganger har det endt med tap, og en gang uavgjort. Med andre ord - i 70% av oppgjørene har vi IKKE vunnet!

Til tross for enkelte særlig minneverdige øyeblikk (særlig 1-6 i 2003) har vi en målforskjell på 17-25, altså åtte minusmål.

At folk tror vi har så godt tak på Rosenborg på Lerkendal kan skyldes de tre seirene kom i 2001, 2003 og 2004.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange tror at Stabæk er storfavoritter og har et historisk overtak på bartelaget i Trondheim. Ettersom dette er sesongen hvor alt går anderledes enn statestikken skulle tilsi, er det viktig å understreke at DETTE ER HELT FEIL.

Vi har møtt RBK på Lerkendal ti ganger. Hele seks ganger har det endt med tap, og en gang uavgjort. Med andre ord - i 70% av oppgjørene har vi IKKE vunnet!

Til tross for enkelte særlig minneverdige øyeblikk (særlig 1-6 i 2003) har vi en målforskjell på 17-25, altså åtte minusmål.

At folk tror vi har så godt tak på Rosenborg på Lerkendal kan skyldes de tre seirene kom i 2001, 2003 og 2004.

Men så har vi sjeldent dratt fra Barteland som slakt, slik mange andre lag har gjort, blant annet årets serieleder Brann. Uten å ha helt dekning på det, tør jeg påstå at Stabæk er et av lagene som har best/mist dårlig statistikk mot Rosenborg.

Blir nok en jevn kamp, men jeg sitter med en følelse at Stabæk har prestert bedre enn RBK de siste kampene, og jeg har forstått det slik at RBK har noen litt heldige seiere, mens Stabæk har jobbet hardt for sine.

Pleier forresten Stabæk å gjøre det godt i mandagskamper?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men så har vi sjeldent dratt fra Barteland som slakt, slik mange andre lag har gjort, blant annet årets serieleder Brann. Uten å ha helt dekning på det, tør jeg påstå at Stabæk er et av lagene som har best/mist dårlig statistikk mot Rosenborg.

Eh, vi tapt 3-0 i 2000, 5-0 i 97, 4-2 i 96 og 5-2 i 95, vil si det er ganske nærme slakt. De siste årene har som Albert sier rettet opp mye, men utenom 1-6 kampen er det 24-11 i målforskjell (favør Rosenborg). La oss uansett håpe gutta der oppe skjelver i buksa på forhånd, og trenger trøst etterpå :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viktig å huske på at Rosenborg er ikke hva de engang var. Husker da de knuste alt og alle.. Har ikke Rbk en skåringsrekord mot Brann fra midten av 90-tallet...?

Tviler på at dette er en vanskligere kamp enn borte mot Brann tidligere i år, en kamp vi forøvrig burde ha vunnet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eh, vi tapt 3-0 i 2000, 5-0 i 97, 4-2 i 96 og 5-2 i 95, vil si det er ganske nærme slakt. De siste årene har som Albert sier rettet opp mye, men utenom 1-6 kampen er det 24-11 i målforskjell (favør Rosenborg). La oss uansett håpe gutta der oppe skjelver i buksa på forhånd, og trenger trøst etterpå :D

Sammenlignet med andre lag, er det liten tvil om at Stabæk er blant dem som har best statistikk mot Rosenborg, alle kamper tatt i betraktning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pleier forresten Stabæk å gjøre det godt i mandagskamper?

Først må vi definere "mandagskamper". Jeg mener en mandagskamp er en kamp som spilles dagen etter hoveddelen av runden. Om hele runden er på en mandag (som 2. påske/pinsedag) er det ikke en mandagskamp. Men en kamp som spilles dagen etter en slik runde - på en tirsdag - er derimot en "mandagskamp".

Fenomenet mandagskamper er egentlig relativt nytt - kommer først i nmoe særlig antall fra 2002. Det er mye lengre tradisjon med "lørdagskamp" - kamp(er) dagen før hovedrunden.

Vi har to "mandagskamper" før dette, begge i 1999 og ingen av dem på en mandag. Vi taper 2-3 hjemme mot Brann og vinner 3-2 borte mot Viking (den siste kampen var faktisk på en søndag, men da gikk alle de andre kampene på en lørdag).

Vi spiller vår første skikkelige mandagskamp i 2002, og feier Lyn av Nadderud med 5-0.

2003: Seier hjemme mot Bryne 2-1 og 1-1 mot Odd borte.

I 2004 spiller vi fire "mandagskamper" alle på mandag: en seire (borte mot Brann) to uavgjorte (hjemme mot Rosenborg og Lillestrøm) og et tap (borte mot Lillestrøm).

I år har vi allerede spilt tre "mandagskamper", men bare en av dem på en mandag - seieren hjemme mot Tromsø. Vi spilte hjemme mot Rosenborg 4. mai, Kristi Himmelfartsdag, resten av runden gikk 3. mai. Kampen endte 1-1. Tirsdag 6. juni møtte vi vålerenga hjemme og spilte uavgjort. resten av runden gikk dagen før, 2. pinsedag.

Fra 2002 har vi dermed 12 "mandagskamper":

5 seiere - 5 uavgjorte - 2 tap

Målforskjell 23 - 17.

Vi liker å spille dagen etter de andre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eh, vi tapt X-0 i 2000, X-0 i 97, 4-2 i 96 og X-2 i 95, vil si det er ganske nærme slakt. De siste årene har som Albert sier rettet opp mye, men utenom 1-6 kampen er det 24-11 i målforskjell (favør Rosenborg). La oss uansett håpe gutta der oppe skjelver i buksa på forhånd, og trenger trøst etterpå :D

Eeh, se der ja. Å glemme slike kamper ser jeg på som en god egenskap. Mulig disse tapene er blitt overskygget av enkelte traumatiske opplevelser på Brann stadion i 99-04.

Ser at gutta får god kampmatching i Odd og Lyn før RBK-kampen. Virker fornuftig. Håper disse kampene også kan benyttes til å gi en del av reservene våre innhopp på bortimot en omgang. Viktig å ha så mange som mulig i gang før høstsesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at gutta får god kampmatching i Odd og Lyn før RBK-kampen. Virker fornuftig. Håper disse kampene også kan benyttes til å gi en del av reservene våre innhopp på bortimot en omgang. Viktig å ha så mange som mulig i gang før høstsesongen.

Jeg håper i hvert fall de høster erfaring fra Odd-kampen til vi møter RBK, men Lyn-kampen spilles en drøy uke etterpå...det gir ekstra trening før vi møter Brann, kan nok komme godt med det også. Vinner vi de to neste kampene slutter jeg å drømme om medaljer, da er brått GULL det eneste som teller, i motsatt fall vil en hver medalje uansett være langt bedre enn fryktet før sesongen :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med jokke i toppform på midten kan stabæk fort stykke opp små spillet til rbk som går mye gjennom midten og småspill. Minner kanskje litt om Stabæk?

Det Rosenborg ikke har som Stabæk har er jo da en rask spiller som løper i bakrom(Daniel) og selvfølgelig en spiller som er god til alt untatt å være rask.(de utfyller hverandre fint :P )Iversen ble vel slakt på nadderud i vår og håper IA ikke gir seg der og fortsetter på lerkendal.

Vi får håpe Braaten ikke har dagen, det kan fort bli den store forskjellen. På sitt beste er han sinnsyk, på sitt dårligste helt ræva.

Håper bare kampen på nadderud i våres fortsatt er litt i bakhodet på rævbk gutta så de vet hva slags slakt som venter dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med jokke i toppform på midten kan stabæk fort stykke opp små spillet til rbk som går mye gjennom midten og småspill. Minner kanskje litt om Stabæk?

Det Rosenborg ikke har som Stabæk har er jo da en rask spiller som løper i bakrom(Daniel) og selvfølgelig en spiller som er god til alt untatt å være rask.(de utfyller hverandre fint :P )Iversen ble vel slakt på nadderud i vår og håper IA ikke gir seg der og fortsetter på lerkendal.

Vi får håpe Braaten ikke har dagen, det kan fort bli den store forskjellen. På sitt beste er han sinnsyk, på sitt dårligste helt ræva.

Håper bare kampen på nadderud i våres fortsatt er litt i bakhodet på rævbk gutta så de vet hva slags slakt som venter dem.

Braaten med to gode kamper på rad?

Det tror ikke jeg før jeg ser det!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke og får ikke sjekket ut med det første, - men noen som vet noe om skaden til Roar Strand. Hadde vært greit dersom han var ute et par ukers tid.

Nei, håper Strand spiller. Han blir jo brukt som høyre back nå, og jeg gleder meg til å se Alan leke med han.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noen formening om trenerproblematikken i RBK kan slå positivt eller negativt ut for Stabæk? Kjenner lite til dagens trener i RBK. Klarer han analysere Stabæk godt nok, eller har vi et fortrinn hvor vi gjør "leksa" vår bedre før kampen enn RBK?

Tror forresten at han kan gjøre så mye god lekse i forkant han bare kan. Stabæk er formlaget og RBK går på tidenes smell på hjemmebane. Daniel har noen "alene med keeper uten å score" å ta igjen fra forrige kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noen formening om trenerproblematikken i RBK kan slå positivt eller negativt ut for Stabæk? Kjenner lite til dagens trener i RBK. Klarer han analysere Stabæk godt nok, eller har vi et fortrinn hvor vi gjør "leksa" vår bedre før kampen enn RBK?

Tror forresten at han kan gjøre så mye god lekse i forkant han bare kan. Stabæk er formlaget og RBK går på tidenes smell på hjemmebane. Daniel har noen "alene med keeper uten å score" å ta igjen fra forrige kamp.

Er du ironisk? Knut Tørum, fungerende hovedtrener i RBK, var hjelpetrener i Stabæk. Så han trenger vel ikke slite med analysen vil jeg tro..

Stabæk er i flytsonen ja, men får vel si at trønderlaget er det samme. Synes det er vanskelig å tippe utfall i denne kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og er vi det suverene formalget i denne kampen? Siste seks kamper er Stabæk på topp med 15 poeng, og med ett mål bedre målforskjell enn Rosenborg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rbk trener Tørum er en fantastisk dyktig trener og utrolig flink til og sette laget etter motstander.

Jeg frykter litt for denne kampen, men håper på seier og at statestikken taler til Stabæk.

Det er vel på tide at Rbk snart taper en kamp under Tørum. Heia Stabæk B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe Knut Tørum kan så er det vel taktikk, analyse og kartlegging av motstandere. Regner med at det ikke er helt uten grunn at han har jobbet med det på diverse landslag og at Høgmo ville ha han med nettopp pga hans kompetanse på den type ting. Selv om Stabæk ikke har samme hovedtrener som da Tørum var her, er han oppegående nok til å skjønne hvordan vi spiller. Når det er sagt, er han selvsagt sjanseløs mot JJ og KSHW.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi var vel ikke direkte heldige mot Tørum mannskap i fjor, så jeg frykter denne kampen mer enn vanlig må jeg si.

Start og RBK er vel ikke noen mindre formlag enn oss, er de?

Forza Stabæk

Vi får satse på at cupkampen sitter i beina og hode ennå.... B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke ironisk. Satt bare i egne tanker og forsøkte "lese" kampen. Har ikke fulgt Tørum så nøye og det var bakgrunnen for spørsmålet. Skal følge bedre med på ass trenere fremover. (Er en årsak til at jeg er "blodfersk")

Mener fortsatt at Stabæk er formlaget (stabilt over tid), mens RBK og Start kun er i "god driv". Patriotisk ment.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Kamptråd: Rosenborg - Stabæk, 28. August
  • Opprett ny...