sigurdlk 50 Del Skrevet 24. August 2006 Del Skrevet 24. August 2006 Er det mulig å få be om en aldri så liten før-kamp-analyse, @ringo? Dette er jo årets viktigste kamp. Enig, her spilles det tross alt om hele tre poeng! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stormare 80 Del Skrevet 24. August 2006 Del Skrevet 24. August 2006 Er det mulig å få be om en aldri så liten før-kamp-analyse, @ringo? Dette er jo årets viktigste kamp. Enig, her spilles det tross alt om hele tre poeng! Vi kan til og med kalle det for en 6 poengs kamp Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
joogs 1 717 Del Skrevet 24. August 2006 (endret) Del Skrevet 24. August 2006 (endret) Er til en viss grad enig i at Alan er litt svak defensivt, han blir noen ganger litt ivrig fremover og innover i banen. Men jeg syns allikevel at det han skaper med ballen bør veie opp for det. Se på Barcelona. Ronaldinho har ikke mange defensive oppgaver der, og han spiller venstre midtbane. Tar du vekk Alan, Veigar og Nanne har vi igjen 7 utespillere og Jon. Vi har to sentrale midtbanespillere som er ekstremt gode til å ta defensive dype løp, og etter min mening vil disse kunne dekke opp de rommene Alan til tider etterlater seg. Nå som vi har hatt sånn suksess med Alan på kanten ville det være feil å sette han ut fordi vi er redde for motstanderen. Da får heller vi sørge for at resten av laget tar den defensive jobben blodig seriøst, så har vi tre av de mest skapende og målfarlige spillerne igjen til å skape kaos hos Rbk. Vi er ofte blitt premiert for å våge å være offensive i hodet mot Rosenborg. Hvorfor ikke fortsette? Hater lag som går til en kamp med den innstillingen at de skal forsvare seg til poeng. Vet at mange vil kalle meg naiv nå, men det er uansett min oppfatning av hvordan fotball bør spilles. Vi skal ikke forsvare oss til poeng. Men likevel skal vi ha forsvarsspillere. Tror tilogmed Barcelona har noe de kaller forsvarsspillere. Sammenlikningen med Barca er jo spennende, siden de bl.a. spiller med én spiss. Når det gjelder å sette inn Henning, er det ikke snakk om å sette inn en dundermidtstopper på midten. Vi setter inn en av de beste U21-spillerne i landet, og en spiller som ble spådd landslagsplass i en alder av 21 denne sesongen. Han er ikke akkurat noen dårlig venstrekant! I forhold til Alan er han først og fremst bedre defensivt og større arbeidskapasitet, men det er ikke dermed sagt at han ikke holder mål offensivt. Forslaget om å spille 4-4-1-1 med Veigar på kant og Alan sentralt har en glimrende tanke, og en håpløs. Den glimrende er Alan som hengende spiss, den håpløse er Veigar som kant. Dette blir som under Semb der man brukete spisser i alle mulige posisjoner fordi han hadde gode spisser og dårlige midtbanespillere. Det eneste Veigar kan bidra med fra kant er å være spiss. Så hvorfor ikke la han være spiss? Vi har et luksusproblem. Jeg ville gjerne hatt både Daniel, Veigar, Andreas, Alan, Henning, Jeppe, Jokke, Tommy, Bjørnar og Markus fra start. Vi har bare plass til to spisser, tre midtbanespillere (+Somen) og en back. Da blir det en spiss, to midtbanespillere og en back på benken. Mener det bør være Andreas, Alan, Jeppe og Markus. Ikke fordi de er dårlige fotballspillere, men fordi de andre er jævlig gode. I tillegg har samtlige fire gode egenskaper å sette innpå (stor spiss, jævlig god dribler mot slitne forsvarere, etablert og superrutinert midtbanegeneral og murstein av en midtstopper) Barca spiller 433 så i teorien 3 spisser, 1 goalgetter Endret 24. August 2006 av joogs Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 24. August 2006 Del Skrevet 24. August 2006 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 1 000 Del Skrevet 24. August 2006 Del Skrevet 24. August 2006 Hahaha, gull! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 24. August 2006 Del Skrevet 24. August 2006 Er det mulig å få be om en aldri så liten før-kamp-analyse, @ringo? Dette er jo årets viktigste kamp. Hepp, Tålmodighet er en dyd.... Lørdag morgen tenker jeg... @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 24. August 2006 Del Skrevet 24. August 2006 Barca spiller 433 så i teorien 3 spisser, 1 goalgetter I såfall er ikke Ronaldinho midtbanespiller, det var vel det som var poenget. Han har absolutt potensiale til å bli en utmerket førsteforsvarer han óg. Jeg blir ikke overrasket om Alan til neste sesong fremstår som en viktig spiller også i det defensive. Det er bare snakk om mer trening og erfaring. Kvalitetene har han. For all del. Han har potensiale, men på lik linje med en u15-spiller med potensiale betyr det ikke at han er på tippeliganivå. Det Alan er god på er å lese pasninger og snappe dem. Dessverre selger han seg veldig ofte på å rykke langt vekk fra egentlig posisjon for å snappe pasninger, men så enten kommer ikke pasningen eller han rekker den ikke. Det er selvfølgelig en positiv egenskap å kunne dette, men jeg har tro på et godt organisert forsvar, og da er Hennings stabilitet å foretrekke. Igjen, jeg har ingen ting imot Alan som offensiv spiller. Han er en fantastisk drivkraft for oss. Men Henning er også en fantastisk spiller, så derfor må dessverre Alan benkes i mine øyne. Alternativene er Henning sentralt. Isåfall må enten Tommy eller Jokke ut. Tommy er assistkongen og bør få ligge bak Nanne og Veigars bevegelser. Jokke er en utrolig undervurdert spiller som bare blir bedre og bedre nå. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
$uperTerje 81 Del Skrevet 24. August 2006 Del Skrevet 24. August 2006 Men jeg er enig i at Alan har utviklet det defensive spillet sitt og så lenge vi har sentrale midtbanespillere som orker å tette hullene alan etterlater seg, samt at han skaper såpass mye som han gjør offensivt så er jeg også mer positivt innstilt Alan. Men dette har muligens vel så mye med at de andre spillerene har utviklet en forståelse for hvordan vi skal bruke Alan å gjøre. @ringo Jeg tror ikke vi skal kreve alt for mye av Alan på en gang. For noen mnd ville mange her ha solgt ham eller sent ham hjem gratis, og nå er herjer han med motstanderne. Han har kommet inn på laget og tilfører laget en del offensivt som er hovegrunnen til at vi har ham der. Så får han evnt lære seg det defensive til neste sesong. Han må ta en ting om gangen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Randers 40 Del Skrevet 24. August 2006 Del Skrevet 24. August 2006 Barca spiller 433 så i teorien 3 spisser, 1 goalgetter I såfall er ikke Ronaldinho midtbanespiller, det var vel det som var poenget. Han har absolutt potensiale til å bli en utmerket førsteforsvarer han óg. Jeg blir ikke overrasket om Alan til neste sesong fremstår som en viktig spiller også i det defensive. Det er bare snakk om mer trening og erfaring. Kvalitetene har han. Igjen, jeg har ingen ting imot Alan som offensiv spiller. Han er en fantastisk drivkraft for oss. Men Henning er også en fantastisk spiller, så derfor må dessverre Alan benkes i mine øyne. Alternativene er Henning sentralt. Isåfall må enten Tommy eller Jokke ut. Tommy er assistkongen og bør få ligge bak Nanne og Veigars bevegelser. Jokke er en utrolig undervurdert spiller som bare blir bedre og bedre nå. Du glemmer et par ting. Alan sørger for at folk ønsker å se på fotball. Det at folk ønsker å se på fotball gjør at vi får tilskuere som ikke ELSKER Stabæk over alt på jord, men som kommer for å se på fotballkunst. Dette gjør at Stabæk tjener penger og kan fortsette satsningen. Alan er dermed verdt mye mer enn det han gjør på banen. Han er blitt et symbol på det NYE kjaptspillende, kreative, offensive Stabæk. Han er en medvirkende årsak til at Stabæk berømmes av "experter", kollegaer, motspillere og generellt fotballelskende menn og kvinner. Når du i tillegg kritserer det at Alan "kun" er god på å lese og bryte passninger, så er poenget du unnlater å se, at dette er et utrolig offensivt middel. Du ser at med en gang Alan bryter så setter Nanne og Veigar fart fremmover, fordi de veit det blir muligheter. Denne typen forsvar er som du sier risikabel i forhold til forsvaret, men poenget at det gir oftere målsjanser for oss med de gangene han treffer, enn det gir målsjanser for motstanderne de gangene han bommer. Tenk på det du.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 24. August 2006 Del Skrevet 24. August 2006 Tenk på det du.... Tenker på det hele tiden Jeg har kanskje argumentert mer på deres prinsipper enn mine egne. Diskusjonen fra min side er nemlig ikke at Alan er for dårlig. Den er at Henning er for god! Og publikum liker vel lokale gutter som ender på landslaget også? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 24. August 2006 Del Skrevet 24. August 2006 At både henning og alan er utrolig gode er det ingen tvil om. Jeg vil at alan skal spille rett og slett fordi jeg synes at vi spiller bedre med alan på laget enn henning, hvertfall som venstre ving. Om henning burde få sjansen på bekostning av jokke eller tommy er en annen sak. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 24. August 2006 Del Skrevet 24. August 2006 Det jeg ikke skjønner er hvorfor det må stå mellom Henning og Alan. En av dem passer åpenbart best på kanten, den andre passer like åpenbart best sentralt. Henning er ingen kantspiller og han kommer aldri til å bli det. Det nærmeste han kommer, er om vi spilte 4-3-3, der han sikkert hadde passet ypperlig som indreløper. Jeg vil ha med Henning i startelleveren, men definitivt ikke på bekostning av Alan. Hvem ville vel satt IA ut av midtforsvaret fordi han er for få offensive kvaliteter og erstattet han med Jokke? For meg blir det litt samme sak, men selvsagt mer ekstremt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 24. August 2006 Del Skrevet 24. August 2006 Det jeg ikke skjønner er hvorfor det må stå mellom Henning og Alan. En av dem passer åpenbart best på kanten, den andre passer like åpenbart best sentralt. Henning er ingen kantspiller og han kommer aldri til å bli det. Det nærmeste han kommer, er om vi spilte 4-3-3, der han sikkert hadde passet ypperlig som indreløper. Jeg vil ha med Henning i startelleveren, men definitivt ikke på bekostning av Alan. Hvem ville vel satt IA ut av midtforsvaret fordi han er for få offensive kvaliteter og erstattet han med Jokke? For meg blir det litt samme sak, men selvsagt mer ekstremt. Hepp, Luksusproblem med andre ord Men hverken Alan eller Henning er typiske flankespillere. Det er vel strengt tatt ikke Somen heller. Det nærmeste vi komme en ren flankespiller i A-stallen er vel Branimir, men jeg er neimen ikke sikker på at vi kommer til å få se så mye av ham fremover. Men jeg synes for så vidt at Henning så langt har vist størst potensial som venstre flanke, men så lenge Alan er i form og laget vinner kamper ser jeg ingen grunn til å bytte. Straks vi taper en kamp, tipper jeg det er Alan ut Henning inn. @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 008 Del Skrevet 24. August 2006 Del Skrevet 24. August 2006 Fantastisk bra Blue Dream-TV. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 24. August 2006 Del Skrevet 24. August 2006 Men hverken Alan eller Henning er typiske flankespillere.Jo, hvis man ser på normalen i store fotballnasjoner er Alan en typisk kantspiller. Dette med spillere som dundrer mot dødlinjen og skrur baller inn i boksen er langt i fra det typiske, selv om det gjerne er det vi har fått for oss. Ser man på seriene sør i Europa spesielt, er den type venstrekant som vi har nå en gjenganger - også i de virkelig store lagene. Det er mer backene som er det vi tenker på når vi sier typisk kantspiller. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækdelux 0 Del Skrevet 24. August 2006 Del Skrevet 24. August 2006 Fantastisk bra Blue Dream-TV. haha, det morsomste jeg har sett på lenge! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Martin 15 Del Skrevet 24. August 2006 Del Skrevet 24. August 2006 Fantastisk innslag!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 24. August 2006 Del Skrevet 24. August 2006 Konge.... Holter og resten av BDTV imponerer... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 24. August 2006 Del Skrevet 24. August 2006 Er til en viss grad enig i at Alan er litt svak defensivt, han blir noen ganger litt ivrig fremover og innover i banen. Men jeg syns allikevel at det han skaper med ballen bør veie opp for det. Se på Barcelona. Ronaldinho har ikke mange defensive oppgaver der, og han spiller venstre midtbane. Tar du vekk Alan, Veigar og Nanne har vi igjen 7 utespillere og Jon. Vi har to sentrale midtbanespillere som er ekstremt gode til å ta defensive dype løp, og etter min mening vil disse kunne dekke opp de rommene Alan til tider etterlater seg. Nå som vi har hatt sånn suksess med Alan på kanten ville det være feil å sette han ut fordi vi er redde for motstanderen. Da får heller vi sørge for at resten av laget tar den defensive jobben blodig seriøst, så har vi tre av de mest skapende og målfarlige spillerne igjen til å skape kaos hos Rbk. Vi er ofte blitt premiert for å våge å være offensive i hodet mot Rosenborg. Hvorfor ikke fortsette? Hater lag som går til en kamp med den innstillingen at de skal forsvare seg til poeng. Vet at mange vil kalle meg naiv nå, men det er uansett min oppfatning av hvordan fotball bør spilles. Vi skal ikke forsvare oss til poeng. Men likevel skal vi ha forsvarsspillere. Tror tilogmed Barcelona har noe de kaller forsvarsspillere. Det er jo det jeg sier, at vi har de resterende spillerne på laget til å forsvare, litt flåsete sagt.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 24. August 2006 Del Skrevet 24. August 2006 Det er jo det jeg sier, at vi har de resterende spillerne på laget til å forsvare, litt flåsete sagt.. Enige om fire bak. Enige om to på topp. Enige om tre på midten. Litt uenige om hvor vi skal plassere den siste :-) Jeg er så gammeldags at jeg foretrekker en vanlig 4-4-2. Milan spiller vel feks mer som du liker, 4-3-1-2 med Kaká som bindeledd. Den rollen er veldig lik den Alan har i Stabæk nå. Og det fungerer jo godt i Milan. Så opplagt at det er flere veier til Rom. 4-4-2 eller 4-3-1-2, vi knuser Rosenborg uansett Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Color Blue 369 Del Skrevet 25. August 2006 Del Skrevet 25. August 2006 Men trener Knut Tørum akter ikke å la Sapara gå rett inn på laget til toppkampen mot Stabæk mandag. Shit, håpet bartene skulle slippe katta ut av sekken allerede på mandag Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 25. August 2006 Del Skrevet 25. August 2006 Det er jo det jeg sier, at vi har de resterende spillerne på laget til å forsvare, litt flåsete sagt.. Enige om fire bak. Enige om to på topp. Enige om tre på midten. Litt uenige om hvor vi skal plassere den siste :-) Jeg er så gammeldags at jeg foretrekker en vanlig 4-4-2. Milan spiller vel feks mer som du liker, 4-3-1-2 med Kaká som bindeledd. Den rollen er veldig lik den Alan har i Stabæk nå. Og det fungerer jo godt i Milan. Så opplagt at det er flere veier til Rom. 4-4-2 eller 4-3-1-2, vi knuser Rosenborg uansett Husk nå for all del at Milan aldri kunne spilt som de gjør uten kombinasjonen Cafu - Gattuso. En hyperoffensiv høyreback som fungerer som en høyreving, og en indreløper med arbeidskapasitet over normalen, som dekker opp for rommet backen skaper gjennom sine krumspring. Jeg har sagt det før, og sier det igjen: ----------Veigar --- Daniel ----------- ---------------- Alan ------------------ ----Henning -- Tommy -- Jocke ---- Nå er vel den formasjonen mindre aktuell post-Somen, enn pre-Somen. Kanskje har den ikke engang streifet JJ's tanker. Hadde vel ikke trodd jeg skulle si det for et par år siden, men jeg tror Tommy vil kle den Pirlo rollen i dypet utmerket. Nok om formasjon, 4-4-2 fungerer utmerket som den er i dag. Jeg merker en snikende god-følelse foran kampen mot Rbk. Frykter ingen om dagen Forza Stabæk Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
$uperTerje 81 Del Skrevet 25. August 2006 (endret) Del Skrevet 25. August 2006 (endret) Fader! Jeg har hatt en god følelse for RBK-kampen helt til lunsj i dag - etter det har jeg på følelsen av at Stabæks rekke med gode kamper blir brutt:( Endret 25. August 2006 av $uperTerje Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pjalle Nøtt 66 Del Skrevet 25. August 2006 (endret) Del Skrevet 25. August 2006 (endret) Delvis uinterressant info fra FXT.no: "Rosenborg – Stabæk 28. august kl. 19 *Seriestatistikk mellom de to lagene: RBK har vunnet åtte, Stabæk sju, uavgjort seks. Målforskjell 39-34 i favør RBK. *Rosenborg har ikke slått Stabæk siden 6. oktober 2002 (2-1). Etter det har lagene møtt hverandre fem ganger. *RBK har vunnet de tre siste seriekampene. Siste poengtap kom i bortekampen mot Start 23. juli (2-1). *Klubbrekordene er åtte kamper på rad med seier, noe RBK har klart åtte ganger – senest i perioden oktober 2002 til mai 2003. *Stabæk har vunnet to kamper på rad. Klubbrekorden er seks kamper på rad, noe de klarte i prioden juli 1997 til august 1997.. *RBK har tatt 11 poeng i andre omgang sammenliknet med stillingen ved pause. Det er best I Tippeligaen. *RBK har også scoret flest mål etter hvilen (18). *Den neste kampen til RBKs Vidar Riseth blir hans oppgjør nummer 150. Han har scoret 33 mål for RBK og Kongsvinger. *Stabæk har ikke tapt i noen av de ti kampene Veigar Páll Gunnarsson har scoret denne sesognen. " Endret 25. August 2006 av Pjalle Nøtt Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Randers 40 Del Skrevet 25. August 2006 Del Skrevet 25. August 2006 Delvis uinterressant info fra FXT.no: "Rosenborg – Stabæk 28. august kl. 19 *Seriestatistikk mellom de to lagene: RBK har vunnet åtte, Stabæk sju, uavgjort seks. Målforskjell 39-34 i favør RBK. *Rosenborg har ikke slått Stabæk siden 6. oktober 2002 (2-1). Etter det har lagene møtt hverandre fem ganger. *RBK har vunnet de tre siste seriekampene. Siste poengtap kom i bortekampen mot Start 23. juli (2-1). *Klubbrekordene er åtte kamper på rad med seier, noe RBK har klart åtte ganger – senest i perioden oktober 2002 til mai 2003. *Stabæk har vunnet to kamper på rad. Klubbrekorden er seks kamper på rad, noe de klarte i prioden juli 1997 til august 1997.. *RBK har tatt 11 poeng i andre omgang sammenliknet med stillingen ved pause. Det er best I Tippeligaen. *RBK har også scoret flest mål etter hvilen (18). *Den neste kampen til RBKs Vidar Riseth blir hans oppgjør nummer 150. Han har scoret 33 mål for RBK og Kongsvinger. *Stabæk har ikke tapt i noen av de ti kampene Veigar Páll Gunnarsson har scoret denne sesognen. " Syns dette var ganske interressant jeg... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 008 Del Skrevet 25. August 2006 Del Skrevet 25. August 2006 Fader! Jeg har hatt en god følelse for RBK-kampen helt til lunsj i dag - etter det har jeg på følelsen av at Stabæks rekke med gode kamper blir brutt:( Hva spiste du til lunsj 'a? Trøndersodd? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Randers 40 Del Skrevet 25. August 2006 Del Skrevet 25. August 2006 Fader! Jeg har hatt en god følelse for RBK-kampen helt til lunsj i dag - etter det har jeg på følelsen av at Stabæks rekke med gode kamper blir brutt:( Hva spiste du til lunsj 'a? Trøndersodd? Må være det samme som meg.... Har akkurat satsa 50 kr på Rosenborg seier.....som trøst. Håper jeg ikke trenger det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 25. August 2006 Del Skrevet 25. August 2006 De lo av meg under lunchen i dag når jeg i fullt alvor sa at vi har et bedre lag enn RBK. Jeg håper gutta slår fra seg der oppe ass. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 25. August 2006 Del Skrevet 25. August 2006 De lo av meg under lunchen i dag når jeg i fullt alvor sa at vi har et bedre lag enn RBK. Jeg håper gutta slår fra seg der oppe ass. Det er jo nettopp det som er VÅR 12. spiller. Motstandernes undervurdering. Vår 13. spiller er et kollektiv som tar det beste ut av hver enkelt spiller. På benken sitter Moral og taktikk, sammen med viten om at vi vet vi kan slå hvem som helst. Dermed spiller vi med flere spillere enn motstanderne... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Randers 40 Del Skrevet 25. August 2006 Del Skrevet 25. August 2006 De lo av meg under lunchen i dag når jeg i fullt alvor sa at vi har et bedre lag enn RBK. Jeg håper gutta slår fra seg der oppe ass. Hvis ikke så får du på alvor tenke på å bytte jobb, eller ta en lang ferie...... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå