Gå til innhold

Anbefalte innlegg

driti benken,den trenger vi ikke hvis de 11 på banen gjør jobben sin!

men for guds skyld,ikke kjør inn ulrik... han sleit mot asker i cupen, så tviler på at han har kontroll på Braaten og de gutta der!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 307
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du mener at normale tv'er får inn tv2-zebra, så ja...

Normale TV'er får inn Zebra, ja. Det avgjørende er hvor kabelselskapet har plassert kanalen på kabelbåndet. Har man en gammel TV, eller en liten TV med begrenset båndbredde, er det en viss sannsynlighet for at man ikke kan ta inn Zebra, selv om kanalen inngår i grunnpakken.

Hjemme hos meg har vi til sammen fire normale TV'er (dvs. vanlige billedrørs-TV'r), hvor kun èn av dem ikke er i stand til å ta inn Zebra. Dette er da en gammel 15-tommer vi har på kjøkkenet, som ikke har tilstrekkelig båndbredde.

I kabelselskapenes prioritering av hvor kanalene skal plasseres på kanalbåndet, blir antatte "marginale" kanaler som eksempelvis Zebra, ZTV osv. gjerne plassert lenger ut på båndet enn "primærkanaler" av typen NRK og TV2.

Jeg uttaler meg her med utgangspunkt i å ha UPC, mens forholdene kan være annerledes hos andre kabelselskaper som f.eks. Canal Digital osv.

Jo nyere TV man har, desto større sannsynlighet er det for at TV'en har tilstrekkelig båndbredde for å ta inn alle kanaler. LCD er typisk nyere TV'er, og sannsynligheten er derfor stor for å kunne ta inn flere kanaler her, enn eldre billedrørsTV'er. Men det er altså ikke teknologien som sådan, dvs. LCD vs. billedrør som er avgjørende, men derimot den respektive TV's båndbredde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Laget:

Jon

MMS-IOA-Markus-Bjørnar

Somen-HH-Tommy-Alan

Veigar-Nanne

Som Belsvik nevnte i klippet på BDTV er det viktig at vi klarer å ødelegge spillet til RBK. Sånn sett er det jævlig kjipt at ikke Jokke spiller iom at han er i mine øyne vår beste sliter og ballvinner. Men Hennning kan absolutt gjøre en bra jobb han også og jeg tror til og med at Espen kunne gjort en fin jobb som sliter om han hadde fått sjansen han også. Men ellers blir det vel Markus inn for Mike, noe jeg ikke tror vil svekke oss noe særlig. Jeg er litt skeptisk til hvor vidt dette er en kamp for Alan.. tradisjonelt sett er det jo en fordel å ha med Tom mot RBK, men han er vel et stykke unna 11ern for tiden. Uansett, så lenge de 11 som går utpå Lerkendal i dag er innstilt på å slite i filler RBK og ikke gi dem en eneste cm, tror jeg Nannskog kommer til å kontre inn et par mål mot de fire sekkeløperne de har bakerst.

Mitt tips: 1-3 og rødt kort til Riseth.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun på LCD-TV.

Feil. BilledrørsTV'er kan fint ta inn Zebra dersom båndbredden er tilstrekkelig. (Dette gjelder UPC's kabelnett. Hvordan forholdene er hos andre kabelselskaper, kjenner jeg ikke til.)

For øvrig er det verdt å nevne at 28" billedrørsTV'er (med tilstrekkelig båndbredde til å ta inn eksempelvis Zebra) nå kan fås kjøpt for kr. 1500,-.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun på LCD-TV.

Feil. BilledrørsTV'er kan fint ta inn Zebra dersom båndbredden er tilstrekkelig. (Dette gjelder UPC's kabelnett. Hvordan forholdene er hos andre kabelselskaper, kjenner jeg ikke til.)

For øvrig er det verdt å nevne at 28" billedrørsTV'er (med tilstrekkelig båndbredde til å ta inn eksempelvis Zebra) nå kan fås kjøpt for kr. 1500,-.

:: OT ::

Antar at svaret var ironisk ment ;)

ALLE kanaler idag kan tas inn på vanlige CRT tv'er. Både analoge og digitale.. Vi har ingen norske HD kanaler her i landet enda.

EDIT: foruten CMORE da.

Endret av Blaapaatur
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå som vi har fått det på det rene at det er størrelsesordenen på frekvensbåndet som er nøkkelen til hvorvidt man får inn zebra eller ikke, kan vi vel holde oss til temaet.

Endret av Flexi Knut
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kødder?! Det var et teit svar på et teit spørsmål. (Teit fordi det er stil og besvart tidligere.)

Når det gjelder kampen, har jeg ingen spesielt god følelse. Den ble ikke bedre av at Mike er ute med skade. Ikke verre heller, for den saks skyld. Hmm...

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kødder?! Det var et teit svar på et teit spørsmål. (Teit fordi det er stil og besvart tidligere.)

Når det gjelder kampen, har jeg ingen spesielt god følelse. Den ble ikke bedre av at Mike er ute med skade. Ikke verre heller, for den saks skyld. Hmm...

På en måte tror jeg at jeg følte meg litt for optimistisk tidligere.. Men etter at det ble klart at verken Mike eller Jokke kan spille har jeg fått den negative grue-meg-følelsen jeg pleier å ha før Stabæk tar 3 poeng. Så kanskje er det et godt omen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det viktigste er vel hva Tonje føler såvidt jeg husker, hvordan er magefølelsen Tonje?

Har sagt at jeg tror på 1-1, det åpner jo for alle andre resultater, men etter dagens info om skadet Mike og Jokke er jeg mer i tvil og heller mot et tap dersom Jeppe skal spille midtforsvar (vi så jo desverre hvordan det gikk i Sandefjord).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:: OT ::

Antar at svaret var ironisk ment ;)

ALLE kanaler idag kan tas inn på vanlige CRT tv'er. Både analoge og digitale.. Vi har ingen norske HD kanaler her i landet enda.

EDIT: foruten CMORE da.

Koblet ikke helt at omtalen av "normale" TV'er var ironisk ment, og mitt svar ble gitt under forutsetning at svarene var seriøst ment.

Når dette er sagt tar du derimot feil når du skriver at ALLE kanaler kan tas inn på vanlige TV'er. TV'ns båndbredde og kabelselskapets plassering av respektive kanaler, avgjør hva som kan tas inn hvor. Zebra er en kanal som typisk ikke kan tas inn på en del TV'er.

Ok, nå må jeg innrømme at jeg ikke har fått med meg hva som er sagt her tidligere om dette. Jeg tok for gitt at du virkelig mente dette med LCD-TV'er.

Da regner jeg med at vi har samme oppfatning. :lol:

Endret av Tom
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun på LCD-TV.

Det er forøvrig også verdt å nevne at nevnte 28" CRT-skjermer antagelig gir deg vesentlig bedre kvalitet på kampen på Zebra, enn LCD-TVer til det ti-dobbelte...Jeg har ennå ikke sett en flatskjerm som har imponert meg, som har kostet mindre enn 30 laken.

Fotballkamper (gresset og ballen) med skygger og hakknig, samt tenninskamper der tennisballen ser ut som en 10-12 meter lang slange er fellesnevneren for flatskjermer flest...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

for de som ikke har mulighet til å dra på kampen\blaa eller har tv2 zebra hjemme så vil kampen sendes på en av mms strømmene til tv2.

De åpner 5 min før kampstart

mms://217.13.7.25/TV2_7C

er ikke helt sikker på kanalen (1-7) så bare prøv dere frem. (siste tallet er kanal og siste bokstav er kvalitet D er best A dårligst)

denne linken vil slettes i kveld.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig førsteomgang, men RBK spiller seg opp mot slutten. De angriper bevist på vår venstre side, og det spørs vel om ikke JJ må ta noen grep i pausen. Vi er vel heldige som ikke har sluppet inn mål. Noe som irriterer meg er at dommeren ikke slår hardere ned på grisespillet til RBK. Braathen har mye stygt, og RBK skulle hatt minst 2 gule til. Strand sparker ned Tommy bakfra og hindrer overgangsmulighet og Koppinen møter IAO med knottene først.

Synes ikke RBK er bedre enn at Stabæk bør ta dette hjem i 2. omg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter med følelsen at Stabæk har mer ekstreme ferdigheter på topp. Trenger vel bare et virkelig godt angrep eller to før den sitter. Blir ikke overrasket om vi ser Jeppe inn som stopper for å få Markus ut på back for å gi litt bedre defensive ferdigheter på venstre kant

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faen, jeg blir provosert av hvordan Alan og Somen bare slentrer rundt utpå der nå!

Når de ikke klarer å bidra mer offensivt enn de gjør nå heller, så er det på tide å bytte de ut. Jesper og Tom inn; Henning ut på kanten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Kamptråd: Rosenborg - Stabæk, 28. August
  • Opprett ny...