Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 307
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Synes vel dagen er noe under grei, Kaptein Mike ute i 6-8 uker og all smak av medaljer glapp!

Blir jo litt feil å si at all smak av medaljer glapp da.. En seier til oss og et tap av de andre topplagene er vi med for fullt igjen.. vinner vi f.eks over brann og lillestrøm henger vi godt med!! Sier ikke at jeg forventer medalje, men det er feil å si at vi er ute av medaljestriden, for det er vi ikke!! Viktig at vi bare glemmer denne kampen nå, og fortsetter videre på samme måte vi stort sett har gjort etter sommeren!!

Seier mot Brann er neste punkt nå!!! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fotballmagasinet.nos sak fra kampen:

http://www.fotballmagasinet.no/?mode=news&id=4120

Eller en trønder med innlegg i dagbladet om kampen:

JAAAAAAAAAA!!!

Skrevet av: TrønderTorpedo , 28.08.2006 kl. 21:30

Fy faan æ kainn itj husk å ha vorte så gla ferr ein 1-0 seier mot Stabæk!!! Hehe arti læll ;)

Jævla Davy å tv2; vise replay tå straffesituasjon 20 ganga!! KA ME DÆM 20 SJANSAN?! Gled dåkker ferr faan åver go' å underholdanes fotbaill!! Trønderdominans!! Bart å breinnvin!!!'

Gå å lægg dåkk sossefisser! Rosa painnebånd å kvite sko!!"

Glad jeg er sivilisert :)

Endret av overlord
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi tapte fortjent, skulle hatt et straffespark, og det var utrolig at RBK bare putte en gang med:

Elendig Stabæk-spill

RBK's kjempetur med andreballene

Hjemmevennlig dommer. Braathen burde vært ute med to gule før pause.

Reiser vi oss mot Brann og vinner er alt greit, hvis ikke er det stor fare for et vi blir en middelhavsfarer i år, hvilket er over målsetning, men under hva vi realistik kunne forvente før denne runden. Vi får mobilisere voldsomt på tribunen mot Brann og vise den hvem som regjerer på Nadderud!

Forøvrig er jeg, mot normalt, kritisk til JJ's disposisjoner. Måking av ballen høyt opp i stedet for å sette eget spill, lang tid før byttene kom og disse lissom-sjansene til Strand. Enten får han få 10-15 minutter eller så kan det være.

Jeg er ikke enig i de som mener detter er årverste, vi spilte like dårlig men helt uten innsats borte mot FFK. Borte mot Start var vel omtrent like ræve som denne kampen - delt andreplass på årets bunnliste (og jeg håper det ikke blir noen reell konkuranse om den plasseringa)

Endret av Bjornh
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi begynte bra i dag og matchet Rbk bra i duellene de første 20 min. Derifra og ut 1. omgang tar Rbk over spillet.

I pausen burde Jønsson gitt Somen og Alan beskjed om hva de skulle jobbe med, hvis ikke ville de bli byttet ut etter 10 min!

Byttene var forutsigbare, men greie. De kom alt for sent til å kunne rette opp moralen som hadde sunket og spredd seg i laget.

Jeg tror en av grunnene til at vi taper i dag er fordi vi ikke spiller det spillet vi kan best. Vi forsøker å herme etter rævvafotballen til landslaget, med lange baller i bakrom og spillerne blir usikre i hvilken rolle og posisjon de skal spille.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kan fremdeles gå fra denne kampen med hodet høyt hevet,

hva? vi spilte jo helt elendig, med unntak av 2-3 stykk

Hepp,

Det er ingen skam å tape for RBK på lerkendal...

Måten vi gjør det på derimot, den kandiskuteres! :)

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skandaleinnsats! Og for en møkkadommer, det var jo klar straffe!! Hvertfall tydelig at vi trenger nye spillere. Så vi fikk han nye fra Lazio (hvorfor spilte ikke han)???

Kan vi hente noen fra Lazio må vi vel kunne hente noen fra Lillestrøm og, det kan vel ikke skade å legge inn et bud på Koren?

Synes det var veldig defensivt å ta ut alan i dag. Han er jo en av få som kan skape noe for stabæk.

Nei, nå er jeg skikkelig skuffa! Få inn Koren og Peter Mátè så har jeg fortsatt tro på medalje!

Mulig jeg er veldig gretten nå fordi vi tapte, men kan du være så snill og glemme Koren og Mate? Skjønner du ikke at vi ikke har råd til å hente en av våre sterkeste rivalers beste spillere?? Stabæk betalte ikke noe for Keller, han fikk gå av Lazio, altså kan det ikke sammenlignes med å skulle kjøpe Koren fra LSK. Det er som om en kar med inntekt på 200.000 skulle kjøpt seg en Koenigsegg. Det funker bare ikke!!! Skjønner du det ikke??????

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En mann som kan gå med hevet hode etter den miserable forestillingen i går, er Jon! Han holdt oss inne i kampen. Han hadde en stygg miss, men Braaten sto såpass dårlig plassert at han ikke kunne score på den allikevel. Ellers var IA ruvende i forsvaret nok en gang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der er så mye prat om "fortjent" og "ikke fortjent" i fotball. "Rosenborg fortjente å vinne". Ja, men bare fordi Rosenborg scoret et mål og Stabæk ingen. Straffesituasjoner er det nok av, og denne gangen gikk det i vår disfavør. Tough luck. Det laget som scorer flest mål "fortjener" å vinne. Husker en kamp på Nadderud mot Viking der jeg tror vi hadde seks skudd i treverket, et utall andre sjanser og en Tryggvi som skjøt på nærsagt alt av sjanser og halvsjanser. Gode skudd også! Viking vant vel kampen 1-0 etter å ha scoret på sin eneste sjanse. Var det fortjent? Ja, fordi de puttet ballen i mål og Stabæk bare i stengene og utenfor. Hadde det vært "ufortjent" hvis vi hadde fått med oss ett poeng fra Lerkendal i går? Slettes ikke, fordi vi da hadde scoret like mange mål som motstanderen. Eller hindret motstanderen i å score mer enn oss. Prosentandel possession kan often si noe om kampens utfall, men det er egentlig uinteressant. Det er mål som gir poeng.

Og høres dette i overkant kynsik ut? Helt sikkert. Men det er så deilig å være kynsik på en dag som denne, der det å åpne morgenavisen ikke er like gøy som på andre dager etter helgen. Nå skal vi heve hodet og slukke Brann!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Er det bare jeg som reagerer på at Tetty ikke ble utvist i for to gule kort etter at han holdt igjen Veigar på en overgan etter RBK dødball?

@ringo

Er det sant? Dette bør vi klage på! Det er en jo formell feil!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Er det bare jeg som reagerer på at Tetty ikke ble utvist i for to gule kort etter at han holdt igjen Veigar på en overgan etter RBK dødball?

@ringo

Er det sant? Dette bør vi klage på! Det er en jo formell feil!

Hepp,

Han fikk jo da ikke gult kort i den situasjonen... Han skulle dog hatt det, og han skulle vært utvist...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

@ringo

Nei, og dommern var for feig ved flere anledninger ovenfor RBK. Straffen og tettey.

Vi fikk forsåvidt noen veldig billige frispark, men aldri i situasjoner som betydde noe. Vi ble også snytt for et opplagt frispark i farlig posisjon i andre omgang.

Men men, ballen er rund og RBK hadde nok mest lyst til å vinne i går. Det var stolpe ut for RBK i mye av kampen og jeg må nok innrømme at det hadde et rent ran om vi hadde fått med oss et poeng. Får bare håpe stabæk reiser kjerringa og går for seier mot Brann på Nadderud. Vi må ta 3-poengere framover for å henge med i teten, og det forutsetter at laget har ordentlig lyst til å vinne og kjemper hardt til fløyta går. Brann har nok også lyst til å vinne den kampen, siden de fortsatt henger med i medaljestriden, så den kampen kan gå begge veier.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

helt klart gult kort til han der igjen, men domeren virket svært lite konsekvent mens linjemennene bare var forvirra og ikke skjønte stort av det som foregikk... er vel den merkligeste kampen jeg har sett blitt utført av en dommertrio, de gjorde virkelig alt inkonsekvent og forandra meninger og jeg vet ikke hva

Lenke til innlegg
Del på andre sider

helt klart gult kort til han der igjen, men domeren virket svært lite konsekvent mens linjemennene bare var forvirra og ikke skjønte stort av det som foregikk... er vel den merkligeste kampen jeg har sett blitt utført av en dommertrio, de gjorde virkelig alt inkonsekvent og forandra meninger og jeg vet ikke hva

Hepp,

Jeg mener også at dommeren gjorde tegn til å trekke gult kort nummer to opp av lomma, kom på at Tetty alt hadde fått kort fra før og ombestemte seg...

Det hadde vel ikk vært noe å si på om Braathen hadde fått et par gule også... Synes som sagt at RBK hadde mye stygge etterslengere i denne kampen!

Disse tingene irriterer mer enn straffen Veigar skulle hatt!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Jeg mener også at dommeren gjorde tegn til å trekke gult kort nummer to opp av lomma, kom på at Tetty alt hadde fått kort fra før og ombestemte seg...

Det hadde vel ikk vært noe å si på om Braathen hadde fått et par gule også... Synes som sagt at RBK hadde mye stygge etterslengere i denne kampen!

@ringo

Det er jo også et tegn på at de ville mer enn oss i denne kampen, og kjempet mer for å få ballen. Men jeg er helt enig i at de burde vært avblåst mer og fått flere gule kort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så hva mener dere dommeren skulle gjort! Man kan da ikke vise ut RBK-spillere. Ihvertfall ikke på Lerkendal.

Jeg synes forøvrig han derre Ivar Risett eller hva han nå heter var en tvers igjennom ufin og usympatisk fotballspiller!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skikkelig drittdag i dag. Håper Brann eller LSK vinner serien.

Eh, jeg håper Stabæk vinner serien, LSK er minst like usympatiske som RBK så hvis ikke vi vinner håper jeg på Brann (sympatisk lag fra usympatisk by)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes forøvrig han derre Ivar Risett eller hva han nå heter var en tvers igjennom ufin og usympatisk fotballspiller!

Han heter Wiseth. Sønn av Marvin og har fullmakt til å gjøre hva han lyster innenfor Trondheims bygrenser.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så hva mener dere dommeren skulle gjort! Man kan da ikke vise ut RBK-spillere. Ihvertfall ikke på Lerkendal.

Hepp,

Christer Basma fremstod vel ikke som sympatien selv han heller... Skal tro hvordan mannen klarer å stå oppreist uten ryggrad?

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

@ringo

Det er vel litt symptomatisk på klassisk hjemmedømming? Først overser dommeren klare gule, orange og røde kort, før han ikke vil gi oss straffe. Synes Strand også kunne fått gult i 1. omg da han jogger rolig opp i ryggen på Tommy, sparker han ned (uten å være i nærheten av ballen) og lunter rolig hjemover. Jeg kaller det sabotering av spillet og vi mistet nok en overgangsmulighet

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Kamptråd: Rosenborg - Stabæk, 28. August
  • Opprett ny...