Color Blue 369 Del Skrevet 23. August 2006 Del Skrevet 23. August 2006 Håper han derre Høgmo kommer tilbake som RBK-trener nå før helgen. Har hørt at han begynner å føle seg ganske så bra etter psykmeldingen. Da risikerer vi vel en Høgmo-effekt på lik linje med Tørum-effekten....eller? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 23. August 2006 Del Skrevet 23. August 2006 He he! Ja, kanskje man skulle skiftet trener regelmessig etter hver 5. kamp for å få et boost hver gang. La 2-3 trenere sirkulere på jobb. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
the bluesbrothers 2 Del Skrevet 23. August 2006 Del Skrevet 23. August 2006 Skjønner ikke hvordan folk kan vurdere å sette ut Alan? Han har jo vært kanongod siden sommerpausen og skapt en hel haug med sjanser for Stabæk, og mange av dem har resultert i mål. Som nå sist, 2-2 scoringen mot Lyn må Alan få en stro del av æren for. Mot Tromsø herjet han, han spilte Veigar nydelig frem til en scoring mot Sogndal i cupen. Scoret selv et fantastisk mål mot Molde... Han skal altså være for dårlig defensivt? Kan noen komme med noen konkrete eksempler på det? Farlige situasjoner eller helst mål som har kommet som ett resultat av dårlig defensivt spill av Alan? Er det noen kamper siden sommer pausen hvor vi har slitt med det defensive på venstrekanten som har gjort at Alan burde/ ble byttet ut. Da tenker jeg ikke på sene bytter som er gjort for å trygge en ledelse, som f.eks. var tilfellet mot Lyn. Det må jo være ganske graverende defensive mangler som gjør at man ønsker å sette ut en spiller som er så skapende offensivt som Alan har vært i det siste? Kom med noen eksempler, det holder ikke med at han plasserer seg feil i ny og ne. Det må vel trenere og spillere kunne korrigere han på underveis, eller hva? Greit, vi skal spille mot RBK og må forvente å bli presset tilbake på banen. Men er det ikke da bra at vi har en kjapp spiller som rbk vet kan skape mass trøbbel for dem luskende på kanten? Setter han dem litt under press, kan de ikke ta så store sjanser. Man er nødt til å gi motstanderen litt trøbbel. Prøv å se en del angrep mot Stabæk, og se hvor Alan befinner seg. Kan ikke komme opp med noen konkrete episoder på strak arm, men de finnes. Feil forplanter seg, og når Alan pluselig jager en ball over til høyresiden, åpner det seg rom på venstre flanke. Det igjen kan føre til at Bjørnar går for langt frem og det blir rom bak han, eller at Tommy skyver over på venstre og gir rom på midten. Alan hadde vært en god defensiv spiller i feks 4-4-1-1 der han er hengende spiss. Der vil den hengende spissen ha en helt annen rolle. Sålenge vi ønsker å spille med 4 på midten, er Alan for dårlig defensivt. Som sagt, prøv å la øynene følge Alan et par angrept istedetfor ballen, så skal du få en overaskelse. Nå synes jeg du tar i litt her! alan har blitt utrolig mye bedre defensivt en han var i starten av sesongen. greit at han fortsatt mangler endel men så har vi jo tross alt to defensive midtbanespillere på midten i form av tommy og jokke. hvis henning kommer inn mot rbk kan midtbanenfireren kanskje bli for dårlig defensivt med alan. men med jokke og steners bak der trenger vi to offensive kanter for å få flyt i angrepsspillet! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Randers 40 Del Skrevet 23. August 2006 Del Skrevet 23. August 2006 Det er en gammel floskel som heter at ANGREP ER DET BESTE FORSVAR. Dette gjelder definitivt mot RBK. Klarer vi å stresse dem fremover, så kommer de ikke med så mange mann som de pleier. Plutselig får de mange spillere som ikke helt vet om de skal angripe eller forsvare, forvirringen er totalt, og Stabæk scorer. Det er denne måten vi kan vinne på. Husk de gangene vi har slått dem, så er det ved høyt press fra start. I 6-1 kampen så hadde vi 3 mål etter 15 min. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Notrac 16 Del Skrevet 23. August 2006 Del Skrevet 23. August 2006 Håper på Hauger og Strand fra start mot RBK. Daniel inn raskt om Strand ikke får det til å fungere. ...... når man tenker på det... fint å ha en stall med bredde... lenge siden jeg følte at vi hadde så mye å gå på at jeg var i tvil om start 11. :-) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
trond 47 Del Skrevet 23. August 2006 (endret) Del Skrevet 23. August 2006 (endret) Samtlige utespillere på etthvert fotballag gjør feil, også Alan. Spørsmålet mitt var om hans defensive mangler er så store at hans offensive kvaliteter ikke opphever det. Etter min mening er hans offensive kvaliteter så bra at vi heller får innrette oss etter at han ikke alltid opptrer som han skal defensivt. Setter vi han ut av laget nå lurer jeg på hvorfor i allverden vi kjøpte han. Endret 23. August 2006 av trond Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Randers 40 Del Skrevet 23. August 2006 Del Skrevet 23. August 2006 Samtlige utespillere på etthvert fotballag gjør feil, også Alan. Spørsmålet mitt var om hans defensive mangler er så store at hans offensive kvaliteter ikke opphever det. Etter min mening er hans offensive kvaliteter så bra at vi heller får innrette oss etter at han ikke alltid opptrer som han skal defensivt. Setter vi han ut av laget nå lurer jeg på hvorfor i allverden vi kjøpte han. Amen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
trond 47 Del Skrevet 23. August 2006 Del Skrevet 23. August 2006 Håper på Hauger og Strand fra start mot RBK. Daniel inn raskt om Strand ikke får det til å fungere. ...... når man tenker på det... fint å ha en stall med bredde... lenge siden jeg følte at vi hadde så mye å gå på at jeg var i tvil om start 11. :-) Enig. Veigar og Nannskog har jo skuffet stort i år som spisspar. Passer overhodet ikke sammen. Det er på tide å gjøre noe! Hvor mange mål har de tilsammen? 22? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Randers 40 Del Skrevet 23. August 2006 Del Skrevet 23. August 2006 Håper på Hauger og Strand fra start mot RBK. Daniel inn raskt om Strand ikke får det til å fungere. ...... når man tenker på det... fint å ha en stall med bredde... lenge siden jeg følte at vi hadde så mye å gå på at jeg var i tvil om start 11. :-) Enig. Veigar og Nannskog har jo skuffet stort i år som spisspar. Passer overhodet ikke sammen. Det er på tide å gjøre noe! Hvor mange mål har de tilsammen? 22? Tja 4 mål mer enn Start og 3 mål mer enn Lyn. Vi burde vel forvente mer...... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Andreas 3 516 Del Skrevet 23. August 2006 Del Skrevet 23. August 2006 Jeg synes forsåvidt Daniel har gjort det ganske bra de siste kampene selv om han ikke har scoret jeg da. Mot Lyn hadde de en veldig god gustafsson i mål. Alle avslutningene untatt lobben var vel ganske bra. Han fikk nesten satt ett spektakulært mål mot odd og jeg tror han er nære en scoring nå. Jeg synes det blir tull å starte med Strand, men ville gjerne sett han innpå etter 60 min. han har sikkert god selvtillit med 4 mål denne uka, og selvtilliten blir nok ikke dårligere av at han får hele 30(!) min.. En jeg gjerne ville sett på midten mot Rbk er Henning. Men vis Jokke er helt skadefri blir vel han foretrukket fordi det blir nok fokus på det defansive mot Rosenborg. Men aller helst ville jeg sett Henning på midten med Tommy. Og til diskusjonen om Alan bør spille sier jeg:SPILL!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Notrac 16 Del Skrevet 23. August 2006 Del Skrevet 23. August 2006 De aller fleste forventer at Daniel skal starte. Også RBK. Kan være et sjakktrekk å sette inn Strand fra start og gi ham noen minutter. Viktig å gi næring til ham også når han viser takter og form. Henning fra start er også offensivt og et godt valg mot RBK. Vi må ikke tenke defansivt fra start. Det gir vel også svar på om Alan bør spille.... SPILL - Angriiiiiip Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Guldberg 0 Del Skrevet 23. August 2006 Del Skrevet 23. August 2006 De aller fleste forventer at Daniel skal starte. Også RBK. Kan være et sjakktrekk å sette inn Strand fra start og gi ham noen minutter. Viktig å gi næring til ham også når han viser takter og form. Henning fra start er også offensivt og et godt valg mot RBK. Vi må ikke tenke defansivt fra start. Det gir vel også svar på om Alan bør spille.... SPILL - Angriiiiiip Syntes ikke dette er kampen å sette ut Daniel.. Er store rom på Lerkendal, og forsvaret til Rosenborg mangler en del hurtighet. Tror dette er en kamp der Daniel fort kan slå skikkelig til! Strand kan heller få 30 min hvis det ikke klaffer for oss på topp, og heller få sjansen fra start i en annen kamp.. Alan MÅ starte, og stemmer også for Henning inn for Jokke.. Henning har utrolig bra løpskraft, og jeg tror han passer bra inn i denne kampen! Kan sette inn på jokke mot slutten når vi skal "safe" inn ledelsen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
overlord 16 Del Skrevet 23. August 2006 Del Skrevet 23. August 2006 De aller fleste forventer at Daniel skal starte. Også RBK. Kan være et sjakktrekk å sette inn Strand fra start og gi ham noen minutter. Viktig å gi næring til ham også når han viser takter og form. Henning fra start er også offensivt og et godt valg mot RBK. Vi må ikke tenke defansivt fra start. Det gir vel også svar på om Alan bør spille.... SPILL - Angriiiiiip Mener du da at Strand skal starte for så å spille i 30 minutter for så å bytte han ut hvis han ikke scorer??? Nei denne kampen er for viktig til å gamble. La Daniel spille fra start, men sett gjerne inn Strand i 2. omg hvis det ikke stemmer fremmover. "Never change a winning team" er det noe som heter, det bør vel gjelde oss også. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 23. August 2006 (endret) Del Skrevet 23. August 2006 (endret) Er rimelig sikker på at taktikken blir som borte mot Odd. Kompakt og defensivt orientert. Rimelig sikker på at Nanne/Veigar starter på topp, til tross for at Strand ble nevnt i mitt forrige innlegg. Somen er bankers på høyrekant, mens det er noe mer åpent på venstre. Blir nok Henning eller Alan, men også Bjørnar kan bekle den rollen om det defensive skal prioriteres. Jeg mener at Alan burde starte, til tross for noe manglende defensive ferdigheter. Jeg frykter at vi blir liggende for lavt i presset, og da er det viktig at kantene innehar gode offensive ferdigheter, og jeg tror ikke mange protesterer på at Alan har de mest ekstreme offensive ferdighetene av våre potensielle kanter. Et alternativ jeg gjerne skulle sett er en variasjon mellom 4-4-2 og 4-4-1-1, der Alan kan gå inn som hengende spiss og Veigar ut på kant. Vil nok garantert medføre forvirring hos det aldrende RBK-forsvaret. Jeg ser helst at Stabæk går ut i 100, ala Lyn i siste kamp. RBK har slitt litt før spillet har satt seg de siste kampene. Store Stabæk-sjanser vil nok gjøre de nervøse Det er et kjent fenomen at scoringene kommer hyppigere utover i kampene, med flest mål siste kvarter. Har en fetter som skrev hovedoppgave på dette på idrettslinja, og tallmaterialet var hentet fra samtlige scoringer i TL tilbake på 90-tallet.Årsaken i dette ligger nok dels i slitne spillere som gjør mer feil og dels i at lagene spiller med større risiko mot slutten når de jager utligninger. Skal vi satse på denne friske oppstillingen (4-4-1-1): Jon MMS-Mike-IAO-Markus Somen-Henning-Tommy-Veigar Alan Nannskog Endret 23. August 2006 av Håvard Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 23. August 2006 Del Skrevet 23. August 2006 De aller fleste forventer at Daniel skal starte. Også RBK. Kan være et sjakktrekk å sette inn Strand fra start og gi ham noen minutter. Viktig å gi næring til ham også når han viser takter og form. Henning fra start er også offensivt og et godt valg mot RBK. Vi må ikke tenke defansivt fra start. Det gir vel også svar på om Alan bør spille.... SPILL - Angriiiiiip Jeg tror kanskje det med "de aller fleste" gjelder også Stabæk... Daniel er nemlig eneste blant aktive spillere med mer enn en sesong som aldri har kommet innpå som innbyttere. (Somen har heller aldri kommet innpå som innbytter, Håkon Skogseid har bare en kamp, og den var fra start). Når man først blar opp med slike tall så får vi ta med at å ikke ha med Knudsen og Kjølø fra start vil ligge i nærheten av en "Daniel-effekt". Jon har nemlig bare en gang før kommet innpå som innbytter (i 2003, han har 185 kamper). Mike har vært benyttet reserve tre ganger (to i 2000 og en i 2001) - ikke så mye sammenlignet med 200 kampene har fra start. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
KongKjakan 4 Del Skrevet 23. August 2006 Del Skrevet 23. August 2006 Du burde hatt en egen statistikktråd du, Albert. Evt en "Vi spør - Albert svarer-tråd". Bra jobba, kul info.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 23. August 2006 (endret) Del Skrevet 23. August 2006 (endret) Du burde hatt en egen statistikktråd du, Albert. Evt en "Vi spør - Albert svarer-tråd". Bra jobba, kul info.... Takk. jeg har jo en tråd da se her. Men den er vel mer "Albert svarer - uten at noen spør". (Og når jeg først henviser til "tråden min" må jeg jo skryte litt av denne forhåndanalysen av kveldens kamp: "Vi vet egentlig ikke avstanden til gullet, Lillestrøm kan vinne hengekampen mot Lyn - selv om det er svært usannsynlig. Både Brann og Lillestrøm sliter med et "gullsyndrom" og klarer ikke å vinne kamper fordi de tror de skal vinne serien." Selv om de nesten klarte det...) Endret 23. August 2006 av Albert Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
$uperTerje 81 Del Skrevet 23. August 2006 (endret) Del Skrevet 23. August 2006 (endret) Når HamKam, Molde og Stabæk vinner i helgen - så leder vi serien på målforskjell:) HamKam har en evne til å ta poeng mot de hvilket lag som helst, Brann vakler litt for tiden og vi er supergode - her lukter det 1.plass... (det er ihvertfall lov å drømme... hehe) Endret 23. August 2006 av $uperTerje Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 23. August 2006 Del Skrevet 23. August 2006 Når HamKam, Molde og Stabæk vinner i helgen - så leder vi serien på målforskjell:) HamKam har en evne til å ta poeng mot de hvilket lag som helst, Brann vakler litt for tiden og vi er supergode - her lukter det 1.plass... (det er ihvertfall lov å drømme... hehe) HamKam vinner bare de kampene de på død og liv må (sånn cirka sitat fra Grodås.) Spørs om de ikke må på kvalik-plass før det er så alvorlig. Men nå er vel LSK det nærmeste HamKam kommer et lokalderby. Molde mot Brann bærer også et preg av lokalderby, og Molde MÅ vinne for ikke å henge etter. Både HamKam og Molde kommer garantert til å ofre alt til helgen. Tviler på at de vinner, men ser ikke bort fra at både Brann og LSK avgir poeng. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 119 Del Skrevet 23. August 2006 Del Skrevet 23. August 2006 Håper han derre Høgmo kommer tilbake som RBK-trener nå før helgen. Har hørt at han begynner å føle seg ganske så bra etter psykmeldingen. Jeg tror ikke det, årsaken har noe med andre i brakka å gjøre, og da klarer dere vel ganske enkelt å legge sammen 2 og 2.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 23. August 2006 Del Skrevet 23. August 2006 Er til en viss grad enig i at Alan er litt svak defensivt, han blir noen ganger litt ivrig fremover og innover i banen. Men jeg syns allikevel at det han skaper med ballen bør veie opp for det. Se på Barcelona. Ronaldinho har ikke mange defensive oppgaver der, og han spiller venstre midtbane. Tar du vekk Alan, Veigar og Nanne har vi igjen 7 utespillere og Jon. Vi har to sentrale midtbanespillere som er ekstremt gode til å ta defensive dype løp, og etter min mening vil disse kunne dekke opp de rommene Alan til tider etterlater seg. Nå som vi har hatt sånn suksess med Alan på kanten ville det være feil å sette han ut fordi vi er redde for motstanderen. Da får heller vi sørge for at resten av laget tar den defensive jobben blodig seriøst, så har vi tre av de mest skapende og målfarlige spillerne igjen til å skape kaos hos Rbk. Vi er ofte blitt premiert for å våge å være offensive i hodet mot Rosenborg. Hvorfor ikke fortsette? Hater lag som går til en kamp med den innstillingen at de skal forsvare seg til poeng. Vet at mange vil kalle meg naiv nå, men det er uansett min oppfatning av hvordan fotball bør spilles. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 23. August 2006 Del Skrevet 23. August 2006 Er til en viss grad enig i at Alan er litt svak defensivt, han blir noen ganger litt ivrig fremover og innover i banen. Men jeg syns allikevel at det han skaper med ballen bør veie opp for det. Se på Barcelona. Ronaldinho har ikke mange defensive oppgaver der, og han spiller venstre midtbane. Tar du vekk Alan, Veigar og Nanne har vi igjen 7 utespillere og Jon. Vi har to sentrale midtbanespillere som er ekstremt gode til å ta defensive dype løp, og etter min mening vil disse kunne dekke opp de rommene Alan til tider etterlater seg. Nå som vi har hatt sånn suksess med Alan på kanten ville det være feil å sette han ut fordi vi er redde for motstanderen. Da får heller vi sørge for at resten av laget tar den defensive jobben blodig seriøst, så har vi tre av de mest skapende og målfarlige spillerne igjen til å skape kaos hos Rbk. Vi er ofte blitt premiert for å våge å være offensive i hodet mot Rosenborg. Hvorfor ikke fortsette? Hater lag som går til en kamp med den innstillingen at de skal forsvare seg til poeng. Vet at mange vil kalle meg naiv nå, men det er uansett min oppfatning av hvordan fotball bør spilles. Vi skal ikke forsvare oss til poeng. Men likevel skal vi ha forsvarsspillere. Tror tilogmed Barcelona har noe de kaller forsvarsspillere. Sammenlikningen med Barca er jo spennende, siden de bl.a. spiller med én spiss. Når det gjelder å sette inn Henning, er det ikke snakk om å sette inn en dundermidtstopper på midten. Vi setter inn en av de beste U21-spillerne i landet, og en spiller som ble spådd landslagsplass i en alder av 21 denne sesongen. Han er ikke akkurat noen dårlig venstrekant! I forhold til Alan er han først og fremst bedre defensivt og større arbeidskapasitet, men det er ikke dermed sagt at han ikke holder mål offensivt. Forslaget om å spille 4-4-1-1 med Veigar på kant og Alan sentralt har en glimrende tanke, og en håpløs. Den glimrende er Alan som hengende spiss, den håpløse er Veigar som kant. Dette blir som under Semb der man brukete spisser i alle mulige posisjoner fordi han hadde gode spisser og dårlige midtbanespillere. Det eneste Veigar kan bidra med fra kant er å være spiss. Så hvorfor ikke la han være spiss? Vi har et luksusproblem. Jeg ville gjerne hatt både Daniel, Veigar, Andreas, Alan, Henning, Jeppe, Jokke, Tommy, Bjørnar og Markus fra start. Vi har bare plass til to spisser, tre midtbanespillere (+Somen) og en back. Da blir det en spiss, to midtbanespillere og en back på benken. Mener det bør være Andreas, Alan, Jeppe og Markus. Ikke fordi de er dårlige fotballspillere, men fordi de andre er jævlig gode. I tillegg har samtlige fire gode egenskaper å sette innpå (stor spiss, jævlig god dribler mot slitne forsvarere, etablert og superrutinert midtbanegeneral og murstein av en midtstopper) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 24. August 2006 (endret) Del Skrevet 24. August 2006 (endret) den håpløse er Veigar som kant. Dette blir som under Semb der man brukete spisser i alle mulige posisjoner fordi han hadde gode spisser og dårlige midtbanespillere. Det eneste Veigar kan bidra med fra kant er å være spiss. Så hvorfor ikke la han være spiss?Veigar er jo opprinnelig kantspiller..? Allikevel er jeg enig i at det ikke er noe poeng å flytte på han. Det ville vært direkte dumt når han presterer så bra i angrep og angrepet fungerer så bra med han. Jeg ser heller ikke behovet for å flytte Alan inn i banen. Det er etter mitt syn riktigere å plassere han i en litt fri rolle på kanten. Det er for passivt å tenke at Alan ikke er trygg nok defensivt mot gode lag. Vi kan like gjerne snu på det og si at mot gode lag får vi ikke nok kreativitet og offensivt register uten Alan. For øvrig mener jeg at Henning bør spille, men som sentral midtbane. Og Markus bør foretrekkes på venstrebacken. Endret 24. August 2006 av Perfect 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 119 Del Skrevet 24. August 2006 Del Skrevet 24. August 2006 Veigar er jo opprinnelig kantspiller..? Allikevel er jeg enig i at det ikke er noe poeng å flytte på han. Det ville vært direkte dumt når han presterer så bra i angrep og angrepet fungerer så bra med han. Jeg ser heller ikke behovet for å flytte Alan inn i banen. Det er etter mitt syn riktigere å plassere han i en litt fri rolle på kanten. Det er for passivt å tenke at Alan ikke er trygg nok defensivt mot gode lag. Vi kan like gjerne snu på det og si at mot gode lag får vi ikke nok kreativitet og offensivt register uten Alan. For øvrig mener jeg at Henning bør spille, men som sentral midtbane. Og Markus bør foretrekkes på venstrebacken. Hvis vi trener litt med Veigar på kant så kan det forvirre motstanderene når de plutselig bytter plass, men som hovedregel tror jeg laget spiller best når folk spiller på sine faste plasser. Det er vanskelig å velge mellom Henning og Alan, men lettere mellom Bjørnar og Markus. Bjørnar er født i 85 og er framtiden, Markus i 72 og har vel 1-3 år igjen. Hvis Markus er en anelse bedre enn Bjørnar vil jeg fortsatt velge Bjørnar, og jeg ser på dem som like gode i sum (Markus sterkest def., Bjørnar off.) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 24. August 2006 Del Skrevet 24. August 2006 Ser at RBK henter Sapara og håper han blir spilleklar mot Stabæk Ikke meg imot om han kommer innpå på mandag. Språkproblemer og ukjente lagkamerater tror jeg mer er en fordel for oss en RBK Veigar er jo opprinnelig kantspiller..? Spiller visst det på landslaget. Spørsmålet er hvor mye bedre defensivt Veigar er enn Alan. Uansett tror jeg det er positivt at Veigar/Nanne/Alan kan gjøre korte omrokeringer for å skape forvirring Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 24. August 2006 (endret) Del Skrevet 24. August 2006 (endret) Veigar er jo opprinnelig kantspiller..? Spiller visst det på landslaget. Spørsmålet er hvor mye bedre defensivt Veigar er enn Alan. Uansett tror jeg det er positivt at Veigar/Nanne/Alan kan gjøre korte omrokeringer for å skape forvirring Hva Veigar opprinnelig er skal jeg ikke si noe om, men at han har spilt på kanten på landslaget er korrekt. I kampen i forrige uke - hvor han kom inn som reserve i annen omgang - så det for meg ut som han spilte helt foran og sentralt. (Vet ikke hva treneren hadde bedt ham om, men på kantene var han ikke, selv om han iblant måtte litt bakover på banen for å hente ballen, Islands midtbane ga ikke spissene mye hjelp). Endret 24. August 2006 av Albert Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 24. August 2006 Del Skrevet 24. August 2006 Veigar er jo en god førsteforsvarer. Riktignok blir det en del frispark ut av det, men det er av den typen man kan kalle taktiske. Den kvaliteten tror jeg imidlertid er minst like nyttig i den posisjonen han spiller nå som ute på kanten. Når det gjelder Alan, føler jeg at jeg er mer optimistisk enn jeg har inntrykk av at mange andre er i forhold til det defensive. Han har absolutt potensiale til å bli en utmerket førsteforsvarer han óg. Jeg blir ikke overrasket om Alan til neste sesong fremstår som en viktig spiller også i det defensive. Det er bare snakk om mer trening og erfaring. Kvalitetene har han. De som mener Mifsud er viktig for LSK defensivt, bør også se potensialet i Alan. Kan ikke se noen som helst grunn til å flytte på verken Alan eller Veigar eller ikke å holde Alan som et klart førstevalg på venstrekant. Perioder med posisjonsbytte underveis i kamper, i totalfotballens ånd, går selvsagt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 24. August 2006 Del Skrevet 24. August 2006 Regner med at RBK har fått med seg kvalitetene fra Alan. Dersom han spiller blir nok trykket på RBKs høyreside dårligere enn om f.eks Tom spiller. Tror at høyrebacken (Basma?) ikke våger å bli med på så mange raid oppover når han i tillegg på passe på uberegnlige Alan Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 24. August 2006 Del Skrevet 24. August 2006 Veigar er jo en god førsteforsvarer. Riktignok blir det en del frispark ut av det, men det er av den typen man kan kalle taktiske. Den kvaliteten tror jeg imidlertid er minst like nyttig i den posisjonen han spiller nå som ute på kanten. Når det gjelder Alan, føler jeg at jeg er mer optimistisk enn jeg har inntrykk av at mange andre er i forhold til det defensive. Han har absolutt potensiale til å bli en utmerket førsteforsvarer han óg. Jeg blir ikke overrasket om Alan til neste sesong fremstår som en viktig spiller også i det defensive. Det er bare snakk om mer trening og erfaring. Kvalitetene har han. De som mener Mifsud er viktig for LSK defensivt, bør også se potensialet i Alan. Kan ikke se noen som helst grunn til å flytte på verken Alan eller Veigar eller ikke å holde Alan som et klart førstevalg på venstrekant. Perioder med posisjonsbytte underveis i kamper, i totalfotballens ånd, går selvsagt. Hepp, Det blir å sammenligne epler og pærer i grunn... Jeg er enig i at Mifsud og Alan har noen av de samme egenskapene i størrelse, tempo og intensitet. Men det defenisve spillet til LSK og Stabæk er ganske forskjellig, både i organisering og utførelse. Derfor blir det vanskelig å sammenligne de to. De har også en ulik utgangspossisjon på banen som også gir forskjellig konsekvens av f.eks. feilpossisjonering. Men jeg er enig i at Alan har utviklet det defensive spillet sitt og så lenge vi har sentrale midtbanespillere som orker å tette hullene alan etterlater seg, samt at han skaper såpass mye som han gjør offensivt så er jeg også mer positivt innstilt Alan. Men dette har muligens vel så mye med at de andre spillerene har utviklet en forståelse for hvordan vi skal bruke Alan å gjøre. @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 24. August 2006 Del Skrevet 24. August 2006 Er det mulig å få be om en aldri så liten før-kamp-analyse, @ringo? Dette er jo årets viktigste kamp. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå