Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 206
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ny kamp, nye muligheter. Viking kampen er nå glemt og alt skal nå ses fram till 24.sep. VI SKAL GRUSE FFK!

Sorry så fort går det ikke å glemme Vikingkampen. Regner med at det er flere enn meg som skal på jobb på en arbeidsplass som ikke bare består av Stabæksupportere i morgen.

Men takk for forsøket. Utover dagen i morgen eller i løpet av tirsdagen gjør jeg sikkert mitt beste for å få slettet dette innlegget....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny kamp, nye muligheter. Viking kampen er nå glemt og alt skal nå ses fram till 24.sep. VI SKAL GRUSE FFK!

FFK har vel til nå ikke en eneste borteseier, men den trenden snur nok mot Stabæk. Dessuten har de et godt tak på oss, de viste helt klart hvordan vi skulle tas i Fredrikstad.

Jeg frykter denne kampen faktisk mer enn hva jeg fryktet kampen i dag. Vi er rett og slett inne i en dyp krise.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

FFK har vel til nå ikke en eneste borteseier, men den trenden snur nok mot Stabæk. Dessuten har de et godt tak på oss, de viste helt klart hvordan vi skulle tas i Fredrikstad.

Jeg frykter denne kampen faktisk mer enn hva jeg fryktet kampen i dag. Vi er rett og slett inne i en dyp krise.....

Godt tak på oss? Tapet i Fredrikstad var det første nederlaget vårt mot dem noensinne!

OK, det hører med til historien at vi har møtt dem bare fire ganger, og vunnet to, hvorav en i cupen

Edit: Sorry - var litt kjapp der, vi har en cupkamp til mot FFK - de var de første som slo oss ut i cupen. Vi debuterte nemlig i 1921 og ble slått ut av ett av den tidens storlag, nemlig FFK. Hjemme og etter ekstraomganger tapte vi 0-1

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt tak på oss? Tapet i Fredrikstad var det første nederlaget vårt mot dem noensinne!

OK, det hører med til historien at vi har møtt dem bare fire ganger, og vunnet to, hvorav en i cupen

Edit: Sorry - var litt kjapp der, vi har en cupkamp til mot FFK - de var de første som slo oss ut i cupen. Vi debuterte nemlig i 1921 og ble slått ut av ett av den tidens storlag, nemlig FFK. Hjemme og etter ekstraomganger tapte vi 0-1

Statistikken er nok ikke å mye skryte av for vår del nei, men dette er ikke det viktigste her. Det er mulig du ikke var i Fredrikstad i vår, men der viste Eggen seg som en svært dyktig trener. Jeg har ikke sett andre lag i år som har vært like effektive som FFK på å sette oss ut av spill, muligens med unntak av Sandefjord.

Tett opp i ballfører hele tiden, hvor vi nektes å spille ball og blir tvunget til å slå langt. Da går det aldri bra, da vi rett og slett ikke har spillertyper til å spille slik. FFK har imidlertid en tendens til å ligge lavt på bortebane, og der kan vår mulighet ligge. Men FFK er nå i poengnød, og det spørs om ikke vi møter et høytpressende lag på Nadderud.

Før eller siden må de også vinne på bortebane. Jeg har sjelden sett vi har blitt så avkledd som vi ble i Fredrikstad. Eggen vet akkurat hva han skal gjøre for å ta oss. FFK viste for øvrig svakt spill i dag, som kan tilsi at de evt. også er inne i en dårlig trend. Vi får se....

Hva faen gjør vi med stopperplassene?

Dersom spekulasjonene om liten hjernerystelse stemmer, er det ikke gitt at IA er ute i neste kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi får vel begynne med vareopptelling?

Mike og sannsynlig IAO ute med skade

Keller og MMS ute med karantene

Bjørnar og Strand???

Dette gir en utfordring mtp forsvaret spesielt.

Foreløpig lag:

Jon

Stenvoll-Jokke-Markus-Bjørnar

Somen-Tommy-Jeppe/(Henning)-Alan

Veigar-Nanne

Slik det har vært tidligere i år er det tvilsomt om ungguttene får tillitt fra start (men hvorfor ikke, vi er bortimot garantert ny kontrakt, og begynner å henge for langt etter mtp medaljer). Ser heller Jokke en Jeppe i forsvar pga dårlige erfaringer med Jeppe tidligere i år. Tror Jeppe vil tilføre mer duellkraft i FFKs 16m enn Jokke.

Forventer at kantene blir brukt i større grad enn vanlig og at disse går mot dørlinja før innleggene kommer. Det vanlige er jo at alt skal gå til Veigar og videre til Nanne.

Håper selvfølgelig at IAO er klar, men det et sent å finne ut av på lørdag. Ser helst at en 4er blir drillet hele uka

Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjørnar og Strand???

Foreløpig lag:

Jon

Veigar-Nanne

Slik det har vært tidligere i år er det tvilsomt om ungguttene får tillitt fra start (men hvorfor ikke, vi er bortimot garantert ny kontrakt, og begynner å henge for langt etter mtp medaljer). Ser heller Jokke en Jeppe i forsvar pga dårlige erfaringer med Jeppe tidligere i år. Tror Jeppe vil tilføre mer duellkraft i FFKs 16m enn Jokke.

Forventer at kantene blir brukt i større grad enn vanlig og at disse går mot dørlinja før innleggene kommer. Det vanlige er jo at alt skal gå til Veigar og videre til Nanne.

Håper selvfølgelig at IAO er klar, men det et sent å finne ut av på lørdag. Ser helst at en 4er blir drillet hele uka

Spørs om vi ikke bør satse på Henning fremfor Jesper på midten ved siden av Tommy. Vi blir for lite kreative på midten med kombinasjonen Tommy/Jesper eller Tommy/Jokke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Statistikken er nok ikke å mye skryte av for vår del nei, men dette er ikke det viktigste her. Det er mulig du ikke var i Fredrikstad i vår, men der viste Eggen seg som en svært dyktig trener.

Dersom vi ser bort fra tapet i 1921, som nok likevel var den største prestasjonen Stabæk klarte i sitt første tiår, har vi 50% seier, 25% uavgjort og 25% tap mot FFK. Vil ikke kalle det dårlig statistikk.

Jeg var i Fredrikstad i vår. Kom riktignok noen minutter forsent pga at supporterbussen ikke dukket opp som den skulle. Vi ble kjempet ut av stil. Du kan gjerne kalle Eggen en dyktig trener. Han gjorde det samme som Keiko fikk til nå og som Mjelde gjorde sist helg. Høyt tempo og rå kraft. I Fredrikstad sto vi og så på og tapte fortjent. I kveld sto vi og så på først etter at vi hadde tatt ledelsen, samtidig som vi nok lurte på hvordan det hadde gått med IA. Mot Brann var vi egentlig med på notene, og hadde uflaks.

Får vi til vårt nydelig spill (om vi virkelig tørr å spille fotball) har ikke FFK nubbesjans. Om vi blir stående å se på, kan det selvfølgelig gå riktig dårlig.

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foreløpig lag:

Jon

Veigar-Nanne

Spørs om vi ikke bør satse på Henning fremfor Jesper på midten ved siden av Tommy. Vi blir for lite kreative på midten med kombinasjonen Tommy/Jesper eller Tommy/Jokke.

Har som sagt tenkt tanken, og på hjemmebane bør vi jo satse offensivt. Redd for at midtbanen blir for lett om vi bytter Jokke/Jeppe mot Henning, så lenge Somen og Alan er på kant. Det var vel tilfellet mot RBK. Det kommer selvfølgelig litt an på taktikken. Om man satser på at Veigar/Nanne skal putte er det greit med HH på midten, men om man skal satse på mer kantspill, vil jeg heller ha Jeppe enn Henning i boksen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

(men hvorfor ikke, vi er bortimot garantert ny kontrakt,

Nei nei nei, slik kan vi ikke tenke. Jeg er livredd for at siste serierunde skal bli en kamp for å unngå nedrykk.

Helt enig. Vi har ikke råd til å være nonchalante nå. Vi må gjøre alt vi kan for å få poeng i hver eneste kamp fremover nå. Lagene under oss kjemper som løver for å unngå nedrykk og lagene over oss slåss om medaljer. Vi må ikke sovne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei nei nei, slik kan vi ikke tenke. Jeg er livredd for at siste serierunde skal bli en kamp for å unngå nedrykk.

FFK, Start og Molde hjemme

LSK, Enga og HamKam borte

Statistisk blir det ihvertfall 3 poeng på hjemmebane (3xU). Å ikke vinne en eneste kamp på 9 kamper ser jeg på som urealistisk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

FFK, Start og Molde hjemme

LSK, Enga og HamKam borte

Statistisk blir det ihvertfall 3 poeng på hjemmebane (3xU). Å ikke vinne en eneste kamp på 9 kamper ser jeg på som urealistisk.

Dette hadde vært spennende å kjøre simuleringer på dette, slik vi gjorde mot opprykk i fjor. Det var et par av gutta, blant annet Markus i Stabækbutikken, som lagde programmer for å simulere hva som måtte til for å sikre opprykk. Kanskje det hadde vært greit om noen lagde et slikt program for å finne når vi teoretisk er sikre. Mange lag møter jo hverandre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Statistikken er nok ikke å mye skryte av for vår del nei, men dette er ikke det viktigste her. Det er mulig du ikke var i Fredrikstad i vår, men der viste Eggen seg som en svært dyktig trener.

Dersom vi ser bort fra tapet i 1921, som nok likevel var den største prestasjonen Stabæk klarte i sitt første tiår, har vi 50% seier, 25% uavgjort og 25% tap mot FFK. Vil ikke kalle det dårlig statistikk.

Jeg var i Fredrikstad i vår. Kom riktignok noen minutter forsent pga at supporterbussen ikke dukket opp som den skulle. Vi ble kjempet ut av stil. Du kan gjerne kalle Eggen en dyktig trener. Han gjorde det samme som Keiko fikk til nå og som Mjelde gjorde sist helg. Høyt tempo og rå kraft. I Fredrikstad sto vi og så på og tapte fortjent. I kveld sto vi å så på først etter at vi hadde tatt ledelsen, samtidig som vi nok lurte på hvordan det hadde gått med IA. Mot Brann var vi egentlig med på notene, og hadde uflaks.

Får vi til vårt nydelig spill (om vi virkelig tørr å spille fotball) har ikke FFK nubbesjans. Om vi blir stående å se på, kan det selvfølgelig gå riktig dårlig.

Albert, med all respekt - dette blir litt sånn "snikksnakk". Du kan gjerne gjøre bruk av søkt statistikk, men jeg baserer dette på hvordan vi fungerer spillemessig mot FFK.

Vi ble avkledd i Fredrikstad, det er det ingen tvil om. Vi spilte en dårlig kamp mot dem høsten 2004, og at vi slo dem på våren 2004 (2-0 så vidt jeg husker, hvorav ett mål på straffespark), skyldtes først og fremst at FFK da fremsto som Norges klareste bunnlag. Vi imponerte på ingen måte.

Vi sliter stort spillemessig mot nettopp FFK. Vi er også et lag som er blitt utrolig lett å lese. Når vi åpenbart mangler alternative måter å spille på, synes jeg situasjonen ser svært stygg ut. Ikke minst når vi nå knapt nok har forsvarspillere til disposisjon.

I kampen i dag presterte vi så og si ingenting frem til scoringen, og at kampen i det hele tatt var jevnspilt, var først og fremst fordi Viking spilte minst like dårlig.

Det er greit at vi ikke hadde marginene med oss mot RBK og Brann, samt at det isolert sett ikke er noen skam å tape for dem, men disse kampene viste likevel åpenbare svakheter. Skulle vi tape mot FFK begynner det å se svært stygt ut. Da vil også det psykologiske begynne å virke inn. Spørsmålet er hvordan vi takler dette.

Vi ser nå et klassisk eksempel på betydningen av en bred stall på slutten av en lang sesong.

Jeg kan ikke se de helt store lyspunktene for øyeblikket. Mye skal gå galt om vi ikke berger plassen, men nedre halvdel nå vil uansett være en nedtur. Kampen mot FFK vil bli svært vanskelig. Vi kan på ingen måte regne med tre poeng der.

Sann mine ord. Jeg skal med glede spise det i meg om jeg tar feil ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjørnar og Strand???

Foreløpig lag:

Jon

Veigar-Nanne

Vi trenger slitere i denne kampen, med dine forutsetninger vil jeg starte med følgende:

Jon

Stenvoll-Jokke -Markus-Bjørnar

Somen -Tommy-Jeppe - Henning

Veigar-Nanne

Vi trenger innsats og styrke i forsvar, Jokke og Markus vil gi oss det, Tom var solid i dag og Bjørnar er som han er - det vil være godt med Henning foran ham noe som vil gi en bra blanding av off og def egenskaper på ventre kant.

Både Jeppe og Tommy er flinke med ball, gode defensivt og med bra passninger. Jeppe gir oss også hodestyrke i etablert angrep. Henning jobber bra, og må få kamptrening med gutta våre, det er vel knapt noen bedre anledning, og jeg tror det er lettest å komme seg inn gjennom kanten selv om han egentlig er def. midtbane. Somen kan gjøre mye på egenhånd, og har vist seg mye bedre enn Alan.

Edit:Nå har vel Morten bare to gule til sammen, det åpner for Tom/Henning, Tom/Alan eller Bjørnar/Henning på venstre side (i prioritert rekkefølge)

Endret av Bjornh
Lenke til innlegg
Del på andre sider

FFK var heldige i dag. Tapte så det sang for en uke siden og har kniven på strupen. Shaban er skadet (intil videre) og laget skal spilole tøff cup-kamp i midtuken. Nadderud er heller ikke deres favorittbane (finnes det noen som har Nadderud som favorittbortebane egentlig??).. Vi har mye som taler i vår favør her. Jeg tror på serier mot FFK, og gjerne så det virkelig smaker fugl!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

B)-->

QUOTE(d*u*b @ 17. Sep 2006, 21:07) 85235[/snapback]

FFK var heldige i dag. Tapte så det sang for en uke siden og har kniven på strupen. Shaban er skadet (intil videre) og laget skal spilole tøff cup-kamp i midtuken. Nadderud er heller ikke deres favorittbane (finnes det noen som har Nadderud som favorittbortebane egentlig??).. Vi har mye som taler i vår favør her. Jeg tror på serier mot FFK, og gjerne så det virkelig smaker fugl!

La oss håpe at vi vinner. Gjør vi ikke dette, har vi LSK på Åråsen neste kamp. Der kan vi ikke regne med poeng. Vi har i det hele tatt et tøft program igjen. Start på Nadderud blir ikke enkelt. Ikke Vål'enga heller. Når det gjelder Molde tenker jeg med gru tilbake på høsten 2004 - de er alltid gode på høsten. HamKam er som kjent vanskelig å slå på Hamar, sågar i siste kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig at vi er i krise nå. Tre tap på de tre siste kampene er ikke bra. Men man må prøve å se framover. Det har vi vært flinke til i hele år, tenker på bla: etter sogndal kampen (4-0-seier over Kamma) og etter Sandefjord-kampen (1-0 seier borte mot Odd). Fredrikstad passer oss utmerket sådan. De er i SVÆRT dårlig form og har cupkamp på onsdag. Vi får tilbake Veigar som igjen gjør at Daniel får flere strenger å spille på. Hvis Inge er ute syntes jeg vi burde spille med denne startoppstillinga:

Jon

MMS(Stenvoll) Jokke(Jeppe) Markus Bjørnar

Somen Henning Tommy Alan

Veigar Daniel

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi burde knuse FFK... håper ikke jansson spiller han er ingen god midtstopper. Da kan vi like sågodt stille med Ulrik som er yngre og bedre i min mening.

Itillegg syns jeg Henning burde få starte fra start igjen... Jokke hadde ingen god kamp mot Viking

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig at vi er i krise nå. Tre tap på de tre siste kampene er ikke bra.

F... hva er dette for noe a? Krise? Det er klart at hvis du/dere som mener det er krise hadde forhåpninger om gull, heder og ære i år så må det være en stor skuffelse å ligge på 7. plass i serien. Men jeg foreslår at dere stikker fingern i jorda og ser litt på forutsetningene våre for disse kampene og serien totalt. Vi hadde kun en sesong i Addeco, men er tross alt et nyopprykket lag. Midt på tabellen må derfor ansees som et glimrende resultat så langt.

Når det gjelder de siste tre. Vi har tapt for Rosenborg borte. En kamp de aller fleste ser det som en bonus å få med seg poeng i. Vi har tapt for serielederen hjemme. (Forøvrig vårt første hjemmetap i år) Og vi har tapt for Viking borte. Et lag vi ikke har slått siden 2000, og som i tillegg hadde fordelen av det berømmelige "løftet" klubber som bytter trener gjerne får. ( Om ikke annet så ihvertfall et psykologisk "løft" )

Grunnen til at det kanskje føles ekstra bittert er at vi faktisk nesten helt ut i alle disse kampene så ut til å kunne ta med oss poeng. RBK scoret i det 81. minutt, og vi ble snytt for straffe på overtid. Brann satte seiersmålet i det 86. minutt, og i går ledet vi til det gjenstod 12 minutter. (Pluss 8 - åtte - minutter tilllegg :D ) Det som imidlertid vekker en ørliten kime til bekymring hos meg er forsvaret vårt. Med både Inge og Mike ute er det vel på tide å slippe til noen unggutter? Disse vurderingene overlater jeg imidlertid glatt til Janne. Tror han har noe bedre forutsetninger for å vurdere dette en meg.

Ser man på motstanderen vår til helgen blir jeg ikke direkte skremt. De har fire poeng på årets bortekamper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, fy fasan - det der er ett av de bitreste nederlagene jeg har vært vitne til. Det hjelper litt å bli minnet på at jeg tross alt har vært igjennom verre mandager på jobb tidligere. Man glemmer så fort! Takk Albert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig at vi er i krise nå. Tre tap på de tre siste kampene er ikke bra.

F... hva er dette for noe a? Krise? Det er klart at hvis du/dere som mener det er krise hadde forhåpninger om gull, heder og ære i år så må det være en stor skuffelse å ligge på 7. plass i serien. Men jeg foreslår at dere stikker fingern i jorda og ser litt på forutsetningene våre for disse kampene og serien totalt. Vi hadde kun en sesong i Addeco, men er tross alt et nyopprykket lag. Midt på tabellen må derfor ansees som et glimrende resultat så langt.

Når det gjelder de siste tre. Vi har tapt for Rosenborg borte. En kamp de aller fleste ser det som en bonus å få med seg poeng i. Vi har tapt for serielederen hjemme. (Forøvrig vårt første hjemmetap i år) Og vi har tapt for Viking borte. Et lag vi ikke har slått siden 2000, og som i tillegg hadde fordelen av det berømmelige "løftet" klubber som bytter trener gjerne får. ( Om ikke annet så ihvertfall et psykologisk "løft" )

Grunnen til at det kanskje føles ekstra bittert er at vi faktisk nesten helt ut i alle disse kampene så ut til å kunne ta med oss poeng. RBK scoret i det 81. minutt, og vi ble snytt for straffe på overtid. Brann satte seiersmålet i det 86. minutt, og i går ledet vi til det gjenstod 12 minutter. (Pluss 8 - åtte - minutter tilllegg :D ) Det som imidlertid vekker en ørliten kime til bekymring hos meg er forsvaret vårt. Med både Inge og Mike ute er det vel på tide å slippe til noen unggutter? Disse vurderingene overlater jeg imidlertid glatt til Janne. Tror han har noe bedre forutsetninger for å vurdere dette en meg.

Ser man på motstanderen vår til helgen blir jeg ikke direkte skremt. De har fire poeng på årets bortekamper.

Årsaken til at dette blir dramatisert kraftig er rett og slett at Stabæk har hatt mange gode prestasjoner, middels gode resultater og det har sammen gitt oss en god tabell plassering nesten hele sesongen, når vi nå da taper tre kamper på rad og prestasjonen i tillegg er langt under det vi har prestert tidligere og langt under det vi forventer så blir vi bekymret og starter straks tellingen bakover på tabellen. Det er mange kamper igjen og hvis ikke gutta skjerper seg så blir det ikke noen pen tabell på slutten av året.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis IA ikke kan spille blir laget:

Jon

MMS Markus Ulrik Bjørnar

Somen Jokke Tommy Henning

Daniel Veigar

Blir for risky med Alan, vi bør heller satse på å kjempe inn en seier så kan Alan drible litt i de siste kampene. Henning burde spille sentralt men tviler på at JJ lar Tommy hvile. Tommy virker å være helt ute av form men hever seg forhåpentlig til ffk kampen. Denne mandagen er blant de kjipeste men vi slår tilbake mot ffk og sikrer plassen!

Endret av Color Blue
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Stabæk-Fredrikstad 24 september kl:18:00
  • Opprett ny...