odd 18 624 Del Skrevet 5. Oktober 2023 Del Skrevet 5. Oktober 2023 6 minutter siden skrev @ringo: Godset bør være 2 ikke 3 Skal endre det til neste runde 🙂 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 249 Del Skrevet 5. Oktober 2023 Del Skrevet 5. Oktober 2023 2 minutter siden skrev odd: Sjansene deres for en plassering generelt ser ut til å ha falt fra 101% til 100% også 🙂 Haha - Nice! Vet jo at avrundinger gir "artige" resultater når desimalene snevres inn. Artig for de som lever og ånder for excel (feks meg) Uansett pent arbeid med oversikt og simuleringer -> det gir jo faen meg håp for overlevelse i Eliteserien 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hoffisking 1 326 Del Skrevet 5. Oktober 2023 Del Skrevet 5. Oktober 2023 Er vel bare å kikke på tabellen. 1 poeng opp til sikker plass og 7 kamper igjen å spille. Klart det er håp. Vi skal også møte begge de to som er 1 poeng over oss så alt er i egne hender til og med. Sikkert ikke lett men håp er det da definitivt Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Del Skrevet 5. Oktober 2023 Del Skrevet 5. Oktober 2023 Ny kjøring med odds fra bookmakere også på runden etter neste. (Og Godset plassert ned i kategori 2). Ingen endringer. Det som kan være verdt å ta med er hvilke odds/sannsynligheter som er brukt. Lillestrøm: 3,25 - 3,6 - 2,2 Rosenborg (borte): 1,79 - 3,49 - 4,31 Det betyr at forventet antall poeng mot LSK er 1,15, mens det er 0,91 mot Rosenborg. Totalt altså ganske nøyaktig 2 poeng. Hva hvis vi skulle komme ut med tre poeng? Da er vi nede på 32% for direkte nedrykk. Neste runde har et internt bunnoppgjør mellom Sandefjord og HamKam. I tillegg har vi Haugesund hjemme mot Godset. Her har Haugesund en forventet score på 1,56 poeng. Det betyr altså at alt annet enn seier vil sende dem "bak skjema". 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Kongeinnlegg! Del Skrevet 8. Oktober 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 8. Oktober 2023 17 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
archstanton 823 Del Skrevet 8. Oktober 2023 Del Skrevet 8. Oktober 2023 Kan fint leve med 46% sannsynlighet for sikker plass Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Del Skrevet 8. Oktober 2023 Del Skrevet 8. Oktober 2023 1 time siden skrev archstanton: Kan fint leve med 46% sannsynlighet for sikker plass 49% etter at Enga tapte .. 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 013 Del Skrevet 8. Oktober 2023 Del Skrevet 8. Oktober 2023 Enga er min fav til kvalikk - vi får se 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Latmann 4 389 Del Skrevet 8. Oktober 2023 Del Skrevet 8. Oktober 2023 Så leng ålesund og Sandefjord tar turen direkte ned, er det nok mange som har VIF som en favoritt på kvalikk 😁 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Del Skrevet 22. Oktober 2023 Del Skrevet 22. Oktober 2023 Ikke store utslag for oss denne runden. Haugesund vinner en viktig bortekamp mot HamKam og tar et veldig langt vekk fra problemer. Motsatt har Sandefjord bikket 50% for nedrykk, og både HamKam og Enga bør føle alvoret. I neste runde blir det en nøkkelkamp i Haugesund. De møter Aalesund og kan med seier der seile unna. Det er selvfølgelig ingen ulempe for oss om de er ferdigspilt før siste serierunde.. Når simuleringen kjører basert på sannsynligheter i enkeltkamper vil de store utslagene komme fra uventete resultater. Sandefjord var forventet å tape mot Glimt, og ville bare fått med seg 3 poeng i noen få prosent av simuleringene. Så hvis de hadde vunnet ville det gitt store utslag. I neste serierunde har vi to interessante kamper. Sandefjord hjemme mot Brann og Stabæk borte med Sarpsborg har begge rundt 17% sjanse for å vinne i følge bookmakerne. Det betyr at når jeg simulerer tusenvis av ganger, tar Sandefjord / Stabæk i snitt 0,7 poeng hver i neste serierunde. Skulle et av lagene derimot klare å vinne... En annen nøkkelkamp er Enga hjemme mot Rosenborg. Over tusenvis av simuleringer vil de i snitt ta 1,5 poeng. Det betyr at alt annet enn seier vil føre dem "bak skjema". 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 013 Del Skrevet 22. Oktober 2023 Del Skrevet 22. Oktober 2023 Jeg tror ikke vi skal regne med poeng i den kampen mot Haugesund… Om vi må ta poeng i den kampen for å berge tror jeg det er kjørt 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Del Skrevet 29. Oktober 2023 Del Skrevet 29. Oktober 2023 En helt grei runde for oss så langt. Det som ikke vises i disse tallene er at jeg tror sjansen vår mot Haugesund har bedret seg. Oppdaterer senere i kveld når Enga er ferdig også, den kampen vil kunne gi utslag. 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Latmann 4 389 Del Skrevet 29. Oktober 2023 Del Skrevet 29. Oktober 2023 Litt vondt å glede seg over RBK scoringer 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
StabækMykle 1 438 Del Skrevet 29. Oktober 2023 Del Skrevet 29. Oktober 2023 17 minutter siden skrev odd: En helt grei runde for oss så langt. Det som ikke vises i disse tallene er at jeg tror sjansen vår mot Haugesund har bedret seg. Oppdaterer senere i kveld når Enga er ferdig også, den kampen vil kunne gi utslag. Lov til å be om en blaa markering på STB sin rad? Litt vanskelig å lese fra mobilen. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Fjodor 443 Del Skrevet 29. Oktober 2023 Del Skrevet 29. Oktober 2023 15 minutter siden skrev StabækMykle: Lov til å be om en blaa markering på STB sin rad? Litt vanskelig å lese fra mobilen. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Latmann 4 389 Del Skrevet 29. Oktober 2023 Del Skrevet 29. Oktober 2023 Så vel ender på 9. Altså Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Kongeinnlegg! Del Skrevet 29. Oktober 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 29. Oktober 2023 1 time siden skrev StabækMykle: Lov til å be om en blaa markering på STB sin rad? Litt vanskelig å lese fra mobilen. Oppdatert etter kampen til Vålerenga. De var favoritter hjemme mot Rosenborg, men kommer ut med 0 poeng. Sånt gir store utslag! 35 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Del Skrevet 5. November 2023 Del Skrevet 5. November 2023 Skrev i en annen tråd at det viktigste var tap for Enga. Endringen for oss er en økning fra 18% til 25% på direkte nedykk. Samtidig har Enga økt fra 25% til 34%. Åpenbart var det HamKams uventete seier mot Viking som snudde mest rundt på det. En annen faktor å ta med er at bookmakerne holder Aalesund som favoritt i morgen. Sandefjord har en forventning på ca 1,25 poeng fra den kampen. Drar de med seg 3 vil det gi store utslag! (Rask test: 2-0 til Aalesund vil gi 55% sjanse for Sandefjord direkte ned (22% på oss), mens 2-0 til Sandefjord vil gi 19% for Sandedjord og 29% for oss.) 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 013 Del Skrevet 5. November 2023 Del Skrevet 5. November 2023 Det blir vel enten komplett faceplant eller på det berømmelige håret. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kallmyr 199 Del Skrevet 5. November 2023 Del Skrevet 5. November 2023 Uavgjort mot enga og seier hjemme mot Sandefjord burde vel gjøre susen. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Marandinho 3 321 Del Skrevet 5. November 2023 Del Skrevet 5. November 2023 23 minutter siden skrev kallmyr: Uavgjort mot enga og seier hjemme mot Sandefjord burde vel gjøre susen. Utvilsomt. Med 4 poeng har vi sikret plassen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom Bruaset 6 552 Kongeinnlegg! Del Skrevet 5. November 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 5. November 2023 Som Posse sa til NRK radiosporten før kampen… «å være supporter er ikke en hobby, da kunne man sluttet hvis det ikke var noe gøy lenger»… Det er en livsstil med glede, fellesskap, smerte, lidelse…. Nå venter det uker med lidelse… Alle Blaa til Intility! 11 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
joffen 939 Del Skrevet 7. November 2023 Del Skrevet 7. November 2023 Dette blir ikke bra for nervene 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 249 Del Skrevet 7. November 2023 Del Skrevet 7. November 2023 Bare vinn mot Viff og Sandefjord, så ordner alt seg. Det er her Bob Bradley kommer til sin rett: Vi må spille med selvtillit og være et lag som har alt å vinne. Ser mer dystert ut på Valle som nå sitter med en trener som lyser TAP. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Del Skrevet 7. November 2023 Del Skrevet 7. November 2023 Interessant. En kuriositet er at over 100000 simuleringer ender vi på flere poeng enn Enga. Samtidig ender vi over de samme simuleringene flere ganger på nedrykk. Forklaringen må ligge i at de vurderer sjansene for at Enga slår oss innbyrdes som høyere enn det jeg tror er riktig. Jeg satte meg ned med min egen modell for å se hva den sier om det samme. Sannsynligheter brukt for de resterende kampene: Neste runde: Odds fra bookmakere. Enga gis ca 47% sjanse for å vinne nå. Jeg synes det er godt betalt og ville heller satt pengene på U eller B. HamKam - Vålerenga, Haugesund - Stabæk og Stabæk - Sandefjord: Alle satt til 40% - 27% - 33% siden jeg regner lagene som ganske like, og gir en liten fordel hjemmelaget. Sandefjord - Lillestrøm: Settes likt som bookmakernes odds på Sandefjord - Rosenborg. Lillestrøm høyere på tabellen, men Rosenborg i flyt. Et spørsmål her vil være at dette er siste serierunde. Vil Engas posisjon ha noe å si? Vålerenga - Tromsø: Settes likt som Odd - Tromsø. Dette synes jeg er veldig raust mot Enga, men siste kamp osv. Samtidig vil "siste kamp" lett nøytraliseres av at Tromsø spiller for Europa League i den samme kampen.) Her er resultatene. De nye tallene på slutten er gjennomsnittlige poeng for hhv laget (kolonnen til høyre) og plasseringen (raden under). Det siste betyr at kvalikklaget gjennomsnittlig ender på 28,4 poeng osv. Basert på dette kan jeg ikke se annet enn at nordnorsk regnesentral har overvurdert Engas sjanser. Sannsynligvis ligger forskjellen i vurderingen i vår interne kamp. Jeg justert videre ved å sette Stabæk - Sandefjord til 50/30/20 sjanse og Enga - Stabæk til 60/20/20. Da får jeg tall som likner på det de har. Men 60% sjanse for Enga-seier, når bookmakerne gir over 2 i odds? Her henger nok ikke modellen deres med på realitetene. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 465 Del Skrevet 7. November 2023 Del Skrevet 7. November 2023 «Regnesentralen» hviler tungt på ELO faktoren (relativ spillstyrke). VIF har 1420 nå mens Stabæk har 1370. Regner med at braknederlaget sist på Nadderud påvirker Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
tobb 1 681 Del Skrevet 7. November 2023 Del Skrevet 7. November 2023 Med seier mot Vålerenga og Sandefjord samt at Sandefjord taper mot Rosenborg så er vi sikre billett til neste år. Ikke umulig! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Del Skrevet 12. November 2023 Del Skrevet 12. November 2023 Nå er vi så nærme slutten at dette blir litt mindre interessant. Alt kommer an på hvordan kampene vurderes. Denne er med 40% - 27% - 33% i både Stabæk - Sandefjord, HamKam - Enga og Haugesund - Stabæk. Enga - Tromsø er satt 26% - 26% - 48%. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Del Skrevet 26. November 2023 Del Skrevet 26. November 2023 Vet da faen... 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 013 Del Skrevet 26. November 2023 Del Skrevet 26. November 2023 Vi må nå ta 3 poeng i Haugesund for å være sikker… mot et Haugesund som selv også kan rykke ned ved tap. Det er tett på et mareritt scenario! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå