Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har brukt stort sett hele Søndags kveld, og mandag formiddag til å tenke.. Tenke på hvor surt det er å tape, hvertfall mot et lag vi skal slå pr dags dato.

Men har vi egentlig bare litt godt av å tape?

Vi har brukt denne sessongen godt, vunnet mot bra lag, vært på høyde med alle lagene vi har tapt mot på hjemmebane. Så kan vi egentlig klage på 3 tap av 3 mulige? Vi må ikke glemme at 2 av dem var mot seriens to beste lag. Og viking med den kjente "bytt trener og vinn" strategien.

Tror egentlig vi har hatt litt godt av å tape disse kampene. Så har vi kjent hvor surt det er, og det reflekterer forhåpentligvis med større arbeidvilje mot FFK, søndag.

Skadene er ikke å se bort i fra, men tror alle gutta er tent på søndag. Vis hvem som er konger gutter!

Lykke til, jeg har trua.. SÅ får vi se om vi ender opp med RL spill, eller kvallik..

MEN GUTTA KLARER Å SNU DETTE SAMMEN!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel litt vanskelig å si at man synes det er greit at man taper. Det er alltid surt, men enkelte ganger surere enn ellers. Som i går.

Likevel har jeg faktisk tenkt litt i samme baner tidligere i år selv. Har ikke vi inntil nå, når virkeligheten har kommet og tatt oss igjen, fått mer ut av vårt lag enn det er naturlig? Vi har vært heldige med skader, flere spillere som samtidig har slått ut i full blomst, og klart å vippe tette kamper i vår favør. I seg selv et hyggelig scenario. Men så kommer den bitre sannheten.

Dette var faktisk det som skjedde i 2003 også. Vi var tippet lavere enn vanlig, og hadde langt i fra like sterkt lag som tidligere. Likevel dro vi inn en 3. plass, mye som et resultat av flyt og medgang. Året etter stilte vi med mer eller mindre samme lag og rykket ned!

Det KAN være fint for fremtiden i det minste at det vises hvor tydelig vi er avhengige av enkeltspillere slik stallen står nå. Vi kan ikke tro at vi er det eneste laget i serien som slipper unna røde kort og skader, og som stort sett alltid kan stille førsteelleveren skadefri.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

B)-->

QUOTE(d*u*b @ 18. Sep 2006, 15:19) 85336[/snapback]

Det er vel litt vanskelig å si at man synes det er greit at man taper. Det er alltid surt, men enkelte ganger surere enn ellers. Som i går.

Likevel har jeg faktisk tenkt litt i samme baner tidligere i år selv. Har ikke vi inntil nå, når virkeligheten har kommet og tatt oss igjen, fått mer ut av vårt lag enn det er naturlig? Vi har vært heldige med skader, flere spillere som samtidig har slått ut i full blomst, og klart å vippe tette kamper i vår favør. I seg selv et hyggelig scenario. Men så kommer den bitre sannheten.

Dette var faktisk det som skjedde i 2003 også. Vi var tippet lavere enn vanlig, og hadde langt i fra like sterkt lag som tidligere. Likevel dro vi inn en 3. plass, mye som et resultat av flyt og medgang. Året etter stilte vi med mer eller mindre samme lag og rykket ned!

Det KAN være fint for fremtiden i det minste at det vises hvor tydelig vi er avhengige av enkeltspillere slik stallen står nå. Vi kan ikke tro at vi er det eneste laget i serien som slipper unna røde kort og skader, og som stort sett alltid kan stille førsteelleveren skadefri.

Jeg synes aldri det er greit å tape

Lenke til innlegg
Del på andre sider

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(d*u*b @ 18. Sep 2006, 15:19) 85336[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Jeg synes aldri det er greit å tape

Det er aldri greit å tape, og det var heller ikke greit å rykke ned, men hvis man kan bruke det til noe positivt, kan det likevel ha en god effekt. Tror for eksempel at ledelsens fokus på vår spillerstall vil bli større nå, enn om vi f.eks tok en medalje med dagens stall. Det blir mer tydlig hva som må til for å kjempe i toppen gjennom en hel sesong....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt stort sett hele Søndags kveld, og mandag formiddag til å tenke.. Tenke på hvor surt det er å tape, hvertfall mot et lag vi skal slå pr dags dato.

Vi har brukt denne sessongen godt, vunnet mot bra lag, vært på høyde med alle lagene vi har tapt mot på hjemmebane. Så kan vi egentlig klage på 3 tap av 3 mulige? Vi må ikke glemme at 2 av dem var mot seriens to beste lag. Og viking med den kjente "bytt trener og vinn" strategien.

Tror egentlig vi har hatt litt godt av å tape disse kampene. Så har vi kjent hvor surt det er, og det reflekterer forhåpentligvis med større arbeidvilje mot FFK, søndag.

Skadene er ikke å se bort i fra, men tror alle gutta er tent på søndag. Vis hvem som er konger gutter!

Lykke til, jeg har trua.. SÅ får vi se om vi ender opp med RL spill, eller kvallik..

du har tenkt for mye synes jeg. aldri ønsker man seg å tape, og når man taper gjør det vondt. hvorfor i all verden burde jeg tenke at å tape av og til er god? fordi stabæk og stabæk supportere er så snille, og la alle andre tl lag vinne? fordi vi mangler selvtillit når det gjelder mesterskap, medaljekamp osv.? hver gang stabæk kommer i nærheten av en god plass begynner alle å bli redde. mental svakhet fører til fysisk svakhet på banen. det hater jeg. og å snakke om at å tape er god hjelper absolut ikke. det er bare en måte å bli kvitt den stygge skuffelsen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

You have to know hell to appreciate heaven?

Er ikke godt å tape, men tap kommer og går. Slik jeg ser det er det ikke de værste tapene, - sterke lag mot et Stabæklag svekket av mange skader og tynn stall. Vi kan danse på roser neste år!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle har godt av å tape en gang i blant men det er måte på.

Som jeg har sakt til det kjedsommelige her inne syntes jeg det er helt greit å tape hvis vi spiller fotball på vår måte.

Når det blir som mot Rbk 0 målsjanser, og Viking som er helt bånn i bøttea er jeg ikke sikker på om det er så greit å tape.

Vi var enda dårligere en bånnlaget og lot de domminere banespillet, det tror jeg ingen lag har godt av og det går vel på selvtilliten løs.

Hadde vi spilt sjanseskapende kamp mot Viking og tapt for de var bedre hadde det vært noe anet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

''Tror for eksempel at ledelsens fokus på vår spillerstall vil bli større nå, enn om vi f.eks tok en medalje med dagens stall. Det blir mer tydlig hva som må til for å kjempe i toppen gjennom en hel sesong....''

Tja... og enkelte av oss her inne *kremt* har brukt mye energi for, på en konstruktiv måte, påpeke at ledelsen rett og slett ikke har gjort jobben sin når det gjelder å forsterke stallen, ikke bare bredden. Den situasjonen vi aner konturene av nå er ikke noe nytt. Det er bare for dumt at vi ikke handlet inn en god stopper i sommerens vindu. Fattet det ikke da, fatter det ikke nå.

Vi har fått mye ut av 'lite' lenge. Nå er jeg redd for at vi får oppleve medaljens bakside...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tape = man blir sur.

Vinne = man blir glad.

Hvor vanskelig er det egentlig?

Vel, det finnes mye rare følelser der ute, og fotball har evnen til å sette disse på hue både titt og ofte.

Eksempel 1: Da vi tapte mot Moss i fjor var det en mye mørkere dag enn f.eks tapet mot Brann i forrige uke. Ikke fordi Moss er kjipere enn Brann, langt i fra. Ikke fordi dette var mer avgjørende enn kampen mot Brann heller. Men fordi det føltes så forbanna urettferdig. Vi var så sinnsykt mye bedre enn Moss og fortjente alle poengene. Det var et ran. Kampen mot Brann var kjip nok den, men alt i alt var det liksom ikke helt ufortjent likevel.

Eksempel 2: Veldig mange trøndere har fått mer glede av fotball nå, etter at RBK har mistet tronen og gått på hue og ræva ut av CL osv. Plutselig ble fotballen en idrett med flere enn én dimensjon. Publikumstallet sier faktisk en del om dette. Folk mister gjerne litt interesse om alt blir for logisk eller når man alltid vinner.

Eksempel 3: Jeg vet personlig om en som seriøst begynner å tvile på sitt forhold til Chelsea. Nettopp fordi de kjøpte seg så gode at det nesten er et mirakel at de klarte å ikke vinne alle kampene i sesongen. Chelsea er ikke lenger et fotballag, men en bedrift som kan sammenlignes med situasjonen som gjerne kommer i et Monopol-spill. En sitter med Hoteller på de 4 dyreste gatefarvene, fulle forsikringer og mer cash enn baneken, og han andre har pansatt alt han eier. Chelsea vil bare fortsette å kjøpe til de vinner alt, for det er ingen bunn i lommeboka.

Eksempel 4: Aalesund!

Eksempel 5: Jeg graderer opprykket som like digg som cupfinalen 98. Det var sinnsykt digg å vite at vi var tilbake, sterkere og med mer erfaring enn årene før. Dette kunne aldri skjedd uten den forjævlige nedturen året før.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Godt av å tape litt?
  • Opprett ny...