Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva er problemet til dere i Stabæk Support?

Bygda Sogndal har opplevd ett tragisk tilfelle der en gutt ble jaget på elven av to idioter.

Det hele var en rassistisk og minst like galt som det som skjedde med Benjamin Hermansen.

Hver gang dere skal skrive noe om Sogndal så må dere på en eller annen indirekte måte komme innpå dette og sette det i relasjon til Sogndal Fotball og dems supportere.

Kan dere ikke la denne saken ligge og finne andre måter og gi stikk i siden til andre supportere og lag?

Det hele får bare dere til å sette dere selv i ett dårlig lys.

Hva synes den vanlige supporter om denne harseleringen fra Stabæk Support av enn meget trist sak?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er galt med dere i Sogndal?

Alltid når vi kommer til Sogndal får vi slengt dritt fra vi kommer til vi drar. Ikke fra Saftkokeraden, de er greie, men fra vanlige infødte. Har dere ikke forstått at vi ikke er millionærsønner med pappas Visa-kort og BMW i 18 års gave. Hvorfor kan dere ikke legge dette pappagutt pisspreiket bak dere?

Hvorfor må vi sjikaneres hele tiden? Hvorfor kaller dere oss en penge/kjøpe- klubb når det er dere som kjøper og vi som bruker egne jr.?

Hvorfor må ledelsen i Sogndal går ut før seriestart i BT og fortelle at Stabæk Support er de værste klysene som besøker Fosshaugane? Hvorfor kaller dere oss "silkeramp" ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

slapp av 'a! Ikke vær så jævlig hårsåre. Det er da en kjent sak at folk med annen hudfarge ikke har blitt tatt godt imot hos dere tidligere...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner at dere er misunnelige for at sogndal har fått en av norges beste midtbanespillere (bedre enn martin andresen også ja, ingen tvil).. men å begynne å hinte om rasisme er helt på tryne.. Han som hadde skrevet det innlegget må være en jævla stor idiot..kanskje sønn til Tore W. Tvedt??

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kva er det med Stabæk..? Svir det så jævlig at de tapte på Haugadn!? Bærums stolthet fekk seg vel ein saftig knekk.. Men å ta igjen på denne måten er direkte smaklaust! Arve Beheim Karlsen-saka er IKKJE noko å spøke med. Så enkelt er det. De kritiserar Sogndal for å mobbe dykk fordi de angivelig er pappagutar og mammadaltar, men greier i samme åndedrag å stigmatisere heile Sogndal ved å påstå at alle der er rasistar. Heilt forbanna genialt! Snakk om å feie for eigen "fjord"..

Og kva er meint ved å trykke ut av seg at "Det er da en kjent sak at folk med annen hudfarge ikke har blitt tatt godt imot hos dere tidligere..."..? Kva i faen skal det bety? Om de hadde vore LITT oppegåande, så hadde de funne ut at dei to som er dømde for å ha utøvd rasisme og vold mot Arve Beheim IKKJE er frå Sogndal eller Sogn i det heile. Om de ser så stort på det, sidan det faktisk er meir enn 2 timars reisetid frå der "mordarane" bur til Sogndal, så er det faen meg mange i Berum si omegn som er rasistar! Makan til lavpanna gjeng..

I dei siste dagane har eg observert fleire "gullkorn" frå Bærums Stolthet, og ein kan begynne å lure på om de har eit kompleks. I så tilfelle får de ordne opp i sakene sjølv, og den beste måten de kan gjere det, er ved å vinne kampar. Ingen andre kan hjelpe Stabæk oppover på tabellen, men de i Stabæk Support drar jaggu meg med dykk laget ned i søla.

Ser heldigvis at Tom Schelvan er mann nok til å ta avstand frå dette utspelet. Finn Alvarstein, derimot..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er litt søtt å se hvor seriøst alle tar det som står på sidene her, personlig synes jeg (selv)ironi og provokasjoner mot folk totalt blottet for det gir litt krydder i hverdagen..

refererer også til en mye omtalt supporterkåring....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seriøst eller spøk.. Det er enkelte ting som er "hellig". Eit rasistisk motivert drap er IKKJE til å spøke med. Basta!

Det er ikkje snakk om å vere blotta for ironi. Det er snakk om å ta avstand frå det som skjedde i området ved Dalaelvi.

Full skjerpings, Stabæk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du hadde lest og forstått, så hadde du sett at det ikkje var Stabæk eg sikta til. Det er VI som tar avstand frå det som skjedde. Og å bli beskylda for å ha mangel på ironi då, er ganske provoserande og særdeles lettvint argumentasjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry, du har vel egentlig holdt en fornuftig tone, tenkte mer på bla dette:

Surt oppstøt:

Skjønner at dere er misunnelige for at sogndal har fått en av norges beste midtbanespillere (bedre enn martin andresen også ja, ingen tvil).. men å begynne å hinte om rasisme er helt på tryne.. Han som hadde skrevet det innlegget må være en jævla stor idiot..kanskje sønn til Tore W. Tvedt??

For å lese andre sjekk VG debatt

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, da ser vi at dersom noen kommer med rasistiske bemerkninger som f.x. staner, svarting, japse, degos eller pakkis i Sogndal vil hele bygda mobilisere som de fundamentalistiske antirasistene de er. Kjempebra!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forslag:

Alle nyhende på stabaek.no blir lest av 2 personar før det blir publisert. Slik kan ein hindre at det mest tanketomme oppgulpet blir publisert.

Denne saka er ei sak for søppelbøtta. Stabæk framstår som ein plass full av idotar, ikkje Sogndal.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I kjent stil kjem Alzheimer med eit av sine veloverveide og geniale innspel. Takk gud for at vi har deg til å bringe oss teitingane tilbake til jorda når vi blir for høgtflygande.

Og kjære Gjest. Det vil alltid vere ein smarting som tenker meir med ræva enn med hovudet, og dermed får du sånne utspel. Dette gjeld vel ikkje berre for Saftkokarar, sidan det faktisk er ein grunn til at vi har denne diskusjonen no. Eg veit at det ligg ein del "gjennomtenkte" innlegg på VG Diskutér, men sånt er ikkje til å ungå. Men det innlegget du refererar til trur eg ikkje er skrive av ein frå Sogn og Fjordane. For vi held oss gjerne så langt unna bokmål som vi kan. (Sjølv om det blir litt utvatna grunna bokmålsteksting på TV..)

Forslaget til EErik trur eg heller ikkje hjelp, sidan eg har til gode å høyre/lese eit einaste innlegg frå ein aktiv StabækSupporter som tek avstand frå det som blir lagt ut. (Med untak av Børsa, då..)

Alzheimer, ingen er perfekte. Det er vel ikkje så lenge sidan ein aktiv idrettsmann med sunn og fin brunfarge gjekk ut og sa at det var ok å bli kalla "neger", sidan det var det han var. Japse, Pakkis, Svenskefaen, Degos og Blærumsgutt er òg namn eg personleg tek avstand frå. Men det er heller ikkje dette som er diskutert her. Diskusjonen går på korvidt det er reinhårig å knytte Nyan opp mot det som skjedde i Dalaelvi i 1999. Og eit kvart oppegåande menneske ser at dette ikkje er heldig! Så får diskusjonen om korvidt meir kunne/kan verte gjort i Sogndal heller komme. Men kom ikkje her og fortel meg at den gjengse Bærumsinnbyggjaren veit kva som er gjort i Sogndal etter Arve Beheim Karlsen-saka. For det VEIT eg er pisspreik.

Snakk om å kaste ein brannfakkel inn i feil forsamling.

Gjer oss alle ei teneste og beklag i staden for å harselere vidare. Det tenar de ikkje noko på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så klarte dere det til slutt. Synd for dere at det ble ett lag så langt unna. Nå har dere forsøkt å bli lagt til hat for Vålenga, Lillestrøm, Lyn og til og med Moss uten å lykkes (synd for dere at ingen har brydd seg om dere). At dere klarte å erte på dere Sogndal er vel ikke rart med det utspillet, men endelig har dere klart det.

Dersom dere orker, så sees vi på Nadderud senere i sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynner å bli lei av at vi får så mye negativ omtale i avisene! Etter å ha lest det VG skrev idag og etter episoden med Åge(der vi ble frikjent) skulle man tro vi var en gjeng usmakelige drittunger hele gjengen! Stabæk supportere som sitter andre steder på Nadderud leser også aviser, og tror ikke vi får så mange flere syngende supportere på feltet vårt etter de siste ukers avisoppslag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikkje Sogndøle som jaga Arve ned etter elva, det var det 2 stk frå Nausdal / Sunnfjord området som gjorde. Det er ein viss forskjell. Det blir nesten det samma som at noken frå Oslo eller slummen kom til Bærum og sprang etter / drepte / whatever ein halvbeisa (pakkis whatever).

Lov og bruka toppetasjen lite grande. Ekje forbudt da nei.

Tenk på familien til Arve... Dei synes det sikkert det er kjekt *NOT*

Usmakleg utspel... Slikt høyrer ikkje heima noken plassar, kun 14tissa som kunne ha funne på noke slikt, men eg trur dei hadde angra etter kvart, viss dei forsto etterpå kva dei eigentle hadde skreve.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, så har vi i det minste fått bevist at enkelte bør ta seg ein bolle før dei skriv noko i eit detbattfora. Jmf. "Stabæææk e noki jævla rasista." Eg håpar dette berre er eit "tulleinnlegg", sidan den som har lagt det inn på ein framifrå måte både skyt seg i leggen, drit i skuffen og trampar i salaten samstundes.. For å seie det mildt, jævla lite imponerande!

Skulle nesten tru han/ho kunne fått seg jobb i $$. :lol:

Men eg er enig i det som er sagt/skrive av ein Gjest, der han påpeikar at dette er negativ publisitet. Det er ikkje alltid sånn at "All PR er god PR". Men dette vil vise seg i tida framover.

(Arve Beheim Karlsen var for øvrig indiskfødt.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:lol: hehe

Jeg må le...Agurktiden er i aller høyeste grad over oss...Det er bare så jævlig synd at for andre gang på kort tid blir en hel supportergruppering, for ikke å snakke om bygd hengt ut for å være ufine og til og med rasistiske! Da snakker jeg ikke om Sogndal, men om Bærum.

Jeg vil med en gang presisere at jeg mener Stabæk Support gikk litt over streken med sin omtale av Nyan overgangen, men sånn generelt sett slutter det aldri å overraske meg hvor kort jeg må reise fra Oslo/Bærum før ironi og satire blir uforståelige fremmedord...

Men som stolt Stabæk supporter som på ingen måte opplever at Stabækmiljøet er ufint eller rasistisk, (og som helt fullt tror at den uheldige vinklingen Nyan overgangen fikk på disse sidene ikke var gjort med den hensikt å svarmale og dømme en hel bygd) er det med stor skuffelse jeg må konstantere at resultatet av denne saken blir at det bare blir dannet et mer negativt bilde av klubben min og av supporterene.

La oss være ærlige her...All pr. er ikke god pr. La gå at det fra Stabæk Support sin side ikke var hensikten å få denne saken blåst opp i media til en slik latterlig grad, men effekten er og blir den samme.

Hvor skal nye supportere rekrutteres fra? Ungdom? Hva slags holdninger angående rasisme vil vi at klubb og supportere skal vise utad, i ord, såvel som i gjerning? Jeg tror alle er enige om at det konsekvent skal tas avstand fra all form for rasisme både på og utenfor banen.

Hvem tror at det blir lettere/mer fristende for foreldre å ta med seg ungene til Nadderud når de gang på gang kan lese i avisene om de ufine og rasistiske supporterene til Stabæk. Det som kommer frem i media kan være så uriktig som bare faen. Avisene driter i det, de er jo kun ute etter å dyrke sladder, rykter og skandaler, ikke dekke fotballen om det fortsatt var noen som trodde det...

Mitt poeng er uansett hvor mye vi føler oss trygg på at våre hensikter ikke var onde, og uansett hvor mye vi peker fingeren på andre og på pressen, så er det til syvende og sist Stabæk og ryktet til Stabæk Support saker som dette går ut over.

Jeg er lei av at Stabæks gode, skapende, innovative og i aller høyeste grad ANTIRASISTISKE supportere skyter seg selv i foten på denne måten, bevisst eller ubevisst.

Jeg vil på ingen måte at disse sidene skal sensureres, ihvertfall ikke utenfra. De er etter min mening landets beste, mest debattskapende supportersider, i bunn og grunn en av de ledende fotballsider punktumk.

Men om det hadde blitt utvist litt større dømmekraft i visse saker, fra innenfor egne rekker ville man kanskje kunne unngått all den negative omtalen som man har fått i det siste og som jeg mener skader både klubb og supportere...Drit i de andre, vi har oss selv og vår egen rekruttering å tenke på.

Til slutt vil jeg be alle de fra Sogndal og omegn (Lillestrøm, Vålerenga etc) som har svartmalt Stabæk's Supportere på dette forumet lese følgende utdrag fra 12.07 (Merk datoen!) sakset fra Kjernen's debattforum...Det gjelder å koble fotballklubber med kjente og beskrivende sangtitler....Sjekk det forslaget innsenderen har for Sogndal. Jeg ser frem til å lese deres reksjoner, deres skrekk, vantro og harme i laaaange innlegg på Kjernens forum og at RBK supportere svartmales i VG som rasister...Kjør debatt....

''Molde

The Clash - Straight To Hell

Cockney Rejects - Beginning of the End

Alice In Chains - Dirt

Brann/Brann ba tal jonen

Raga Rockers - Blakk

Queen - Another One Bites The Dust

Dropkick Murphy's - Far Away Coast

Rosenborg

INXS - Never Tear Us Apart

Sogndal

Alice In Chains - Damn That River''

[/i]

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler siste taler sier veldig mye fornuftig og jeg støtter opp om det meste som blir sagt der. Problemet er nettopp hva signal Stabæk support sender ut, ikke hva dem egentlig mente. Og hvordan ansvarlig redaktør eller hva han var argumenterte for seg var direkte pinlig å lese og høre på. Snakk om å snakke seg selv rett imot.

Saken fra Kjernen var også meget ufin forøvrig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Saken fra Kjernen var også meget ufin forøvrig.

Tatt ut av sammenheng...som alt annet i agurktiden...

Les hele tråden og du vil le deg skakk!

Trodde det var NFF og RBK sin jobb å sensurere jeg? :?: :shock:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til gjest over...

Selvsagt var det tatt ut av sammenheng, det er det poenget jeg prøvde å bevise med mitt laaange innlegg...Det er skjelett i alle skap bare man leter lenge nok og finner en som er villig til å løpe til tabloidene med det!

Det er jævlig tilfeldig hva som 'oppdages' hva som det skrikes opp om og hva som folk bare lar passere...

Mitt poeng er at all dette ramaet bare bidrar til å ødelegge for Norske supportere som en gruppe og for supporterkultur generelt.

Så får man diskutere opp og ned i mente om hva den eller den virkelig mente og hvor stor takhøyden bør være. Faktum forblir at det blir mindre og mindre attraktivt for folk å komme på kamper når supportere så til de grader har begynnt å bruke tabliodene som en arena til å ta skittentøyvasken sin i. Særlig i disse agurk tider...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg ser at dykk har klaga på at leiaren i Saftkokaradn skriv japsar. Kva i helvete er gale med det?!! Det er jo det dei er!!! Pakkisar er jo også berre forkortingar som ikkje har noko med rasisme å gjera. Kva blir det nest? At ein ikkje skal kunne seie neger, svarte, brune, guling eller farga?

Det er ei kjend sak at innvandrarar er kriminelle - sjå berre i fengsla - overfyllde av utlendingar!!!! Stabæksupportarar skulle vore utestengde frå alle arenaer i landet! :evil:

Sogndal 4ever!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ei kjend sak at innvandrarar er kriminelle - sjå berre i fengsla - overfyllde av utlendingar!!!!

Det finnes nordmenn også i fengslene. Betyr det at nordmenn er kriminelle? Eller må man minne om at det er forskjell på "det finnes kriminelle utlendinger" og "utlendinger er kriminelle".

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Etikk og moral
  • Opprett ny...