Gjest Del Skrevet 16. Juli 2003 Del Skrevet 16. Juli 2003 Dette har ingenting med humor eller å sette igang en debatt om rasisme å gjøre. Det har heller ingenting med Sogndal som fotballklubb å gjøre. Det eneste dere oppnår er å sette dere selv i et skammelig lys. Shame on you!!!!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 16. Juli 2003 Del Skrevet 16. Juli 2003 Gjeeesp! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 16. Juli 2003 Del Skrevet 16. Juli 2003 Følgende står i VG- Nett i dag: - Hvis jeg var svart og skulle flyttet noe sted, ville jeg neppe flyttet til Sogndal. Sogndal som by har aldri tatt oppgjør med det som skjedde. Sogndal er først og fremst kjent for Arve Beheim Karlsen-saken. Vi bare antyder hva Sogndal er kjent for. Slik jeg leser det er det en elegant balansering, sier Alvarstein til VG Nett og sier de ikke han noen planer om å fjerne artikkelen fra sidene til Stabæk-supporterene Alvarstein- med forbehold om at du er riktig sitert: Du er en idiot! Som Stabæk-supporter (dog av den mer moderate sorten) skjemmes jeg over å holde med samme fotballag som deg. Hva i himmelens navn prøver du å oppnå? Er det et forsøk på humor dette her eller? Gratulerer- du har nettopp lyktes med et av historiens mest mislykkede PR-stunt- hvis man ser det i forhold til mengden av negativ publisitet dette medfører. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flygaren 0 Del Skrevet 16. Juli 2003 Del Skrevet 16. Juli 2003 Vel talt, Børsa. Vel talt! Makan til provokasjon har eg ikkje opplevd i Tippeligaen.. Men om Alvarstein hadde slutta å kun beskue sin eigen navle, så hadde han oppdaga at Sogndals "farga" for tida består av Kouaoku, Russel og Nyan. Med andre ord, Nyan er ikkje den første farga spelaren på Haugadn. Om desse spelarane har blitt utsett for rasisme, så er det kun 'Enga som har trykt ut av seg div. kommentarar om "negern" Kouaoku etter kampen på Ullevaal. Og det at Stabæk er ein klubb som berre nyttar seg av juniorar som blir tatt opp i stallen, medan Sogndal berre kjøper, gidd eg ikkje å kommentere. Dette pisset fell på sin eigen urimelighet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 16. Juli 2003 Del Skrevet 16. Juli 2003 Helt enig! STABEKSUPPORTERE SKAM DERE. Håper at dette fører til at laget deres rykker ned!!!!!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik 2 281 Del Skrevet 16. Juli 2003 Del Skrevet 16. Juli 2003 Hvordan denne latterlige debatten skulle føre til at Stabæk rykker ned er jeg litt nysgjerrig på... nei, nå får jeg komme meg ut i sola, tenne grillen og jekke pilsen og skamme meg litt mer. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 16. Juli 2003 Del Skrevet 16. Juli 2003 Jeg tror nok også at vi kommer til å rykke ned på grunn av at noen skrev "Sogndalselva". Dette er jammen flaut! Skamme seg skamme seg! Så dumme vi er! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 16. Juli 2003 Del Skrevet 16. Juli 2003 Jeg tror nok også at vi kommer til å rykke ned på grunn av at noen skrev "Sogndalselva". Dette er jammen flaut! Skamme seg skamme seg! Så dumme vi er! Trur ikkje de rykke ne, men e trur den saken her føre te at mange, mange andre håpa de rykke ne... E gjere de vertfall Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 16. Juli 2003 Del Skrevet 16. Juli 2003 ehhehehehehehe... "Skamme seg skulle dere.." Makan til latterlig folk. Ingen bryr seg om dere, skjønn det da. Denne latterlige debatten fører jo bare til at vi får vann på mølla og fyrer på enda litt ekstra neste gang vi møter dere. Hvis dere tror dette krumspringet fra stabaek.no var usmakelig kjenner dere ikke oss særlig godt... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 16. Juli 2003 Del Skrevet 16. Juli 2003 ehhehehehehehe... "Skamme seg skulle dere.."Makan til latterlig folk. Ingen bryr seg om dere, skjønn det da. Denne latterlige debatten fører jo bare til at vi får vann på mølla og fyrer på enda litt ekstra neste gang vi møter dere. Hvis dere tror dette krumspringet fra stabaek.no var usmakelig kjenner dere ikke oss særlig godt... Nei dere kan jo være MYE mere usmakelige enn det. :!: Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 17. Juli 2003 Del Skrevet 17. Juli 2003 Mens dette, som jeg har sakset (se mitt innlegg under 'Etikk og Moral') fra RBK's side, og som ble skrevet 12.07 hele 3 dager før Stabæk support sin sak er helt greit, ingen kommentar....latterlig, men mest trist for gode, antirasistiske supportere i stabækmiljøet som henges ut i vg for en fillesak... ''Molde The Clash - Straight To Hell Cockney Rejects - Beginning of the End Alice In Chains - Dirt Brann/Brann ba tal jonen Raga Rockers - Blakk Queen - Another One Bites The Dust Dropkick Murphy's - Far Away Coast Rosenborg INXS - Never Tear Us Apart Sogndal Alice In Chains - Damn That River'' Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flygaren 0 Del Skrevet 17. Juli 2003 Del Skrevet 17. Juli 2003 Og medan du godtar deg over dette påfunnet, så kan eg fortelje deg at dette er innmeldt til moderator hos Kjernen, med beskjed om å slette pga. hentydninga til Arve Beheim Karlsen-saka. Om det ikkje skjer, kan du vere sikker på at medieomtalen rundt Stabæk skal flytte seg ditto mange kilometer nordover. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 17. Juli 2003 Del Skrevet 17. Juli 2003 Det var ikke akkurat snakk om å ''godte seg'', men bare å påpeke hvor jævlig tilfeldig det er hva som blir trukket frem og hauset opp i media når det gjelder uttalelser av fotballsupportere i det ganske land. At det i det siste har blitt en, etter min mening, overdreven heksejakt på Stabæk supportere, får vel være mitt problem... Leter man lenge/godt nok finner man skjelett i alle skap. Det er bare så synd at det er fotballsupportere generellt, og nå Stabæk Support spesiellt som får lide av den heksejakten enkelte i supportermiljøene driver på hverandre...Verden utenfor som vi jo alle, uansett klubb, ønsker å rekruttere flest mulig folk fra vil jo i beste fall tenke seg om både en og to ganger før de gidder bruke fritiden sin på å ta med ungene på kamp... Synd for norsk fotball, mest synd for supportere som møter nok motvilje fra NFF, media, folk flest som det er... Om du tar dette opp med kjernen eller ikke er din sak, men jeg garanterer deg at den stakkaren som skrev innlegget ikke løper rundt i trondheim som en annen rinnan og spyr ut rasistisk edder og galle...Det er noe som kalles ironi og satire. Noen ganger tråkker man over streken, så enkelt er det. Man skal vel ikke korsfestes av den grunn... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flygaren 0 Del Skrevet 17. Juli 2003 Del Skrevet 17. Juli 2003 Men det burde Stabæk Support sin skribent tenkt på før han la ut artikkelen.. :? Og sjølvsagt treng ikkje denne personen vere ein Rinnan. Men takka vere Stabæk Support sin artikkel, så kjem det eit verbalt lyskespark i retur når eg gjer han merksam på at han harselerar med noko som i realiteten bør vere hellig. Denne: "Jeg kunne ha valgt Cockney Rejects - Fascist Society . Men det gjorde jeg da ikke." hadde ikkje kome om ikkje Stabæk hadde lagt ut artikkelen sin. Og dette beviser at pennens makt er skummel og umulig å kontrollere. For eg nektar å tru at heile Noreg går rundt og trur at Sogndal er eit oppkok av rasisme og fremmedfrykt. I alle fall gjorde dei ikkje det.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bengal 0 Del Skrevet 17. Juli 2003 Del Skrevet 17. Juli 2003 Denne: "Jeg kunne ha valgt Cockney Rejects - Fascist Society . Men det gjorde jeg da ikke." hadde ikkje kome om ikkje Stabæk hadde lagt ut artikkelen sin. Jo, det hadde den. Jeg leste om denne saken først etter jeg hadde skrevet det der. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flygaren 0 Del Skrevet 17. Juli 2003 Del Skrevet 17. Juli 2003 Jaja Bengal.. Då får du unskylde. Eg gidd ikkje meir. Om folk vil tru at Sogndal er eit oppkok av rasistar, så får det heller berre vere. Så lenge vi veit betre.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 17. Juli 2003 Del Skrevet 17. Juli 2003 det kunne du jo sagt med en gang, så hadde vi sluppet diskusjonen. Anders Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 17. Juli 2003 Del Skrevet 17. Juli 2003 Litt fakta: Ifgl norsk rettsvesen ble ikke ABK drept. Man skal visstnok ikke fleipe med drap. Betyr det at alle vtsingen om Orderudsaken også vær smakløs. Her bidro jo alle, også VG på redasjonell plass. Enkelte har osgå forsøkt en kobling til LSK. "Orderud Stadion" etc. Og hva med alle de supporterklubbene som har vært på vei fra Mets til Falkum som har slengt vitser om Gamal saken? :oops: Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 17. Juli 2003 Del Skrevet 17. Juli 2003 Bare lurer. PGA av det som stod i avisene så håper man på at Stabæk rykker rett ned til 8divisjon, fratas lisensen og må bytte navn? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 18. Juli 2003 Del Skrevet 18. Juli 2003 http://www.budstikka.no/redaksjonelt/sport...rticleID=108524 Det er nå fint å sjå at supporterne handler imot klubbens vilje og setter klubben dere skal "forgude" ut i dårlig lys. men no synst eg også at man må legge denne saken død og heller ladde opp til Sogndal på Nadderud neste søndag! Stabæk - Sogndal 0-5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 18. Juli 2003 Del Skrevet 18. Juli 2003 Litt morsomt å se at saftkokaradn vil legge denne saken bak seg nå, etter og ha gått till VG med dette. Nå har det jo kommet frem at hverdags rasismen rår blandt noen av medlemmene. Her er ett innlegg fra saftkokerne sin gjestebok: Navn: Per Hjemsted: Sogn & fjordane Sendt: 21.17 - 17/7 2003 har vert inne på stabæk si side no og må sei eg vart kvalm... skal heretter hate stabæk og alt d er verdt.. de dei snakkar om at d var liten straff for arve... for det første var det to gutar som vart tiltalte... ikkje heile sogn & fjordane. for d andre så er d slik idag at er du utlending så får du omtrent eikkje straff... eller så blir saka utsett fordi ein ikkje har ressursar til å ta dei opp go så går drapsmenn og voldtektsmenn frie! men er du nordmann der i mot... jpase er da vel ikkje noko meir rasisitsk enn at japanarane tykkjer vi luktar sur melk og garantert har eit slangnamn på oss og!.. viser og til ei litt tidlegare forskning.. av alle dei nordmenn som sit i fengsel så er 50% psykisk skada og dei står igjen for 80% av alvorlege lovbrudd.. er du utlending derimot i fengselet så er d daglegdags.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 18. Juli 2003 Del Skrevet 18. Juli 2003 ja for det som står på debattsidene er garantert alltid medlemmer som skriver. I så tilfelle har vel de fleste ett problem. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 18. Juli 2003 Del Skrevet 18. Juli 2003 Mener du med dette å si at det ikke er folk i Sogndal som har kommet med massiv kritikk mot Stabæk Support de siste dagene, men kanskje provokatører fra Bergen og Sotra? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 18. Juli 2003 Del Skrevet 18. Juli 2003 Ikkje umuleg det, nei. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg