Albert 921 Del Skrevet 23. Juli 2007 Del Skrevet 23. Juli 2007 Mener du at alle de som fikk kort i går, må sone?? Ingen må sone mot Vålerenga. Men de som står med to gule + Tom som har fire, må sone om de får et gult kort til. PS - har rettet posten fordi de jeg glemte Hennings kort. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 118 Del Skrevet 23. Juli 2007 Del Skrevet 23. Juli 2007 Teit av Veigar å prate på seg gult kort, selv om jeg forstår frustrasjonen hans. Brann hadde lov til litt mer i går. "Prate", det var vel ikke (bare?) munnen han brukte når det gule kortet kom. Daniel derimot var fryktelig nærme å få det for kjefting på dommeren i starten men slapp heldigvis unna med en advarsel. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaBlaaBlaa 24 Del Skrevet 23. Juli 2007 (endret) Del Skrevet 23. Juli 2007 (endret) Teit av Veigar å prate på seg gult kort, selv om jeg forstår frustrasjonen hans. Brann hadde lov til litt mer i går. "Prate", det var vel ikke (bare?) munnen han brukte når det gule kortet kom. Daniel derimot var fryktelig nærme å få det for kjefting på dommeren i starten men slapp heldigvis unna med en advarsel. Nei, kanskje ikke. Jeg trodde først det var for dytten på brann-forsvareren, men da jeg så at det var brann-forsvareren som først dyttet til Veigar på opptaket så gikk jeg ut i fra at Veigar fikk for munnbruk siden brannspilleren ikke fikk noe. Blir totalt urimelig om Veigar fikk gult for den dytten når brannspilleren gjorde det samme og slapp unna. På den fronten var de like gode. Edit: Det ene eller andre, uansett et uproft gult kort. Endret 23. Juli 2007 av BlaaBlaaBlaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
msp 810 Del Skrevet 23. Juli 2007 Del Skrevet 23. Juli 2007 Bildene viser vel ogsaa at MA holder et godt kvelertakk paa veigar... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Armando 5 Del Skrevet 23. Juli 2007 Del Skrevet 23. Juli 2007 kan ikke martin nå få straff i etterkamp ved hjelp av videodømming i og med at det ikke ble reagert fra dommers side under selve kampen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gsk 495 Del Skrevet 23. Juli 2007 Del Skrevet 23. Juli 2007 kan ikke martin nå få straff i etterkamp ved hjelp av videodømming i og med at det ikke ble reagert fra dommers side under selve kampen? Han kan det, på samme måte som Heinz Muller fikk to kamper karantene etter litt for heftig bruk av eget kne. MA har jo alltid vært en hissigpropp, og kunne gjerne fortjent en smekk på pungen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
El Stabæk 738 Del Skrevet 23. Juli 2007 Del Skrevet 23. Juli 2007 Har noen link til bildet der han tar kveletak på Pall? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
msp 810 Del Skrevet 23. Juli 2007 Del Skrevet 23. Juli 2007 ligger på budstikka.no Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 23. Juli 2007 Del Skrevet 23. Juli 2007 Har noen link til bildet der han tar kveletak på Pall? Bilde 11 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
El Stabæk 738 Del Skrevet 23. Juli 2007 Del Skrevet 23. Juli 2007 Har noen link til bildet der han tar kveletak på Pall? Bilde 11 Bare Andresen som går ustraffet for det.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PhunxZtar 828 Del Skrevet 23. Juli 2007 Del Skrevet 23. Juli 2007 Kan ikke Stabæk legge inn en klage eller noe på det? Det endte jo faktisk med at Veigar fikk et gult kort som han ikke ville fått om ikke Andresen hadde gjort det han gjorde. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 23. Juli 2007 Del Skrevet 23. Juli 2007 Kan ikke Stabæk legge inn en klage eller noe på det? Det endte jo faktisk med at Veigar fikk et gult kort som han ikke ville fått om ikke Andresen hadde gjort det han gjorde. Da blir vi vel bare oppfattet som sutrete og dårlige tapere. La Henning Berg og Tom Nordlie ta seg av denslags. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 29. Juli 2007 Del Skrevet 29. Juli 2007 15. serierunde: Såvidt jeg fikk med meg fikk vi bare to gule kort i kveld. Om jeg var fjern, var dommeren fjernere, som bruker rimelig lang tid før han oppdager at det andre gule kortet gikk til samme person - Pontus - som fikk det første. Da dommeren skjønner det må han vise det røde kortet til en spiller som allerede er halveis inne i garderoben... Fire gule: Tom Stenvoll - (må sone etter neste kort) Tre gule Ingen To gule (soner etter neste kort): Christian Keller Bjørnar Holmvik Alan Carlos Gomez da Costa Veigar Páll Gunnarsson Ett gult: Daniel Nannskog Mike Kjølø Tommy Stenersen Henning Hauger Røde kort Pontus Segerström (to gule) MÅ SONE (hadde også måttet sone med ett gult kort...) Inge André Olsen (to gule) - har sonet Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
oksen 0 Del Skrevet 29. Juli 2007 Del Skrevet 29. Juli 2007 Hva fikk Pontus to gule for? Fatter ikke at den sindige svensken kunne klare å dra på se to kort. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hushovd 1 590 Del Skrevet 4. August 2007 (endret) Del Skrevet 4. August 2007 (endret) Da må Veigar stå over mot Start... Endret 4. August 2007 av Hushovd Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haakin 18 Del Skrevet 5. August 2007 Del Skrevet 5. August 2007 Da må Veigar stå over mot Start... Kanskje det bringer en positiv virkning med seg, hvem vet.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 5. August 2007 Del Skrevet 5. August 2007 16. serierunde: Vår dynamiske duo forsøker å etablere seg på nivå med Martin Andresen og Vidar Riseth - spillere som kan gjøre nesten hva som helst uten an at dommeren griper inn. Det gikk ikke så bra, begge fikk gule kort. (Nå fikk Riseth også gult i Trondheim, men han burde ha hatt minst tre) Veigar må dermed sone mot Start, og Daniel melder seg inn i den relativt store gruppen av folk som må sone om de får et gult kort til. Fire gule: Tom Stenvoll - (må sone etter neste kort) Tre gule Veigar Páll Gunnarsson - soner mot Start To gule (soner etter neste kort): Christian Keller Bjørnar Holmvik Alan Carlos Gomez da Costa Daniel Nannskog Ett gult: Mike Kjølø Tommy Stenersen Henning Hauger Røde kort Pontus Segerström (to gule) MÅ SONE - noe han gjorde mot Rosenborg. Men vet noen hvor mange kamper han fikk? Inge André Olsen (to gule) - har sonet Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 6. August 2007 Del Skrevet 6. August 2007 Pontus Segerström (to gule) MÅ SONE - noe han gjorde mot Rosenborg. Men vet noen hvor mange kamper han fikk? ??? Pontus spilte da ikke mot RBK, og med 2 gule er det da bare 1 kamps karantene? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gsk 495 Del Skrevet 6. August 2007 Del Skrevet 6. August 2007 Pontus Segerström (to gule) MÅ SONE - noe han gjorde mot Rosenborg. Men vet noen hvor mange kamper han fikk? ??? Pontus spilte da ikke mot RBK, og med 2 gule er det da bare 1 kamps karantene? Det står at han sonet mot Rosenbjørg, vet at det er tidlig, men lukk opp øya.. :-) Vet kanskje noen reglene for soning mtp Cup og serie? Må Pall sone mot Start, eller er det naturlig at han allerede på onsdag holdes av banen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 008 Del Skrevet 6. August 2007 Del Skrevet 6. August 2007 Pontus Segerström (to gule) MÅ SONE - noe han gjorde mot Rosenborg. Men vet noen hvor mange kamper han fikk? ??? Pontus spilte da ikke mot RBK, og med 2 gule er det da bare 1 kamps karantene? Det står at han sonet mot Rosenbjørg, vet at det er tidlig, men lukk opp øya.. :-) Vet kanskje noen reglene for soning mtp Cup og serie? Må Pall sone mot Start, eller er det naturlig at han allerede på onsdag holdes av banen? Utgangspunktet er at man soner i samme "turnering" som man får kortet. Det betyr at Veigar kan spille mot Tromsø, men ikke mot Start. Dessuten har man egne cupregler hvor man soner etter to gule. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 118 Del Skrevet 6. August 2007 Del Skrevet 6. August 2007 Utgangspunktet er at man soner i samme "turnering" som man får kortet. Det betyr at Veigar kan spille mot Tromsø, men ikke mot Start. Dessuten har man egne cupregler hvor man soner etter to gule. Jepp, husker ikke hvem men var det ikke en spiller nylig som klarte å få to eller tre røde kort på en uke (serie + cup'r?) Røde kort fra cup draes med over i serie når laget ikke spiller flere cup-kamper, gule kort beholdes i cup'n og blir ikke tatt med over i serie uansett. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 6. August 2007 (endret) Del Skrevet 6. August 2007 (endret) Utgangspunktet er at man soner i samme "turnering" som man får kortet. Det betyr at Veigar kan spille mot Tromsø, men ikke mot Start. Dessuten har man egne cupregler hvor man soner etter to gule. Jepp, husker ikke hvem men var det ikke en spiller nylig som klarte å få to eller tre røde kort på en uke (serie + cup'r?) Røde kort fra cup draes med over i serie når laget ikke spiller flere cup-kamper, gule kort beholdes i cup'n og blir ikke tatt med over i serie uansett. Agim Shabani på FFK, var det ikke? Tror det var rødt kort for FFK, FFK2 og FFK i cupen. Endret 6. August 2007 av hdaniels Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 6. August 2007 Del Skrevet 6. August 2007 Det står at han sonet mot Rosenbjørg, vet at det er tidlig, men lukk opp øya.. :-) OK, det var litt tidlig. MEN, han fikk da to gule og ikke direkte rødt kort på siste tackling. Pleier det da ikke å være kun 1 kamps karantene? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Freak Magnet 185 Del Skrevet 6. August 2007 Del Skrevet 6. August 2007 Pontus skal stå på listen over de med 2 gule, og må også sone etter ett kort til. Dette hadde han før kampen mot vif, hvor han fikk 2 gule til (som ble omgjort til et rødt). Dette sonet han for mot rbk. Han er klar mot Start, (kan ikke fortså annet enn at han kun får en kamps karantene) men har altså 2 gule kort, og må stå over etter ett til. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 6. August 2007 Del Skrevet 6. August 2007 16. serierunde (korrigert utgave): Vår dynamiske duo forsøker å etablere seg på nivå med Martin Andresen og Vidar Riseth - spillere som kan gjøre nesten hva som helst uten an at dommeren griper inn. Det gikk ikke så bra, begge fikk gule kort. (Nå fikk Riseth også gult i Trondheim, men han burde ha hatt minst tre) Veigar må dermed sone mot Start, og Daniel melder seg inn i den relativt store gruppen av folk som må sone om de får et gult kort til. Fire gule: Tom Stenvoll - (må sone etter neste kort) Tre gule Veigar Páll Gunnarsson - soner mot Start To gule (soner etter neste kort): Christian Keller Bjørnar Holmvik Alan Carlos Gomez da Costa Daniel Nannskog Pontus Segerström Ett gult: Mike Kjølø Tommy Stenersen Henning Hauger Røde kort Pontus Segerström (to gule) - har sonet Inge André Olsen (to gule) - har sonet Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 15. August 2007 (endret) Del Skrevet 15. August 2007 (endret) 17. serierunde: Så langt jeg har klart å bringe på det rene fra Reykjavik hvor jeg fulgte Start-kampen via SMS, ga ikke denne runden noen nye kort til våre stjerner. Med dagens nyhet om at Veigar ikke ilegges straff for å ha avslørt hvem som er venner med visse fotballspillere (se her) betyr det at ingen av våre spillere må sone noe som helst i 18. runde. Fire gule (soner etter neste kort): Tom Stenvoll Tre gule Veigar Páll Gunnarsson - har sonet To gule (soner etter neste kort): Christian Keller Bjørnar Holmvik Alan Carlos Gomez da Costa Daniel Nannskog Pontus Segerström Ett gult: Mike Kjølø Tommy Stenersen Henning Hauger Røde kort Pontus Segerström (to gule) - har sonet Inge André Olsen (to gule) - har sonet Endret 15. August 2007 av Albert Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 16. August 2007 Del Skrevet 16. August 2007 Med dagens nyhet om at Veigar ikke ilegges straff for å ha avslørt hvem som er venner med visse fotballspillere (se her) betyr det at ingen av våre spillere må sone noe som helst i 18. runde. Fire gule (soner etter neste kort): Tom Stenvoll To gule (soner etter neste kort): Christian Keller Bjørnar Holmvik Alan Carlos Gomez da Costa Daniel Nannskog Pontus Segerström Her må jeg få legge til at vi har en cup-kamp før denne runden spilles, og skulle vi hypotetisk sett, av en eller annen mystisk grunn, ikke gå videre her, vil eventuelle kort fra denne kampen overføres til neste seriekamp; altså gule kort for de nevnt over, eller rødt for hvem som helst, vil bety karantene ved cup-exit. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Armando 5 Del Skrevet 16. August 2007 Del Skrevet 16. August 2007 Med dagens nyhet om at Veigar ikke ilegges straff for å ha avslørt hvem som er venner med visse fotballspillere (se her) betyr det at ingen av våre spillere må sone noe som helst i 18. runde. Fire gule (soner etter neste kort): Tom Stenvoll To gule (soner etter neste kort): Christian Keller Bjørnar Holmvik Alan Carlos Gomez da Costa Daniel Nannskog Pontus Segerström Her må jeg få legge til at vi har en cup-kamp før denne runden spilles, og skulle vi hypotetisk sett, av en eller annen mystisk grunn, ikke gå videre her, vil eventuelle kort fra denne kampen overføres til neste seriekamp; altså gule kort for de nevnt over, eller rødt for hvem som helst, vil bety karantene ved cup-exit. Jeg tror ikke det er sånn det fungerer. Tror det er at hvis en eller flere av spillerne får gule/røde kort som ville gitt karantene i neste runde så vil det videreføres. Hvis en spiller bare får ett gult kort så tror jeg ikke dette overføres til neste seriekamp, selv om han med det ene gulet kortet i seriesammenheng ville dermed fått karantene. Jeg tror med andre ord det bare er karantene som føres over i serie ikke gule kort i seg selv. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 16. August 2007 (endret) Del Skrevet 16. August 2007 (endret) Her må jeg få legge til at vi har en cup-kamp før denne runden spilles, og skulle vi hypotetisk sett, av en eller annen mystisk grunn, ikke gå videre her, vil eventuelle kort fra denne kampen overføres til neste seriekamp; altså gule kort for de nevnt over, eller rødt for hvem som helst, vil bety karantene ved cup-exit. Jeg tror ikke det er sånn det fungerer. Tror det er at hvis en eller flere av spillerne får gule/røde kort som ville gitt karantene i neste runde så vil det videreføres. Hvis en spiller bare får ett gult kort så tror jeg ikke dette overføres til neste seriekamp, selv om han med det ene gulet kortet i seriesammenheng ville dermed fått karantene. Jeg tror med andre ord det bare er karantene som føres over i serie ikke gule kort i seg selv. Om en spiler får rødt kort i en NM-kamp (enten direkte eller etter to gule) og laget hans blir slått ut i samme kamp, er det helt klart at det skal sones i (de) neste seriekampene. Soning i seriekamp kan også være aktuelt om laget ikke blir slått ut dersom det idømmes mer enn en kamps soning. For advarsler (gule kort) er systemet i NM anderledes enn i serien. Man må sone etter kun to kort og deretter etter hvert gule kort. Men det står helt tydelig at soningen gjelder i samme mesterskap, og det er ingen henvisning til soning i andre obligatoriske kamper. Med andre ord - om noen får gule kort i cupen vil det uansett ikke ha noen innvirkning for kampen mot Sandefjord. Når det gjelder eventuelle røde kort kan det ha konsekvenser for seriekamper, og i så måte er det ikke helt korrekt av meg å nærmest garantere at vi ikke har spillere i soning mot Sandefjord. Man må også ofte stå over førstelagskamper for røde kort man pådrar seg for andrelaget. Det gjelder om man må sone flere kamper; normalt kan man ikke spille på noe lag mens man er i soning for røde kort. Soning for gule kort er derimot så langt jeg forstår helt adskilt mellom 1. og 2. lag. Endret 16. August 2007 av Albert Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 618 Del Skrevet 17. August 2007 Del Skrevet 17. August 2007 Men er kanskje et par spillere som vil måtte stå over en evt. semifinale hvis de får gult kort på søndag? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå